-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору "Лісова казка" за адресою: с.Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області)
договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи - з подальшим звітуванням, згідно п.11 Особливостей
Завершена
1 130 261.00
UAH без ПДВ
Номер:
4f23171d95684995b8852d7221271f2c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-24-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2023 00:00
Період моніторингу:
25.10.2023 10:56 - 15.11.2023 23:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.10.2023 №47-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 24.10.2023 №47-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2023-09-15-005402-a 15.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
доручення Держаудитслужби від 13.10.2023 № 003100-18/11797-2023.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору вимогам законодавства установлено порушення пункту 103 Загальних умов та статті 884 Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору без використання електронної системи, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, договір від 14.09.2023 № 15/23, додаткові угоди від 26.09.2023 №1, від 19.10.2023 №2, від 02.11.2023 №3, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 30.10.2023 та 02.11.2023 на запити Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір від 14.09.2023 № 15/23 (далі – Договір) з фізичною особою-підприємцем Попсуй Андрієм Михайловичем (далі - підрядник) відповідно до пункту 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 07.09.2023.
В пункті 13.3 Договору зазначено, що усі правовідносини, що виникають з Договору або пов’язані з ним, регламентуються Договором та відповідними нормами чинного в Україні законодавства.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Загальні умови) Загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
У пункті 8.1. Договору Замовник зазначив: «Підрядник гарантує можливість експлуатації відремонтованого об’єкту після виконання ним робіт терміном 3 (трьох) років з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Підрядника актів виконаних робіт за формами №КБ-2», що суперечить нормам пункту 103 Загальних умов та статті 884 Цивільного кодексу України, відповідно до яких гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, в порушення вимог пункту 103 Загальних умов та статті 884 Цивільного кодексу України, Замовник уклав Договір про закупівлю, положення якого суперечать вимогам законодавства.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо надання пояснень стосовно посилання на нормативні документи, відповідно до яких в договорі від 14.09.2023 №15/23 установлено гарантійний строк експлуатації відремонтованого об’єкту терміном 3 роки, Замовник додатковою угодою від 02.11.2023 №3 вніс зміни до пункту 8.1. Договору, а саме виклав його у наступній редакції: «Підрядник гарантує можливість експлуатації відремонтованого об’єкту після виконання ним робіт терміном 10 (десяти) років з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Підрядника актів виконаних робіт за формами №КБ-2», чим привів умови Договору до вимог Загальних умов та Цивільного кодексу України та усунув виявлене порушення.
Період усунення порушень:
06.11.2023 14:20 - 21.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.11.2023 14:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто.
До Договору підряду №15/23 від 14.09.2023 року було укладено Додаткову угоду №3 від 02.11.2023 року, якою Сторони вносять зміни, а саме: Розділ 8 Договору «Гарантійні зобов’язання» пункт 8.1 викладається в новій редакції «Підрядник гарантує можливість експлуатації відремонтованого об'єкту після виконання ним Робіт терміном не менше 10 років з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Підрядника актів виконаних Робіт за формами КБ-2». Таким чином, Сторонами було приведено у відповідність Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва до вимог пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 року №668 та статті 884 Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
07.11.2023 11:09
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
07.11.2023 12:28
Запити/Пояснення
Номер:
0ebf76ea73a2476db70ea9b1abdb562f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
25.10.2023 12:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.10.2023 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-005402-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати договір від 14.09.2023 №15/23 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Попсуй Андрій Михайлович (код 3319614853), з яким укладений договір від 14.09.2023 №15/23 без використання електронної системи закупівель?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f1d787e313654cb193b848dd72664116
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.10.2023 16:39
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-005402-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів). 1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Надати договір від 14.09.2023 №15/23 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього. 3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Попсуй Андрій Михайлович (код 3319614853), з яким укладений договір від 14.09.2023 №15/23 без використання електронної системи закупівель? Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
На Ваш запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-005402-a) щодо надання пояснень та документів, повідомляємо:
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва, з урахуванням ринкових цін на якісні будівельні матеріали, що можуть застосовуватися при виконанні будівельних робіт та відповідно до проектної (кошторисної) документації за робочим проектом «Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області», а також даними експертного звіту (позитивного) №24-0492/01-23 від 06 вересня 2023 року та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі.
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники мають керуватися даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва.
Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати.
Крім цього, Замовник отримав дві комерційні пропозиції до проведення вказаних робіт, з яких Замовником було визначено найбільш економічно вигідну, а саме від ФОП Попсуй Андрія Михайловича.
Підставою для здійснення зазначеної процедури закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів було наступне: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі». Разом з тим, Законом України від 16.08.2022 № 2526-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 37. Відповідно до пункту 37 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Отже, в сфері публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Закон України «Про публічні закупівлі» є загальним нормативно-правовим актом, а Особливості – спеціальним. Відповідно до пункту 2 Особливостей терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про публічні закупівлі», постановах Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» та від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу». Пунктом 11 Особливостей встановлено, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів, а у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Отже, враховуючи визначену очікувану вартість закупівлі робіт в сумі 1 130 261,00 грн., що є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, Замовником здійснено таку закупівлю без використання електронної системи закупівель із внесенням інформації про таку закупівлю до річного плану та оприлюднено відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю.
Додатками до пояснення надаємо наступні документи:
1. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
2. Експертний звіт (позитивний) №24-0492/01-23 від 06 вересня 2023 року;
3. Наказ Департаменту освіти та гуманітарної політики «Про затвердження кошторисної частини проєктної документації по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області»»;
4. Договір №15/23 від 14.09.2023 року з додатками;
5. Додаткова угода №1 від 26.09.2023 року;
6. Додаткова угода №2 від 19.10.2023 року.
Номер:
63d4351f81b14fdcbfcc089801ee1988
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.10.2023 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі літера В2 дитячого оздоровчого табору «Лісова казка» за адресою: с. Благодатне, вул. Визволення, 103 Золотоніського району Черкаської області)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-005402-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Надати посилання на нормативні документи, відповідно до яких в договорі від 14.09.2023 №15/23 установлено гарантійний строк експлуатації відремонтованого об’єкту терміном 3 роки, з огляду на те, що відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 та статті 884 Цивільного кодексу України гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
afe1d0d24f6547daa2fc40f1d0ece734
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
02.11.2023 16:06
Опис:
До Договору підряду №15/23 від 14.09.2023 року було укладено Додаткову угоду №3 від 02.11.2023 року, якою Сторони вносять зміни, а саме: Розділ 8 Договору «Гарантійні зобов’язання» пункт 8.1 викладається в новій редакції «Підрядник гарантує можливість експлуатації відремонтованого об'єкту після виконання ним Робіт терміном не менше 10 років з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Підрядника актів виконаних Робіт за формами КБ-2». Таким чином, Сторонами було приведено у відповідність Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва до вимог пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 року №668 та статті 884 Цивільного кодексу України.