-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт упорядження фасаду будівель Комунального закладу "Мшанецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білецької сільської ради Тернопільського району, Тернопільської області" паливної школи, добудови школи, приміщення майстерні, школи (старий корпус) за адресою: с.Мшанець вул.Центральна,143, Тернопільський район, Тернопільська область
Завершена
1 363 394.00
UAH з ПДВ
Номер:
c15e611b3cd0422b91702bfa21f095a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-01-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.11.2023 00:00
Період моніторингу:
01.11.2023 22:07 - 23.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.11.2023 № 243
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 01.11.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 01.11.2023 № 243
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
10 UA-2023-09-15-003526-a 15.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності укладеного договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону та Особливості; оприлюднення договору про закупівлю; законодавства; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості); оприлюднення договору про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділ освіти Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції; договір підряду від 14.09.2023 №294; пояснення Замовника від 13.11.2023, оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що пункті 2.3 договору підряду від 14.09.2023 №294 якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 2 років від дня прийняття Замовником об’єкта.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до пункту 5 Загальних умов Постанови № 668, однією з істотних умов договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва).
Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином, положення пункту 2.3 договору підряду від 14.09.2023 №294, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 08.11.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно причини встановлення в пункті 2.3 договору підряду від 14.09.2023 №294 якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 2 років від дня прийняття Замовником об’єкта.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 13.11.2023 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що: «…Текст договору було підписано на умовах підрядника. На даний момент укладено додаткову угоду №1 від 18.09.2023 року, де якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 10 років від дня прийняття Замовником об’єкта (додається). Законом не встановлено вимоги щодо оприлюднення змін до договору, не передбачених у відповідній нормі пункту 19 Постанови КМУ 1178 від 12 жовтня 2022 року.».
Таким чином, Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «ЦЕНТР УТЕПЛЕННЯ» був укладений з порушенням вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Період усунення порушень:
16.11.2023 10:09 - 01.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
16.11.2023 10:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
17.11.2023 15:49
Запити/Пояснення
Номер:
53af3240544a496496f60ffc5577d516
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.11.2023 14:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт упорядження фасаду будівель Комунального закладу «Мшанецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білецької сільської ради Тернопільського району, Тернопільської області» паливної школи, добудови школи, приміщення майстерні, школи (старий корпус) за адресою: с.Мшанець вул.Центральна,143, Тернопільський район, Тернопільська область» (ДК 021:2015: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-003526-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ «ЦЕНТР УТЕПЛЕННЯ» (код 44647028), з якою укладений договір від 13.09.2023 № 1309 без використання електронної системи закупівель?
3. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
5. Пояснити причину встановлення в пункті 2.3 договору підряду від 14.09.2023 №294 якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 2 років від дня прийняття Замовником об’єкта?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
97efbb70b8ab476b8c00efa7b0a064c5
Назва:
Відповідь, щодо запиту Північно - східного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
13.11.2023 14:28
Опис:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» прийнятого наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Саме тому, обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості робіт закупівлі «Капітальний ремонт упорядження фасаду будівель Комунального закладу "Мшанецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білецької сільської ради Тернопільського району, Тернопільської області" паливної школи, добудови школи, приміщення майстерні, школи (старий корпус) за адресою: с.Мшанець вул.Центральна,143, Тернопільський район, Тернопільська область» відбувалось на підставі розробленої проектно-кошторисної документації. На дану проектну документацію було отримано позитивний експертний звіт (сканкопія експертного звіту та сканкопія зведеного кошторисного розрахунку даного об’єкта додається).
Також Замовником було направлено запити щодо визначення ціни до виконавців робіт (цінові пропозиції додаються).
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ «ЦЕНТР УТЕПЛЕННЯ» (код 44647028), з якою укладений договір від 14.09.2023 № 294 без використання електронної системи закупівель?
Оцінку можливих потенційних виконавців здійснено з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом надсилання потенційним виконавцям робіт запитів про надання комерційних пропозицій. Отримавши комерційні пропозиції від трьох підрядних організацій, щодо виконання таких робіт та їхні комерційні (цінові) пропозиції із запропонованими сумами та орієнтовним терміном виконання робіт, було прийнято рішення укласти договір із підрядником, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та найкоротші терміни виконання (Додаються).
1. ТОВ «ЦЕНТР УТЕПЛЕННЯ» (Ціна 1 363 394,00 грн, термін виконання робіт до 30 листопада 2023 року)
2. ТОВ «БК «ВАЛК» (Ціна 1 363 495,00 грн, термін виконання робіт до 30 грудня 2023 року)
3. ФОП Мартинюк Світлана Ярославівна (1 390 655,00 грн., термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року)
Таким чином, на підставі вищевикладеного, здійснено закупівлю відповідно до пункту 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) та здійснив закупівлю робіт шляхом укладення договору про закупівлю з Підрядником без застосування відкритих торгів/електронного каталогу.
3. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Щодо розміщення на сторінці власного веб-сайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: Вимоги Постанови № 710 стосуються саме конкурентних процедур закупівель, а відповідно до пункту 11 Особливостей для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. Тому вище зазначена закупівля є НЕ КОНКУРЕНТНОЮ, так як вартість робіт є меншою ніж 1,5 млн гривень
Тобто при проведенні конкурентних процедур потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення шляхом розміщення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів.
При цьому обов’язку оприлюднення звіту договору про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель немає.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» капітальний ремонт є роботою.
Станом на момент оприлюднення закупівлі, питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг врегульовано Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами).
Відповідно до п. 11 Постанови КМУ 1178 від 12 жовтня 2022 року - Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Замовником на законних підставах було прийнято рішення провести дану закупівлю без використання електронної системи закупівель (відкриті торги з особливостями) та оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
5. Пояснити причину встановлення в пункті 2.3 договору підряду від 14.09.2023 №294 якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 2 років від дня прийняття Замовником об’єкта?
Текст договору було підписано на умовах підрядника. На даний момент укладено додаткову угоду №1 від 18.09.2023 року, де якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 10 років від дня прийняття Замовником об’єкта (додається). Законом не встановлено вимоги щодо оприлюднення змін до договору, не передбачених у відповідній нормі пункту 19 Постанови КМУ 1178 від 12 жовтня 2022 року.