-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонтно-реставраційні роботи фасадів пам’ятки архітектури місцевого значення ох. № 707-М – Палацу (Музей «Дрогобиччина») на вул. Т. Шевченка, 38 у м. Дрогобичі Львівської обл. Коригування
Завершена
8 503 338.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 516.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 516.69 UAH
Номер:
8ea3bea5c3eb4054924058debc685802
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-25-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2024 00:00
Період моніторингу:
25.04.2024 17:55 - 17.05.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2024 № 87
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 25.04.2024 № 87.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2023-09-14-008954-a, 14.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «В.Ф.Ф.» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «В.Ф.Ф.» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління культури та розвитку туризму виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-14-003170-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «В.Ф.Ф.»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.09.2023 №42; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «В.Ф.Ф.» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 06.10.2023 №34; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація формується відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Крім того, за нормами частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
За умовами тендерної документації Замовника (підпункт 3.7.1 пункту 3.7. розділу 3) виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.
Також, у підпункті 3.7.2. пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник повинен надати розрахунок договірної ціни та кошторис, ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281 (далі – Настанова №281).
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови №281.
У пункті 5.1. розділу V Настанови №281 визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Слід вказати, що згідно з вимогами частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №2 (Технічна специфікація) тендерної документації Замовника міститься відомість обсягів робіт, у якій наведено найменування (перелік) робіт та витрат, а також їх кількість (обсяг).
Однак, відомості ресурсів до вказаної відомості обсягів робіт або затвердженої проектної документації Замовником не оприлюднено.
Таким чином, тендерна документація Замовника не містить повної інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні щодо причин відсутності у складі тендерної документації відомості ресурсів до відомості обсягів робіт уповноваженою особою Замовника зазначено, що перед складанням тендерної документації було вибірково промоніторено подібні закупівлі та на їх прикладі в тендерній документації було вказано відомість обсягів робіт без відомості ресурсів, оскільки дана інформація вважалась достатньою для розрахунку ціни пропозиції учасників. Водночас, у поясненні вказано, що у майбутніх тендерних документацій на закупівлю робіт уповноважена особа використовуватиме досвід допущеної помилки.
Як зазначено вище, за вимогами підпункту 3.7.2. пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема: розрахунок договірної ціни та кошторис; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат.
При цьому, відповідно до вимог підпункту 3.7.2. пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови №281.
Так, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 (у якому визначено порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому, у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, та за твердої договірної ціни враховуються в розмірі до 1,5 відсотка.
Слід зауважити, що визначені у Додатку 28 Настанови №281 показники розміру коштів на покриття ризиків визначені щодо ризиків всіх учасників будівництва для їх врахування в інвесторській кошторисній документації, а не для визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються підрядником (учасником процедури закупівлі).
Таким чином, у Настанові №281 (пункт 5.31 розділу V) визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що враховується при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни.
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «В.Ф.Ф.» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни та пояснювальній записці до неї (файли «u_78_ДЦ_ДЦ.rtf», «u_78_ДЦ_ДЦ e.rtf») враховано кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, які пропонуються учасником, в сумі 340 112,19 грн, тобто 6,0 відсотків від підсумку витрат за відповідними главами і розділами (5 668 536,47 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «В.Ф.Ф.» розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) надано з недотриманням вимог пункту 5.31 розділу V Настанови №281 та, відповідно, з недотриманням вимог підпункту 3.7.2. пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «В.Ф.Ф.», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
15.05.2024 17:43 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 17:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено. Оприлюднено додаткову угоду про розірвання договору
Дата публікації звіту:
22.05.2024 18:25
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунено, договір розірвано
Дата публікації:
17.06.2024 10:03
Запити/Пояснення
Номер:
e283fa2ce5094cd3907c21caa1c59e85
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
30.04.2024 12:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2023-09-14-008954-a, яка проведена Управлінням культури та розвитку туризму виконавчих органів Дрогобицької міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Під час моніторингу встановлено, що за умовами тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам договору. Також, у тендерній документації зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281.
Слід зазначити, що порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
У пункті 5.1. розділу V Настанови №281 визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Згідно з вимогами частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
У Додатку №3 до тендерної документації Замовника міститься відомість обсягів робіт, у якій наведено найменування (перелік) робіт та витрат, а також їх обсяг. Однак, відомості ресурсів до вищевказаної відомості обсягів робіт або затвердженої проектної документації, у складі тендерної документації, Замовником не оприлюднено.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати пояснення щодо причин відсутності у складі тендерної документації відомості ресурсів до відомості обсягів робіт.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ef5f5b93cd2c4f8cb94024521a4ab189
Назва:
Відповідь на запитання
Дата опублікування:
03.05.2024 14:26
Опис:
Управління культури та розвитку туризму виконавчих органів Дрогобицької міської ради (надалі – Замовник) у відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби від 30.04.2024р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2023-09-14-008954-a пояснює наступне.
Питання 1. Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та його очікуваної вартості. Технічні та якісні характеристики визначені у відповідності з робочим проектом №15-2023 від 17.08.2023 р. розробленим ФОП Семченко Н.О. (кваліфікаційний сертифікат серія АА №001140 від 17.12.2012р.), головний архітектор проекту Шевчун Роман Богданович (наказ №17 від 12.08.2023р. «Про призначення головного архітектора проекту»). Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу та по якій отримано позитивний експертний звіт (експертний звіт від 07.09.2023 №14-0502/01-23). Розмір бюджетного зобов’язання визначено відповідно до виділених коштів у сумі 1500000,00 на 2023 рік по КПКВ 1017340 «Проектування, реставрація та охорона пам`яток архітектури» КЕКВ 3143 відповідно до рішення сесії Дрогобицької міської ради від 22.06.2023 року № 1648 «Про внесення змін до бюджету Дрогобицької міської територіальної громади на 2023рік» (https://doc.drohobych-rada.gov.ua/%e2%84%96-1648-%d1%80%d1%96%d1%88%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%81%d0%b5%d1%81%d1%96%d1%97-%d0%b4%d1%80%d0%be%d0%b3%d0%be%d0%b1%d0%b8%d1%86%d1%8c%d0%ba%d0%be%d1%97-%d0%bc%d1%96%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%be-2/)
Питання 2. Посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://drohobych-rada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-12/
Питання 3. Щодо причин відсутності у складі тендерної документації відомості ресурсів до відомості обсягів робіт. Уповноваженою особою перед складанням тендерної документації було вибірково промоніторено подібні закупівлі та перелік документів, які необхідно оприлюднювати для закупівлі робіт. В даних закупівлях було зазначено тільки відомість обсягів робіт. Тому Уповноваженою особою на прикладі інших Замовників в тендерній документації було вказано відомість обсягів робіт без відомості ресурсів, оскільки дана інформація вважалась достатньою для розрахунку ціни пропозиції учасників. Зважаючи на Ваше зауваження, у майбутніх підготовках тендерних документацій на закупівлю робіт, Уповноважена особа використовуватиме досвід допущеної помилки.