• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Поточний ремонт тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград Львівської області (Червоноградський район)

Дана закупівля здійснюється відповідно до пп.8 п.13 особливостей затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р.

Завершена

340 117.00 UAH з ПДВ
Номер: 5c055f3d9f2f4e2b80a8c29fdcb1c644
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-25-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.09.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.09.2023 16:50 - 17.10.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.09.2023 № 255 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.09.2023 № 255. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-14-000255-a, 14.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав та обгрунтованості для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 8 пункту 13 та пунктів 3 та 5 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів на запит. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 8 пункту 13 та відповідно, пунктів 3 та 5 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Застава» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 жовтня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-14-000119-b); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати договору; протокол розкриття пропозиції; опубліковане 14.09.2023 протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 №1 щодо закупівлі за виключенням за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, далі – Особливості №1178); опублікований 14.09.2023 договір від 14.09.2023 №365; опублікований 14.09.2023 звіт про договір про закупівлю; опубліковане 20.09.2023 затверджене посадовою особою Замовника Обгрунтування застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178; оприлюднена інформація щод проведеної процедури закупівлі за ID: UA-2023-03-22-004421-a, опубліковані Замовником 04.10.2023 під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-09-14-000255-a (Поточний ремонт тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград Львівської області (Червоноградський район)) вказано підставу за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей №1178. За нормою підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Закупівля додаткових послуг у того самого надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 28.09.2023 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання відповідної інформації та документів. При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Проте, Замовником на вищевказаний запит надано пояснення 04.10.2023, тобто на 4 робочий день, чим порушено норму частини п’ятої статті 8 Закону. Зокрема, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання до моніторингу інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, Замовником зазначено, що дана закупівля здійснювалася відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178, та до пояснення долучено протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 №1 щодо закупівлі за виключенням за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей №1178 та затверджене Обгрунтування застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178. У протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 №1 зазначено, що у зв’язку з нагальною потребою у подальшому ремонті тротуару у Замовника виникла необхідність у здійсненні закупівлі послуг з поточного ремонту тротуату по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград Львівської області у того самого надавача послуг (ПП «Застава») та вказано, що з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення потреби в поточному ремонті тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград в умовах воєнного стану Замовником прийнято рішення про застосування під час здійснення закупівлі винятку згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей №1178. Також, в Обгрунтуванні (затверджене 19.09.2023 в.о. директора КП «Комунальник» І.Предком) вказано, що у Замовника виникла додаткова потреба у закупівлі послуг у того самого виконавця ПП «Застава» та здійснення закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей №1178, так як під час робіт було виявлено додаткову потребу у ремонті тротуару, яку Замовник на момент здійснення закупівлі не міг передбачити, оскільки в планах КП «Червоноградводоканал» була заміна напірного колектора, який проходив вздовж тротуару в межах зеленої зони, після прокладки колектора виникла потреба у збільшені ремонту тротуару на 280 м2. Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником за результатами проведеної процедури відкритих торгів UA-2023-03-22-004421-a 19.04.2023 укладено з ПП «Застава» договір №149 щодо поточного ремонту тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград Львівської області (Червоноградський район) на суму 960 000,00 грн з ПДВ, зокрема щодо демонтажу бортових каменів – 20 м, улаштування дорожних корит коритного профілю – 800 м.кв, улаштування основ під тротуари – 800 м.кв, улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення – 800 м.кв, ремонт окремих ділянок цегляних горловин оглядових каналізаційних колодязів без заміни люка, поверхня з твердим покриттям – 8 колодязів. Одночасно, за умовами укладеного за досліджуваною закупівлею договору від 14.09.2023 №365 передбачено проведення поточного ремонту тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград Львівської області (Червоноградський район) на суму 340 117,00 грн, зокрема щодо демонтажу бортових каменів – 12 м, улаштування дорожних корит коритного профілю – 280 м.кв, улаштування основ під тротуари – 280 м.кв, улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення – 277,64 м.кв, ремонт окремих ділянок цегляних горловин оглядових каналізаційних колодязів без заміни люка, поверхня з твердим покриттям – 2 колодязі. Слід зазначити, що в умовах обох договорів (договір від 19.04.2023 №149 та від 14.09.2023 №365), а також в інформації, що опублікована в електронній системі закупівель щодо процедури закупівлі UA-2023-03-22-004421-a, відсутнє будь-яке посилання на те, що поточний ремонт тротуару по вул. Ст. Бандери в м. Червоноград здійснюється у зв’язку з проведенням КП «Червоноградводоканал» заміни напірного колектора, який проходить вздовж тротуару в межах зеленої зони. Крім того, документального підтвердження щодо зазначеного в Обгрунтуванні (затверджене 19.09.2023, опубліковане в електронній системі закупівель 20.09.2023)) стосовно заміни КП «Червоноградводоканал» напірного колектора, який проходив вздовж тротуару в межах зеленої зони, та виникнення у зв’язку з цим потреби у виконанні ремонту тротуару додатково на 280 м.кв Замовником на запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу не надано. Також, Замовником не доведено та документально не підтверджено необхідність закупівлі додаткових послуг у того самого надавача послуг. Таким чином, Замовником необгрунтовано здійснено закупівлю послуг за досліджуваною закупівлею UA-2023-09-14-000255-a (як додаткових послуг в того самого надавача послуг) шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів за підставою, визначеною у підпункті 8 пункту 13 Особливостей №1178. З врахуванням вищенаведеного, закупівля за ID: UA-2023-09-14-000255-a проведена Замовником з порушенням вимог підпункту 8 пункту 13 та, відповідно, пунктів 3 та 5 Особливостей №1178. Також, згідно з пунктом 13 Особливостей №1178 за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Одночасно, у пункті 13 Особливостей №1178 визначено, що обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Моніторингом встановлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-09-14-000255-a оприлюднено 14.09.2023 звіт про договір про закупівлю, а також протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 №1 щодо закупівлі за виключенням за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей №1178 (підписане лише уповноваженою особою Замовника – фахівцем з публічних закупівель З. Лаврів). Проте, затверджене 19.09.2023 посадовою особою Замовника (в.о. директора І.Предко) Обгрунтування застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 для здійснення закупівлі UA-2023-09-14-000255-a оприлюднено лише 20.09.2023, чим порушено норми пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 (замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту).
Період усунення порушень: 13.10.2023 15:24 - 28.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 13.10.2023 15:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: КП "Комунальник" на виконання зобов'язання Західного офісу Держаудитслужби щодо здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 8 пункту 13 та відповідно, пунктів 3 та 5 Особливостей №1178, вжив заходів щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України,звернувся до ПП "ЗАСТАВА" з проханням підписати додаткову угоду на розірвання договору № 365 від 14.09.2023р. Додаткову угоду було підписано та завантажено в систему прозоро (Скан додаткової угоди та листа звернення до ПП "ЗАСТАВА" додається)
Дата публікації звіту: 18.10.2023 16:59

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Замовником усунуто порушення шляхом розірвання Договору.
Дата публікації: 22.12.2023 14:44

Запити/Пояснення