• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О141102 Перемишляни-Чемеринці-Плугів км 1+100 - км 24+900, Перемишлянського району Львівської області. Коригування (ДК 021:2015:45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

103 986 529.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 519 932.65 UAH
Номер: 1e7f2c4ff1a74d34b51b3f3d174b5bfc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-11-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.03.2025 15:52 - 02.04.2025 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.03.2025 № 57 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 11.03.2025 №57. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-09-12-002993-a, 12.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Шляховик-Т» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону – при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, пункту 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації, підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій та підпункту 4 пункту 19 Особливостей №1178 – при внесенні змін до істотних умов договору про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-12-001080-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднену в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження порядку проведення Замовником процедури закупівлі (умов тендерної документації) та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду скарги (скарга UA-2023-09-12-002993-a.c1, рішення №15337-р/пк-пз від 26.09.2023); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 17.10.2023 №217 та від 19.10.2023 №219; тендерну пропозицію ТОВ «Шляховик-Т»; оприлюднене Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Шляховик-Т» та оприлюднені вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ТОВ «Шляховик-Т» як переможцем тендеру документи після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 02.11.2023 №10-11/23, додаткові угоди від 03.11.2023 №1, від 08.12.2023 №2, від 08.04.2024 №3 та від 20.09.2024 №4 до договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; опубліковані під час моніторингу угоду від 20.03.2025 про розірванні договору від 02.11.2023 №10-11/23 та звіт про виконання договору про закупівлю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг та прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Одночасно, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Згідно з нормами пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. При цьому, у пункті 47 Особливостей №1178 було визначено, що замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Аналогічні норми викладено у частині 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у розділі «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» Додатку 2 до тендерної документації. Слід зазначити, що електронні поля для здійснення учасником під час подання тендерної пропозиції самостійного декларування відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, в електронній системі закупівель відсутні, у розділі 9 «Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі» у полі «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» декларування учасником відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, також не передбачено. Однак, моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації не вказано способу підтвердження учасником відсутності підстав для відхилення за абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. У розділі 1 Додатку 1 до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником визначено перелік інформації та документів, які учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі. Зокрема, за вимогами пункту 1.1. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності матеріально-технічної бази вимогам чинного законодавства учасник в складі тендерної пропозиції подає декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам чинного законодавства. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до Технічного завдання, яке міститься у Додатку 3 до тендерної документації, при виконанні робіт (наданні послуг) за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено здійснення гідроізоляції обклеювальної (54,59 м.кв) та улаштування гідроізоляції обмазувальної бітумною мастикою (202,68 м.кв), а у Відомості матеріалів враховано витрати бітумів нафтових для покрівельних мастик (1,01318 т) та мастики морозостійкої бітумно-масляної (0,630276 т). Згідно з вимогами пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (далі – Порядок №1107), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. Так, до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (група Б, додаток 2 Порядку №1107) включено, зокрема, виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів (пункт 22). Моніторингом встановлено, що ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надано дозвіл №089.21.61 від 02.08.2021 (щодо виконання учасником наступних робіт підвищеної небезпеки: лісосічні роботи, трелювання, транспортування лісу; плавильні, заливочні роботи і роботи з термообробки листя; вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин). Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Шляховик-Т» містяться декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (зареєстрована в територіальному органі Держпраці 04.05.2023 за №ДК3260/3Х/1-23 та зареєстрована в територіальному органі Держпраці 24.07.2020 за №690) щодо виконання наступних робіт підвищеної небезпеки: роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою; роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи та промисловий альпінізм; зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; а також щодо експлуатації (застосування) відповідних машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (перелік наведено у декларації). Однак, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання таких робіт підвищеної небезпеки, як застосування мастик на бітумній основі (які включені до пункту 22 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази відповідно до додатку 2 до Постанови КМУ №1107) у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Шляховик-Т» не надано, чим недотримано вимог пункту 1.1. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надано довідку (від 09.10.2023 №6921) з гарантією виконання власними силами з відповідною якістю повного обсягу послуг/робіт, що визначений Замовником в технічному завданні (Додаток 3 до тендерної документації), та не залучення до виконання робіт (надання послуг) сторонніх суб'єктів господарювання (субпідрядників/ співвиконавців). Крім того, за вимогами пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наявність установки для виробництва емульсії бітумної дорожньої. На підтвердження наявності власної або залученої на умовах оренди/надання послуг/поставки, тощо установки для виробництва емульсії бітумної дорожньої, відповідно до вимог пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: оригінал документу, що підтверджує наявність власної установки для виробництва емульсії бітумної дорожньої /оригінал договору оренди/надання послуг/поставки (тощо) установки для виробництва емульсії бітумної дорожньої, укладений на весь строк надання послуг за предметом закупівлі та оригінал акту приймання-передачі або інший документ, який підтверджує факт отримання установки/оригінал договору поставки (купівлі-продажу, тощо) з виробником (постачальником) емульсії бітумної дорожньої, укладений на весь строк надання послуг за предметом закупівлі та оригінал документу підтверджуючого право власності (обліку) виробника (постачальника) на установку з виробництва емульсії бітумної дорожньої. Моніторингом встановлено, що ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції надано копію укладеного між ТОВ «Шляховик-Т» та ТДВ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №88» договору від 17.04.2023 №17-04/23 поставки емульсії бітумної дорожньої та копію інвентарної картки обліку основних засобів ТДВ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №88» щодо установки Impianti Gutherm SRL GIEB 30/2 для виготовлення бітумних емульсій (завод-виготовлювач – ТОВ «Ай Піті Продакшн»), введеної в експлуатацію 12.03.2021. Однак, договору поставки установки для виробництва емульсії бітумної дорожньої у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Шляховик-Т» не надано. Слід зазначити, що на підставі пункту 43 Особливостей №1178 Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Шляховик-Т» опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником невідповідностей у його тендерній пропозиції, у якому відсутня інформація про вищенаведені невідповідності у тендерній пропозиції учасника. За вимогами пункту 43 Особливостей №1178 замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. З врахуванням вищевикладеного, на порушення норм підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Шляховик-Т», а укладено з ним договір про закупівлю послуг від 02.11.2023 №10-11/23 (далі – Договір №10-11/23) на суму 82 229 990,00 грн з ПДВ. Згідно з нормами пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Моніторингом встановлено, що при оприлюдненні Замовником додаткової угоди від 03.11.2023 №01 до Договору №10-11/23, якою, зокрема, викладено у новій редакції графік надання послуг, Додаток 1 «Графік надання послуг» до цієї додаткової угоди оприлюднено не у повному обсязі (відсутня сторінка з позиціями 29 – 60 найменувань послуг), чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно пункту 3 Особливостей №1178. За нормами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Також, за нормами частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до частини першої статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. За умовами Договору №10-11/23 підрядник (ТОВ «Шляховик-Т») зобов’язується у порядку та на умовах, визначених цим договором надати та здати в установлений цим договором термін згідно з графіком надання послуг завершені послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення згідно Технічної специфікації, викладеної в тендерній документації (п.1.1. договору), зобов’язаний забезпечити виконання робіт у терміни (строки) встановлені даним договором, письмово повідомити Замовника про виконання умов договору в повному обсязі (часткове виконання/не виконання та причини часткового виконання/не виконання умов договору) протягом двадцяти днів до моменту закінчення терміну (строку) виконання робіт по договору (п.6.3. договору). При укладенні Договору №10-11/23 сторонами погоджено строк дії договору - до 31.12.2024, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов’язань; строк виконання робіт (надання послуг) – 2024 рік (згідно з графіком у Додатку №2 до договору). При цьому, за умовами п.5.2 Договору №10-11/23 графік надання послуг є обов'язковим до виконання підрядником і порушення зазначених у ньому строків визначається сторонами як не виконання істотних умов договору, та є підставою для розірвання договору Замовником в односторонньому порядку. Водночас, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 08.04.2024 №3 до Договору №10-11/23 сторонами, з посиланням на пункт 4 частини п’ятої статті 41 Закону, статей 651, 653 та 654 Цивільного кодексу України, узгоджено продовження строку дії Договору №10-11/23 (до 31.12.2025, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов’язань) та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт (2023-2025 роки згідно з графіком виконання робіт у Додатку №1 до додаткової угоди) у зв’язку з виникненням документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, а саме затримка фінансування витрат Замовника. Перелік підстав, за яких істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей №1178, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі наведено у пункті 19 Особливостей №1178. Так, відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації та відповідного документального підтвердження підстав продовження строку надання послуг додатковою угодою від 08.04.2023 №3 до Договору №110-11/23 у наданому під час моніторингу поясненні Замовником, з посиланням на норми підпункту 4 пункту 19 Особливостей №1178, зазначено, що Договір №110-11/23 був продовжений у зв’язку із затримкою фінансування витрат Замовника. Однак, жодного документального підтвердження щодо продовження строку дії Договору №10-11/23 та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт додатковою угодою від 08.04.2023 №3, в тому числі щодо затримки фінансування витрат Замовника чи повідомлення підрядником Замовника про причини часткового виконання умов договору, чи будь-яких інших обставин, що спричинили продовження відповідних строків, Замовником до моніторингу не надано. Слід також зазначити, що за умовами розділу 3 Договору №10-11/23 у разі затримки бюджетного фінансування не з вини Замовника, оплата за виконані роботи здійснюється протягом 5 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного фінансування на свій реєстраційний рахунок, факт надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника є моментом настання строку виконання зобов’язання за даним договором в розумінні абзацу 2 частини першої статті 530 ЦК України, при умові наявності акту №КБ-2в (УПВ) та №КБ-3, підписаних сторонами та особою відповідальною за здійснення технічного нагляду на об’єкті, ненадходження бюджетних коштів на реєстраційний рахунок Замовника для оплати послуг за цим договором, а також несвоєчасне їх перерахування органами Державного казначейства, сторони визнають обставиною, що має місце не з вини Замовника. Крім того, за умовами розділу 5 Договору №10-11/23 підрядник повинен надавати послуги в строк, передбачений графіком надання послуг (який є обов'язковим до виконання підрядником і порушення якого є підставою для розірвання договору Замовником в односторонньому порядку), підрядник починає надання послуг в строк зазначений в графіку надання послуг, продовження виконання зобов’язань щодо надання послуг можливе у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення ціни визначеної даним договором, а за умовами пункту 3.11 Договору №10-11/23 – при відсутності фінансування підрядник, за погодженням із Замовником, може виконувати роботи за власні кошти, та не виставляти претензії у разі затримки фінансування з боку Замовника. Також, як зазначено вище, за умовами Договору №10-11/23 підрядник надає послуги в строк передбачений графіком надання послуг, що є невід’ємною частиною договору, який погоджується та підписується сторонами при наявності фінансування за даним предметом договору. При укладенні Договору №10-11/23 сторонами погоджено (підписано двосторонньо) графік надання послуг як невід’ємний додаток (Додаток №2) до договору. З врахуванням вищевикладеного, сторонами Договору №10-11/23 безпідставно (без документально підтверджених об’єктивних обставин) укладено додаткову угоду від 08.04.2024 №3 до вказаного договору щодо продовження строку надання послуг та строку дії договору, чим недотримано вимог підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Слід зазначити, що під час моніторингу сторонами Договір №10-11/23 розірвано (угода про розірвання договору від 20.03.2025), про що оприлюднено відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень: 21.03.2025 14:56 - 05.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 21.03.2025 14:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зазначаємо, що між Замовником та Підрядником було розірвано Договір №10-11/23 від 02.11.2023 року, відтак усунено порушення виявлене Державною аудиторською службою України.
Дата публікації звіту: 28.03.2025 11:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: договір розірвано
Дата публікації: 01.04.2025 11:51

Запити/Пояснення