-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб
3 категорія Замовника
Завершена
803 884.80
UAH з ПДВ
Номер:
490588dd60b44bdf9b990cefc9ed0613
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 15:09 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.10.2023 № 262
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.10.2023 № 262.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-11-011667-a, 11.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того встановлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пункту 17 Постанови КМУ №668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві (Постанова КМУ №668) умов укладеного договору (в частині календарного графіка виконання робіт) шляхом укладання додаткової угоди до договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому вимог пункту 3 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильність заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-07-003806-c); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати договору; протокол розкриття пропозиції; опублікований договір від 05.09.2023 №05/09/23; опублікований звіт про договір про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон; в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до інформації, наявної в електронній системі закупівель та наданої Замовником під час моніторингу, закупівля робіт за ID: UA-2023-09-11-011667-a проведена відповідно до пункту 11 Особливостей №1178.
За нормами пункту 11 Особливостей №1178 для здійснення закупівель робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
У пункті 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Відповідно до норм пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893, далі – Порядок №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Проведеним моніторингом встановлено, що за досліджуваною закупівлею Замовником договір №05/09/23 з ТОВ «Торговий дім «Сервус» (далі – Договір №05/09/23) укладено 05.09.2023. Вказаний договір в електронній системі закупівель розміщено 11.09.2023, проте електронний підпис уповноваженої особи Замовника на вказаний договір не накладено, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Також, відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, на опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. електронний підпис уповноваженої особи Замовника накладено 09.10.2023, тобто з порушенням вимог пункту 3 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Предметом Договору №05/09/23 є виконання робіт з будівництва інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
За нормами частини першої статті 846 Цивільного кодексу України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.
Одночасно, відповідно до пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду у капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова КМУ №668), строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта) є істотною умовою договору підряду.
Відповідно до пункту 17 Постанови КМУ №668, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Водночас, моніторингом встановлено, що Договір №05/09/23 містить графік виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому зазначено лише інформацію про назву предмета договору (Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб) та місяці початку та закінчення робіт вцілому (вересень-грудень 2023 року) без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ № 668.
Період усунення порушень:
19.10.2023 16:09 - 02.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2023 16:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог, викладених у висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2023-09-11-011667-a повідомляємо про заходи щодо усунення порушень виявлених при проведенні моніторингу, а саме:
- укладена додаткова угода №1 до Договору №05/09/23 від 05.09.2023 року якою внесено зміни до «Графіка виконання робіт», шляхом зазначення переліку видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати);
- проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення порушень в подальшому вимог пункту 3 Порядку №1082 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також забезпечено річний доступ до порталу РАДНИК у сфері публічних закупівель для отримання роз’яснень у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
24.10.2023 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
314baf59a14d47e7b5f7ce41095b383e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
04.10.2023 18:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2023 00:00
Опис:
Дата: 04.10.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-09-11-011667-a, яка проводиться Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" Дрогобицької міської ради.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ "Торговий дім "Сервус"?
5. Чи укладено договір за ID: UA-2023-09-11-011667-a «Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» з ТОВ "Торговий дім "Сервус"?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3a67c442d8b74c07a75b9493f1bd9064
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.10.2023 15:09
Опис:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до позитивного експертного звіту №2121/23 від 25.07.2023 р. проведеного ТОВ «Євроекспертиза», а також наказу №30 від 07.09.2023р. по КП «Управління капітального будівництва» Дрогобицької міської ради про затвердження зведеного кошторисного розрахунку по об’єкту : «Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» на суму 940,152 тис.грн, було визначено розмір бюджетного призначення, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Законами України і нормативними актами не передбачено розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення на сторінках власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, робіт очікуваною вартістю 803 884,80грн.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Закупівлю робіт на суму 803884,82грн. було проведено на підставі п.11 Постанови від 12.10.2022 №1178 Кабінету Міністрів України №Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
- 11. Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ "Торговий дім "Сервус".
Учасник виконував попередні договори підряду по будівництву об’єктів для КП «Управління капітального будівництва» Дрогобицької міської ради і показав себе як відповідальний і якісний виконавець будівельних робіт.
5. Чи укладено договір за ID: UA-2023-09-11-011667-a «Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» з ТОВ "Торговий дім "Сервус"?
За ID: UA-2023-09-11-011667-a «Будівництво інженерних мереж кварталу житлової забудови на вул. П. Орлика в м. Дрогобич, Львівської області, з метою підключення новозбудованих житлових будинків для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» з ТОВ "Торговий дім "Сервус" був укладений договір №05/09/23 від 05.09.2023р.(розміщений в електронній системі,майданчик DZO).