• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт підвального приміщення під найпростіше укриття опорного закладу освіти «Жукинський ліцей» Пірнівської сільської ради за адресою:Київська область, Вишгородський район, с. Жукин, Чубінідзе,4

Завершена

5 996 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 982.80 UAH
Номер: 1037776d48bb41e6a6421d6cdb5b2a91
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-20-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.11.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 20.11.2023 15:53 - 12.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.11.2023 №84-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 15 листопада 2023 року №003100-18/13264-2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 20.11.2023 №84-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6. UA-2023-09-08-012759-a, 08.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, laevskazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено, що при складанні тендерної документації не враховано норми частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови №668, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до тендерної документації установлено не дотримання абз.4 пункту 54 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення змін до договору, повноти виконання рішення Комісії АМКУ - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору №24/10/2023 до вимог законодавства у сфері закупівель, а у разі неможливості розірвати Договір №24/10/2023 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178) та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, повноти виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія АМКУ). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Пірнівської сільської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08 вересня 2023 року №309 (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Міське будівництво», вимогу про усунення порушення від 25 вересня 2023 року №UA-2023-09-08-012759-a.a2, рішення Замовника від 27 вересня 2023 року, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20 вересня 2023 року №335, від 12 жовтня 2023 року №372, скарга ТОВ «Міське будівництво за №UA-2023-09-08-012759-a.a1, рішення Комісії АМКУ від 04 жовтня 2023 року №15864-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, договір від 24 жовтня 2023 року №24/10/2023 (далі – Договір №24/10/2023), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 24 жовтня 2023 року №1, від 22 листопада 2023 року №2 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 29 листопада 2023 року та 08 грудня 2023 року через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ не здійснювався. Згідно з абз.1 пункту 28 Постанови №1178, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема щодо проєкту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що у пункті 6.3.11 Розділу 6. «Права та обов’язки сторін» проєкту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації зазначено, що підрядник зобов’язаний гарантувати якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, та можливість їх експлуатації протягом терміну – 24 місяців, з дати підписання акту прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію, затвердженого в установленому порядку. Положення зазначеного пункту 6.3.11 включені в укладений між сторонами Договір №24/10/2023. Відповідно до пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Постанови №1178. Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668, затверджено «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова №668), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог пункту 103 Постанови №668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Постанови №668 умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Відповідно до статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Таким чином положення пункту 6.3.11 Розділу 6. «Права та обов’язки сторін» проєкту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору №24/10/2023, суперечать вимогам пункту 103 Постанови №668 та статті 884 Цивільного кодексу України. Відповідно до абз.4 пункту 54 Постанови №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Моніторингу установлено, що Замовником при внесенні змін до тендерної документації не оприлюднено тендерну документацію у вигляді нової редакції додатково до початкової редакції тендерної документації, чим не дотримано вимоги абз.4 пункту 54 Постанови №1178. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) 04 грудня 2023 року звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації та документів). Однак, відповідь на запит Управління від 04 грудня 2023 року, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель 08 грудня 2023 року, тобто з перевищенням строку (три робочі дні), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Згідно із нормами підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Умовами пунктів 6.3.1, 6.3.3 Розділу 6. Договору №24/10/2023 визначено, що ТОВ «Міське будівництво» зобов’язане забезпечити виконання робіт у строки, встановлені Договором №24/10/2023, а також, розпочати виконання робіт протягом 10 календарних днів з дати укладення договору. Відповідно до пункту 5.1 Розділу 5. Договору №24/10/2023 строк виконання робіт визначено до 30 листопада 2023 року. Додатковою угодою від 22 листопада 2023 року №2 до Договору №24/10/2023 до умов пункту 5.1 Розділу 5. Договору №24/10/2023 внесено зміни, якою продовжено строк виконання робіт до 31 грудня 2023 року. Водночас, згідно із пунктом 5.1.1 Розділу 5. Договору №24/10/2023 строк виконання робіт може змінюватися у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, шо спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, шляхом укладення та підписання сторонами відповідної додаткової угоди. Згідно із пунктом 9.3 Розділу 9. «Обставини непереборної сили» Договору №24/10/2023 сторона, для якої склались форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зобов’язана надати іншій стороні документ, виданий Торгово-промисловою палатою України, яким засвідчене настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). Документи, зазначені у цьому пункті, сторона, для якої склались форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), повинна надати іншій стороні у розумний строк, але не пізніше ніж 14 днів з моменту припинення дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) та їх наслідків. Згідно із поясненням, наданим Замовником на запит Управління, додаткову угоду від 22 листопада 2023 року №2 до Договору №24/10/2023 укладено на підставі листа ТОВ «Міське будівництво» від 21 листопада 2023 року б/н, яке звернулося до Замовника «з проханням продовжити термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року шляхом укладання додаткової угоди у зв’язку з тим, що затримується отримання дозволу на початок будівництва на об’єкті за адресою: Київська область, Вишгородський район, с. Жукин, Чубінідзе, 4». При цьому, установлено, що учасник ТОВ «Міське будівництво» у складі тендерної пропозиції надав лист-згоду від 16 вересня 2023 року №07, в якому він погоджується з проєктом договору, що запропонований Замовником та викладений у Додатку 3 до тендерної документації, в тому числі щодо строку виконання робіт до 30 листопада 2023 року. Отже, учасник ТОВ «Міське будівництво» погодився з умовами проєкту договору, а також усвідомлював строки закінчення виконання робіт до 30 листопада 2023 року. Поряд з цим, пунктом 14.7 Розділу 14. Договору №24/10/2023 передбачено, що ТОВ «Міське будівництво» підтверджує, що має усі необхідні дозволи (ліцензії), для належного виконання своїх зобов’язань за договором. Отже, враховуючи вищевикладене та те, що ТОВ «Міське будівництво», згідно з умовами Договору №24/10/2023, погодилось та зобов’язалось виконати роботи з капітального ремонту підвального приміщення під найпростіше укриття опорного закладу освіти «Жукинський ліцей» Пірнівської сільської ради за адресою: Київська область, Вишгородський район, с. Жукин, Чубінідзе, 4 - до 30 листопада 2023 року, продовження строку їх виконання на підставі листа зазначеного товариства не є документально підтвердженими об’єктивними обставинами для продовження строку виконання зазначених робіт, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника. Зважаючи на зазначене, додаткова угода від 22 листопада 2023 року №2 до Договору №24/10/2023 укладена з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 11.12.2023 17:21 - 26.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.12.2023 17:21

Оскарження висновку в суді

Опис: Відділом освіти Пірнівської сільської ради, було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу державної закупівлі.Позов та додатки до нього були відправлений до Київського окружного адміністративного суду, кур'єром Укрпошти.Також копія позову та додатки до нього були відправлені до ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКИЙ ОБЛАСТІ, що свідчать квитанції про відправлення.
Дата публікації: 21.12.2023 16:43
Дата відкриття провадження: 29.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/17760/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані запереченя щодо висновку.
Дата публікації звіту: 15.12.2023 10:25

Запити/Пояснення