-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023
Завершена
2 281 785.05
UAH без ПДВ
Номер:
0322644e2cf34780aad816906a549a0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-20-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2023 00:00
Період моніторингу:
20.09.2023 15:48 - 12.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.09.2023 № 48-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-09-08-011697-a 08.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання принципів здійснення публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору вимогам законодавства, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-09-08-011697-a, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 26.09.2023 та 06.10.2023.
За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог законодавства з огляду на наступне.
Відповідно до положень абзацу першого пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Згідно з абзацом першим частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Управлінням через електронну систему закупівель 21.09.2023 та 03.10.2023 направлено запити про надання Замовником документів, необхідних для дослідження в ході моніторингу закупівлі, а саме: проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними частинами (додатками), додаткові угоди до нього та документи щодо стану його виконання, акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об’єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об’єкту.
Проте, в порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону, Замовником у відповідь на вищевказаний запит Управління від 21.09.2023 та повторний запит від 03.10.2023 не надано запитувані документи – акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об’єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об’єкту, проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, не надано договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними його частинами (додатками).
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частиною першою статті 5 Закону визначено принципи здійснення закупівлі, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (пункт 3 частина перша статті 5 Закону).
Таким чином, ненадання Замовником запитуваних документів призвело до недотримання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також мети здійснення публічних закупівель, оскільки Управління фактично позбавлено можливості здійснити в ході моніторингу закупівлі контроль за використанням бюджетних коштів в сумі 2 281 785,05 грн, а також дослідити питання: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності умов договору вимогам законодавства.
Період усунення порушень:
12.10.2023 16:49 - 27.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.10.2023 16:49
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управлінням житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради 26 жовтня 2023 року було подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023», (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-011697-a)
Дата публікації:
26.10.2023 15:53
Дата відкриття провадження:
14.11.2023 12:00
Номер відкриття провадження:
620/16032/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Протокола № 354
Дата публікації звіту:
19.10.2023 17:27
Запити/Пояснення
Номер:
3681834ba90b4e3cb1a5e0e373823fd6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.09.2023 14:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт із «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (Код ДК 021:2015: 45421132-8 — Встановлення вікон), очікуваною вартістю 2 281 785,05 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-08-011697-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, просимо надати посилання, доступне для перегляду, на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо обгрунтування здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, визначено переможцем та вибрано для їх виконання саме ТОВ «Сіверспецбуд» (код ЄДРПОУ 41167608)?
4. Надати укладений договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього та документи щодо стану його його виконання. Пояснити причини нерозміщення в електронній системі закупівель договору, укладеного за результатами закупівлі, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, підготованого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджене (затверджене) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b614721eaef7457aa401569b2c6f7ce9
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.09.2023 17:13
Опис:
1.Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Рішення Чернігівської міської ради
від 30 листопада 2022 року № 24/VIII-38 «Про бюджет Чернігівської територіальної
громади на 2023 рік» (зі змінами та доповненнями) та рішення виконавчого комітету
Чернігівської міської ради від 25 серпня 2023 року № 544 «Про внесення змін та
доповнень до рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 05 січня 2023
року № 2 «Про затвердження переліків об’єктів житлово – комунального господарства,
інших об’єктів інфраструктури, природоохоронних заходів і напрямків реалізації заходів
та робіт з територіальної оборони на 2023 рік, що фінансуються за рахунок коштів
бюджету Чернігівської міської територіальної громади» (скан – копії надаються).
Відповідно до пункт 4 Постанови № 710 «Про ефективне використання державних
коштів», головним розпорядникам та іншим особам, визначені у цьому пункті,
рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів, зокрема, й сюди
відноситься - забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних
характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного
призначення. Звертаємо увагу, це не стосується закупівель, які не передбачають
оприлюднення оголошення про проведення закупівель. Так, в підпункті 1 пункту 4
Постанови № 710 зазначено, що забезпечення такого оприлюднення обґрунтування
здійснюється протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про
проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти
договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
2. Здійснення даної закупівлі відбулося згідно підпункту 4 пункту 13 «Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану
в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі -
Особливості), у редакції, що діяла на дату укладання договору, шляхом укладення
договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу
для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з
виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником
строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного
каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником (скан – копії
надаються).
3. На виконання розпорядження начальника Чернігівської обласної військової
адміністрації «Про введення в дію рішення ради оборони» від 22.08.2023 року № 8 та
керуючись протоколом засідання комісії з питань техногенно – екологічної безпеки та
надзвичайних ситуацій Чернігівської міської ради від 24.08.2023 року № 16, проведено
обстеження технічного стану пошкодженого житлового будинку та забезпечено
виконання невідкладних аварійно-відновлювальних робіт та вичерпних заходів,
спрямованих на відновлення пошкоджених об’єктів. Керуючись постановою Кабінету
Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 473 «Про затвердження Порядку виконання
невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації,
пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд», технічне обстеження проведено у
порядку, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461
«Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів», відповідно до
кошторисної норми України «Настанова з визначення вартості проведення робіт з оцінки
технічного стану та експлуатаційної придатності об’єктів будівництва», СОУ Д.1.2-
02495431-001:2008 «Нормативи витрат труда для визначення вартості робіт з оцінки
технічного стану та експлуатаційної придатності конструкцій будівель і споруд»,
«Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва»,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 № 257.
Так, на виконання вищезазначених нормативних документів та згідно розпоряджень
Голови Чернігівської міської ради «Про створення комісії з організації обстеження
зруйновних та пошкоджених об’єктів» від 29.04.2022 № 39-р та «Про створення комісії з
обстеження об’єктів, пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації на
території міста Чернігів» від 07.07.2022 № 62-р було складено шляхом комісійного
обстеження: - акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) та – акт
комісійного обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської
федерації.
В результаті чого, замовником було укладено договір на надання послуг з поточного
ремонту по заміні вікон у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених в результаті
ракетного удару з Виконавцем.
Також зазначаємо, що Замовником було укладено договір на надання послуг з поточного
ремонту по заміні вікон у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених в результаті
ракетного удару з Виконавцем, так як він має досвід виконання аналогічних за предметом
закупівлі договорів, ремонтні роботи за якими були виконанні належно, своєчасно і
якісно, висококваліфікованими робітниками, з дотриманням усіх технологічних процесів,
будівельних норм та правил. Зауваження та нарікання щодо якості виконаних робіт –
відсутні.
4. Згідно пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору за
результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють
в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без
використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X
“Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Звертаємо вашу увагу, що згідно пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату
укладання договору, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про
закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі
відповідно до цього пункту, у разі укладання договору про закупівлю відповідно до
підпунктів 5-11, 14 пункту 13 Особливостей.
Номер:
f4cb51afaaf4434292d8cf08633cddd0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.10.2023 14:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт із «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023» (Код ДК 021:2015: 45421132-8 — Встановлення вікон), очікуваною вартістю 2 281 785,05 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-08-011697-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи (акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об’єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об’єкту, проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати укладений договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього (за наявності) та підтверджуючі документи щодо стану його виконання.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Одночасно з цим звертаємо увагу на те, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6107ffdb5a744a2898a5c98faa8394cc
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.10.2023 16:22
Опис:
1. Здійснення даної закупівлі відбулося згідно підпункту 4 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості), а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Умовами підпункту 4 пункту 13 Особливостей не визначено перелік документів щодо документального підтвердження замовником існування нагальної потреби. Разом з тим повідомляємо, що всі підтверджуючі документи щодо проведення даної закупівлі було розміщено в електронній системі закупівель 26 вересня 2023 року у відповідь на Ваш попередній запит від 21 вересня 2023 року.
2. Згідно вимог пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Водночас повідомляємо, що згідно пункту 13 Особливостей, у редакції, що діяла на дату укладання договору, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту, у разі укладання договору про закупівлю відповідно до підпунктів 5-11, 14 пункту 13 Особливостей.
Одночасно з цим звертаємо Вашу увагу на те, що згідно зі статтею 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зокрема, і уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель замовника, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також, зазначаємо, що готові сприяти правоохоронним органом у здійсненні своїх функціональних обов’язків, однак виключно за умови, якщо останні будуть діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.