• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023

Завершена

2 281 785.05 UAH без ПДВ
Номер: 0322644e2cf34780aad816906a549a0f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-20-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.09.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 20.09.2023 15:48 - 12.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 19.09.2023 № 48-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-09-08-011697-a 08.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 323-37-99, sitalenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання принципів здійснення публічних закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору вимогам законодавства, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-09-08-011697-a, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 26.09.2023 та 06.10.2023. За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог законодавства з огляду на наступне. Відповідно до положень абзацу першого пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно з абзацом першим частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Управлінням через електронну систему закупівель 21.09.2023 та 03.10.2023 направлено запити про надання Замовником документів, необхідних для дослідження в ході моніторингу закупівлі, а саме: проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними частинами (додатками), додаткові угоди до нього та документи щодо стану його виконання, акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об’єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об’єкту. Проте, в порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону, Замовником у відповідь на вищевказаний запит Управління від 21.09.2023 та повторний запит від 03.10.2023 не надано запитувані документи – акт візуального огляду об’єкта (інженерних мереж та споруд) з висновком за результатами огляду про доцільність проведення експертного обстеження об’єкта, експертний звіт за результатами обстеження пошкодженого об’єкту, проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, не надано договір від 06.09.2023 № 6011-134 з усіма невід’ємними його частинами (додатками). Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Частиною першою статті 5 Закону визначено принципи здійснення закупівлі, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (пункт 3 частина перша статті 5 Закону). Таким чином, ненадання Замовником запитуваних документів призвело до недотримання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також мети здійснення публічних закупівель, оскільки Управління фактично позбавлено можливості здійснити в ході моніторингу закупівлі контроль за використанням бюджетних коштів в сумі 2 281 785,05 грн, а також дослідити питання: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідності умов договору вимогам законодавства.
Період усунення порушень: 12.10.2023 16:49 - 27.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.10.2023 16:49

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради 26 жовтня 2023 року було подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт по заміні вікон на металопластикові (з урахуванням заміни віконних відливів та відновлення укосів) у житлових будинках міста Чернігова, пошкоджених внаслідок ракетного удару зі сторони країни-агресора російської федерації 19.08.2023», (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-08-011697-a)
Дата публікації: 26.10.2023 15:53
Дата відкриття провадження: 14.11.2023 12:00
Номер відкриття провадження: 620/16032/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до Протокола № 354
Дата публікації звіту: 19.10.2023 17:27

Запити/Пояснення