• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Весняна (від вул. Зайцева до вул. Колесника) в м. Остер, Чернігівського району, Чернігівської області», згідно ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями).

Завершена

3 499 018.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 495.09 UAH
Номер: 0cbb07dc86554586adc3a0bf5cf3019e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-06-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.12.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 06.12.2023 18:54 - 28.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.12.2023 № 266 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 04.12.2023 № 003100-18/13979-2023 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 05.12.2023 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.12.2023 № 266 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 4 UA-2023-09-08-003815-a 08.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 177-65-52, mazalova.ruslana@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей, а також абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50», відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50»; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додаткової угоди щодо приведення у відповідність умов Договору відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668, статті 884 ЦКУ та Додатку (довідковий) Л ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерної пропозиції учасника ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Остерської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50», протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 28.09.2023, договір про закупівлю від 13.10.2023 № 116, пояснення Замовника від 18.12.2023, оприлюднені через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з Додатком 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ по «Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Весняна (від вул. Зайцева до вул. Колесника) в м. Остер, Чернігівського району, Чернігівської області» до тендерної документації, роботи, які становлять предмет закупівлі є: земляне полотно, улаштування дорожнього одягу, улаштування покриття на з’їздах. Також, в ході моніторингу встановлено, що тендерна документація містить в своєму складі проект договору (Додаток 4 до тендерної документації), в якому положеннями пункту 6.2 визначено, що гарантійний строк на роботи 3 роки з дати підписання сторонами кінцевого Акту приймання-передачі виконаних робіт.. Учасник закупівлі ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50» в складі тендерної пропозиції завантажив підписаний проект договору (файл «Проект договору вул. Весняна.pdf») та Лист - гарантія (файл «28 Лист згода з проектом договору Додаток 5.pdf»), яким повідомляє, що погоджується укласти договір в редакції, запропонованій замовником в Додатку 4 цієї документації та гарантує виконання його на умовах, викладених в зазначеному проекті договору. Водночас, умовами додатку 4 до тендерної документації (проект договору) передбачено, що сторони укладають договір з урахуванням положень, передбачених Законом та Особливостями. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Згідно з нормами пункту 5 Загальних умов Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі та його істотними умовами, зокрема, є договірна ціна, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 «Загальні положення» Частини ІІ. Будівництво ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги, при укладанні договорів підряду замовникові доцільно передбачити відповідальність підрядника згідно з мінімально допустимими термінами експлуатаційної придатності елементів дороги відповідно до додатка Л. Так, згідно з Додатком (довідковий) Л ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво, мінімально допустимі строки експлуатаційної придатності елементів дороги: - земляне полотно – не менше ніж 10 років; - основа дорожнього одягу - не менше ніж 8 років; - асфальтобетонне покриття – не менше ніж 3 роки. Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до умов пункту 6.2 Проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації), а також укладеного Договору, гарантійний строк виконаних підрядником робіт 3 роки, що суперечить вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та Додатку (довідковий) Л ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 13.12.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно причини встановлення встановлення в додатку 4 до тендерної документації (пункт 6.2 проекту договору) гарантійного строку на роботи 3 років з дати підписання сторонами кінцевого Акту приймання-передачі виконаних робіт. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 18.12.2023 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що: «Замовником в проекті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) визначено гарантійний термін експлуатації дороги 3 роки від дня прийняття Замовником об'єкта на базі вимог ДБН B.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» зі Зміною №1 (Затверджено: наказ Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.04.2018 № 103. Зміну №1 затверджено: наказ Мінрегіону України від 30.12.2021 № 367 та накази від 31.01.2022 № 22, від 08.04.2022 № 62, від 16.05.2022 № 72)». Пункт 4.3 даних Державних будівельних норм України звучать: «Норми містять вимоги до проектування основних елементів вулиць. Мінімально допустимі строки експлуатаційної придатності елементів потрібно приймати згідно з додатком Л ДБН B.2.3-4.» Відповідно до Додатку Л. діючого ДБН B.2.3-432015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво.» (Затверджено: Міністерство регіонального розвитку. будівництва та житлово-комунального господарства України, наказ від 21.09.2015 р. №234) мінімально допустимі строки експлуатаційної придатності елементів дороги, а саме асфальтобетонного покриття складає — 3 роки. Крім того. згідно Примірного договору підряду на будівництво (капітальний ремонт, реконструкцію) автомобільної дороги (Затверджено: наказом Укравтодору від 28 квітня 2009 р. №188), що складений з дотриманням положень, визначених законодавством та Загальними умовами укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 року № 668 (Передмова), згідно пункту 16.2., Статті 16. «Гарантійні терміни експлуатації об'єкта› встановлюються наступні гарантійні строки: при влаштуванні дорожнього одягу - 3 роки. Отже, базуючись на вищевказаних обставинах Замовник в проекті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) визначено гарантійний термін експлуатації дороги 3 роки. Інформуємо, що в Наказі від 23.09.2003 № 154 встановлено міжремонтні строки на капітальний ремонт (Міжремонтний строк служби дорожнього одягу (покриття) це період в роках від введення дороги в експлуатацію до першого капітального ремонту), що не має відношення до гарантійного терміну експлуатації дороги.». Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог частини третьої статті 22 Закону в частині включення Замовником до складу тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством та порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови № 1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Таким чином, Договір між Замовником та переможцем закупівлі ПАТ «БРОВАРСЬКЕ ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ № 50» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень: 26.12.2023 17:17 - 10.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 26.12.2023 17:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень оприлюднено (надано) у доданому файлі " Інформація про усунення порушень.pdf" та документ, що свідчить про вжиття таких заходів.
Дата публікації звіту: 29.12.2023 15:11

Запити/Пояснення