-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Сіль технічна кам'яна з протизлежувальною добавкою
Завершена
360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 600.00 UAH
Номер:
a8cd83235c684f4685d4b2b612709d85
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-27-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2023 00:00
Період моніторингу:
27.11.2023 16:55 - 19.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.11.2023 № 76
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 27.11.2023 № 76.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-09-07-013790-a 07.09.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції-переможця торгів встановлено порушення норм підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору відповідно до законодавства, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-09-07-006175-b , оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.09.2023 №303 (далі – Тендерна документація), протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК», ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІКТОР-КОМ ІМПЕКС», ТОВ «ЄВРАЗІЙСЬКА ТОРГОВЕЛЬНА ГРУПА» (в частині правомірності відхилення), тендерну пропозицію переможця торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» (далі - ТОВ «ТД «КИП І КО») на предмет її відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.09.2023 №311, від 28.09.2023 №314, від 28.09.2023 №315, від 03.10.2023 №318, від 09.10.2023 №325, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 16.10.2023 №408, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 29.11.2023.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ТД «КИП І КО» вимогам тендерної документації та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Відповідно до вимог п.1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція повинна супроводжуватись документами, зокрема, інформацією та документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно з Додатком 1 до Тендерної документації.
Згідно з Додатком 1 до Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги до предмета закупівлі. Так, Замовником передбачено, що якість товару повинна відповідати діючим стандартам України, а саме ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови»; за способом одержання: кам’яна (в жодному разі не морська); за якістю: ґатунок вищий; за видом: з протизлежувальною добавкою, масова частка якої не повинна перевищувати 150г/т; масова частка вологи – не більше ніж 0,3 %; пакування: без пакування.
Також, згідно з Додатком 1 Учасник надає у складі тендерної пропозиції протокол випробувань на товар виданий органом сертифікації та сертифікат відповідності на відповідність Товару ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови».
В пункті 4.2.2 підрозділу 4.2 «Характеристики» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ 4246:2003 зазначено, що за узгодженням із замовником виварну і мелену сіль виробляють з протизлежувальною добавкою. Як протизлежувальну добавку використовують 3-водний залізистосиньородистий калій (ІІ), (фероціанид калію) згідно з ГОСТ 4207, ГОСТ 6816 чи згідно з чинними нормативними документами. Масова частка добавки не повинна перевищувати 1,50*10-2% (150г/т).
Учасником-перможцем ТОВ «ТД «КИП І КО» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності, виданий Державним підприємством «Тернопільський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (зареєстровано в Реєстрі органу з сертифікації за № TER.1.Пр.318-22), в якому зазначено, що продукція «Сіль технічна для посипання доріг вищого гатунку» відповідає вимогам ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови: п.4.2.1 табл. 1, п.7, п.8, п.4.2.3, ГН 6.6.1.1-130-2006. Однак у вищевказаному Сертифікаті відповідності не міститься інформація щодо підтвердження продукції п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003.
Таким чином в пропозиції учасника ТОВ «ТД «КИП І КО» відсутній сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність товару показнику «протизлежувальна добавка, масова частка якої не повинна перевищувати 150г/т.
Зазначена вище невідповідність пропозиції учасника ТОВ «ТД «КИП І КО» вимогам тендерної документації не відноситься до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
Зважаючи на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «ТД «КИП І КО» не відповідає п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації та Додатку №1 до Тендерної документації.
Відповідно до п.п. 2 п. 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на викладене, пропозиція ТОВ «ТД «КИП І КО» підлягала відхиленню відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
Період усунення порушень:
30.11.2023 17:06 - 15.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2023 17:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновоку про наявність або відсутність порушень законодавства від 30.11.2023 договір №408 від 16.10.2023 від 16.10.2023 було розірвано (додаткова угода №1 додається). Даний висновок буде прийматися до уваги під час кваліфікації учасників торгів у подальшому.
Дата публікації звіту:
07.12.2023 14:37
Запити/Пояснення
Номер:
f03e970e12174a2a83aa8e9f1ca9459c
Назва:
Запит Замовнику на поснення
Дата опублікування:
27.11.2023 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Сіль технічна кам'яна з протизлежувальною добавкою» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-07-013790-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Просимо надати пояснення (інформацію та документи), з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі;
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція повинна супроводжуватись документами, зокрема, інформацією та документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно з Додатком 1 до Тендерної документації.
Згідно з Додатком 1 до Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги до предмета закупівлі. Так, Замовником передбачено, що якість товару повинна відповідати діючим стандартам України, а саме ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови»; за способом одержання: кам’яна (в жодному разі не морська); за якістю: ґатунок вищий; за видом: з протизлежувальною добавкою, масова частка якої не повинна перевищувати 150г/т; масова частка вологи – не більше ніж 0,3 %; пакування: без пакування.
Також, згідно з Додатком 1 Учасник надає у складі тендерної пропозиції протокол випробувань на товар виданий органом сертифікації та сертифікат відповідності на відповідність Товару ДСТУ 4246:2003 «Сіль для промислового переробляння. Технічні умови».
В пункті 4.2.2 підрозділу 4.2 «Характеристики» розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ 4246:2003 зазначено, що за узгодженням із замовником виварну і мелену сіль виробляють з протизлежувальною добавкою. Як протизлежувальну добавку використовують 3-водний залізистосиньородистий калій (ІІ), (фероціанид калію) згідно з ГОСТ 4207, ГОСТ 6816 чи згідно з чинними нормативними документами. Масова частка добавки не повинна перевищувати 1,50*10-2% (150г/т).
Учасником-перможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності, виданий Державним підприємством «Тернопільський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (зареєстровано в Реєстрі органу з сертифікації за № TER.1.Пр.318-22), в якому зазначено, що продукція «Сіль технічна для посипання доріг вищого гатунку» відповідає вимогам ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови: п.4.2.1 табл. 1, п.7, п.8, п.4.2.3, ГН 6.6.1.1-130-2006. Однак у вищевказаному Сертифікаті відповідності не міститься інформація щодо підтвердження продукції п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003.
Обґрунтуйте відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» вимогам Додатку 1 до Тендерної документації та п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003 (в частині відповідності показника «протизлежувальна добавка», масова частка якої не повинна перевищувати 150г/т»).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового
контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
00533a95a0714ad594b5f5ace9b55500
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.11.2023 16:59
Опис:
У межах проведення моніторингу UA-M-2023-11-27-000078 закупівлі по предмету «Сіль технічна кам'яна з протизлежувальною добавкою» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-07-013790-a) необхідно надати пояснення на запит від 27.11.2023 через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень долучити їх документальне підтвердження.
Питання наведені у запиті та відповіді на них:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі;
Відповідь:
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону - відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Визначення розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось Замовником зокрема шляхом аналізу ринку, вивчення відкритої інформації в системі Prozorro а також використання досвіду закупівель попередніх років зокрема щодо кількісних та якісних характеристик.
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідь:
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 та абзацу третього пункту 4(1) Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710) з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб'єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а ОРГАНАМ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РЕКОМЕНДОВАНО забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті у разі оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Про рекомендаційний характер Постанови №710 для органів місцевого самоврядування також зазначено в листі Державної аудиторської служби України від 09.06.2021р. N 003100-14/7175-2021 «Щодо застосування постанови КМУ від 16.12.2020 р. N 1266».
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону - відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Таким чином, Постанова № 710 не належать до законодавства про закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до положення пункту 14 частини 1 статті 1 Закону, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, виходячи з вищезазначеного, відсутність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що не є обов’язковою вимогою для органу місцевого самоврядування, яким є Замовник, не є порушенням законодавства про закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція повинна супроводжуватись документами, зокрема, інформацією та документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно з Додатком 1 до Тендерної документації.
Учасником-перможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності, виданий Державним підприємством «Тернопільський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (зареєстровано в Реєстрі органу з сертифікації за № TER.1.Пр.318-22), в якому зазначено, що продукція «Сіль технічна для посипання доріг вищого гатунку» відповідає вимогам ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови: п.4.2.1 табл. 1, п.7, п.8, п.4.2.3, ГН 6.6.1.1-130-2006. Однак у вищевказаному Сертифікаті відповідності не міститься інформація щодо підтвердження продукції п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003. Обґрунтуйте відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» вимогам Додатку 1 до Тендерної документації та п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003 (в частині відповідності показника «протизлежувальна добавка», масова частка якої не повинна перевищувати 150г/т»).
Відповідь:
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Учасник надає у складі тендерної пропозиції протокол випробувань на товар виданий органом сертифікації та сертифікат відповідності на відповідність Товару ДСТУ 4246:2003. Учасником-перможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» в складі тендерної пропозиції надано Сертифікат відповідності № TER.1.Пр.318-22, який виданий на підставі протоколу випробувань №1017 від 26.12.2022 (додаються). Підтвердження продукції вимогам Додатку 1 до Тендерної документації та п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003 наведено в пункті 11 даного протоколу випробувань в розділі «Фізико-хімічні показники», а саме за показником «М.ч. протизлежувальної добавки г/т» результат випробувань становить – 150, що відповідає вимогам Додатку 1 до Тендерної документації та п. 4.2.2 ДСТУ 4246:2003.