-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт педіатричного відділення КНП «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області по вул. Січових Стрільців, 224 в м. Турка Самбірського району Львівської області»
Завершена
3 754 082.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 770.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 770.41 UAH
Номер:
e821f1b47df8488086d1b133547d002a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-25-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2024 00:00
Період моніторингу:
25.04.2024 17:10 - 17.05.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2024 № 88
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2024 № 88.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 12. UA-2023-09-07-012073-a, 07.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Сян» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Також встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону внаслідок недотримання норм пункту 17 Постанови КМУ №668 при укладенні договору про закупівлю.
Крім того Замовником під час моніторингу допущено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Сян» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках передбачених законом, а також пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, частини першої статті 41 Закону при укладенні договорів про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу:16 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-07-004056-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію приватного підприємства «Сян» (далі – ПП «Сян»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.09.2023 №192; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «Сян» як переможцем тендеру документи; договір від 27.09.2023 №88; опубліковану Замовником інформацію на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Замовником 07.05.2024 у електронній системі закупівель розміщено на вищеказаний запит пояснення, у якому зазначено, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб лікарні у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, на підставі завдання на проектування та проектної документації об’єкта будівництва, щодо розгляду якої отримано позитивний експертний звіт №1902/23Є від 11.08.2023. Також у наданій інформації Замовником зазначено, що на підставі кошторисної документації було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі, при визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ.
Однак, документального підтвердження наведеної у вищевказаному поясненні інформації (в тому числі документів, які згадуються Замовником у поясненні) до моніторингу Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до вимог підпункту 3.7.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Також, відповідно до вимог підпункту 3.7.2. пункту 1 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати: розрахунок договірної ціни, складений відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» та затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, чинним законодавством України.
Слід зазначити, що порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова № 281).
Так, за вимогою пункту 5.1 розділу V Настанови № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
При цьому, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому, у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, та за твердої договірної ціни враховуються в розмірі до 1,5 відсотка.
Отже, у Настанові №281 (пункт 5.31 розділу V) визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що враховується при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни.
Моніторингом встановлено, що учасником ПП «Сян» у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну (файл «договірна ціна.xls»), відповідно до якої учасником до вартості робіт за договором включено кошти на покриття ризиків в сумі 54 698,00 грн, тобто 1,99 відсотка до підсумку відповідних глав (2 734 903,00 грн), що не відповідає нормам пункту 5.31 розділу V Настанови №281 та вимогам підпункту 3.7.2. пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що зазначено, що одним з факторів, від яких залежить розмір коштів на покриття ризиків є дія воєнного стану та зменшення кількості працівників, що збільшує ризики всіх учасників при виконанні робіт на об’єкті, з врахуванням чого, на підставі затвердженого позитивного експертного звіту №1902/23Є було розраховано розмір коштів на покриття ризиків у договірній ціні, а Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції учасника ПП «Сян» вимогам частини 3.7 розділу 3 тендерної документації та вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Однак, як зазначено вище, у пункті 5.31 розділу V Настанові №281 визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що враховується при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни (до 1,5 відсотка).
Слід також зауважити, що визначені у Додатку 28 Настанови №281 показники розміру коштів на покриття ризиків визначені щодо ризиків всіх учасників будівництва для їх врахування в інвесторській кошторисній документації, а не для визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються підрядником (учасником процедури закупівлі).
Таким чином, учасником ПП «Сян» розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) надано з недотриманням вимог підпункту 3.7.2 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «Сян», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 27.09.2023 №88.
Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до пункту 17 затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Водночас, моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної процедури закупівлі договір від 27.09.2023 №88 містить графік виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому зазначено лише інформацію про місяці, роки початку та дати закінчення робіт в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, не дотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
17.05.2024 14:45 - 01.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.05.2024 14:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок по моніторингу UA-M-2024-04-25-000038 на закупівлю «Капітальний ремонт педіатричного відділення КНП «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області по вул. Січових Стрільців, 224 в м. Турка Самбірського району Львівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), повідомляємо наступне:
Замовником торгів було вжито заходів, щодо виконання Висновку. Зокрема з Уповноваженою особою було проведено роз’яснювальні роботи та навчання з метою запобігання порушень при кваліфікації пропозицій в майбутньому. З метою виконання висновку Замовником було здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень та надіслано до ПП "Сян" письмове звернення, щодо розгляду питання про можливість достроково розірвати Договір № 88 від «27» вересня 2023 року (Лист-звернення вих.№__ від 23.05.2024). Відповідно до ч. 3 ст.188 Господарського кодексу України сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Повідомляємо, що станом на 24.05.2024 р., Замовник ще не отримав відповіді від ПП "Сян" стосовно розірвання договору. Отже, Замовником було виконано висновок Західного офісу Держаудитслужби. Зобов’язуємось в подальшому дотримуватись положень Закону України «Про Публічні закупівлі» та не допускати подібні помилки.
Дата публікації звіту:
24.05.2024 14:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
- corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
01.07.2024 15:07
Запити/Пояснення
Номер:
3a2977109373449da504c5cb472860c5
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 16:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
Дата: 02.05.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-09-07-012073-a, яка проведена Комунальним некомерційним підприємством "Турківська центральна міська лікарня" Турківської міської ради Самбірського району (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до вимог підпункту 3.7.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Слід зазначити, що відповідно до вимог підпункту 3.7.2. пункту 1 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати:
- розрахунок договірної ціни, складений відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» та затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, чинним законодавством України.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ПП «Сян» у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну (файл договірна ціна.xls), відповідно до якої учасником до вартості робіт за договором включено кошти на покриття ризиків в сумі 54 698,00 грн, що становить 1,99 відсотка до підсумку відповідних глав (2 734 903,00 грн).
Водночас, Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281).
За вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
Таким чином, у Настанові №281 визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що враховується при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чому при визначенні переможця процедури закупівлі не враховано вимоги підпунктів 3.7.1 та 3.7.2 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника (розрахунок ціни тендерної пропозиції наданий не у відповідності до Настанови №281) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
10c5b982b6394f97a8de2a952f319446
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.05.2024 16:03
Опис:
МОЗ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЛОДА
КНП «ТУРКІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ»
ТУРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
82540 с. Завадівка вул. Військове містечко 8 а. тел./факс 3-10-34
turka_buhgal.lik@ukr.net
07.06. 2024 р .№_116/02
ЗАХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У відповідь на Ваш запит по моніторингу UA-M-2024-04-25-000038 повідомляємо наступне: КНП "Турківська центральна міська лікарня" Турківської міської ради Самбірського району здійснювало закупівлю «Капітальний ремонт педіатричного відділення КНП «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області по вул. Січових Стрільців, 224 в м. Турка Самбірського району Львівської області» відповідно до вимог чинного законодавства України.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб лікарні у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту «Капітальний ремонт педіатричного відділення КНП «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області по вул. Січових Стрільців, 224 в м. Турка Самбірського району Львівської області» було розроблено проектну документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво №1902/23Є від «11» серпня 2023 р. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
Обґрунтування очікуваної вартості Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обгрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд». Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ. Відтак, відповідно до протоколу затвердження річного плану, очікувану вартість закупівлі розраховано наступним чином: По об’єкту «Капітальний ремонт педіатричного відділення КНП «Турківська центральна міська лікарня» Турківської міської ради Самбірського району Львівської області по вул. Січових Стрільців, 224 в м. Турка Самбірського району Львівської області» розроблена Кошторисна документація та Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини №1902/23Є від «11» серпня 2023 р. Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, вартість об’єкту становить 3978075.00 грн. з ПДВ.
Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника (включаючи витрати на технiчний нагляд) (Глава 10 кошторису), а саме 41249.00грн. без ПДВ та Глава 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» 168870,00 грн. без ПДВ.
Отже, для того щоб розрахувати очікувану вартість закупівлі необхідно здійснити наступний обрахунок:
За підсумками віднімання суми глави 10 та 12 з ПДВ сума дорівнює 3 754 082,40грн. з ПДВ, це є загальна вартість загально будівельних робіт з ПДВ на які буде оголошено тендерну процедуру.
Таким чином, очікувана вартість закупівлі робіт по даному об’єкту становитиме 3 754 082,40 грн. з ПДВ.
Щодо коштів на покриття ризиків зазначаємо наступне.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
Варто вказати, що згідно з п. 5.31 розділу V Настанова № 281 розмір коштів на покриття ризиків залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Зокрема, одним з таких факторів є дія воєнного стану та зменшення кількості працівників, що збільшує ризики всіх учасників при виконанні робіт на об’єкті. З врахуванням цього факту, на підставі затвердженого позитивного експертного звіту №1902/23Є від «11» серпня 2023 р. відповідно до Настанова № 281 та п. 3.7 Розділу 3 тендерної документації учасником і було розраховано розмір коштів на покриття ризиків у договірній ціні, а Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції учасника ПП "Сян" вимогам частини 3.7 розділу 3 тендерної документації та вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.