-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ЛІТ. «А» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. Симона Петлюри, 72 в м. Стрий Львівської області)
Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)
Завершена
5 802 419.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 012.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 012.10 UAH
Номер:
0978134bfaf545769288cc19bce57728
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-26-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2023 00:00
Період моніторингу:
26.10.2023 16:05 - 16.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.10.2023 №231
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о.заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Дейкалової Я.В. від 25.10.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 26.10.2023 № 231
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
17 UA-2023-09-06-011706-a
06.09.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о.заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Яна ДЕЙКАЛОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником встановлено порушення пункту 43 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального некомерційного підприємства Стрийської міської ради "Територіальне медичне об'єднання "Стрийська міська об'єднана лікарня", оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 06.09.2023 року, №1 реєстр отриманих тендерних пропозицій «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця №5 від 20.09.2023, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 20.09.2023 року, Договір про закупівлю №313 від 04.10.2023 року, на загальну суму 5573947,20 гривень, Додаткова угода №1 від 11.10.2023 пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 13.11.2023 року (далі – Пояснення).
В ході моніторингу встановлено, що у п.3 Додатку №2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ЛІТ. «А» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. Симона Петлюри, 72 в м. Стрий Львівської області» передбачено у всіх посиланнях на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (якщо це має місце) – щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, учасник може застосовувати еквівалент, бо закупівля робіт здійснюється відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проектним рішенням та затвердженій в установленому порядку проектній документації. Учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар, тощо, технічні характеристики яких дають можливість учасникові виконати проектні рішення в повному комплексі згідно з чинними в будівництві. У разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент» під час подання пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації.
Однак, учасником «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"» в документі «Кошторисна документація» (файл «Кошторисна документація.pdf») здійснено заміну окремого обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент».
При цьому, у складі тендерної пропозиції не надано порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації (технічних вимог замовника) додаток 2 до тендерної документації дефектний акт на капітальний ремонт Водопровід та каналізація, а саме: 2 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм Ekoplastik; 3 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 20х2,8 мм Ekoplastik; 7 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 25х3,5 мм Ekoplastik; 14 Ізоляція Thermaflex J-18; 15 Ізоляція Thermaflex J-22; 16 Ізоляція Thermaflex J-27; 18 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм Ekoplastik; 19 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 20х2,8 мм Ekoplastik; 29 Ізоляція Thermaflex J-18 30 Ізоляція Thermaflex J-22.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"», у якому зазначено необхідність надати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації що відповідатиме Технічній специфікації (додаток 2 до тендерної документації).
Проте, за нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, в абзаці другому пункту 43 Особливостей №1178 Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовником встановлено «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"»,, вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Як наслідок, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а визначено його переможцем та укладено з ним Договір.
Період усунення порушень:
17.11.2023 15:14 - 02.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.11.2023 15:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
П/380/29223/23 08.12.2023 р.
Дата публікації:
14.12.2023 09:40
Дата відкриття провадження:
08.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/29223/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТ МОНІТОРИНГУ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури UA-M-2023-10-26-000037 , керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме:
• Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
• Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.)
1) Щодо не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону та інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.)
«В висновку моніторингу зазначено: «В ході моніторингу встановлено, що у п.3 Додатку №2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «Капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ЛІТ. «А» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. Симона Петлюри, 72 в м. Стрий Львівської області» передбачено у всіх посиланнях на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (якщо це має місце) – щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, учасник може застосовувати еквівалент, бо закупівля робіт здійснюється відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проектним рішенням та затвердженій в установленому порядку проектній документації. Учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар, тощо, технічні характеристики яких дають можливість учасникові виконати проектні рішення в повному комплексі згідно з чинними в будівництві. У разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент» під час подання пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації. Однак, учасником «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"» в документі «Кошторисна документація» (файл «Кошторисна документація.pdf») здійснено заміну окремого обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент». При цьому, у складі тендерної пропозиції не надано порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації (технічних вимог замовника) додаток 2 до тендерної документації дефектний акт на капітальний ремонт Водопровід та каналізація, а саме: 2 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм Ekoplastik; 3 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 20х2,8 мм Ekoplastik; 7 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 25х3,5 мм Ekoplastik; 14 Ізоляція Thermafex J-18; 15 Ізоляція Thermafex J-22; 16 Ізоляція Thermafex J-27; 18 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм Ekoplastik; 19 Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 20х2,8 мм Ekoplastik; 29 Ізоляція Thermafex J-18 30 Ізоляція Thermafex J-22. З врахуванням вищенаведеного, Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"», у якому зазначено необхідність надати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації що відповідатиме Технічній специфікації (додаток 2 до тендерної документації). Проте, за нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли, вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, в абзаці другому пункту 43 Особливостей №1178 Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовником встановлено «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"»,, вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Як наслідок, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а визначено його переможцем та укладено з ним Договір»
Щодо зазначеного порушення повідомляю наступне:
Уповноважена особа не погоджується з трактуванням викладених у вищевказаному висновку порушень з наступних підстав.
У додатку 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ вказано, що у всіх посиланнях на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (якщо це має місце) – щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, учасник може застосовувати еквівалент, під еквівалентом учасник повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар, тощо, технічні характеристики яких дають можливість учасникові виконати проектні рішення в повному комплексі згідно з чинними в будівництві та що у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент» під час подання пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації (технічних вимог замовника).
Одночасно, у цьому ж Додатку (Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)», п.6.2.2) Замовником було встановлено також вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції сертифікатів відповідності та/або декларації відповідності на відповідні матеріали, зокрема, на труби та фітинги поліпропіленові для внутрішнього водопроводу, труби для внутрішньої каналізації, арматура трубопровідна.
Учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» в кошторисних розрахунках здійснено заміну окремих матеріалів (труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води Ekoplastik діам. 16х2,2 мм, діам. 20х2,8 мм, діам. 25х3,5 мм; ізоляція Thermafex J-18, J-22, J-27) на еквівалент лише в частині виробника товару.
Слід зазначити, що у позиціях 2, 3, 18 та 19 наданого учасником Дефектного акта (стор. 3-4 файлу «Кошторисна документація.pdf») вказано «Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної» без прив’язки до будь-якої марки, у позиції 7 вказано «Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 25х3,5 Georg Fisher еквівалент Ekoplastik»; у позиціях 14, 15, 16, 29 та 30 вказано «Ізоляція IZOflex еквівалент Thermafex».
При цьому, учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності №UA.CRT.00412-22 на труби з поліпропілену (в тому числі PN 16 різного діаметру), у якому зазначено виробника (Georg Fisher Hakan Plastik Boru Ve Profil San. Tic. A.S.), а також вказано про відповідність продукції ДСТУ Б В.2.7-144:2007 «Будівельні матеріали. Труби для мереж холодного та гарячого водопостачання із пропілену Технічні умови».
Відповідно до статті 1 Закону України від 15.01.2015 №124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон №124-VIII) сертифікат відповідності є документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Згідно з пунктом 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Під невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід звернути увагу, що Учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» надано у складі тендерної пропозиції документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції (сертифікати відповідності). Також, на виконання вимог Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до тендерної документації учасник надав у складі тендерної пропозиції кошторисні розрахунки (локальні кошториси та підсумкову відомість ресурсів, файл «Кошторисна документація.pdf»), у яких вказано відповідні матеріали із зазначенням тих же технічних характеристик, що і в Технічній специфікації Замовника у тендерній документації (труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм, діам. 20х2,8 мм, діам. 25х3,5 мм; ізоляція J-18, J-22, J-27).
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме ненадання порівняльної таблиці технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити. Проте, слід звернути увагу, що виправлення таких невідповідностей жодним чином не свідчить про допущення учасником помилки, виправлення якої з огляду на заявлені технічні характеристики товару потягне за собою зміну предмета закупівлі.
Адже, предметом закупівлі є саме капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ТМО та саме його як зазначено у оголошенні та тендерній документації за назвою і призначенням (технічна специфікація) запропоновано учасником торгів - ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» згідно його тендерної пропозиції.
В зв’язку з цим Уповноважена особа розмістила у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Виправлення ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» невідповідностей не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» була подана необхідна інформація, яка стосується технічних характеристик предмета закупівлі, лише з невідповідностями, які усунуто учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника.
Також звертаємо увагу, що аналогічної позиції дотримуються і суди (для прикладу Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.03.2023 у справі № 460/883/23)
Враховуючи наведене, Замовник обґрунтовано вважає, що діяв в межах наданих повноважень, у відповідності до вимог чинного законодавства, в даному випадку відсутні порушення в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) Замовником тендерної пропозиції та правомірно надано учаснику 24 години на виправлення невідповідностей у його тендерній пропозиції.
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у, а саме:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північносхідний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
1. Щодо здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором.
З виконанням цього зобов’язання щодо усунення порушень не погоджуюсь з наступних причин:
1.) Вважаю, що при розгляді пропозиції учасника ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 не були порушені (аргументація надана вище)
2.) Формулювання вимоги наведеної у висновку моніторингу, а саме: «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів» є некоректним, нечітким на невизначеним і встановлює зобов’язання, яке неможливо виконати.
Зазначивши у висновку про необхідність «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором», ДАСУ не визначено чіткого способу усунення виявлених порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Зокрема в Рішенні Верховного Суду України від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, де констатовано порушення вимог закону щодо змісту Висновку моніторингу як акта індивідуальної дії, зазначено, що можливість усунути виявлені порушення прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу/варіанту поведінки, яких має вжити уповноважена особа замовника, щоб усунути порушення. А спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити, щоб усунути виявлені порушення, може призвести до нового можливого порушення ним законодавства.
При цьому, прошу зважити, що відповідальною за порушення виявлені ДАСУ є уповноважена особа, яка відповідає лише за проведення процедури закупівлі, але жодним чином не наділена повноваженнями на спонукання суб’єкта господарювання на припинення зобов’язань за договором.
При цьому, господарський договір, укладений між юридичними особами, може бути розірваний лише за згодою сторін або в судовому порядку, але для цього повинні бути причини.
Водночас, в Висновку не зазначено, які саме правові підстави слід застосувати для розірвання договору про закупівлю.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Натомість, на даний час договір про закупівлю на стадії завершення, роботи практично виконані, претензії щодо якості виконання договору в замовника відсутні, а тому відсутні будь-які підстави для розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку.
3.Зобов’язання щодо усунення порушення законодавства передбачене у Висновку у даному випадку є непропорційним встановленим порушенням.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Аналогічної позиції дотримується і суд у Справі № 500/3676/20 від 20.01.2021 (оголошення № UA-2020-07-16-04233-b)
З огляду на такі обставини вважаю, що зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним.
Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Розірвання договору в даних обставинах призведе до безпідставного порушення майнових прав суб’єктів — сторін договору про закупівлю, в тому числі, порушення прав та інтересів третьої особи – підрядника, який сумлінно і належним чином виконував свої зобов’язання і в діях якого немає жодної вини. А також — матиме негативні наслідки для репутації замовника. Тобто ці дії є непропорційними порівняно з виявленими недоліками. (Рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі № 120/1297/20-а від 16.06.2020, моніторинг закупівлі (UA-M-2020-02-24-000024)
Дата публікації звіту:
23.11.2023 16:05
Запити/Пояснення
Номер:
6be609a1d4ec46d590d064991160bd5d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.10.2023 13:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-09-06-011706-a відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2.Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b6c22369980748e494be55e7e1e83925
Назва:
Надання пояснень на запит моніторингу
Дата опублікування:
01.11.2023 09:39
Опис:
Відповідь на запитання 1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалося на підставі розробленої проектно-кошторисної документації, яка підтверджена позитивним експертним звітом. Необхідні документи додаються.
Відповідь на запитання 2. Повідомляємо, що КНП «ТМО«СМОЛ» не має власного веб-сайту. У зв’язку з цим, уповноважена особа опублікувала обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) на електронному майданчику Prozorro разом із оголошеною закупівлею за ідентифікатором UA-2023-09-06-011706-a. На підтвердження вищезазначеного, надаємо знімок екрану цієї закупівлі.
Номер:
74b4969c992041ccbd1ac07f3a67b5a8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.11.2023 15:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2023 00:00
Опис:
Яким чином виконано вимогу в частині підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мать знання та досвід підпункт 1 п. 2 ДОДАТОК 1, повідомлення про прийняття на роботу працівників, зазначених у довідці, з підтверджуючими документами про прийняття цих повідомлень відповідним уповноваженим органом стосовно директора Кушнір В.П.
Номер:
a173b395d30c4691b8d58c4f5e109936
Назва:
Надання пояснень на запит моніторингу
Дата опублікування:
13.11.2023 16:38
Опис:
Даючи відповідь на дане запитання хочемо повідомити наступне:
Замовником в підпункті 1 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації була встановлена вимога про надання Учасниками в складі тендерної пропозиції повідомлення про прийняття на роботу працівників, зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з підтверджуючими документами про прийняття цих повідомлень відповідним уповноваженим органом.
На підтвердження виконання вищенаведеної вимоги, Товариство з обмеженою відповідальністю «Термопласт Буд» надали Повідомлення про прийняття працівників на роботу (міститься в архівній папці «Повідомлення про прийн.на роботу.rar») щодо всіх працівників, які зазначені в «Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (міститься у файлі «Довідка. Наявн. прац-ків (ІТП, робіт-ки).pdf»).
Щодо надання в складі тендерної пропозиції Повідомлення про прийняття на роботу директора – Кушнір Василя Петровича потрібно зазначити, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» встановлено наступне, що:
«повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу».
Отож, оскільки Кушнір Василь Петрович є директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Термопласт Буд» немає обов’язку та непередбачено подання щодо нього повідомлення про прийняття на роботу, адже Постановою КМУ №413 скасовано необхідність подання до податкової повідомлення про прийняття на посаду керівника (директора).
Потрібно наголосити на тому, що Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Також, підпунктом 1.6 пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Документи, які не передбачені Господарським кодексом України для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Отже, підсумовуючи все вищенаведене слід зазначити, що ТОВ «Термопласт Буд» було в повній мірі виконано вимогу Замовника щодо надання в складі тендерної пропозиції повідомлення про прийняття на роботу працівників, зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з підтверджуючими документами про прийняття цих повідомлень відповідним уповноваженим органом. Щодо керівника підприємства – директора Кушнір Василя Петровича не передбачено обов’язку та необхідності подання такого Повідомлення відповідно до чинного законодавства.
Номер:
334da574a6f04c2e9a0a400a6681ef39
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.11.2023 16:29
Опис:
17.11.2023 в електронній системі закупівель опубліковано висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ЛІТ. «А» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. Симона Петлюри, 72 в м. Стрий Львівської області)» за ID: UA-2023-09-06-011706-a. У вказаному висновку зазначено про порушення пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості №1178) у зв’язку з встановленням Замовником вимоги ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 внаслідок не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД», як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник не погоджується з трактуванням викладених у вищевказаному висновку порушень з наступних підстав.
В Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація), що міститься у Додатку 2 до тендерної документації, вказано, що у всіх посиланнях на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (якщо це має місце) – щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, учасник може застосовувати еквівалент, під еквівалентом учасник повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар, тощо, технічні характеристики яких дають можливість учасникові виконати проектні рішення в повному комплексі згідно з чинними в будівництві та що у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо на «еквівалент» під час подання пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентаря тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проектної документації (технічних вимог замовника).
Одночасно, у цьому ж Додатку (Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)», п.6.2.2) Замовником було встановлено також вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції сертифікатів відповідності та/або декларації відповідності на відповідні матеріали, зокрема, на труби та фітинги поліпропіленові для внутрішнього водопроводу, труби для внутрішньої каналізації, арматура трубопровідна.
Учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» в кошторисних розрахунках здійснено заміну окремих матеріалів (труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води Ekoplastik діам. 16х2,2 мм, діам. 20х2,8 мм, діам. 25х3,5 мм; ізоляція Thermafex J-18, J-22, J-27) на еквівалент лише в частині виробника товару.
Слід зазначити, що у позиціях 2, 3, 18 та 19 наданого учасником Дефектного акта (стор. 3-4 файлу «Кошторисна документація.pdf») вказано «Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної» без прив’язки до будь-якої марки, у позиції 7 вказано «Труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 25х3,5 Georg Fisher еквівалент Ekoplastik»; у позиціях 14, 15, 16, 29 та 30 вказано «Ізоляція IZOflex еквівалент Thermafex».
При цьому, учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності №UA.CRT.00412-22 на труби з поліпропілену (в тому числі PN 16 різного діаметру), у якому зазначено виробника (Georg Fisher Hakan Plastik Boru Ve Profil San. Tic. A.S.), а також вказано про відповідність продукції ДСТУ Б В.2.7-144:2007 «Будівельні матеріали. Труби для мереж холодного та гарячого водопостачання із пропілену Технічні умови».
Відповідно до статті 1 Закону України від 15.01.2015 №124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон №124-VIII) сертифікат відповідності є документом, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Зауважуємо, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, згідно з пунктом 43 Особливостей №1178 розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» надано у складі тендерної пропозиції документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції (сертифікати відповідності). Також, на виконання вимог Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до тендерної документації учасник надав у складі тендерної пропозиції кошторисні розрахунки (локальні кошториси та підсумкову відомість ресурсів, файл «Кошторисна документація.pdf»), у яких вказано відповідні матеріали із зазначенням тих же технічних характеристик, що і в Технічній специфікації Замовника у тендерній документації (труби поліпропіленові PN 16 для теплої і холодної води діам. 16х2,2 мм, діам. 20х2,8 мм, діам. 25х3,5 мм; ізоляція J-18, J-22, J-27).
Крім того, згідно з пунктом 43 Особливостей №1178 невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Процедура розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал) регулюється Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни11 червня 2020 року № 1082 (далі - Порядок). На виконання даного Порядку та ч.2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» ТМО розміщено оголошення про закупівлю за предметом «Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ЛІТ. «А» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. Симона Петлюри, 72 в м. Стрий Львівської області)»
Також, даний предмет закупівлі за назвою зазначений і в тексті тендерної документації і в проекті договору (Додаток №3), яке є складовою тендерної документації.
Тобто, предметом закупівлі є саме капітальний ремонт приміщень адмінкорпусу ТМО та саме його як зазначено у оголошенні та тендерній документації за назвою і призначенням запропоновано переможцем торгів - ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» згідно його тендерної пропозиції та укладеного з ним договору від 20.09.2023 №313, що підтверджується Специфікацією (Додаток №1 до Договору).
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відтак, ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» була подана необхідна інформація, яка стосується технічних характеристик предмета закупівлі, лише з невідповідностями, які усунуто учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника.
З врахуванням того, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містила вищеописані невідповідності в технічній частині, Замовник зобов’язаний був надати 24 години на їх виправлення.
Виправлення ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» невідповідностей не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, Замовник обґрунтовано вважає, що діяв в межах наданих повноважень, у відповідності до вимог чинного законодавства, в даному випадку відсутні порушення в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) Замовником тендерної пропозиції та правомірно надано учаснику 24 години на виправлення невідповідностей у його тендерній пропозиції, у зв’язку з чим та просить замінити висновки моніторингу.
Також просимо надати роз’яснення щодо порядку виконання Вашого рішення, адже є для нас неконкретизованим. Не зрозумілим є для Замовника спосіб виконання вимоги про припинення зобов’язання за договором, протягом 5 робочих днів (розірвання договору, чи, можливо, в інший спосіб, а саме приведення сторін до первісного стану), не зрозуміло у який спосіб Замовник повинен проплачувати договір, що перебуває на стадії виконання.
А також прошу розяснити, чи відповідає висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби критеріям, встановленим ч.2 ст. 2 КАС України (рішення Верховного Суду у справі №160/5890/22)
Номер:
e43798079bd74f3e85cd3a358b9ee01c
Назва:
Розяснення щодо висновку
Дата опублікування:
29.11.2023 11:23
Опис:
Відповідно до наказу начальника Північно-східного офісу Держаудитслужби від 26.10.2023 № 231 розпочато моніторинг процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: які проводились Комунальним некомерційним підприємством Стрийської міської ради "Територіальне медичне об'єднання "Стрийська міська об'єднана лікарня" (далі – Замовник) (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID: UA-2023-09-06-011706-a ), очікуваною вартістю 5 802 419,00 гривень.
Результати моніторингу закупівлі відображені у висновку від 16.11.2023 (далі - Висновок), який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Замовником в електронній системі закупівель 21.11.2023 о 16:29:06 оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо Висновку.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Під час проведення моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовником встановлено «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ БУД"», вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Як наслідок, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а визначено його переможцем та укладено з ним Договір.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Порядок) саме у пункті 1 констатуючої частини висновку зазначається опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Порядку у пункті 2 констатуючої частини висновку заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону чітко визначено поняття моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
З огляду на зміст зазначених норм Закону, можна дійти висновку, що повноваження органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедур закупівель полягають не лише в запобіганні порушення законодавства у сфері публічних закупівель якимось одним замовником на певній стадії закупівель, а саме у повноцінному аналізі усіх стадій закупівлі, проведеної Замовником, з метою запобігання порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, що зі свого боку, повною мірою відображає повноваження органу державного фінансового контролю в частині забезпечення і реалізації державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Отже, законодавець встановив можливість проведення органами державного фінансового контролю моніторингу процедур закупівель, у тому числі, коли договори про закупівлю, укладені за результатами проведених замовникам процедур закупівель, знаходяться вже на стадії виконання сторонами та до кінцевого виконання сторонами своїх зобов’язань.
Тому, у таких випадках у разі виявлення органами державного фінансового контролю порушень замовниками законодавства у сфері закупівель єдиним можливим зобов’язанням щодо усунення виявлених порушень може бути лише зобов’язання щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору.
Враховуючи те, що станом на момент здійснення моніторинга процедури закупівлі договір про закупівлю вже був укладений у пункті 3 констатуючої частини Висновку зазначено зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 04.10.2023 № 313 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Відповідно до частини 8 статті 8 Закону Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.05.2022 по справі № 520/258/20, яка має преюдиціальне значення, встановлено що єдино можливим шляхом усунення порушення у вигляді припинення договору про закупівлю, що укладений з порушенням Закону є його розірвання Аналогічна позиція викладена у постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 02.04.2020 у справі № 820/3534/16, від 28.04.2020 у справі №826/8741/16.