-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
«Нафта і дистиляти» (бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений)
Завершена
899 910.00
UAH з ПДВ
Номер:
c945baf0b6d1495eb2e25409db6c29c8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-29-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2023 00:00
Період моніторингу:
29.09.2023 14:14 - 21.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.09.2023 № 79-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 29.09.2023.
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 29.09.2023 № 79-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 4 UA-2023-09-05-002009-a 05.09.2023
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, зокрема, шляхом визнання недійсними умови додаткової угоди № 1 до Договору про закупівлю в частині збільшення ціни з 19.09.2023 на бензин А-95 до 45,15 грн за 1 л та на дизельне паливо до 44,95 грн за 1 л з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Відділу освіти, молоді та спорту Виконавчого комітету Томаківської селищної ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель щодо процедури закупівлі за номером ID: UA-2023-08-17-010687-a; договір від 01.09.2023 № 115 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; додаткова угода від 19.09.2023 № 1 до Договору про закупівлю (далі – додаткова угода № 1); пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, до Договору про закупівлю, укладеного Замовником з ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП», вносились зміни щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Зокрема, додатковою угодою № 1 з 19.09.2023 збільшились ціни за одиницю товарів, що є предметом закупівлі, а саме: бензину А-95 з 41,75 грн до 45,15 грн, або на 7,53 %, дизельного палива з 41,75 грн до 44,95 грн, або на 7,12 %, та нафтового газу скрапленого з 21,00 грн до 21,10 грн, або на 0,48 відсотка.
В ході проведення моніторингу закупівлі Замовник в якості документального підтвердження коливання цін на ринку 06.10.2023 надав «Експертний висновок» Дніпропетровської торгово-промислової палати від 19.09.2023 № 080, відповідно до якого в період з 01.09.2023 по 18.09.2023 ціна за 1 л бензину А-95 збільшилась на 2,30 % (з 52,98 грн до 54,20 грн), за 1 л дизельного палива – на 2,62 % (з 52,60 грн до 53,98 грн) та за 1 л газу скрапленого – на 1,37 % (з 23,99 грн до 25,36 грн).
Таким чином, за умовами додаткової угоди № 1 відсотки збільшення ціни за 1 л бензину А-95 та 1 л дизельного палива перевищує відповідні відсотки збільшення ціни такого товару на ринку.
Отже, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції на час проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), змінив істотні умови Договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товарів, що є предметом закупівлі, непропорційно збільшенню ціни таких товарів на ринку, а саме на 7,53 % замість 2,30 % на бензин А-95 та на 7,12 % замість 2,62 % на дизельне паливо.
Період усунення порушень:
10.10.2023 14:07 - 25.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.10.2023 14:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Доброго дня.
Ознайомившись з Висновком моніторингу UA-M-2023-09-29-000002 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-002009-a від 10 жовтня 2023 року, не погоджуємось з ними та просимо звернути Вашу увагу на те, що Договір № 115 від 01 вересня 2023 року між нами (Покупець/Замовник) та ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП» код ЄДРПОУ 25392923 (Постачальник) укладений з наступними цінами за 1 літр товару:
- Бензин А-95 по талонам – 50,10 грн. в т.ч. ПДВ;
- Дизельне паливо по талонам – 50,10 грн. в т.ч. ПДВ;
- Нафтовий газ скраплений по талонам – 25,20 грн. в т.ч. ПДВ;
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції на час проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема, відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Звертаємо Вашу увагу, що Підставою для здійснення процедури закупівлі UA-2023-09-05-002009-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів є - підпункт 6 пункту 13 Особливостей, оскільки 25 серпня 2023 року відмінено відкриті торги UA-2023-08-17-010687-a (Оголошення про проведення закупівлі від 17.08.2023 року), через неподання жодної тендерної пропозиції.
Тому, на виконання підпункту 6 пункту 13 Особливостей, всі умови Договору №115 від 01 вересня 2023 року не відрізнялись від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації відмінених відкритих торгів UA-2023-08-17-010687-a, зокрема і предмет закупівлі, його кількість та сума договору про закупівлю.
19.09.2023 року Відділ освіти, молоді та спорту Виконавчого комітету Томаківської селищної ради отримав від ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП» лист з повідомлення про збільшення ціни на пальне на ринку нафтопродуктів України, з підтвердження, а саме – Експертним висновком Торгово–промислової палати України , в якому вказані середні ціни на пальне станом на 19.09.2023 року.
Згідно пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (у відповідній редакції) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
Звертаємо Вашу увагу, що згідно пункту 3.3. Договору № 115, розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюються в безготівковому порядку на протязі 10 (десяти) банківських днів з моменту передачі товару Покупцеві, що обумовлений п. 2.6. цього договору.
А також відповідно до пункту 2.2. Договору № 115, термін дії талонів – не менше 12 місяців з моменту отримання їх Покупцем.
Ознайомившись зі змістом Експертного висновку ТПП України, Замовник підписав Додаткову угоду №1 від 19.09.2023 року до Договору №115 від 01.09.2023 року, так як ціни станом на 19.09.2023 відповідали середньому рівню цін на пальне вказаним в Експертному висновку ТПП України.
Отже Замовником не було порушено вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції на час проведення процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
17.10.2023 17:10
Запити/Пояснення
Номер:
7c706aaa53ee4efb91da2ee5fa713f1a
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
29.09.2023 14:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін, цінові пропозиції, листування з учасникам ринку, анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо).
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
01eb690b72624b51a9482a0d76250e76
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.10.2023 14:19
Опис:
Доброго дня. Надаю пояснення на Ваш запит від 29 вересня 2023 року
Обґрунтування обсягів закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої на основі фактичного використання паливно-мастильних матеріалів у попередньому році та обсягу фінансування(згідно з кошторисом на 2023 рік).
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей транспортних засобів, що обліковуються на балансі Відділу освіти, молоді та спорту ВК Томаківської с/р, та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
Очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі цін 3-х операторів АЗС.
Розрахунок загальної потреби та розмір бюджетного призначення на придбання паливно-мастильних матеріалів для потреб Відділу освіти, молоді та спорту ВК Томаківської с/р додається до кошторису на 2023 рік.
Номер:
2b7768a7a7a741a1958087b05b8f64d6
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
29.09.2023 15:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступних питань.
1. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товарів, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх придбання саме ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 25392923), з яким укладений договір про закупівлю від 01.09.2023 № 115 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ae971942583243d6bbd8909fe0359323
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.10.2023 14:47
Опис:
Доброго дня. Надаю пояснення на Ваш запит від 29 вересня 2023 року
1.Підставою для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів є - підпункт 6 пункту 13 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
25 серпня 2023 року відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції.
2.ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 25392923) один з чотирьох потенційних постачальників,АЗС яких розташована в межах 15 км від фактичного місця знаходження Замовника, при цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації, а також на базі цін операторів АЗС - найбільш економічно вигідна.
Номер:
27ab352e057c4bccba29addaa7b101c4
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
03.10.2023 12:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та документів з наступного питання.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, до Договору від 01.09.2023 № 115, укладеного з ТОВ «ГАРАНТ ОЙЛ ГРУПП» за результатами закупівлі (далі – Договір), вносилися зміни щодо його істотних умов.
Зокрема, додатковою угодою від 19.09.2023 № 1 до Договору з 19.09.2023 збільшились ціни за одиницю товарів, що є предметом закупівлі, а саме: бензину А-95 з 41,75 грн до 45,15 грн, тобто на 7,53 %, дизельного палива з 41,75 грн до 44,95 грн, тобто на 7,12 % та нафтового газу скрапленого з 21,00 до 21,10 грн, тобто на 0,48 відсотка.
У зв’язку з наведеним пропоную надати інформацію та документи, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни вищезазначеною додатковою угодою з моменту укладання Договору та доводять пропорційність такого збільшення зі збільшенням ціни товарів, що є предметом закупівлі, на ринку, у відповідності до вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.