-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизель-генераторна установка
Торги відмінено
9 114 454.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 572.27 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 572.27 UAH
Номер:
8d1b190cea3f4530b637b5277ef5fb78
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 11:29 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.10.2023 № 55-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 02.10.2023 № 55-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8
UA-2023-09-04-012135-a 04.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Болдецька Н.П.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Міського комунального підприємства "Хмельницькводоканал" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.09.2023 №125/1, запити про надання роз’яснення від 07.09.2023, відповіді на роз’яснення від 08.09.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.09.2023, тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРЕЙД-КОМПАНІ 2021» (далі – ТОВ «Трейд-Компані 2021»), рішення про розгляд та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Трейд-Компані 2021» від 15.09.2023 №Т-125/2, тендерна пропозиція ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ", повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ", документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ" протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.09.2023 № Т-128/3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.09.2023.
Відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку №1082 щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено пункт 24 Особливостей.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує послугу, яка становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме:
31121000-0 Генераторні установки;
31121100-1 Дизель-генераторні установки.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно підпункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
При цьому, відповідно до вимог пункту 3.2.1 тендерної документації - забезпечення тендерної пропозиції не вимагається, а згідно пункту 6.7.1-6.7.2 вимагається забезпечення виконання договору у формі банківської гарантії в розмірі 3% від вартості договору.
Моніторингом встановлено невідповідність інформації, зазначеної в оголошенні про проведення відкритих торгів, та у вимогах тендерної документації, зокрема, у графі «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю» Оголошення про проведення відкритих торгів міститься наступна інформація: «Розмір забезпечення виконання договору складає 3,0 % вартості договору - Забезпечення тендерної пропозиції має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладеним кваліфікованим електронним підписом гаранту, відповідно до вимог діючого законодавства - Умови надання забезпечення виконання договору – відповідно до частини 7 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації».
Крім того, моніторингом встановлено, що в порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, відповідно до вимог п.3.1.1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 6 розділу ІІІ та Додаток №2 тендерної документації).
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ «Документальне підтвердження відповідності предмету закупівлі вимогам замовника» додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» для документально підтвердження відповідності товару вимогам чинним стандартам, Учасник у складі пропозиції повинен надати:
- Оригінал або копію декларації про відповідність Технічним регламентам: Безпечність машин (ДСТУ EN 60204-1:2015), Електромагнітної сумісності (ДСТУ EN 61000-6-2: 2015; ДСТУ EN 61000-6-4: 2016); Низьковольтного електричного обладнання (ДСТУ EN 60204-1:2015). Декларації відповідності повинні мати посилання на конкретний артикул/модель виробу, що пропонується учасником.
Моніторингом встановлено, що в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ" подано декларації про відповідність Технічним регламентам: Безпеки машин (ДСТУ EN 60204-1:2019), Електромагнітної сумісності (ДСТУ EN 61000-6-2: 2018; ДСТУ EN 61000-6-4: 2016); Низьковольтного електричного обладнання (ДСТУ EN 60204-1:2019), проте відсутні декларації про відповідність Технічним регламентам: Безпечність машин (ДСТУ EN 60204-1:2015), Електромагнітної сумісності (ДСТУ EN 61000-6-2: 2015; ДСТУ EN 61000-6-4: 2016); Низьковольтного електричного обладнання (ДСТУ EN 60204-1:2015), що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Натомість, Замовник відповідно до протоколу №Т-125/3 від 22.09.2023 визнав ТОВ "КОМПРЕССОРС ІНТЕРНЕШНЛ" переможцем та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір.
Період усунення порушень:
03.10.2023 12:40 - 18.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.10.2023 12:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ від 03.10.2023 р. щодо моніторингу закупівлі "код ДК 021:2015 код 31120000-3 "Генератори" (Дизель-генераторна установка)" - UA-2023-09-04-012135-a, уповноваженою особою МКП "Хмельницькводоканал" прийнято рішення №Т-125/4 від 10.10.2023 р. (копія додається) про відміну даної процедури закупівлі, на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Дата публікації звіту:
10.10.2023 15:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Замовником прийнято рішення №Т-125/4 від 10.10.2023 про відміну торгів
Дата публікації:
12.10.2023 15:47