-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання спеціального транспорту для комунального підприємства Печенізьке комунальне підприємство "Джерело": екскаватор, фронтальний ківш 1,3 куб. метра, екскаваційний ківш 0,24 куб. метра
п.10 постанови КМУ 12.10. 2022 № 1178
Завершена
5 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 500.00 UAH
Номер:
7dae2e2b9b9d4ddc8ce17cc8570397ac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-21-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2023 00:00
Період моніторингу:
21.11.2023 13:44 - 13.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.11.2023 № 38-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.11.2023 № 003100-18/12934-2023, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 21.11.2023 № 38-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2023-09-04-002861-a 04.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, абзаців четвертого та восьмого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш», ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», ТОВ «Констракшн Машинері», розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будшляхмаш» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, абзаців четвертого та восьмого пункту 28 Особливостей (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 01.09.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію (зі змінами), затверджену протоколом уповноваженої особи від 31.08.2023; звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та вимоги про усунення порушення; відповіді Замовника на звернення та вимоги; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Юромаш», Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова Компанія «Спецзапчасть», Товариства з обмеженою відповідальністю «Констракшн Машинері», Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Будшляхмаш» (далі – ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш», ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», ТОВ «Констракшн Машинері», ТОВ «Будшляхмаш»); протокольне рішення уповноваженої особи щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш» від 17.09.2023; протокольне рішення уповноваженої особи щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» від 03.10.2023; протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш» від 28.09.2023; протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» від 06.10.2023; протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері» від 10.10.2023; протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «Будшляхмаш» від 13.10.2023; повідомлення про намір укласти договір від 14.10.2023 року; договір про закупівлю від 27.10.2023 №655; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 22.11.2023 та 27.11.2023.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до пункту 28 Особливостей - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Під час аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проте, за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено недотримання Замовником чинного законодавства, а саме: тендерна документація розроблена замовником без урахування внесених до Особливостей змін, що діяли на момент оголошення закупівлі (зміни від 01.09.2023).
Так, в пункті 4.6 розділу 1 «Загальні положення» Тендерної документації Замовником вказано: «Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 Особливостей», що суперечить Особливостям з внесеними змінами від 01.09.2023 року, оскільки тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Також, всупереч вимог абзацу восьмого пункту 28 та пункту 47 Особливостей в пунктах 1-3 частини 4.1 додатку 1 до тендерної документації при визначенні умов для відмови учаснику в участі у відкритих торгах Замовник зазначив умови для відхилення тендерної пропозиції, які стосуються «службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі» замість «керівника учасника процедури закупівлі».
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш» установлено що Замовником відповідно до протоколу уповноваженої особи від 28.09.2023 було відхилено тендерну пропозицію вказаного учасника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в тому числі, як такого що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: Iнформацiя та/або документи, якi учасник подав у складi тендерної пропозицiї, не вiдповiдають вимогам пункту I Роздiлу 3 тендерної документацiї, а саме iнформацiї про необхiднi технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi вiдповiдно до пункту 6 Роздiлу 3 тендерної документації та Додатку №2 до тендерної документацiї (подається в окремому файлi).
Разом з тим, відповідно до абзацу першого пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проте, на порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей Замовником в оприлюдненій в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції ТОВ з іноземними інвестиціями «Юромаш» не зазначено, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації.
Період усунення порушень:
07.12.2023 12:31 - 22.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
07.12.2023 12:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» У встановленому порядку на виконання вимог чинного законодавства України надається звіт про усунення порушень згідно висновку Держаудитслужби України, що опублікований 07.12.2023 року о 12:31
Дата публікації звіту:
14.12.2023 18:52
Запити/Пояснення
Номер:
86ded7dd764a4f3f908469d2d9f3df74
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.11.2023 15:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Придбання спеціального транспорту для комунального підприємства Печенізьке комунальне підприємство "Джерело": екскаватор, фронтальний ківш 1,3 куб. метра, екскаваційний ківш 0,24 куб. метра» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-04-002861-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
077b6c35168545e7a4ea3b1b78ec45f3
Назва:
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата опублікування:
27.11.2023 17:49
Опис:
У встановленому порядку на виконання вимог чинного законодавства України надаються пояснення на заптит Держаудитслужби України, що опублікований 22.11.2023 року о 15:04
Номер:
c527847f1b664425ba2bb22d53853cf3
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.11.2023 16:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Придбання спеціального транспорту для комунального підприємства Печенізьке комунальне підприємство "Джерело": екскаватор, фронтальний ківш 1,3 куб. метра, екскаваційний ківш 0,24 куб. метра» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-04-002861-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Відповідно до абзацу першого пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проте, в протоколі уповноваженої особи від 28.09.2023 про відхилення тендерної пропозицій учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (далі-Учасник) не зазначено, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, як того вимагає пункт 46 Особливостей?
Враховуючи зазначене поясніть, які саме невідповідності пункту 1 Роздiлу 3 тендерної документацiї, а саме iнформацiї про необхiднi технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi вiдповiдно до пункту 6 Роздiлу 3 тендерної документацiї та Додатку №2 до тендерної документації були виявлені Уповноваженою особою під час розгляду тендерної пропозиції вказаного учасника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9dcc8a8cbf33416fb004e9c6d90a8d38
Назва:
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата опублікування:
30.11.2023 18:33
Опис:
У встановленому порядку на виконання вимог чинного законодавства України надаються пояснення на заптит Держаудитслужби України, що опублікований 27.11.2023 року о 16:57