Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на звернення щодо усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у відповідності до вимог чинного законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на звернення щодо усунення порушення; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.09.2023 № 4, зі змінами від 06.09.2023 № 4 (далі – тендерна документація); звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, вимога про усунення порушення та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ГАЗВОДМОНТАЖ» (далі – ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ»); вимога про усунення невідповідностей ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» до 22.22 – 14.09.2023; протокол уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 № 12; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду на виконання будівельних робіт від 20.09.2023 № 116 на суму 239 760 464,00 грн (далі – Договір про закупівлю); додаткова угода до Договору про закупівлю від 20.09.2023 № 1; повідомлення про внесення змін до договору від 22.09.2023; пояснення, надані Замовником 09.11.2023, 10.11.2023 та 17.11.2023 через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація не відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом третім пункту 49 Особливостей визначено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, абзацом четвертим пункту 49 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Замовник в пункті 2 «Строк укладання договору» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив наступне: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю».
Зважаючи на вищезазначене, на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація містить інформацію, яка не відповідає вимогам абзаців третього та четвертого пункту 49 Особливостей в частині строку укладання договору про закупівлю.
Крім того, відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику у разі, зокрема: «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Водночас, згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
В свою чергу, не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей.
Отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми пункту 47 Особливостей в частині строку надання документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 17 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 8 пункту 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб- підприємців)» додатку 1 до тендерної документації установлено вимогу: «учасник повинен надати Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, а саме на:
- Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
- Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я.
- Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо).
- Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
- Експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме – кран автомобільний».
Учасник ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» в складі тендерної пропозиції надав дозвіл від 07.06.2022 № 126.22.48 (файл «Дозв 1.PDF») на виконання робіт підвищеної небезпеки, у тому числі, на роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо), та на земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій.
Також учасником надано дозвіл від 07.06.2022 № 127.22.48 (файл «Дозв 2.PDF») на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: «Обладнання, що працює під тиском, яке зазначене у Технічному регламенті обладнання, що працює під тиском, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27, а саме: - балони з киснем – 2 од.; - балони з пропан-бутаном – 1 од.».
Проте, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» відсутні дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або дозволи на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме – кран автомобільний, що не відповідає вимогам підпункту 8 пункту 4 додатку 1 до тендерної документації.
Крім того, за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації види і обсяги робіт передбачені для виконання викладено в Технічній специфікації (Переліку видів та обсягів робіт - Додаток 3).
Також пунктом 6 розділу 3 тендерної документації визначено, що «запропонована Учасником тендерна пропозиція повинна забезпечувати виконання технічної специфікації, передбаченої Додатком 3 до цієї тендерної документації», «якщо тендерна пропозиція Учасника містить не всі види робіт або не повний їх обсяг згідно з переліком наведеним у Додатку 3, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється Замовником».
Крім цього, пункт 6 розділу 3 тендерної документації містить наступну вимогу: «документальне підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації також необхідно завантажити:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- кошторисні розрахунки на окремі види витрат (при наявності таких витрат);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- об’єктні кошториси;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів;
- розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів».
Додаток 3 до тендерної документації містить перелік видів та обсягів робіт, зокрема: перелік видів та обсягів робіт № 07-01-02 на улаштування доріжок, тротуарів, благоустрій ділянки (файл «ЛС1_07-01-02.rtf» архівного файлу «Технічна специфікація (нова редакція) (Додаток 3).rar»).
Проте, тендерна пропозиція учасника ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» не містить всі види та обсяг робіт. Зокрема, в складі тендерної пропозиції учасника відсутні локальний кошторис № 07-01-02 щодо робіт на улаштування доріжок, тротуарів, благоустрій ділянки, підсумкова відомість ресурсів та розрахунок загальновиробничих витрат до цього локального кошторису.
Таким чином, ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» документально не підтвердив відповідність його пропозиції умовам технічної специфікації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ» як такого, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Незважаючи на наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ ВКФ «ГАЗВОДМОНТАЖ», Замовник визнав цього учасника переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір підряду на виконання будівельних робіт від 20.09.2023 № 116.
Період усунення порушень:
29.11.2023 17:41 - 14.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.11.2023 17:41
Опис звіту:
06.11.2023 року по закупівлі робіт з Реконструкція водогону Д 1000 мм по вул. Новозаводська та просп. Миру від вул. Турбінна до НСВ ІІІ за адресою: вул. Миколаївська, 14, м. Миколаїв, Державної аудиторською службою України, згідно Наказу від 06.11.2023 № 94-З , було розпочато моніторинг.29.11.2023 року в електронній системі закупівель оприлюднено висновок з інформацією про наявні порушення під час проведення процедури закупівель.Також, висновок містив зобов’язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, а саме:«Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у відповідності до вимог чинного законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Оскільки за результатом закупівлі укладено та оприлюднено договір, закупівля завершена. Законодавство України у сфері публічних закупівель не передбачає редагування закупівлі після її завершення.Отже, відсутні технічні можливості редагування закупівлі після її завершення.Таким чином, додаємо інформацію про усунення виявлених порушень.
Вважаємо, що через недостатню конкретизацію умов тендерної документації, дійсно є протиріччя у наданих Учасником документах, а саме в довідці зазначений кран, який відсутній в наданому дозволі. При цьому згідно вимог тендерної документації Учасник надав всі документи та інформацію, оскільки у вимогах тендерної документації відсутня вимога щодо зазначення в дозволі крану, який зазначений у довідці.В свою чергу, для уникнення в подальшому порушень під час проведення закупівель нами були здійснені наступні дії:1. Щодо порушень у вимогах тендерної документації.Шаблон тендерної документації, який використовується під час проведення закупівель було приведено у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови 1178 та з урахуванням зауважень викладених у висновку;2. Щодо зазначення в дозволі на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, зокрема: - Експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме – кран автомобільний. Для уникнення порушень в подальшому, шаблон тендерної документації, який використовується під час проведення закупівель було відредаговано та даний пункт було вилучено, оскільки Замовник може перевірити дані дозволи до укладення договору.
Дата публікації звіту:
05.12.2023 18:05