Реконструкція водогону Д 1000 мм по вул. Молодіжна від вул. Приміська до вул. Турбінна, м. Миколаїв
Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені учасником, повинні бути складені українською мовою. Вид забезпечення тендерної пропозиції – гарантія, видана банківською установою;
розмір забезпечення тендерної пропозиції: 1 000 000 (Один мільйон) грн.;
строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менш, ніж термін дії тендерних пропозицій.
Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику у разі:
1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;
2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі;
3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
4) закінчення тендеру в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Завершена
256 320 300.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 563 203.00 UAH
Період моніторингу:30.10.2023 17:21 - 21.11.2023 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.10.2023 № 91-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 30.10.2023.
В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 30.10.2023 № 91-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 1 UA-2023-09-02-000199-a 02.09.2023
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на звернення щодо усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості) в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації та відповідей на звернення щодо усунення порушення; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена уповноваженою особою Замовника (протокол від 06.09.2023 № 3), зміни до тендерної документації; звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді на них; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» (далі – ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД»); вимога про усунення невідповідностей; протокол уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 № 11; вимога про усунення порушення та відповідь на нього; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду на виконання будівельних робіт від 20.09.2023 № 114 (далі – Договір про закупівлю); додаткові угоди до Договору про закупівлю від 20.09.2023 № 1 та від 27.09.2023 № 2; повідомлення про внесення змін до договору від 22.09.2023 та від 29.09.2023; пояснення, надані Замовником 03.11.2023, 10.11.2023 та 14.11.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація не відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом третім пункту 49 Особливостей визначено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, абзацом четвертим пункту 49 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Замовник в пункті 2 «Строк укладання договору» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив наступне: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю».
Зважаючи на вищезазначене, на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація містить інформацію, яка не відповідає вимогам абзаців третього та четвертого пункту 49 Особливостей в частині строку укладання договору про закупівлю.
Крім того, відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику у разі, зокрема: «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Водночас, згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
В свою чергу, не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей.
Отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми пункту 47 Особливостей в частині строку надання документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 17 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено наступне.
Відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники повинні надати:
- довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання робіт (послуг) за предметом закупівлі із зазначенням інформації про найменування кожної із вказаних одиниць обладнання та матеріально-технічної бази (марки, модель), кількості, правові підстави використання, відомостей про технічний стан;
- до довідки на підтвердження наявності обладнання учасник повинен надати договори оренди/суборенди та/або оборотно-сальдову відомість чи витяг з неї та/або видаткові накладні та/або акти приймання-передачі тощо.
Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» в складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази від 06.09.2023 № 61 (файл «Довідка мтб та обладнання 199.pdf») (далі – Довідка про наявність обладнання), в якій в пункті 31 зазначив «екскаватор-навантажувач JCB 3CX, заводський № JCB3CXPCV71331608, рік випуску 2007 р., реєстраційний № 55153ВЕ», яким учасник користується на підставі договору оренди без екіпажу.
Також учасник у складі тендерної пропозиції надав договір оренди транспортного засобу без екіпажу від 14.02.2023 № 5 (файл «договір оренди без екіпажу акт 3СХ 55152.pdf»), укладений з ТОВ «СПОРУДА Механікс» щодо оренди екскаватора-навантажувача JCB 3CX, заводський № JCB3CX4ТР60976214, рік випуску 2006 р., реєстраційний № 55152ВЕ.
Тобто, зазначений в договорі оренди екскаватор-навантажувач за роком випуску, заводським номером та реєстраційним номером не відповідає зазначеному в пункті 31 Довідки про наявність обладнання.
Отже, учасником надано Довідку про наявність обладнання, яка містить інформацію, що не відповідає договору оренди транспортного засобу без екіпажу від 14.02.2023 № 5.
Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники повинні надати:
- довідку з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за встановленою формою;
- копії договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
При цьому в тендерній документації зазначено: якщо учасник виконував аналогічні роботи у якості субпідрядника, то в складі тендерної пропозиції такий учасник повинен завантажити договір субпідряду, основний договір, в рамках якого виконувались аналогічні роботи, а також оригінал відгуків від генпідрядника та/або замовника робіт основного договору із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» надав довідку про виконання аналогічного договору (файл «довідка про виконання аналогічного договору.pdf»), в якій зазначив договір підряду від 16.12.2022 №16/12, укладений з ТОВ «ДАРІСБУД» по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв».
Учасником ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» в складі тендерної пропозиції також надано договір від 16.12.2022 №16/12 (файл «Аналогічний Договір субпідряду з додатками..pdf»), укладений між учасником та ТОВ «ДАРІСБУД» по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв» (далі – Договір №16/12).
Також учасником у файлі «Договір генпідряд аналогіч досвід.pdf» надано договір від 14.10.2022 № 14/10, укладений між ТОВ «ДАРІСБУД» та МКП «Миколаївводоканал» по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв».
Відповідно до пункту 1.2 Договору №16/12 «склад та обсяги робіт на Об’єкті, що доручаються до виконання Підряднику, визначені умовами цього Договору та проєктною документацією, яка є невід’ємною частиною Договору».
Разом з тим, в складі тендерної документації відсутня проєктна документація по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв».
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Період усунення порушень:23.11.2023 17:05 - 08.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:23.11.2023 17:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:ДЕПАРТАМЕНТОМ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, КАПІТАЛЬНОГО
БУДІВНИЦТВА ТА СУПРОВОДЖЕННЯ ПРОЄКТІВ РОЗВИТКУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ
ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ були здійснені заходи, направлені на
недопущення встановленого ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ порушення
у подальшому, а саме з уповноваженою особою була проведена робота щодо аналізу
тендерної документації на предмет можливих невідповідностей умов тендерної
документації законодавству з публічних закупівель, в тому числі тих, що викладені у
висновку, та недопущення в подальшому аналогічних невідповідностей.
Так, Шаблон тендерної документації, який використовується під час проведення
закупівель було приведено у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану
в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та з урахуванням зауважень викладених у
висновку.
В свою чергу, для уникнення можливості виконання робіт некваліфікованим
підрядником, у переможця закупівлі ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» до укладення
договору, було затребувано документи які в тому числі свідчать про наявність у учасника
відповідної кваліфікації, а саме:
- Довідку про наявність обладнання та матеріальної-технічної бази із зазначенням
екскаваторів-навантажувачів JCB 3CX, заводський № JCB3CXPCV71331608, рік
випуску 2007 р., , реєстраційний № 55153ВЕ та JCB 3CX, заводський №
JCB3CX4ТР60976214, рік випуску 2006 р., реєстраційний № 55152ВЕ.
- Договір оренди транспортного засобу без екіпажу на екскаватор-навантажувач
JCB 3CX, заводський № JCB3CXPCV71331608, рік випуску 2007 р.
Відповідно до пункту 1.2 Договору №16/12 «склад та обсяги робіт на Об’єкті, що
доручаються до виконання Підряднику, визначені умовами цього Договору та проєктною
документацією, яка є невід’ємною частиною Договору» проєктна документація зазначена
як невід’ємна частина договору.
Водночас, після завершення робіт, підрядник зобов’язаний передати проектну
документацію Замовнику, що і було зроблено після підписання, що ймовірно і було
зроблено після підписання актів про виконання робіт.
Дата публікації звіту:30.11.2023 00:59
p7s
sign.p7s
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:Усунуто
Результат по типу порушення:
corruptionBiddingDocuments: Так
other: Так
Опис:-
Дата публікації:18.11.2024 11:40
p7s
sign.p7s
Запити/Пояснення
84019
Номер:90312b65915642de8615ad05e0d6f96e
Назва:Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:31.10.2023 09:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:04.11.2023 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
41168670
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 73) 059-37-47 aleksandrshulga.dasy@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень та інформації з наступного питання.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення та інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
84333
Номер:b4b9d16e90b94cf39b7cc7d5580070e4
Назва:відповідь на звернення
Дата опублікування:03.11.2023 08:36
Автор:ДЕПАРТАМЕНТ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ТА СУПРОВОДЖЕННЯ ПРОЄКТІВ РОЗВИТКУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
×
Код ЄДРПОУ:
35989356
Контактна особа:
Олександр Антіпін +380978349608 antipindream@gmail.com
Адреса:
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Адміральська, буд. 21
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Розмір бюджетного призначення, очікувана вартость предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик обґрунтовуються документами оприлюдненими за посиланням: https://www.dmkoda.mk.ua/2023/09/04/%d1%80%d0%b5%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%81%d1%82%d1%80%d1%83%d0%ba%d1%86%d1%96%d1%8f-%d0%b2%d0%be%d0%b4%d0%be%d0%b3%d0%be%d0%bd%d1%83-%d0%b4-1000-%d0%bc%d0%bc-%d0%bf%d0%be-%d0%b2%d1%83%d0%bb-%d0%bc%d0%be/
p7s
sign.p7s
84899
Номер:c3edc26a31864be5a829c9c39c960d64
Назва:Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:09.11.2023 16:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:15.11.2023 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
41168670
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 73) 059-37-47 aleksandrshulga.dasy@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні документів (пояснень, інформації) з наступних питань.
1. Надати зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва до проєктної документації «Реконструкція водогону Д 1000 мм по вул. Молодіжна від вул. Приміська до вул. Турбінна, м. Миколаїв (коригування)».
2. Надати експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проєктної документації «Реконструкція водогону Д 1000 мм по вул. Молодіжна від вул. Приміська до вул. Турбінна, м. Миколаїв (коригування)».
Документи (пояснення, інформацію) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
84960
Номер:1397397a401c4418992e979e2b3e9e8d
Назва:Відповідь на звернення
Дата опублікування:10.11.2023 10:17
Автор:ДЕПАРТАМЕНТ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ТА СУПРОВОДЖЕННЯ ПРОЄКТІВ РОЗВИТКУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
×
Код ЄДРПОУ:
35989356
Контактна особа:
Олександр Антіпін +380978349608 antipindream@gmail.com
Адреса:
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Адміральська, буд. 21
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Назва:Запит про надання пояснень, інформації, документів
Дата опублікування:09.11.2023 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:15.11.2023 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
41168670
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 73) 059-37-47 aleksandrshulga.dasy@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
1. Відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники повинні надати:
- довідку з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за встановленою формою,
- копії договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- оригінал відгуку, виданий суб’єктом господарювання (з яким було укладено договір) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» на вимогу про усунення невідповідностей надав довідку про виконання аналогічного договору (файл «довідка про виконання аналогічного договору.pdf»), в якій зазначив договір підряду від 16.12.2022 №16/12, укладений з ТОВ «ДАРІСБУД» по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв».
Разом з тим, учасником ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» надано відгук від ТОВ «ДАРІСБУД» (файл «відгук.pdf») щодо виконання договору підряду від 16.12.2023 №16/12.
Тобто, наданий відгук не відповідає договору, що зазначений у довідці про виконання аналогічного договору, в частині дати договору.
Зважаючи на зазначене, пропонуємо пояснити, чому тендерна пропозиція ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, в частині підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору?
2. Також учасником ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» в складі тендерної пропозиції надано договір підряду від 16.12.2022 №16/12, укладений з ТОВ «ДАРІСБУД» по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв» (файл «Аналогічний Договір субпідряду з додатками..pdf», далі – Договір субпідряду).
Відповідно до пункту 1.2 Договору субпідряду «склад та обсяги робіт на Об’єкті, що доручаються до виконання Підряднику, визначені умовами цього Договору та проєктною документацією, яка є невід’ємною частиною Договору».
Разом з тим, в складі тендерної документації відсутня проєктна документація по об’єкту будівництва «Реконструкція інженерних мереж блоку основних споруд (БОС) ІІІ-ї черги ОСВ МКП «Миколаївводоканал» за адресою: вул. Янтарна 324є, м. Миколаїв».
Тобто, учасником надано договір, зазначений у довідці про виконання аналогічного договору, не в повному обсязі, що не відповідає вимогам тендерної документації в частині підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.
Зважаючи на зазначене, пропонуємо пояснити, чому тендерна пропозиція ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, в частині підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору?
3. Відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники повинні надати довідку, складену учасником у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання робіт (послуг) за предметом закупівлі.
Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» надав довідку про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази від 06.09.2023 № 61 (файл «Довідка мтб та обладнання 199.pdf»).
Проте, зазначена довідка не містить інформації про наявність в учасника наступного обладнання, що передбачене підсумковими відомостями ресурсів додатку 3 до тендерної документації та необхідне для виконання робіт:
- крану баштового вантажопідйомністю 8 т;
- крану на гусеничному ходу вантажопідйомністю до 16 т;
- електростанцій пересувних потужністю 2 кВт, 4 кВт, 10 кВт, 12 кВт та 30 кВт;
- електричної печі для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град.С;
- бульдозерів потужністю 59 кВт [80 к.с.] та потужністю 79 кВт [108 к.с.],
- машини поливально-мийної місткістю 6000 л;
- кранів-трубоукладальників для труб діаметром до 400 мм вантажопідйомністю 6,3 т, для труб діаметром до 700 мм вантажопідйомністю 12,5 т та для труб діаметром 800-1000 мм вантажопідйомністю 35 т;
- установки горизонтально спрямованого буріння сила протяжки до 136100 кг;
- машини асенізаційна на базі КАМАЗ місткістю цистерни до 10 м3;
- апаратури пошуку підземних комунікацій АППК-2000 АС;
- трактора на гусеничному ходу потужністю 59 кВт [80 к.с.];
- автогудронатора місткістю 3500 л;
- автогрейдера середнього типу потужністю 99 кВт [135 к.с.];
- асфальтоукладальника універсального продуктивністю 600 т/год;
- котків дорожніх масою 8 т, 13 т, 16 т та 19 т.
Зважаючи на зазначене, пропонуємо пояснити, чому тендерна пропозиція ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, в частині підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій?
4. Учасник ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» в пункті 31 наданої довідки про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази від 06.09.2023 № 61 (файл «Довідка мтб та обладнання 199.pdf») зазначив «екскаватор-навантажувач JCB 3CX, заводський № JCB3CXPCV71331608, рік випуску 2007 р., реєстраційний № 55153ВЕ», яким учасник користується на підставі договору оренди без екіпажу.
Відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій до довідки про наявність обладнання та матеріально технічної бази на підтвердження наявності обладнання учасники повинні надати договори оренди/суборенди та/або оборотно-сальдову відомість чи витяг з неї та/або видаткові накладні та/або акти приймання-передачі тощо.
Проте, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» відсутній договір оренди на екскаватор-навантажувач JCB 3CX заводський № JCB3CXPCV71331608 рік випуску 2007 р. реєстраційний № 55153ВЕ.
Зважаючи на зазначене, пропонуємо пояснити, чому тендерна пропозиція ТОВ «МИКОЛАЇВМІСЬКБУД» не була відхилена, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, в частині підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
85345
Номер:1fd23625361144f19a894e0491df8383
Назва:Відповідь на звернення
Дата опублікування:14.11.2023 17:42
Автор:ДЕПАРТАМЕНТ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ТА СУПРОВОДЖЕННЯ ПРОЄКТІВ РОЗВИТКУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
×
Код ЄДРПОУ:
35989356
Контактна особа:
Олександр Антіпін +380978349608 antipindream@gmail.com
Адреса:
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Адміральська, буд. 21
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Додатком 1 до тендерної документації на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом
закупівлі договору (договорів) Учасник повинен надати:
- копії договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими
угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- оригінал відгуку, виданий субʼєктом господарювання (з яким було укладено договір) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, утому числі стосовно якості та строків.
Замовником визначено, що в складі своєї тендерної пропозиції ТОВ "МИКОЛАЇВМІСЬКБУД" надав інформацію про виконання аналогічного договору, укладеного 16.12.2023 року з ТОВ "ДАРИСБУД" в якості субпідрядника. На підтвердження даного факту Учасником було надано копію договору підряду від 16.12.2022 року № 16/12, укладений між ТОВ "ДАРІСБУД" та ТОВ "МИКОЛАЇВМІСЬКБУД", копію договору підряду № 14/10 від 14.10.2022 року, укладений між ТОВ «ДАРІСБУД» та МКП "Миколаївводоканал" та копію листа ТОВ "ДАРІСБУД" від 24.08.2023 №18. Вимогою про усунення не відповідностей було надано строк Учаснику для надання довідки про виконання аналогічного договору із виправленою датою укладення договору. Вказана вимога була виконана, виявлена невідповідність була усунута. При цьому в листі-відгуку від 23.08.2023 року вказано про виконання учасником договору 16/12, датованого 16.12.2023 роком замість 16.12.2022року.
Зауважуємо, що вся інша інформація зазначена в листі-відгуку повністю ідентифікує та підтверджує виконання аналогічного договору наданого в складі тендерної пропозиції, а отже некоректне зазначення року договору вважаємо допущенням формальної (несуттєвої) помилки, яка не впливає на зміст пропозиції, що свідчить про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Згідно з п.1.2 договору, на час виконання робіт, Замовник передає підрядника проектну документацію, яка дійсно, на час виконання робіт, є його невід’ємною частиною.
Водночас, після завершення робіт, підрядник зобов’язаний передати проектну документацію Замовнику, що і було зроблено після підписання, що ймовірно і було зроблено після підписання актів про виконання робіт.
Відповідно до розділу 6 Настанови «Визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів, договірної ціни, при проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт» при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об'єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні (ремонтнобудівельні) роботи планується виконувати без застосування машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними (у проекті виконання робіт) та економічними обґрунтуваннями (п. 6.2.1.5 Настанови). Нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі обсягів робіт, які пропонуються до виконання (п.6.2.1 Настанови). Також цю позицію визначено Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики України в листі від 30.05.2001 №7/7-533 «Щодо визначення вартості виконання робіт при неможливості використання машин і механізмів, передбачених загальнодержавними кошторисними нормами для виконання робіт та для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального)». Також, виконання техніко-економічного обґрунтування вбачається шляхом співставлення вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених кошторисними нормами для внутрішньо будівельного транспортування матеріалів і механізмів та технологічних процесів. Складання ТЕО відбувається шляхом розрахунку вартості нормативного часу роботи, вартості машино/годин механізмів, що замінюються, вартості витрат на паливо, двигунів різної потужності, амортизації та втирати на експлуатацію (збирання та транспортування механізмів на будмайданчик) та ін.. Оскільки учасником не проводилась заміна механізмів, а виключено деякі механізми та виключено машино/години їх використання тобто експлуатацію машин і механізмів замінено на ручну працю, складання ТЕО виконати неможливо, оскільки відсутні основні показники для порівняння. Виходячи з викладеного, під час складання договірної ціни учасник процедури закупівлі на підставі обсягів робіт, які пропонуються до виконання самостійно визначає необхідність матеріально-технічної бази і може виконувати роботи без застосування деяких машин та механізмів. Учасником вимоги ДСТУ та Настанови щодо розрахунку вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, на стадії подання ціни тендерної пропозиції дотримано, до складу тендерної пропозиції не включено вартість машин та механізмів, залучення яких не планується внаслідок об'єктивних причин. Разом з тим зазначаємо, що дійсно абз. 2 п.2 ч.1 Закону передбачено обов`язок замовника відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тобто, для того, щоб стверджувати про те, що у замовника виник обов`язок відхилити тендерну пропозицію на підставі зазначеної статті Закону необхідно встановити, що така пропозиція не відповідає, серед іншого, умовам технічної специфікації. Відповідно п.33 ч.1 ст.1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об`єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Такі технічні умови передбачені п.6 Р. ІІІ Тендерної документації, в якому окрім технічної специфікації зазначено й про інші вимоги щодо предмета закупівлі, що вбачається, зокрема, й з назви пункту: "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі". Згідно з вимогами наведеного пункту Тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Окрім цього, учасники надають інформаційну довідку в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (зносостійкість, термін служби, екологічна чистота). У даній інформаційній довідці необхідно зазначити, що якість матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть застосовані в процесі будівництва, відповідатиме вимогам відповідних діючих норм і стандартів та проектній документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Учасник у складі пропозиції повинен гарантувати, що роботи будуть виконані відповідно до вимог про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наведених у Додатку 3 тендерної документації. Під час складання тендерної пропозиції учасник зобов`язаний врахувати необхідність застосування наступних заходи із захисту довкілля. Наведені вимоги до предмету закупівлі є вичерпними. З аналізу їх змісту вбачається, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником, учасник у складі пропозиції повинен гарантувати, що роботи будуть виконані відповідно до вимог про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наведених у Додатку 3 тендерної документації. Тобто, предмет закупівлі конкретизований в додатку 3 до Тендерної документації - в технічному завданні замовника. Згідно з п.6 Р. ІІІ Тендерної документації ціна пропозиції повинна бути обрахована у відповідності до Додатку 3. Таким чином предмета закупівлі не пропонуються учасником торгів технічні, якісні та кількісні характеристики, а визначаються замовником, цінова пропозиція будь-кого з учасників торгів означає його згоду виконати роботу вказану замовником в Додатку 3 до Технічної документації за запропоную ціною. П.1 Р. ІІІ Технічної документації передбачено зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, за яким ціною тендерної пропозиції вважається зазначена учасником у його тендерній пропозиції загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником. З аналізу викладеного вбачається, що в даному конкретному випадку предмет закупівлі визначається замовником та не може бути змінений учасником торгів, право на подання пропозицій щодо іншого предмета закупівлі (в частині зміни виду робіт їх кількісних чи якісних характеристик) тендерною документацією не передбачено, більш того, подання частково відмінної від додатку 3 до Тендерної документації відомості ресурсів не змінює відомості ресурсів, яка визначає предмет закупівлі. П. 6 Р.3 Тендерної документації зазначено, що якщо тендерна пропозиція учасника містить не всі види робіт або не повний їх обсяг згідно з переліком наведеним у Додатку 4, ця тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється Замовником. В тендерній пропозиції учасника враховані усі види та обсяги робіт. З урахуванням вищезазначеного відсутні підстави вважати пропозицію учасника такою, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Помилкове зазначення року випуску екскаватора-навантажувача JCB 3СХ, а саме 2007 рік, замість зазначеного в договорі оренди 2006 року, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Згідно п.п. 1 п.1 Додатку 1 Тендерної документації «Довідка, складена Учасником у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання робіт (послуг) за предметом закупівлі із зазначенням інформації про найменування кожної із вказаних одиниць обладнання та матеріально-технічної бази (марки, модель), кількості, правові підстави використання, відомостей про технічний стан.»
Таким чином, умовами тендерної документації не було передбачено обов’язкове зазначення в довідці року випуску обладнання, машин та механізмів, а отже допущено формальну (несуттєву) помилку, яка не впливає на зміст пропозиції та відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника.