-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгендіагностичний комплекс на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами (НК 024: 2023 37645 - Система рентгенівська діагностична стаціонарна загального призначення цифрова))
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою.
Завершена
5 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 000.00 UAH
Номер:
2ea2b600affc422cac9d0c220d09fb66
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-16-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.10.2023 00:00
Період моніторингу:
16.10.2023 17:34 - 06.11.2023 23:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.10.2023 № 59-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 16.10.2023 № 59-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7
UA-2023-08-31-009797-a 31.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік комунального некомерційного підприємства «Вінницька обласна клінічна лікарня ім. М.І. Пирогова Вінницької обласної ради» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.08.2023 № б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.09.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Прантекс» (далі – ТОВ «Прантекс»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.09.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.10.2023 № б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06.10.2023, договір від 20.10.2023 № 657 (далі – Договір), пояснення від 20.10.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
26.10.2023 12:39 - 31.10.2023 23:00
Дата публікації висновку:
26.10.2023 12:39
Запити/Пояснення
Номер:
d1af20f811c24dc493daa65c59e5b7ea
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
17.10.2023 14:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-009797-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до оприлюдненого в електронній системі закупівель річного плану закупівель за номером ID: UA-P-2023-08-31-005110-b Замовником заплановано закупівлю візуалізаційного обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгендіагностичний комплекс на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами (НК 024: 2023 37645 - Система рентгенівська діагностична стаціонарна загального призначення цифрова)) на 2024 рік.
Прошу обґрунтувати необхідність розпочатої процедури закупівлі за номером ID: UA-2023-08-31-009797-a у серпні 2023 року та надати відповідні документи (фінансовий план, кошторис, план використання бюджетних коштів, тощо), які підтверджують включення Замовником закупівлі у 2023-2024 рр.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a1d7b28334a24c4894beae5b0db83004
Назва:
Відповідь на запит по закупівлі НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгендіагностичний комплекс на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами (НК 024: 2023 37645 - Система рентгенівська діагностична стаціонарна загального призначення цифрова)) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-31-009797-a).
Дата опублікування:
20.10.2023 16:33
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна клінічна лікарня ім. М.І.Пирогова Вінницької обласної Ради» (надалі – Лікарня) висловлює Вам свою повагу та надає відповідь на ваш запит від 17.10.2023р.
Лікарнею проводиться процедура закупівлі НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Рентгендіагностичний комплекс на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами (НК 024: 2023 37645 - Система рентгенівська діагностична стаціонарна загального призначення цифрова)) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-31-009797-a).
1. Щодо питання, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
КНП «ВОКЛ ім. М. І. Пирогова ВОР» є закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги спеціалізованої медичної допомоги населенню Вінницької області, пацієнтам інших регіонів України та інших країн в порядку та на умовах, встановлених законодавством України.
Для безперебійного, безпечного та завчасного забезпечення лікувального процесу, необхідного для належного здійснення лікарнею своєї статутної діяльності, та задля недопущення негативних наслідків, пов’язаних зі здоров’ям населення є потреба в закупівлі сучасного технічного устаткування і обладнання.
Одним із пріоритетних напрямків діяльності Лікарні є надання ургентної, невідкладної допомоги та проведення інтенсивної терапії населенню з критичним, загрозливим для життя, перебігом різних патологій.
Повнота та ефективність цієї допомоги не може бути досягнута без застосування сучасного обладнання. Адже в зв'язку з військовим станом в країні, збільшенням кількості пацієнтів, в Клінічному центрі променевої діагностики виникла потреба в діагностиці і лікуванні маломобільних, клінічно важких пацієнтів. Обладнання, що знаходиться на балансі відділення морально застаріле, часто ламається, має значно обмежені можливості в ремонті через брак запчастин. При роботі з деякими апаратами немає повного набору функціональних можливостей використання в екстреній медицині, необхідних для якісної діагностики пацієнтів і відповідно в подальшому для їх лікування.
Тому виникла нагальна необхідність у придбанні нового цифрового рентгендіагностичного комплексу на 2 робочих місця з двома фіксованими цифровими детекторами, 6-ма регульованими положеннями стола з наявним дозиметричним приладом та автоматичним керуванням експозиції, з робочим місцем лікаря і лаборанта та медичним принтером з різноформатним друком зображень. Дане обладнання допоможе швидше і якісніше виконувати весь спектр рентгенологічних обстежень, буде відповідати усім нормативним документам в сфері використання ДІВ.
При закупівлі Рентгендіагностичного комплексу на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами ми керувалися саме наявними новітніми прогресивними характеристиками, що наявні в багатофункціональній рентген-діагностичній системі, яка представляє собою найбільш гнучке рішення в цифровій рентгенографії, а саме наявність цифрового плоскопанельного детектора, низької дози опромінення, високої чіткості зображення, інтегрованої міні-консолі для управління та цифрового збору даних, анатомічної програмованої рентгенографії, робочої станції отримання знімків для лаборанта та робочої станції лікаря рентгенолога.
Високоінтегрована система Рентгендіагностичного комплексу на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами забезпечує якісні результати діагностики при травматологічних, невідкладних, рутинних і спеціалізованих обстеженнях та забезпечує високу якість зображення і знижену дозу опромінення пацієнта.
Тому закупівля даного Рентгендіагностичного комплексу на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами суттєво покращить якість надання медичної допомоги з хірургічною та травматологічною патологією, а саме з такими медико-технічними характеристиками у критичній ситуації дасть змогу швидко оцінити стан пацієнта і причини, які призвели до його стану та прийняти невідкладне і вірне рішення щодо надання невідкладної допомоги.
Щодо обрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо, що Лікарнею при визначенні очікуваної вартості враховувалися положення примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України18.02.2020 № 275, яка має виключно рекомендаційних характер.
Так, відповідальною особою Лікарні попередньо було проведено аналіз ринку, зокрема, було проведено моніторинг цін на аналогічні товари шляхом використання як загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту такого виду товарів, яка міститься у відкритих джерелах (сайти виробників/представництв/дилерів/дистриб’юторів/ постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиків; електронні каталоги, реклами, прайс-листи та в електронній системі закупівель "Prozorro"), так і шляхом звернення до потенційних постачальників такого товару із запитами на цінову пропозицію за наданими їм технічними характеристиками товару.
В результаті моніторингу цін визначено, що ціни на ідентичні товари з оптимальними якісними характеристиками, що відповідають технічному завданню, наданому відповідальною особою по напрямку закупівлі, коливалися від 5 800 000 грн. до 6 800 000 грн.
За наслідками отриманих цін визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;
Надалі визначено очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару, що розраховується за такою формулою:
ОВмрц = Цод * V,
де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін;
Цод - очікувана ціна за одиницю товару;
V - кількість (обсяг) товару, що закуповується.
Зважаючи на необхідність раціонального використання коштів, визначено очікувану вартість закупівлі необхідного обладнання на рівні нижчому, ніж середньоарифметичний показник ціни, вирахуваний на підставі отриманої відповідальною особою Лікарні інформації про ціни на ринку, а саме: вартість закупівлі визначено в розмірі 5 800 000 грн. 00 коп.
2. Щодо обґрунтування необхідності початку процедури закупівлі за номером ID: UA-2023-08-31-009797-a у серпні 2023 року.
Відповідно до додатку 2 до рішення 42 сесії обласної Ради 8 скликання від 30.06.2023 р. № 597 «Про внесення змін до рішення 7 сесії обласної Ради 8 скликання від 19.03.2021 р. №99 «Про складання, затвердження та контроль за виконанням фінансових планів комунальних підприємств та комунальних некомерційних підприємств закладів охорони здоров’я ( зі змінами)» (надалі –Рішення № 99) передбачено, що керівник підприємства подає на розгляд до Департаменту охорони здоров’я та реабілітації Вінницької обласної державної адміністрації до 01 вересня року, що передує плановому, проект річного фінансового плану.
До внесення зазначених змін до Рішення № 99, кінцевим строком формування та подання проекту фінансового плану було 01 липня року, що передує плановому. У зв’язку із цим, адміністрацією Лікарні завчасно був виданий наказ «Про формування потреби закладу у товарах, роботах, послугах на 2024р.», згідно якого керівниками структурних підрозділів/відповідальними особами була подана потреба в закупівлі товарів, послуг, робіт за напрямками до 03.06.2023 р.
Зокрема, згідно потреби в обладнанні та предметах довгострокового використання на 2024 рік по Центру променевої діагностики та згідно службової записки від 28.08.2023 вбачається наявність потреби в закупівлі Рентгендіагностичного комплексу на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами.
Дана потреба була врахована при проведенні розрахунків до фінансового плану Лікарні на 2024 рік та відповідно була включена до проекту фінансового плану на 2024 рік.
Зважаючи на те, що була наявна потреба у закупівлі товару «Рентгендіагностичний комплекс на 2 робочі місця з двома фіксованими цифровими детекторами»; що вказаний товар було включено до проекту фінансового плану Лікарні на 2024 рік (який в подальшому буде затверджено на сесії обласної ради в установленому порядку та строки), відпо відно закупівля даного товару була внесена до річного плану закупівель на 2024 рік та проведена відповідна процедура закупівлі.
Проведення закупівлі на 2024 рік не порушує жодного нормативно – правового документу, адже ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (надалі – Постанова № 1178), ні будь – який інший нормативний документ, не встановлює обов’язку для Замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі вже затвердженого фінансового плану.
Замовник вправі здійснювати планування закупівель на наступний рік, проводити закупівлі на очікувану вартість та укладати договори, які передбачають виконання договірних зобов’язань сторонами в наступному календарному році. Разом з тим, у випадку скорочення фінансування на будь – який напрямок витрат, до таких договорів можуть бути внесенні зміни, що не суперечить в т.ч. чинному законодавству.
Також, варто зазначити, що пункт 14 Постанови КМУ № 1178 передбачає, що Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також, варто зазначити, що аналогічний підхід до планування та проведення процедур закупівель на наступний рік підприємством використовується також при закупівлі енергоносіїв, комунальних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення, продуктів харчування, послуг та матеріалів.
Адже своєчасне та належне планування закупівель задля забезпечення Лікарні необхідними товарами, послугами, роботами, сприяє провадженню Лікарнею безперебійної та ефективної господарської діяльності, покликаної забезпечити виконання головної мети діяльності Лікарні, а саме: надання медичної допомоги пацієнтам, до числа яких відносяться і особливі категорії пацієнтів, поява яких спричинена веденням воєнних дій, терористичними діями держави – агресора російської федерації на території України.
З метою попередження виникнення непередбачуваних обставин при проведенні закупівлі (відхилення учасників, відсутність учасників); зважаючи на тенденцію постійного підвищення вартості товарів, робіт, послуг; наявні ризики при транспортуванні товару з-за кордону, що, в свою чергу, може порушити роботу Лікарні та створити загрози ненадання повноцінної та високоспеціалізованої медичної допомоги населенню, Лікарнею розпочинається проведення процедур закупівель, в тому числі і даної закупівлі, після формування фінансового плану.
Крім того, в Лікарні виникли обставини, які потребують термінової закупівлі обладнання і закупівлі такої категорії товарів мають бути визначені як пріоритетні для функціонування лікарні в найближчий період.
В тому числі це стосується і рентгенологічного обладнання, що функціонує у закладі. Адже з наявних 4-х стаціонарних апаратів, 3 - відпрацювали свій термін експлуатації та підлягають заміні. Крім того, виникла нагальна ситуація по рентгенографічному апарату, який вийшов з ладу, а тому й та планувався до закупівлі на 2024 р.
Також, при плануванні закупівлі враховувалося, що згідно нормативних документів, перш, ніж отримати будь-яке обладнання, до складу якого входить джерело іонізуючого випромінювання (ДІВ), необхідно подати документи в Державну інспекцію ядерного регулювання (ДІЯР), та отримати ліцензію на зберігання даного ДІВ. Дана вимога стосується і такої категорії обладнання як рентген-апарати, оскільки до їх складу входить ДІВ. У зв'язку з тим, що у Лікарні уже є діюча ліцензія на зберігання та використання певного переліку ДІВ, в даному випадку необхідно подати пакет документів на внесення змін до діючої ліцензії. Строк підготовки, подання документів та отриманні відповідних затверджених змін до діючої ліцензії на право зберігання ДІВ займає від 3 до 6 місяців. Відповідно завчасним проведенням процедури закупівлі та отриманням даних про конкретний товар, який буде поставлено Лікарні (за наслідками проведеної закупівлі) Лікарня максимально пришвидшує строки для можливості впровадження в експлуатацію такого обладнання.
При цьому, зважаючи на непередбачуваність виникнення ситуації, пов’язаної із виходом з ладу рентгенографічного апарату, закупівля такого обладнання не була запланована на 2023 рік. Наразі в плані 2023 року вона також не може бути здійснена, оскільки видатки до кінця 2023 року вже розподілені, а залишок коштів акумулюється і по закінченню поточного року буде переведений на рахунок резервного фонду, задля можливості покриття видатків січня-лютого наступного року, пов’язаних із виплатою заробітної плати працівникам Лікарні та закупівлею медикаментів, у зв’язку з відсутністю фінансування Національною службою здоров’я України фактично до березня місяця наступного року. Відповідно, після отримання фінансування – кошти спрямовуються на покриття інших потреб, зокрема закупівлю обладнання.
Додатки:
1.Наказ «Про формування потреби закладу у товарах, роботах, послугах на 2024рік»
2. Потреба в обладнанні та предметах довгострокового використання на 2024 рік по Центру променевої діагностики
3. Фінінсовий план
4. Додаток 1 до фінансового плану
5. Додаток 2 до фінансового плану
6. Додаток 3 до фінансового плану
7. Розшифровка до фінансового плану на 2024 рік за напрямком використання коштів «Обладнання і предмети довгострокового використання» по КНП «ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР»
8. Службова записка відповідальної особи по напрямку закупівлі
9. Протокол про затвердження річного плану та тендерної документації
10. Протокол про вибір процедури та затвердження річного плану
11. Протокол моніторинг цін
12. Комерційна пропозиція 1
13. Комерційна пропозиція 2