-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кам'яна сіль (сіль для промислового переробляння)
Завершена
1 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
Номер:
8291a3c640e34bc29ad68197613fb3ab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-28-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2023 00:00
Період моніторингу:
28.11.2023 09:53 - 20.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.11.2023 № 75-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 08 листопада 2023 року № 003100-18/12934-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 28.11.2023 № 75-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-08-31-003744-a, 31.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, надалі не допускати такі порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.08.2023 № 2; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК» (далі – ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛЬЦ» (далі – ТОВ «ЗАЛЬЦ»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЗІО-СПОРТ» (далі – ТОВ «ЗІО-СПОРТ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що подані учасником ТОВ «ТЕС ОЙЛ ЛОГІСТИК»; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що подані учасником ТОВ «ЗАЛЬЦ»; протокольні рішення уповноваженої особи від 15.09.2023 № 1, від 09.10.2023 № 2 та від 10.10.2023 №№ 3, 4; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «ЗІО-СПОРТ» у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримане 07.12.2023 в електронній системі закупівель; договір від 27.07.2023 № 408 з додатком; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 31.08.2023 № 2, складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей.
Згідно із вимогами частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У пунктах 3 та 4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник установив вимогу до переможця процедури закупівлі про те, що він під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель.
У пункті 4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлена умова: «У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей» .
Однак, у підпункті 3 пункту 44 Особливостей передбачено чіткий та виключний перелік випадків для відхилення тендерної пропозиції переможця. Абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не передбачена умова щодо відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця, вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 28 Особливостей замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 28 Особливостей у тендерній документації не зазначено інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Період усунення порушень:
13.12.2023 15:10 - 28.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.12.2023 15:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області щодо вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, КП Комунальник" повідомляє, що з уповоноваженою особою було проведено роз'язснювальну роботу щодо недопущення таких порушень в майбутньому та зобов'язано повторно ознайомитися з чинним законодавством України. (Закон України "Про публічні закупівлі", Постанову КМУ № 1178 від 12.10.2022р.). Також упововаженій особі було дано усне зауваження щодо неповторення даних порушень в майбутньому.Також КП "Комунальник" звернувся до ТОВ "Зіо спорт" з метою розірвання договору № 408 від 19.10.2023р. з метою недопущення порушень. Після підписання додаткової угоди про розірвання договору, Вас буде повідомлено додатково.
Дата публікації звіту:
14.12.2023 16:24
Запити/Пояснення
Номер:
38303d904bd24409bc3cab2fcf5cd1a6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.12.2023 10:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:14410000-8: Кам’яна сіль (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-31-003744-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
- чому Замовником включено до пунктів 3 та 4 Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця вимогу, наявність якої не передбачена абзацом другим підпункту 3 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), а саме: у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей?
- чому в тендерній документації замовником не зазначено інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено абзац другий пункту 28 Особливостей?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
538caf19b77d49359233763a76974ad6
Назва:
Пояснення.
Дата опублікування:
07.12.2023 16:17
Опис:
Уповноважена особа КП "Комунальник" надає наступні пояснення по даному моніторингу:
По п.1.-Розмір очікуваної вартості становить від потреби Замовника (КП "Комунальник") на поточний 2023р, а саме 105т.( кількість формується на підставі даних з попередніх років+ територія обслуговування у зимовий період). Кам'яна сіль необхідна для обслуговування доріг в Червоноградській територіальній громаді в зимовий період. Кошти, які передбачені для закупівлі солі -кошти місцевого бюджету м.Червонограда та які закладені в програмі благоустрою м.Червонограда. Сума, на яку оголошувався тендер бралася з середніх ринкових цін в серпні місяці за 1 тонну солі у Львівській області. Кількість у 105 тонн - бралася від реальної потреби для Замовника з метою обслуговування доріг у зимовий період.
По п.2.- Тендерна документація складена відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" та Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2023р. відповідно до редакції, яка була чинна на момент оголошення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями).
По п.3. Відповідно до постанови КМУ № 1178 від 12.10.2023р.- Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей. У зв'язку з чим, така пропозиція підлягає відхиленню відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022р. - Замовник відхиляє тендерну пропозицію- у разі, якщо ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;