-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт з утепленням фасаду загальноосвітньої школи № 1 по вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області (коригування)
Завершена
5 918 801.00
UAH без ПДВ
Номер:
cf49ac7acf0b4862b6c5afe4c67cbe32
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-18-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.10.2023 00:00
Період моніторингу:
18.10.2023 16:19 - 08.11.2023 23:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.10.2023 № 281
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-08-30-007074-a 30.08.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих
торгі, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, протокол тендерних пропозицій від 30.08.2023, договір від 29.08.2023 № 124, додаткову угоду від 24.10.2023 №1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 23.10.2023.
Період усунення порушень:
09.11.2023 18:36 - 15.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.11.2023 18:36
Запити/Пояснення
Номер:
378c7077755143848c3763d981e9105a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.10.2023 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі з капітального ремонту утеплення фасаду загальноосвітньої школи № 1 по вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області (коригування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-007074-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ПП «БК Будремсервіс» (код ЄДРПОУ 36970718), з яким укладений договір (підряду) від 29.08.2023 № 124 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ab464791de76455fa99aaab090d76f43
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 19.10.2023 року
Дата опублікування:
23.10.2023 14:44
Опис:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги обґрунтовуються відповідно фактичної потреби при капітальному ремонті з утепленням фасаду за адресою: вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у капітальному ремонті з утепленням фасаду за адресою: вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням проектно-кошторисної документації.
Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:
«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.
Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану».
Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Підставою для формування потреби та обґрунтування розміру витрат Замовником і далі визначення очікуваної вартості по даній закупівлі був розмір кошторисних призначень, затверджений Замовником станом на дату оголошення закупівлі.
Поряд з цим, позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом Капітальний ремонт з утепленням фасаду загальноосвітньої школи № 1 по вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області (коригування), яким визначена заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 16.03.2023 року у сумі 11294,629 тис.грн., в тому числі виконані роботи – 5188,764 тис.грн.
Виходячи із «Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» (додається) роботи, що складають предмет закупівлі, мають очікувану вартість яка складається з (за мінусом виконаних робіт):
- вартості будівельних робіт;
- кошторисний прибуток;
- кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій;
- податок на додану вартість.
Очікувана вартість закупівлі становить 5 918 801,00 грн.
З огляду на вказане очікувана вартість закупівлі відповідає експертному звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
Аналогічне обґрунтування завантажено разом з документами до процедури UA-2023-07-17-007252-a в системі Прозорро.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Враховуючи зміни до Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі – Закон) закріпили право замовникам торгів в період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг в порядку передбаченому Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості).
Пунктом 10 Постанови про особливості врегульовано:
«Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених особливостями».
Поряд з цим, підпунктом 6 пункту 13 Постанови про особливості Замовник торгів має право на придбання товару без проведення подальших процедур закупівлі, зокрема у разі: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
6) відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі);».
Пунктом 3-8 розділу Х «Прикінцевих та перехідних положень» до Закону встановлено: «Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг)».
Замовником було проведено відкриті торги на закупівлю Капітальний ремонт з утепленням фасаду загальноосвітньої школи № 1 по вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області (коригування) згідно ідентифікатору UA-2023-07-17-007252-a у відповідності до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року. Однак, вказана процедура закупівлі була відмінена у зв’язку з відсутністю поданих пропозицій, тому Замовник має право використати норму права, що вказана вище.
Нами також після автоматичної відміни тендеру отримано комерційну пропозицію від виконавця. Так прийнятною та економічно вигідною пропозицією була визначена пропозиція ПП «БК Будремсервіс», код за ЄДРПОУ 36970718, адреса: 48400, Тернопільська область, Бучацький район, місто Бучач, вулиця Генерала Шухевича, будинок 1, тел. +380 (35) 442-40-91.
Учасник підтвердив свою відповідність умовам тендерної документації, що дозволяє розглядати рішення про укладення Договору про закупівлю із ПП «БК Будремсервіс».
Відтак Замовником прийнято рішення укласти Договір про закупівлю із ПП «БК Будремсервіс».
Відтак сума укладеного Договору про закупівлю складає 5 918 801,00 грн. без ПДВ, що не перевищує очікувану вартість закупівлі.
Аналогічне обґрунтування завантажено разом з документами до звіту про укладений договір UA-2023-08-30-007074-a в системі Прозорро.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ПП «БК Будремсервіс» (код ЄДРПОУ 36970718), з яким укладений договір (підряду) від 29.08.2023 № 124 без використання електронної системи закупівель?
Повідомляємо, що після тендера відкриті торги на закупівлю Капітальний ремонт з утепленням фасаду загальноосвітньої школи № 1 по вул. Незалежності,78 в м. Волочиськ Волочиського району Хмельницької області (коригування) згідно ідентифікатору UA-2023-07-17-007252-a що не відбувся, до ВОЛОЧИСЬКОГО ЛІЦЕЮ №1 ВОЛОЧИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ зверталися представники з Хмельницької компанії "Бастіон" і представник Хмельницької компанії "Дім інструмента". Представники вказаних компаній були на об`єкті, знайомилися з видами робіт на місці та оглядали оригінали проектно-кошторисної документації. В кінцевому результаті відмовилися заключати договір з нами.
В серпні до нас звернулося ПП «БК Будремсервіс» яка вивчивши всі документи та об’єм робіт погодилася виконати капітальний ремонт. Процедура розгляду була довгою тому початок робіт затягнувся в часі.
ПП «БК Будремсервіс» до заключення договору надало всі документи які вимагалися тендерною документацією (додаються).
Учасник підтвердив свою відповідність умовам тендерної документації, що дозволило розглядати рішення про укладення Договору про закупівлю із ПП «БК Будремсервіс».
Сподіваємося на об’єктивне вивчення наданої інформації.