-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області
Завершена
3 729 751.58
UAH без ПДВ
Номер:
b578960b7f324e58b6b79526eee99f01
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-01-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2023 00:00
Період моніторингу:
01.11.2023 10:48 - 23.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
31.10.2023 № 314
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
34 UA-2023-08-30-002237-a 30.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови
№ 668 та статті 884 ЦКУ, а також забезпечити недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель сільського комунального підприємства «Поляницякомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 28.08.2023 № 28 на суму 3 729 751,58 грн, додаткова угода № 1 від 04.09.2023 до Договору, пояснення та документи Замовника надані 07.11.2023 та 09.11.2023 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 13.2 розділу 13 договору № 28 від 28.08.2023, укладеного між Замовником та учасником процедури закупівлі ТОВ «ЛОГАН-БУД» (далі – Договір), «Підрядник гарантує належну якість використаних матеріалів, виробів, обладнання, виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта протягом 5-ти років після прийняття об’єкту Замовником».
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Відповідно до пункту 5 Постанови № 688, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином положення підпункту 13.2 розділу 13 Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 08.11.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснення про визначення Замовником в Договорі гарантійного строку експлуатації об’єкту 5 років.
На запит Держаудитслужби Замовником 09.11.2023 надано пояснення в якому зазначено, що «Замовником в договорі вказаний гарантійний строк експлуатації об’єкта 5 років відповідно до п.18 Завдання на розробку проектно-кошторисної документації (додається)».
Проте, відповідно до наданої Замовником копії Завдання на розробку проектно-кошторисної документації пунктом 18 визначено лише міжремонтний строк служби, який становить 5 років.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, міжремонтний строк служби дорожнього одягу – період в роках від здачі вулиці (дороги) в експлуатацію до першого капітального (поточного) ремонту або між суміжними капітальними (поточними) ремонтами.
Отже, надане Замовником пояснення не спростовує невідповідність Договору (підпункт 13.2 розділу 13) вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Таким чином, враховуючи зазначене, Договір між Замовником та учасником закупівлі ТОВ «ЛОГАН - БУД» від 28.08.2023 № 28, укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень:
24.11.2023 17:01 - 09.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2023 17:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
- Щодо приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ : 29.11.2023р. укладено додаткову угоду №2 до договору №28 від 28.08.2023р. по об’єкту " Капітальний ремонт частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області". (Додаткова угода додається).
- Замовником буде здійснено заходи, направлені на недопущення у подальшому встановлених (виявлених) порушень.
Дата публікації звіту:
29.11.2023 12:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
оприлюднення додаткової угоди № 2 від 29.11.2023 до договору № 28 від 28.08.2023 щодо приведення договору № 28 від 28.08.2023 до відповідності
Дата публікації:
11.12.2023 12:03
Запити/Пояснення
Номер:
ac236dc8c276480b8aeb5a63f3b00728
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.11.2023 09:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт з капітального ремонту частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-002237-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ЛОГАН-БУД» (код ЄДРПОУ 41436795), з яким укладений договір про закупівлю робіт від 28.08.2023 № 28 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b5a87d958fca4fedb2f8ea8ee8bf9ac1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
07.11.2023 16:16
Опис:
Сільське комунальне підприємство «Поляницякомунсервіс» (надалі - Замовник) у відповідь на запит Державної аудиторської служби України Наказ 31.10.2023 № 314 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі " Капітальний ремонт частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області ") (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)” (UA-2023-08-30-002237-a) пояснює наступне:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до рішення сесії Поляницької сільської ради Івано-Франківської області. А саме рішення сесії №451-24-2023 від 16.02.2023, №523-27-2023 від 18.05.2023
Очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта, за мінусом Глави 10 “Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги” та Глави 12 “Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд” кошторисної документації.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначені відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу та отримано позитивний експертний звіт (експертний звіт від 08 травня 2023 №ЛВ 0123-4498-23/УЕГ/В).
Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей робіт, що необхідно виконати та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Перелік видів робіт та їх обсяги вказані в Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» та окремих файлах Тендерної документації .
2.Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ЛОГАН-БУД» (код ЄДРПОУ 41436795), з яким укладений договір про закупівлю робіт від 28.08.2023 № 28 без використання електронної системи закупівель?
СКП «Поляницякомунсервіс» була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-07-25-011584-a. 02.08.2023 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі додається (ID оголошення - UA-2023-07-25-011584-a).
При цьому наказом СКП «Поляницякомунсервіс» підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації, і укладення договору.
Замовником було надіслано листи щодо укладання договору про закупівлю на виконання робіт ФОП Стефурак В.М, ФОП Васільков Б.В., ТзОВ «Логан-Буд» (додається). ТзОВ «Логан-Буд» надіслав лист про намір укласти договір та можливість виконати роботи (додається).
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Так само відповідно до підпунктів 5–11, 14 пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту.
Номер:
7e69edcfc48b47659fd74a43de0c7bb6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.11.2023 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт з капітального ремонту частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-002237-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
Пунктом 103 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005
№ 668 та статтею 884 Цивільного кодексу України визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років.
З огляду на викладене просимо надати пояснення, чим керувався Замовник щодо визначення гарантійних строків експлуатації об’єкту, вказуючи в договорі від 28.08.2023 № 28 гарантійний строк експлуатації об’єкта 5 років.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e985e9ebc9a748ed9794c9a24d8efa08
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.11.2023 11:47
Опис:
Замовником в договорі вказаний гарантійний строк експлуатації об’єкта 5 років відповідно до п.18 Завдання на розробку проектно-кошторисної документації (додається).