• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Капітальний ремонт частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області

Завершена

3 729 751.58 UAH без ПДВ
Номер: b578960b7f324e58b6b79526eee99f01
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-01-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.10.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 01.11.2023 10:48 - 23.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 31.10.2023 № 314 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 34 UA-2023-08-30-002237-a 30.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, o.s.usoltsev@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ, а також забезпечити недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель сільського комунального підприємства «Поляницякомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 28.08.2023 № 28 на суму 3 729 751,58 грн, додаткова угода № 1 від 04.09.2023 до Договору, пояснення та документи Замовника надані 07.11.2023 та 09.11.2023 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 13.2 розділу 13 договору № 28 від 28.08.2023, укладеного між Замовником та учасником процедури закупівлі ТОВ «ЛОГАН-БУД» (далі – Договір), «Підрядник гарантує належну якість використаних матеріалів, виробів, обладнання, виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта протягом 5-ти років після прийняття об’єкту Замовником». Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Відповідно до пункту 5 Постанови № 688, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Таким чином положення підпункту 13.2 розділу 13 Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 08.11.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснення про визначення Замовником в Договорі гарантійного строку експлуатації об’єкту 5 років. На запит Держаудитслужби Замовником 09.11.2023 надано пояснення в якому зазначено, що «Замовником в договорі вказаний гарантійний строк експлуатації об’єкта 5 років відповідно до п.18 Завдання на розробку проектно-кошторисної документації (додається)». Проте, відповідно до наданої Замовником копії Завдання на розробку проектно-кошторисної документації пунктом 18 визначено лише міжремонтний строк служби, який становить 5 років. Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, міжремонтний строк служби дорожнього одягу – період в роках від здачі вулиці (дороги) в експлуатацію до першого капітального (поточного) ремонту або між суміжними капітальними (поточними) ремонтами. Отже, надане Замовником пояснення не спростовує невідповідність Договору (підпункт 13.2 розділу 13) вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Таким чином, враховуючи зазначене, Договір між Замовником та учасником закупівлі ТОВ «ЛОГАН - БУД» від 28.08.2023 № 28, укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень: 24.11.2023 17:01 - 09.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 24.11.2023 17:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: - Щодо приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ : 29.11.2023р. укладено додаткову угоду №2 до договору №28 від 28.08.2023р. по об’єкту " Капітальний ремонт частини дороги комунальної власності з інфраструктурою довжиною 350 м на участку Довжинець в с. Бистриця Поляницької сільської ради Івано-Франківської області". (Додаткова угода додається). - Замовником буде здійснено заходи, направлені на недопущення у подальшому встановлених (виявлених) порушень.
Дата публікації звіту: 29.11.2023 12:43

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: оприлюднення додаткової угоди № 2 від 29.11.2023 до договору № 28 від 28.08.2023 щодо приведення договору № 28 від 28.08.2023 до відповідності
Дата публікації: 11.12.2023 12:03

Запити/Пояснення