-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля збірно-розбірного модуля спеціального призначення
Завершена
27 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 137 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 137 500.00 UAH
Номер:
7bd0cf28637644dc8ddddd38bfcc5c47
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-04-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.12.2023 00:00
Період моніторингу:
04.12.2023 14:57 - 26.12.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.12.2023 Одеса № 289
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 04.12.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 04.12.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 04.12.2023 № 289
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2023-08-29-006587-a 29.08.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасниками у тендерних пропозиціях, вимогам Особливостей, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 08 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасниками у тендерних пропозиціях, вимогам Особливостей, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А2238 (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом робочої групи Замовника від 29.08.2023 № 148, ТД із змінами, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 27.09.2023, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦБУД ТРЕЙД» (далі – ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД») та товариства з обмеженою відповідальністю «ІБК»СМАРТ РЕНОВЕЙШЕН» (далі – ТОВ «ІБК»СМАРТ РЕНОВЕЙШЕН»), вимоги про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників ТОВ «СПЕЦБУД ТРЕЙД» та ТОВ «ІБК»СМАРТ РЕНОВЕЙШЕН», протоколи щодо прийняття рішення робочою групою Замовника від 07.10.2023 № 205, від 30.10.2023 № 296, від 17.11.2023 № 350 та від 22.11.2023 № 365, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 22.11.2023, рішення Комісії, як органу оскарження від 18.10.2023 № 16684-р/пк-пз та від 13.11.2023 № 18133-р/пк-пз, пояснення Замовника, отримані 07.12.2023 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду органу оскарження, не здійснювався.
Період усунення порушень:
08.12.2023 15:44 - 14.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.12.2023 15:44
Запити/Пояснення
Номер:
c038ff272e3043139514e335d286567a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.12.2023 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чому Замовник не передбачив у тендерній документації вимогу до учасників процедури закупівлі щодо надання у складі тендерних пропозицій антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, тоді як вартість предмета вищезазначеної процедури закупівлі перевищує 20 млн грн?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fa97c0a17b7149dba7b83376dc0a0caf
Назва:
надання пояснень
Дата опублікування:
07.12.2023 16:50
Опис:
Робочою групою військової частини А2238 в межах компетенції опрацьовано запит замовнику на пояснення від 04.12.2023 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: “Закупівля збірно-розбірного модуля спеціального призначення” (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-29-006587-a).
За результатами опрацювання повідомляємо наступне.
Стосовно того, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 “Про ефективне використання державних коштів” (зі змінами).
Розмір бюджетного призначення визначено Планом будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів загальновійськового та спеціального призначення Збройних Сил України на 2023 рік.
Очікувана вартість визначена на підставі розробленого орієнтовного кошторисного розрахунку, методу порівняння ринкових цін згідно наказу Мінекономіки від 18.02.2022 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”, технічні та якісних характеристик предмета закупівлі визначені на підставі розробленого тактико-технічного завдання, яке затверджено встановленим порядком та в подальшому оприлюднене як “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація” (додаток № 4 до тендерної документації), а також в межах виділених фінансових призначень.
Військова частина А2238 є розпорядником коштів нижчого рівня та не має власного веб-сайту, інформація з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі покладається на Міністерство оборони України, як головного розпорядника бюджетних коштів.
Разом з тим, замовник надає копію обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Стосовно того, чому замовник не передбачив у тендерній документації вимогу до учасників процедури закупівлі щодо надання у складі тендерних пропозицій антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, тоді як вартість предмета вищезазначеної процедури закупівлі перевищує 20 млн грн.
Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн грн
(у тому числі за лотом).
При цьому положення пункту 47 Особливостей не передбачає можливостей для замовника вимагати від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Враховуючи зазначене, товариством з обмеженою відповідальністю “ІБК “Смарт Реновейшен” в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції самостійного задекларовано відсутність підстав визначених у пункті 47 Особливостей, у тому числі щодо наявності антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або ро біт дорівнює чи перевищує 20 млн грн (у тому числі за лотом).
Водночас, надання антикорупційної програми не передбачено і для переможця, адже пункт 47 Особливостей передбачає, зокрема, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Отже, переможець не повинен шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель надавати документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпункті 10 пункту 47.
Таким чином, включення до тендерної документації вимоги щодо надання у складі тендерних пропозицій інформації щодо антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної суперечить нормам Особливостей.