• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, с. Ясенівка, вул. Остапа Вишні»

Завершена

2 238 731.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 193.66 UAH
Номер: 713bd08609e543b7b2ac3c95e63dded8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-17-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.11.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 17.11.2023 16:41 - 09.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 17.11.2023 № 103-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 17.11.2023 № 103-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-08-29-006097-a, 29.08.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 801-59-98, gulia02fa@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Постанови № 1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення частини першої статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668, частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; внесення змін до тендерної документації; усунення невідповідностей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішень органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, особливості); внесення змін до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; усунення невідповідностей; своєчасності укладання договору про закупівлю; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішень органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ярмолинецької селищної ради (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 29.08.2023 № 226; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 01.09.2023 № 234; зміни внесені до тендерної документації б/д, б/н; вимога про усунення невідповідностей до ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 14.09.2023 № 271; протокольне рішення уповноваженої особи від 15.09.2023 № 276; скарга до процедури UA-2023-08-29-006097-a.b1 від 18.09.2023 ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ»; рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) від 02.10.2023 № 15599-р/пк-пз; протокол уповноваженої особи про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю від 10.10.2023 № 306; повідомлення про намір укласти договір від 10.10.2023; договір про закупівлю робіт від 18.10.2023 № 449 (далі – договір) на суму 1901862,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ»; додаткова угода до договору від 04.12.2023 № 1; відповідь замовника від 01.12.2023 на запит органу державного фінансового контролю; офіційний веб-сайт замовника https://gromada.org.ua/gromada/yarmolynecka/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-11-23-59-18-08-2022/. Питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників в ході моніторингу не розглядалось, оскільки було предметом розгляду Органом оскарження. Моніторингом питання укладання договору встановлено порушення замовником чинного законодавства. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що тендерна документація містить в своєму складі проект договору (Додаток 5 до тендерної документації), пунктом 9.1 якого визначено, що гарантійний строк на виконані роботи становить 5 років згідно ч.1 ст. 884 ЦК України, за умови дотримання правил експлуатації об’єкта, з моменту підписання Сторонами останнього акту приймання виконаних будівельних робіт (ПФ № КБ-2в). Відповідно до пункту 17 Постанови № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі – капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Згідно з нормами пункту 5 Загальних умов Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі та його істотними умовами, зокрема, є договірна ціна, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 «Загальні положення» Частини ІІ. Будівництво ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги, при укладанні договорів підряду замовникові доцільно передбачити відповідальність підрядника згідно з мінімально допустимими термінами експлуатаційної придатності елементів дороги відповідно до додатка Л. Так, згідно з Додатком (довідковий) Л ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво, мінімально допустимі строки експлуатаційної придатності елементів дороги: - земляне полотно – не менше ніж 10 років; - основа дорожнього одягу - не менше ніж 8 років; - асфальтобетонне покриття – не менше ніж 3 роки. Таким чином, моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 9.1 Проєкту договору (Додаток № 5 до тендерної документації), а також укладеного договору, підрядник гарантує якість виконаних робіт 5 років, що суперечить вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та частині першій статті 884 ЦКУ та Додатку (довідковий) Л ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. Отже, з урахування викладеного в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови № 1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Таким чином, договір між замовником та переможцем закупівлі ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. Зазначене у висновку порушення замовником усунуто в ході здійснення моніторингу шляхом завантаження додаткової угоди до договору від 04.12.2023 № 1, якою внесено зміни по пункту 9.1. договору. Вказане підтверджується відомостями електронної системи закупівель.
Період усунення порушень: 08.12.2023 16:39 - 23.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.12.2023 16:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Ярмолинецькою селищною радою розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо моніторингу закупівлі UA-2023-08-29-006097-a. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Процедура закупівлі робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, с. Ясенівка, вул. Остапа Вишні» (ДК 021:2015 : 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) була здійсненна уповноваженою особою. Згідно пункту 2 констатуючої частини Висновку встановлено: «За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Постанови № 1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення частини першої статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668, частини першої статті 41 Закону.» За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; внесення змін до тендерної документації; усунення невідповідностей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішень органу оскарження – порушень не встановлено.». Згідно пункту 3 констатуючої частини Висновку встановлено: «-». Відповідно до положення абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Стосовно порушення пунктів 3 та 28 Постанови № 1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та укладання договору із порушенням частини першої статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668, частини першої статті 41 Закону, повідомляємо, що Замовником взято до уваги вказану у Висновку інформацію. Вказана інформація буде врахована під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником.
Дата публікації звіту: 15.12.2023 13:52

Запити/Пояснення