-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, с. Пасічна, вул. Молодіжна»
Завершена
1 470 248.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 351.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 351.24 UAH
Номер:
24ad2314612441ef8605f39944706eec
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-27-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2023 00:00
Період моніторингу:
27.11.2023 16:11 - 19.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.11.2023 Одеса № 284
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 27.11.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 27.11.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 27.11.2023 № 284
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
7 UA-2023-08-29-006060-a 29.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, повноти виконання рішення органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 08 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішення органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та нормам законодавства, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ярмолинецької селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.08.2023 № 224, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.09.2023 № 233, перелік змін, що вносяться до ТД, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальність «БУДІНТЕРКОМПЛЕК» (далі – ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ») повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕК» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕК» виявлених Замовником невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.09.2023 № 270 та від 10.10.2023 № 307, скаргу ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ» до процедури закупівлі, оприлюднену в електронній системі закупівель 18.09.2023, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 02.10.2023 № 15605-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.10.2023, договір про закупівлю робіт від 18.10.2023 № 447 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 04.12.2023, додаткову угоду від 04.12.2023 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника від 04.12.2023, отримані через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії не здійснювався.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Водночас відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
У Додатку 5 до ТД Замовника міститься проєкт договору (далі – Проєкт договору), в якому у пункті 9.1 визначено, що гарантійний строк на виконані роботи становить 5 років згідно ч.1 ст. 884 ЦК України, за умови дотримання правил експлуатації об’єкта, з моменту підписання сторонами останнього акту приймання виконаних будівельних робіт (ПФ № КБ-2в).
Учасником ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ» в складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 04.09.2023 № 04-09/6, в якому повідомляє про згоду з проєктом договору, що додається до тендерної документації, а також погодження з істотними (основними) умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах.
Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, а також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації.
Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Аналогічна норма міститься в статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Водночас відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 «Загальні положення» Частини ІІ. «Будівництво» ДБН В.2.3.-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», при укладанні договорів підряду замовникові доцільно передбачити відповідальність підрядника згідно з мінімально допустимими термінами експлуатаційної придатності елементів дороги відповідно до додатка Л.
Так, згідно з Додатком Л (довідковий) ДБН В.2.3.-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», мінімально допустимі строки експлуатаційної придатності елементів дороги становлять, зокрема: земляне полотно – не менше ніж 10 років; основа дорожнього одягу – не менше ніж 8 років; асфальтобетонне покриття – не менше ніж 3 роки.
Таким чином положення пункту 9.1 Проєкту договору та Договору, суперечать вимогам пункту 103 Постанови № 668, статті 884 ЦКУ та Додатку Л (довідковий) ДБН В.2.3.-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво».
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 01.12.2023 щодо надання пояснень стосовно встановлення в додатку 5 до тендерної документації (пункт 9.1 проєкту договору) та в пункті 9.1. договору про закупівлю робіт від 18.10.2023 № 447 гарантійного строку на виконання робіт 5 років, Замовник 04.12.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, що Замовником дійсно некоректно було відображено відповідний пункт проєкту договору та внесено зміни до договору, та викладено пункт 9.1 договору в новій редакції.
Проте, надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення.
Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Таким чином, Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «БУДІНТЕРКОМПЛЕКТ» був укладений з порушенням вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
В ході проведення моніторингу Замовником 04.12.2023 оприлюднено Додаткову угоду від 04.12.2023 №1 до Договору, якою внесено зміни до пункту 9.1. Договору, а саме: «Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом наступних строків експлуатаційної придатності елементів дороги: земляне полотно – не менше ніж 10 років; основа дорожнього одягу – не менше ніж 8 років; асфальтобетонне покриття – не менше ніж 5 років».
Період усунення порушень:
08.12.2023 15:44 - 23.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.12.2023 15:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Ярмолинецькою селищною радою розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо моніторингу закупівлі UA-2023-08-29-006060-a. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Процедура закупівлі робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, с. Пасічна, вул. Молодіжна» (ДК 021:2015 : 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) була здійсненна уповноваженою особою.
Згідно пункту 2 констатуючої частини Висновку встановлено: «За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору нормам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 17 Особливостей, статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, повноти виконання рішення органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено».
Згідно пункту 3 констатуючої частини Висновку встановлено: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Відповідно до положення абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що допущення порушень статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, не передбачає притягнення до відповідальності уповноважених осіб Замовника, тому у зазначеній частині Висновок не може бути виконаний. Замовником 04 грудня 2023 року були внесені зміни до Договору №447 від 18 жовтня 2023 року (додаткова угода №1 від 04.12.2023). Згідно пункту 3 Додаткової угоди №1 – ця додаткова угода є невід’ємною частиною Договору. Таким чином, Договір №447 від 18 жовтня 2023 року це є повноцінним без включення додаткової угоди №1, тому після внесення змін до договору, укладений договір відповідає вимогам статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668.
Стосовно порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, повідомляємо, що Замовником взято до уваги вказану у Висновку інформацію. Вказана інформація буде врахована під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником.
Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що Висновок про результати моніторингу закупівлі розглянуто та вжито заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, що передбачено пунктом 3 Розділу ІІІ Висновку. За результатами розгляду прийнято відповідні рішення спеціальною робочою групою (рішення додається).
Додатки – Протокол робочої групи з розгляду висновку UA-2023-08-29-006060-a.
Дата публікації звіту:
15.12.2023 13:51
Запити/Пояснення
Номер:
003f797e2f24426dada9d04f4a1af00e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.12.2023 15:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншому офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може пояснити встановлення в додатку 5 до тендерної документації (пункт 9.1 проекту договору) та в пункті 9.1. договору про закупівлю робіт від 18.10.2023 № 447 гарантійного строку на виконання робіт 5 років?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a3e16a315b764859a56680d4146c1585
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.12.2023 15:08
Опис:
Добрий день. На виконання положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
1. При визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, с. Пасічна, вул. Молодіжна» (ДК 021:2015 : 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) уповноваженою особою використовувалися положення пункту 4 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Очікувана вартість предмета закупівлі взята із зведеного кошторисного розрахунку проектно-кошторисної документації об’єкта будівництва. Відповідна проектно-кошторисна документація пройшла експертну оцінку.
Також надаємо Вам усі документи, які вимагаються запитом, а саме:
- копію зведеного кошторисного розрахунку на 2 арк.;
- експертний звіт на 2 арк.
2. Посилання на сайт: https://gromada.org.ua/gromada/yarmolynecka/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-11-23-59-18-08-2022/.
3. Стосовно встановлення в додатку 5 до тендерної документації (пункт 9.1 проекту договору) гарантійного строку на виконання робіт 5 років, повідомляємо, що Замовником дійсно некоректно було відображено відповідний пункт проекту договору. Проте, нами внесено зміни до договору та викладено пункт 9.1 договору в новій редакції, а саме: «9.1. Підрядник гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку.
Гарантійний строк на виконані роботи визначається згідно вимог ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво, за умови дотримання правил експлуатації об’єкта, з моменту підписання Сторонами останнього акту приймання виконаних будівельних робіт (ПФ № КБ-2в).
Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом наступних строків експлуатаційної придатності елементів дороги:
- земляне полотно – не менше ніж 10 років;
- основа дорожнього одягу - не менше ніж 8 років;
- асфальтобетонне покриття – не менше ніж 5 років».