• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, смт Ярмолинці, вул. Джерельна (ДК 021:2015 : 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

5 922 012.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 610.06 UAH
Номер: 03e784111db34ce692bfa48aeff1d3d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-20-000070
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.11.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 20.11.2023 15:58 - 12.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.11.2023 №84-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 15 листопада 2023 року №003100-18/13264-2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 20.11.2023 №84-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 5.UA-2023-08-29-005909-a 29.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 123-19-21, gurievanatalia85@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178 та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам Закону щодо його укладання установлено порушення вимог пункту 17 Постанови №1178, статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти виконання рішень Антимонопольного комітету України – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам Закону щодо його укладання та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ярмолинецької селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29 серпня 2023 року (протокол №206) зі змінами від 01 вересня 2023 року (протокол №236), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Будінтеркомплект» та ПП «А.М.А. Плюс», вимогу про усунення невідповідностей до 09 вересня 2023 року ТОВ «Будінтеркомплект», рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Будінтеркомплект» від 14 вересня 2023 року, рішення уповноваженої особи про розгляд тендерної пропозиції ПП «А.М.А. Плюс» від 15 вересня 2023 року (протокол №273), рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ) від 20 вересня 2023 року №15004-р/пк-пз та від 02 жовтня 2023 року №15607-р/пк-пз, рішення уповноваженої особи від 10 жовтня 2023 року (протокол №314), повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю робіт від 18 червня 2023 року №450 (далі - Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, додаткову угоду до Договору від 04 грудня 2023 року №1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 29 листопада 2023 року через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Водночас, пунктом 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається відомості щодо проекту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Частиною третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить в своєму складі проєкт договору (Додаток 5 до тендерної документації), пунктом 9.1, якого визначено, що гарантійний строк на виконані роботи становить 5 років згідно з частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України, за умови дотримання правил експлуатації об’єкта, з моменту підписання Сторонами останнього акту приймання виконаних будівельних робіт (ПФ №КБ-2в). Водночас, умовами додатку 5 до тендерної документації передбачено, що сторони укладають договір з урахуванням положень, передбачених Законом та Постановою №1178. Відповідно до пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Постанови №1178. Згідно з частиною другою статті 875 Цивільного кодексу України на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта, укладається договір будівельного підряду, порядок укладення та виконання якого визначений Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 (далі - Постанова №668). Так, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та пунктом 103 Постанови №668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Водночас, об’єктом будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2011 року №651/19389 (далі - Порядок №45), є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. При цьому, капітальний ремонт об’єктів будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку №45 та розділу 3 Державних будівельних норм України А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року №163 віднесено до будівництва. Крім того, нормами пункту 5 Постанови №668 закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Виходячи із вищевикладеного, Замовником в додатку №5 до тендерної документації визначено гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва менше десяти років від дня його прийняття замовником, чим не дотримано вимоги частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668. Таким чином, Замовник, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону, включив до тендерної документації інформацію та вимоги, які не передбачені законодавством. Поряд із цим, моніторингом установлено, що Замовником, за результатами проведених торгів укладено договір із ТОВ «Будінтеркомплект», умови пункту 9.1 розділу 9 якого визначені з недотриманням вимог частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668, що є порушенням вимог пункту 17 Постанови №1178. Додатковою угодою від 04 грудня 2023 року №1 Замовником, керуючись нормами підпункту 3 пункту 19 Постанови №1178, внесені зміни до пункту 9.1 розділу 9 Договору, виклавши його в наступній редакції, а саме: «Гарантійний строк на виконанні роботи визначається згідно вимог ДБН В.2.3.-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво, за умови дотримання правил експлуатації об’єкта, з моменту підписання Сторонами останнього акту приймання виконаних будівельних робіт (ПФ №КБ-2в). Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій та можливість їх експлуатації протягом наступних строків експлуатаційної придатності елементів дороги: - земляне полотно – не менше ніж 10 років; - основа дорожнього одягу – не менше ніж 8 років; - асфальтобетонне покриття – не менше ніж 5 років.» Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Державних будівельних норм України В.2.3.-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина ІІ. Будівництво», затверджених наказом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 вересня 2015 року №234, при укладанні договорів підряду замовникові доцільно передбачити відповідальність підрядника згідно з мінімально допустимими термінами експлуатаційної придатності елементів дороги відповідно до додатка Л вказаних Державних будівельних норм України. Також, слід зазначити, що положення частини першої статті 884 Цивільного кодексу України не забороняють сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Період усунення порушень: 11.12.2023 17:18 - 26.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.12.2023 17:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Ярмолинецькою селищною радою розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо моніторингу закупівлі UA-2023-08-29-005909-a. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Процедура закупівлі робіт Капітальний ремонт дорожнього покриття вуличної мережі населеного пункту Ярмолинецької селищної територіальної громади Хмельницької області, Хмельницького району, смт Ярмолинці, вул. Джерельна (ДК 021:2015 : 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) була здійсненна уповноваженою особою. Згідно пункту 2 констатуючої частини Висновку встановлено: «За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178 та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам Закону щодо його укладання установлено порушення вимог пункту 17 Постанови №1178, статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти виконання рішень Антимонопольного комітету України – порушень не установлено». Згідно пункту 3 констатуючої частини Висновку встановлено: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Відповідно до положення абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Стосовно порушення вимог пункту 28 Постанови №1178 та частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 17 Постанови №1178, статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668, повідомляємо, що Замовником взято до уваги вказану у Висновку інформацію. Вказана інформація буде врахована під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником. Для Уповноважених осіб Замовника, було проведено роз’яснювальний захід у вигляді засідання робочої групи, на якому серед іншого було розглянуто питання дотримання вимоги вимог пункту 28 Постанови №1178 та частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 17 Постанови №1178, статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668, при складенні тендерних документацій та підписанні договорів. Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що Висновок про результати моніторингу закупівлі розглянуто та вжито заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, що передбачено пунктом 3 Розділу ІІІ Висновку. За результатами розгляду прийнято відповідні рішення спеціальною робочою групою (рішення додається).
Дата публікації звіту: 15.12.2023 11:46

Запити/Пояснення