• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Реконструкція стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос", по вул. Комарова, 2 у м. Бар, Вінницької області (коригування 2) (додаткові роботи)

Завершена

28 017 369.12 UAH з ПДВ
Номер: b9f45a80f5a047b4add9c19752db3b0b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-11-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.03.2024 16:30 - 02.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.03.2024 №22-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 11.03.2024 №22-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1.UA-2023-08-25-006476-a, 25.08.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі».
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, 02sosliuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам Закону щодо його укладання установлено порушення вимог пункту 17 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема, приведення підрядного договору №33-23 у відповідність до вимог Настанови, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) щодо його укладання, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Архітектурно-будівельний інжиніринг» (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 25 серпня 2023 року, звіт про результати проведення процедури закупівлі ID: UA-2021-08-18-012746-a, підрядний договір на виконання робіт з реконструкції стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа «Колос», по вул. Комарова, 2 у м. Бар Вінницької області (коригування) від 30 вересня 2021 року №63-21 та додаткові угоди до нього від 04 та 05 жовтня, 02 грудня 2021 року №1, №2 №3; від 14 та 17 жовтня, 29 грудня 2022 року №4, №5, №6; від 24 серпня, 29 грудня 2023 року №7, №8, протокол уповноваженої особи від 24 серпня 2023 року №588, підрядний договір на виконання робіт з реконструкції стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа «Колос», по вул. Комарова, 2 у м. Бар Вінницької області (коригування 2) (додаткові роботи) від 24 серпня 2023 року №33-23 (далі – підрядний договір №33-23) та додаткова угода до нього від 25 серпня 2023 року №1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19 березня 2023 року через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178. Пунктом 17 Постанови №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Постанови №1178. За результатами моніторингу закупівлі установлено, що уповноваженою особою, згідно з протоколом від 24 серпня 2023 року №588 (далі – протокол №588), прийнято рішення щодо проведення закупівлі додаткових робіт з реконструкції стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа «Колос», по вул. Комарова, 2 у м. Бар Вінницької області (коригування 2) (далі – додаткові роботи з реконструкції стадіону) на підставі норм підпункту 8 пункту 13 Постанови №1178, а саме: у разі виникнення у замовника після укладення договору про закупівлю необхідності у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг, можливість і умови виконання яких можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Водночас у протоколі №588 зазначено, що Замовником проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт з реконструкції стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа «Колос», по вул. Комарова, 2 у м. Бар Вінницької області (коригування, далі – роботи з реконструкції стадіону) (ID: UA-2021-08-18-012746-a), з переможцем якої ПП «Б.В.В.-БУД» укладено підрядний договір від 30 вересня 2021 року №63-21 загальною вартістю 64 258 290,00 грн. Також уповноваженою особою у протоколі №588 зазначено, що під час виконання робіт з реконструкції стадіону виникла необхідність у додаткових роботах, які є невід’ємною частиною скоригованої проектної документації на виконання вказаних робіт та за результатами розгляду якої ТОВ «УК ЕКСПЕРТИЗА» видано експертний звіт (позитивний) від 19 липня 2023 року №Т279-А. Відповідно до інформації та документів, наданих Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління), кошторисні розрахунки вартості робіт з реконструкції стадіону, згідно з даними проектно-кошторисної документації, а саме: скоригованого зведеного кошторисного розрахунку, визначені в поточних цінах станом на 12 липня 2023 року на підставі норм Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (далі – Настанова). Зокрема, при визначенні загальної вартості робіт з реконструкції стадіону, відповідно до скоригованого зведеного кошторисного розрахунку, враховано кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва у розмірі 2% з посиланням на пункт 4.40 Настанови. Відповідно до пункту 4.40 розділу IV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва включаються у зв’язку із: збільшенням об’ємів робіт, спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; збільшенням вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено у додатку 28 Настанови або на підставі обґрунтовуючих розрахунків. При цьому, моніторингом установлено, що згідно з додатком 1 «Договірна ціна» підрядного договору №33-23 договірна ціна на додаткові роботи з реконструкції стадіону визначена твердою, у складі якої враховано кошти на покриття ризиків в загальній сумі 550 753,95 грн. Згідно з поясненням, наданим на запит Управління, Замовник, враховуючи пункти 5.31 та 4.40 Настанови та відсутність методики розрахунку коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва розрахунку, а також наданий розрахунок підрядником, розрахував усереднений коефіцієнт покриття ризиків всіх учасників будівництва в розмірі 2,5% шляхом урахування наступних факторів будівництва: стадії проектування, виду будівництва, технічна та технологічна складність об’єкта будівництва (клас наслідків – СС3 (значні наслідки) кількість місць - 1052), складності виконання будівельних робіт (прокладення інженерних мереж, освітлення стадіону, акустика, електронне табло (розміром 10,2Х5,7), монтаж спрей - систем та ін), тривалість будівництва, способу фінансування будівництва, виду договірної ціни (тверда договірна ціна). Крім того, при розрахунку коефіцієнту ризиків, враховуючи огляд об’єкта, також враховувалися проблеми, які можуть виникнути в процесі будівництва (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо). Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначені нормами Настанови, яка є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Так, нормами розділу V. Настанови встановлені основні правила щодо визначення вартості об’єкта будівництва при складанні договірної ціни. Водночас, об’єктом будівництва, згідно з пунктом 1.2. розділу І. Настанови, є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. При цьому, реконструкцію об’єктів будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2011 року №651/19389 віднесено до будівництва. Пунктом 1.2. розділу І. Настанови визначено, що договірна ціна це кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі. Відповідно до пункту 5.1. розділу V. Настанови для розрахунку договірної ціни замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. При цьому, договірна ціна формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Пунктом 5.31. розділу V. Настанови визначено, що у договірній ціні враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;) тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%; за динамічної договірної ціни — не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Водночас у пункті 5.32. розділу V. Настанови визначено, що під час розгляду проектної документації підрядник вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку договірної ціни визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на ньому (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо) та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Моніторингом установлено, що за умовами підрядного договору №33-23 Замовник забезпечує розробку проектної документації, її затвердження і передачу ПП «Б.В.В.-БУД» (пункт 12.1. розділу 12.), яке зобов’язується виконати додаткові роботи з реконструкції стадіону у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації, Державним стандартам, будівельним нормам і правилам (пункт 1. 2.розділу 1. та 2.1. розділу 2.) Отже, при укладанні підрядного договору №33-23 й погодженні його договірної ціни Замовник та ПП «Б.В.В.-БУД» володіли інформацією щодо усіх умов та ризиків на даному об’єкті будівництва, оскільки необхідність у додаткових роботах з реконструкції стадіону виникла в процесі виконання робіт з реконструкції стадіону за підрядним договором від 30 вересня 2021 року №63-21, а також кошти на покриття ризиків передбачені розрахунками до проектно-кошторисної документації, а відтак об’єми ризиків, пов’язаних з виконанням додаткових робіт, могли бути точно визначені та враховані під час коригування проектної документації. При цьому, у складі договірної ціни на додаткові роботи з реконструкції стадіону враховано кошти на покриття ризиків в загальній сумі 550 753,95 грн, що становить 2,5% та перевищує розмір, визначений пунктом 5.31. Настанови (1,5%), а також передбачений проектною документацією (2%). Таким чином, договірна ціна розрахована не у відповідності до вимог Настанови, а включені до договірної ціни кошти на покриття ризиків перевищують 1,5% вартості будівельних робіт в сумі 221 969,85 грн (550 753,95 грн-(21 918 939,96*1,5%)). Виходячи із вищевикладеного, Замовником для закупівлі додаткових робіт з реконструкції стадіону укладено підрядний договір №33-23 із ПП «Б.В.В.-БУД», договірна ціна якого визначена з порушенням вимог пункту 5.31. Настанови, чим не дотримано положення частини першої статті 7, частини сьомої статті 179 Господарського кодексу України, частини першої статті 203 Цивільного кодексу України та як наслідок є порушенням вимог пункту 17 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 01.04.2024 17:41 - 16.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 01.04.2024 17:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Враховуючи висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 01 квітня 2024 року, з метою вжиття заходів щодо приведення у відповідність договору № 33-23 від 24 серпня 2024 року на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція стадіону КЗ Барська районна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос”, по вул. Комарова, 2 у м. Бар, Вінницької області (коригування 2)(додаткові роботи) до вимог «Кошторисних норм України у будівництві», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 р. № 281, надаємо додаткову угоду щодо зменшення договірної ціни та договірну ціну (додаток 1).
Дата публікації звіту: 05.04.2024 14:41

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто.
Дата публікації: 09.04.2024 15:41

Запити/Пояснення