-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Поточний ремонт приміщення бібліотеки-філії №33 Львівської муніципальної бібліотеки із застосуванням заходів з енергозбереження та енергоефективності (енергозберігаючих технологій) за адресою: м. Львів, вул. Хуторівка, 24.» (код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
2 914 378.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 143.79 UAH
мін. крок: 1% або 29 143.79 UAH
Номер:
fc51d091a58740c592faedc47912a8f8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-25-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.09.2023 00:00
Період моніторингу:
25.09.2023 16:59 - 17.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.09.2023 № 255
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.09.2023 № 255.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-08-24-009998-a, 24.08.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Еталон-Ком» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівської муніципальної бібліотеки (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-08-24-005051-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Еталон-Ком» (далі – ТОВ «Еталон-Ком»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 06.09.2023 №73; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Еталон-Ком» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 15.09.2023 №15/09/23 (далі – Договір №15/09/23); опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 2.12 частини 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника здійснено посилання на статтю 31 Закону, а саме вказано, що: «Пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону», тоді як на час здійснення закупівлі за ID: UA-2023-08-24-009998-a закупівлі повинні були здійснюватися за Особливостями №1178, виключний перелік випадків, коли замовник має право відхилити тендерну пропозицію у яких, регламентовано у пунктах 44, 45 та 47 цих Особливостей.
Згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Отже, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовуються та вимога зокрема, щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації у пункті 17 Особливостей №1178 - відсутня.
Проте, на порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, Замовником у частині 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» до тендерної документації зазначено, що переможець під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Також, відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, за чинними для досліджуваної процедури закупівлі нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується.
Так, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Моніторингом встановлено, що у частині 2 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям (єдиним грошовим платежем), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3.2. пункту 3 цього ж розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції та строком дії не менше строку, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, але не менше ніж 90 днів з дня завершення подання тендерних пропозицій. Розмір забезпечення тендерної пропозиції - 2 відсотка від очікуваної вартості закупівлі, що становить 58 287,58 гривень.
При цьому, у частині 3 розділу 3 тендерної документації наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (з урахуванням Особливостей 1178).
Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №G0823/1033, видану 30.08.2023 Акціонерним товариством комерційний банк «Приватбанк», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону», без зазначення у ній врахування норм Особливостей №1178.
Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником ТОВ «Еталон-Ком» здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам частини 3 розділу 3 тендерної документації Замовника, зазначений учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації Замовника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до норм підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Еталон-Ком», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 15.09.2023 №15/09/23.
Слід зазначити також, що у разі надання учасником-переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (частина шоста статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (пункт 47 Особливостей №1178) з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції в сумі 58 287,58 гривень.
Період усунення порушень:
16.10.2023 15:05 - 30.10.2023 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2023 15:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо Вас, що на виконання Висновку від 16.10.2023 р. про наявність або відсутність порушень законодавства у сфері закупівель замовником було скеровано до ТОВ "Еталон-Ком" письмове звернення від 16.10.2023 р. № 349/1 щодо розірвання договору. У відповідь на зазначене письмове звернення ТОВ "Еталон-Ком" надало свої письмові пояснення від 18.10.2023 р. № 18-10/23, (копії (скани) листів - додаються).
Дата публікації звіту:
23.10.2023 16:02
Запити/Пояснення
Номер:
e0f8cf1bf0de4a32b09f5aa365898dbc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
29.09.2023 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2023 00:00
Опис:
Дата: 28.09.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-08-24-009998-a, яка проводилась Львівською муніципальною бібліотекою.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
31137d4f8b0046a088bad286f4d1827a
Назва:
Пояснення на запит моніторингу Західного офісу Держаудитслужби закупівлі за ID: UA-2023-08-24-009998-a, яка проводилася Львівською муніципальною бібліотекою.
Дата опублікування:
04.10.2023 17:49
Опис:
Добрий день. Надаю пояснення на запитання Вашого запиту.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
Предметом закупівлі Львівської муніципальної бібліотеки (ID: UA-2023-08-24-009998-a) є «Поточний ремонт приміщення бібліотеки-філії №33 Львівської муніципальної бібліотеки із застосуванням заходів з енергозбереження та енергоефективності (енергозберігаючих технологій) за адресою: м. Львів, вул. Хуторівка, 24.» (код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи).Відповідно до статті 4 Закону України "Про публічні закупівлі" планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. У Львівської муніципальної бібліотеки (надалі ЛМБ) через незадовільний технічний стан приміщень існувала наявна потреба у здійсненні закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень бібліотеки-філії №33 за адресою м. Львів, вул. Хуторівка,24, що підтверджується Дефектним актом, який додається. Як відомо, поточний ремонт — це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Відповідно технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені згідно потреб ЛМБ, а саме-здійснення якісного поточного ремонту вищезгаданих приміщень згідно з Дефектним актом та розробленою кошторисною документацією на здійснення поточного ремонту з урахуванням вимог законодавства. Виготовлення кошторисної документації здійснювалося на підставі Договору №24/07/23 від 24 липня 2023 року між ЛМБ та приватним підприємством "Науково-виробнича фірма "Рутенія".Кошторисна документація в подальшому пройшла експертизу, в результаті якої був отриманий позитивний Експертний звіт №2294/23 (Реєстраційний номер EX01:9812-7799-8088-3037) ,виданий ТОВ "ЄВРОЕКСПЕРТИЗА" (документ додається). Як відомо, обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі визначається відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №275 від 18.02.2020 року (документ додається).В даному випадку очікувана вартість предмета закупівлі була визначена відповідно до Зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва «Поточний ремонт приміщення бібліотеки-філії №33 Львівської муніципальної бібліотеки із застосуванням заходів з енергозбереження та енергоефективності (енергозберігаючих технологій) за адресою: м. Львів, вул. Хуторівка, 24.» після проходження експертизи в результаті додавання вартостей будівельних робіт (2382,699 тис. грн),кошторисного прибутку (30,461 тис. грн), коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (15,489 тис. грн),податком на додану вартість, що в сумі становить 2 914 378,80 грн. Кошторисом ЛМБ на 2023 рік передбачені видатки на оплату послуг (крім комунальних),що є предметом цієї закупівлі за КЕКВ 2240.Розмір бюджетного призначення визначений за результатами очікуваної вартості предмета закупівлі та відповідно до наявних коштів, адже розрахунки з потенційними надавачами послуг здійснюються відповідно до підпункту 2 пункту 19 «Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 року № 590 (зі змінами та доповненнями) у межах отриманого бюджетного фінансування. Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, що викладена в Додатку №3 тендерної документацію на дану закупівлю, сформована на підставі Дефектного акту та розробленої кошторисної документації.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Оскільки сайт ЛМБ знаходиться на стадії розробки, обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. було опубліковано на сайті Централізованої бібліотечної системи м. Львова, у зв’язку з тим, що Централізована бібліотечна система для дітей м. Львова було реорганізовано в Львівську муніципальну бібліотеку, яка є правонаступником майна, усіх прав та обов’язків Централізованої бібліотечної системи для дітей м. Львова, на підставі ухвали Львівської міської ради від 18.08.2022р № 2223 «Про створення Львівської муніципальної бібліотеки» шляхом реорганізації (злиття) Централізованої бібліотечної системи для дорослих м. Львова та Централізованої бібліотечної системи для дітей м. Львова. Посилання:
http://www.biblioteka.lviv.ua/files/Remont_Hytorivka_2023_08_23.pdf