• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 90610000-6: Послуги з прибирання та підмітання вулиць (Навантаження, подрібнення та вивіз гілля (оплата видатків із благоустрою населених пунктів)

закупівля проводиться на очікувану вартість

Завершена

5 999 944.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 35 000.00 UAH
Номер: fd7c9ec13aa44771b2094cc6eb5e2152
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-09-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.11.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 09.11.2023 17:32 - 01.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.11.2023 №52-З Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/12568-2023 від 01.11.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 09.11.2023. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 09.11.2023 №52-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-08-24-000102-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та її оприлюднення, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції на 11.07.2023 (далі – Особливості №1178); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.08.2023; тендерну пропозицію ТОВ «Клінекспертсервіс плюс»; повідомлення про намір укласти договір від 08.09.2023; договір про закупівлю від 19.10.2023 № 75; додаткова угода №1 від 19.10.2023; пояснення Замовника від 14.11.2023, від 16.11.2023 надані на запит органу державного фінансового контролю. За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до пункту 8 розділу 3 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що у разі, якщо учасник буде залучати до виконання послуг субпідрядника (субпідрядників) )/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у складі тендерної пропозиції, необхідно надати довідку в довільній формі з інформацією про суб’єктів господарювання за переліком. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції надав довідку від 31.08.2023 вих. № 31/08-15 (файл «6. ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПІВВИКОНАВЦІВ - довідка про співвиконавців.pdf») про залучення субпідрядника/співвиконавця ТОВ «Клінтаунсервіс» в обсязі менше 20% від вартості договору. При цьому, відповідно пункту 2 Додатку №1 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, у такому разі складається окрема довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника, а саме: скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особою-підприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції не надав окрему довідку у довільній формі із зазначеною інформацією та не надав скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем ТОВ «Клінтаунсервіс», чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до наданих пояснень Замовника від 16.11.2023, які отримані на запит Держаудитслужби, Замовником підтверджено відсутність вищезазначеної інформації в пропозиції учасника. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Клінекспертсервіс плюс», у зв’язку з її невідповідністю кваліфікаційному критерію щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, установленого статтею 16 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 19.10.2023 № 75 з ціною 5 999 944 гривень без ПДВ.
Період усунення порушень: 17.11.2023 16:27 - 02.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.11.2023 16:27

Оскарження висновку в суді

Опис: 30.11.2023 подано позов про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі до Запорізького окружного адміністративного суду.
Дата публікації: 30.11.2023 16:55
Дата відкриття провадження: 11.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 280/10153/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі за № оголошення UA-2023-08-24-000102-a Районна адміністрація Запорізької міської ради по Шевченківському району (далі – Замовник) розглянула Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 17.11.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-24-000102-a та не погоджується із зазначеним висновком, тому надає аргументовані заперечення: ЩОДО твердження «За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до пункту 8 розділу 3 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що у разі, якщо учасник буде залучати до виконання послуг субпідрядника (субпідрядників) )/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у складі тендерної пропозиції, необхідно надати довідку в довільній формі з інформацією про суб’єктів господарювання за переліком. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції надав довідку від 31.08.2023 вих. № 31/08-15 (файл «6. ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПІВВИКОНАВЦІВ - довідка про співвиконавців.pdf») про залучення субпідрядника/ співвиконавця ТОВ «Клінтаунсервіс» в обсязі менше 20% від вартості договору. При цьому, відповідно пункту 2 Додатку №1 тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, у такому разі складається окрема довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника, а саме: скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особоюпідприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «Клінекспертсервіс плюс» у складі своєї пропозиції не надав окрему довідку у довільній формі із зазначеною інформацією та не надав скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/ співвиконавцем ТОВ «Клінтаунсервіс», чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатку №1 тендерної документації. Відповідно до наданих пояснень Замовника від 16.11.2023, які отримані на запит Держаудитслужби, Замовником підтверджено відсутність вищезазначеної інформації в пропозиції учасника. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Клінекспертсервіс плюс», у зв’язку з її невідповідністю кваліфікаційному критерію щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, установленого статтею 16 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 19.10.2023 № 75 з ціною 5 999 944 гривень без ПДВ.» Замовник заперечує вищезазначене та повідомляє наступне. Вимоги пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації передбачають підтвердження Учасником відповідності кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимоги документації: «Для підтвердження своєї відповідності даному критерію Учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У такому разі складається окрема довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника, а саме: скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особою-підприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає скан-копію договору (укладеного між ним та субпідрядником/співвиконавцем) або скан-копію з оригіналу гарантійного листа від субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує згоду такого виступати в ролі субпідрядника/співвиконавця цього Учасника в разі його перемоги в даних торгах, а також містити вичерпний перелік працівників субпідрядника/співвиконавця, яких він має намір залучити до виконання відповідного в разі перемоги Учасника в цих торгах.» Вимогами тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО обов’язок Учасника в наданні в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника в розрізі субпідрядників/співвиконавців стосовно всіх залучених фізичних осіб із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, загального стажу роботи, освіти, а також правові підстави використання Учасником праці кожного окремого працівника. Тому, і відповідно, ВІДСУТНІ в тендерній документації вимоги надання Учасником в складі тендерної пропозиції скан-копію з оригіналу договору між Учасником та фізичною особою-підприємцем (якщо роботу виконує особисто підприємець) та/або скан-копію з оригіналу договору між Учасником та його субпідрядником/співвиконавцем. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає скан-копію договору (укладеного між ним та субпідрядником/співвиконавцем) або скан-копію з оригіналу гарантійного листа від субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує згоду такого виступати в ролі субпідрядника/співвиконавця цього Учасника в разі його перемоги в даних торгах, а також містити вичерпний перелік працівників субпідрядника/співвиконавця, яких він має намір залучити до виконання відповідного в разі перемоги Учасника в цих торгах.» Крім того, в довідці від 31.08.2023 № 31/08-15 ВІДСУТНЯ інформація, що Учасник залучає ТОВ «Клінтаунсервіс», саме, для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасником повністю підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема в складі тендерної пропозиції надано довідку від 31.08.2023 № 31/03 та договори підряду від 02.08.2023 № 02/08-6, № 02/08-2, № 02/08-5, № 02/08-3, № 02/08-4. Слід зауважити, що стороною цивільно-правових договорів виступає ТОВ «Клінекспертсервіс плюс». Щодо зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця закупівель (у разі наявності таких порушень): процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів Замовник не погоджується з вищезазначеним та зазначає наступне. Норми Закону України «Про публічні закупівлі» передбачають, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Вищезазначених умов не було порушено. Тому, підстави для припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору відсутні. Відповідно до статті 215 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ) підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Відповідно до статті 203 ЦКУ загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема: 1. Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. 2. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. 3. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. 5. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. 6. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей. Вищезазначених умов не було порушено. Тому, підстави для припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору відсутні. Слід зауважити, що усунення виявлених порушень, припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю, виконання договору, ані Законом, ані іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати саме припинення зобов`язань за договором.
Дата публікації звіту: 24.11.2023 13:28

Запити/Пояснення