-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області»
Завершена
18 776 250.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 187 762.50 UAH
мін. крок: 1% або 187 762.50 UAH
Номер:
e719b7bc29bf445797a17a3ece97ce98
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-27-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.10.2023 00:00
Період моніторингу:
30.10.2023 11:22 - 21.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.10.2023 № 66
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 27.10.2023 № 66.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-08-22-008596-a 22.08.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено, що при складанні тендерної документації та укладанні договору від 21.09.2023 №30 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та 3 пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668, п. 17 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради Сарненського району Рівненської області (далі – Замовник) на 2023 рік за номером ID: UA-P-2023-08-22-003122-a; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену Уповноваженою особою Замовника від 22.08.2023 №25-2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Західметал» на предмет відповідності вимогам тендерної документації, протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2023-08-22-008596-a, вимогу про усунення невідповідностей, прокольні рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції та про визначення переможця торгів ТОВ «Західметал», повідомлення про намір укласти договір від 13.09.2023, Договір №30 від 21 вересня 2023, додаткову угоду від 08.11.2023 №1, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 02.11.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Згідно п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45, та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва. Згідно п. 1 Порядку від 16.05.2011 №45 об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженернотранспортної інфраструктури.
Відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору. При цьому Замовником в проєкті договору та у Договорі закупівлі укладеного з ТОВ «Західметал» від 21.09.2023 №30 не визначений гарантійний строк відповідно до пункту 5 Постанови № 668.
Тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва не визначений Замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668, п. 17 Особливостей.
Під час моніторингу Замовником додатковою угодою №1 від 08.11.2023 внесено зміни до договору з ТОВ «Західметал» від 21.09.2023 №30 в частині гарантій якості строком 10 років.
Період усунення порушень:
09.11.2023 18:05 - 24.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.11.2023 18:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог викладених у висновку Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, про результати моніторингу закупівлі згідно ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-22-008596-a, який надійшов 09 листопада 2023 року опорний заклад «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради Сарненського району Рівненської області (ЄДРПОУ 22558889) повідомляє про наступне:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Згідно п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено, що при складанні тендерної документації та укладанні договору від 21.09.2023 №30 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та 3 пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668, п. 17 Особливостей, тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва не визначений Замовником.
Оскільки у висновку Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області містяться зобов`язання здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо. Повідомляємо, що уповноважена особа Опорного закладу «Люхчанський ліцей» виконує свої обов’язки з 08.09.2023 року та не несе відповідальності за складання тендерної документації по предмету закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області», згідно ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація , у свою чергу, на усунення того, що у Договорі від 21.09.2023 №30 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та 3 пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668, п. 17 Особливостей., було внесено зміни додатковою угодою №1 від 08.11.2023 в частині уточнення гарантій якості строком 10 років.
З метою недопущення в майбутньому встановлених моніторингом порушень, Замовником було прийнято рішення у подальшому вживати всіх заходів з недопущення помилок під час проведення процедур закупівель при складанні тендерної документації. Так як уповноважена особа є бухгалтером та не володіє достатньою кількістю знань у сфері будівництва, керівником Замовника також була проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою про необхідність проходження економічних навчань з питань будівництва та вирішено у майбутньому залучати фахівців відповідних напрямів спеціалізації до розробки тендерної документації та проєктів договорів.
При оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано вказані зауваження.
Дата публікації звіту:
15.11.2023 13:25
Запити/Пояснення
Номер:
41c782d4037f4968a84dd70dee1f29a1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
30.10.2023 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-22-008596-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1.Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору, яка відповідно до частини 5 статті 41 Закону змінюватись не може.
Поясніть чому Замовником в проєкті договору та у Договорі закупівлі укладеного з ТОВ «Західметал» від 21.09.2023 №30 не визначений гарантійний строк відповідно до пункту 5 Постанови № 668?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового
контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
84548106c07044c389a35ab0500ab9ab
Назва:
Опорний заклад «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради надає пояснення щодо моніторингу закупівлі за ідентифікатором UA-2023-08-22-008596-а код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області»)
Дата опублікування:
02.11.2023 13:16
Опис:
Опорний заклад «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради надає пояснення щодо моніторингу закупівлі за ідентифікатором UA-2023-08-22-008596-а код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області») в межах своєї компетенції надає наступні пояснення:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно – правових актів на день оголошення закупівлі. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України від 05.07.2013 №293 (п. 4 Розділу І.Загальних положень наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.04.2020 №708 «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі»).
Згідно з нормами законодавства, будівельні роботи виконуються на підставі розробленої та затвердженої проектної документації, яка пройшла експертизу. Проектна документація – затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначають містобудівні, об’ємно – планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, організаційні, технологічні рішення, а також кошториси об’єктів будівництва (п 3.17 ДБН А.2.2.-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України від 04.06.2014 №163). Так, по робочому проекту «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області» по якому й проводилась закупівля на виконання робіт, була розроблена проектна документація, що отримала позитивний експертний звіт філії ДП «Укрдержбудекспертизи» у Рівненській області від 08.08.2023 №18-0169/01-23 (копії додаються).
Згідно з п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання норм п.3 ч.2 ст.22 Закону Замовник в тендерній документації на Закупівлю відповідно до проектної документації на будівництво за робочим проектом: «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області» зазначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічне завдання (додаток 2) із найменуванням та обсягом робіт. Отже, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ґрунтуються на проектній документації на капітальній ремонт за робочим проектом «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області».
Визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі було здійснено Замовником відповідно до пунктів 22, 27 частини першої ст.1 та п.1 ст.3 Закону, абзацу 2 п.4 від 8.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» відповідно до розробленої та затвердженої кошторисної документації.
Враховуючи затверджений позитивний експертний звіт філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Рівненській області від 08.08.2023 №18-0169/01-23 щодо розгляду кошторисної проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області» та з урахуванням зазначених норм та документів замовником була визначена очікувана вартість будівництва щодо закупівлі в розмірі 18 776 250,40 грн.
Щодо розміру бюджетного призначення, повідомляємо, що згідно кошторису та плану спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) на 2023 рік від 24.08.2023 року, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів У країни від 16 червня 2023 року №534 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії (зі змінами, внесеними розпорядженнями КМУ від 09 серпня 2023 №688-р; від 08 вересня 2023 №799-р) за рахунок субвенції з державного бюджету бюджету Сарненської міської територіальної громади затверджені кошти на реалізацію проектів (обʼєктів, заходів), спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії, в т.ч. ремонт ПРУ, зокрема 15 000 000, 00 грн. на капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області, КЕКВ 3132, згідно рішення Сарненської міської ради від 11.08.2023 №1465, довідки про зміни до кошторису на 2023 рік від 15.08.2023 №173 було додатково передбачено кошти на капітальний ремонт вищевказаного об’єкта, КЕКВ 3132, у сумі 50000,00 грн., та згідно рішення Сарненської міської ради від 06.10.2023 №1571, довідки про зміни до кошторису на 2023 рік від 11.10.2023 №217 та № 218 було додатково передбачено кошти на капітальний ремонт вищевказаного об’єкта, КЕКВ 3132, у сумі 3419325,00 грн., та 523450,00 відповідно.
Стосовно вимоги Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначені відповідно за затвердженої кошторисної документації на роботи «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №67338 опорного закладу «Люхчанський ліцей» Сарненської міської ради по вул. Центральна, 6 в с. Люхча Сарненського району Рівненської області» розміщене на веб – сайті Опорного закладу «Люхчанський ліцей» за посиланням: https://oz-ljuhchanskij-lcej-1.mozellosite.com/publchna-nformacja/fnansova-zvtnst/ у розділі «Публічні закупівлі».
Підрядник гарантує відповідність об'єкта будівництва визначеним у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно договору протягом гарантійного терміну, якщо інше не встановлене договором будівельного підряду. Гарантійний термін являє собою інтервал часу, при перебігу якого при правильній експлуатації об'єкта будівництва і виявленні недоліків підрядник зобов'язується їх усунути за свій рахунок. На період цього часу підрядник ручається за безвідмовну службу об'єкта будівництва.
Загальний гарантійний строк, передбачений ч. 1 ст. 884 Цивільного кодексу України становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Тобто, гарантійний термін у відношенні до об'єкта будівництва може бути встановлений як у законі, так і договорі. Якщо він встановлений у законі, то сторони своєю угодою не можуть ні скоротити його, ні, тим більше, усунути його дію. Якщо ж у законі гарантійний термін не встановлений, то сторони можуть передбачити його в договорі. Договірна умова про гарантійний термін має силу і тоді, коли вона збільшує гарантійний термін у порівнянні з встановленим законом.
У договорі закупівлі укладеному з ТОВ «Західметал» від 21.09.2023 року у розділі 4.Вимоги до виконання та якість робіт у пункті 8 зазначено, що Підрядник гарантує Замовнику якість виконаних робіт за чинним договором на протязі термінів визначених згідно ДБН з моменту підписання акту готовності об’єкта до експлуатації при умові дотримання нормативних вимог експлуатації.
З вищезазначеного виходить, що замовником у Договорі не встановлено гарантійний строк відмінний від гарантійного строку, який передбачено частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України, тобто, гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) встановлено законодавством та становить 10 (десять) років.