-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Овочі, фрукти та горіхи
Завершена
728 820.00
UAH без ПДВ
Номер:
8305f5691a8c4827b8e055188db92975
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 17:09 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.10.2023 № 67-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 02.10.2023 № 67-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.UA-2023-08-22-006703-a 22.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій системі закупівел.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 29 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог частини 5 статті 8 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, повноти та своєчасності надання інформації та документів випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу «Харківський обласний центр соціальної підтримки дітей та сімей «Гармонія» Харківської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір поставки продуктів харчування від 21.08.2023 № 5 на суму 728 820,00 грн, укладений між Замовником та фізичною особою – підприємцем Савченко Павло Олегович, протокол «Про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель» від 16.08.2023 № 57, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення, надане Замовником через електронну систему закупівель.
За результатом моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення абзацу 29 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 11.07.2023) (далі – Особливості) Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Натомість, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі (протокол «Про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель» від 16.08.2023 № 57) оприлюднене Замовником 19.10.2023, тобто на 58-й день після оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
При проведенні моніторингу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено, що на запит про надання пояснень посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 06.10.2023, Замовником надано відповідь 19.10.2023, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону в частині перевищення строку надання відповіді, а саме - трьох робочих днів для надання пояснення на запит.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовник 19.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей.
Період усунення порушень:
19.10.2023 12:47 - 02.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2023 12:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
19.10.2023 року КЗ ХОЦСПДС «Гармонія» ХОР отримало висновок про результати проведення моніторингу, в якому зазначено про порушення абзацу 29 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 11.07.2023) (далі – Особливості) Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Крім того порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону в частині перевищення строку надання відповіді, а саме - трьох робочих днів для надання пояснення на запит.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язував нас здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог частини 5 статті 8 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
На виконання вказівок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області 20.10.2023 року з уповноваженою особою було проведено корекційну роботу, з урахуванням норм діючого законодавства, опрацьовано зазначені порушення та зроблено зауваження щодо недопущення порушень в майбутньому.
Дата публікації звіту:
20.10.2023 16:09
Запити/Пояснення
Номер:
b65b7cc60a1c4b518bfe3658ba574dd7
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.10.2023 12:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.10.2023 00:00
Опис:
Комунальний заклад «Харківський
обласний центр соціальної підтримки
дітей та сімей «Гармонія» Харківської
обласної ради
(Замовник)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару «Овочі, фрукти та горіхи» комунального закладу «Харківський обласний центр соціальної підтримки дітей та сімей «Гармонія» Харківської обласної ради (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-22-006703-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме фізичну особу – підприємця Савченко Павло Олегович (код ЄДРПОУ 3406203577), з яким укладений договір.
5. Чому разом із звітом про договір про закупівлю від 21.08.2023, укладений без використання електронної системи закупівель, в електронній системі закупівель не зазначено підстави для здійснення Вами закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, як це передбачено пунктом 13 особливостей (в редакції від 11.07.2023) ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
73366df7a2824635ba135fd87c843cdd
Назва:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.10.2023 № 67-з Кропивницький
Дата опублікування:
19.10.2023 07:32
Опис:
Відповідно до запиту органу державного фінансового контролю, КЗ ХОЦ СПДС «Гармонія» ХОР надає пояснення по наступних питаннях:
1. Комунальний заклад Харківський обласний центр соціальної підтримки дітей та сімей «Гармонія» Харківської обласної ради (Замовник) для розрахунку та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, а саме продуктів харчування, керувалося Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі – Методика).
Так, Замовником були виконані наступні дії:
1.1. Визначено назву товару за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708;
1.2. Визначено очікувану вартість предмета закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи Апельсини, Банани, Буряк столовий, грунтовий, свіжий, Буряк столовий, теплично-парниковий, свіжий, Гарбуз свіжий, Груші свіжі, ранніх термінів достигання, Груші свіжі, середніх і пізніх термінів достигання, Листкові овочі (кріп петрушка,), теплично-парникові, свіжий, Листкові овочі (петрушка, кріп) грунтові, свіжі, Капуста білокачанна, грунтова, свіжа, Капуста білокачанна, теплично-парникова, свіжа, Морква столова, грунтова, свіжа, Морква столова, теплично-парникова, свіжа, Огірки ґрунтові свіжі, Огірки і теплично-парникові, свіжі, Перець солодкий, свіжий, теплично-парникові, Перець солодкий, свіжий, грунтовий, Цибуля ріпчаста, Часник свіжий, Яблуко свіже, Горошок зелений, свіжий, Кабачки свіжі, Помідори свіжі, теплично-парникові, Помідори свіжі, ґрунтові, Лимон свіжий, Цибуля зелена, Мандарини, Кавун, Малина свіжа, Полуниця свіжа, Абрикос, Черешня свіжа, Вишня свіжа,9 Персик свіжий, Смородина чорна, свіжа, Виноград столовий, свіжий, Диня, Слива свіжа, Салат-латук, Капуста цвітна, свіжа, Ядра волоських горіхів., яка складає 728 820 грн. з ПДВ.
1.3. Потреба у овочах та фруктах формувалась у відповідності до потреб замовника, для забезпечення харчування осіб, що перебувають у закладі Замовника, а також з урахуванням затвердженого меню відповідно до нормативів. Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника, сфери використання та затвердженого меню відповідно до нормативів.
1.4. Замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники, тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками.
2. Згідно Постанови Кабінету міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами та доповненнями абз. 3 п. 4 підп.1 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі надає право не публікувати дане оголошення, оскільки закупівля проведена без використання електронної системи.
3. Фізичну особу-підприємця Савченко Павла Олеговича (код ЄДРПУ 3406203577) було обрадо серед інших можливих потенційних постачальників товару, через те, що під час надання ним благодійної допомоги центру у 2022 році він зарекомендував себе, як відповідальний, надійний пунктуальний, та добросовісний постачальник.
4. Підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, зазначені в протоколі №57 від 16.08.2023, який через технічну помилку(нестійке інтернет з’єднання) не завантажився разом з іншими документами.