• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

20 482 544.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 102 412.72 UAH
Номер: dd2254a3de9e45d5b38c9750e9ba4e8a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.02.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 15.02.2024 17:27 - 08.03.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.02.2024 № 23 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 14.02.2024 року В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 14.02.2024 № 23 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 2 UA-2023-08-21-011437-a 21.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 577-68-67, toretto.kh@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести умови договору від 11.09.2023 № 686 у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління з будівництва, ремонту та реконструкції Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.08.2023 № 136; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» (далі – ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ»); вимогу про усунення невідповідностей; протокол розгляду тендерних пропозицій № 150 від 31.08.2023 року; повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2023 року; договір від 11.09.2023 № 686 (далі – Договір); додаткові угоди № 1 від 11.09.2023, № 2 від 24.11.2023, № 3 від 06.12.2023, № 4 від 28.12.2023, № 5 від 06.02.2024 року до Договору; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.02.2024 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 2.2 розділу 2 проекту договору, що наведено в Додатку 4 до тендерної документації встановлено, що Підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта протягом 5 (п'яти) років. Відповідно до пунктом 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Враховуючи вищевикладене, положення пункту 2.2 проєкту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами моніторингу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до вимог пункту 3.1 Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати довідку за формою встановленою цим пунктом на фірмовому бланку учасника, яка повинна містити інформацію про наявність обладнання (автотранспорт, будівельні машини і механізми), необхідного для виконання робіт. Отже, у тендерній документації чітко встановлено вимоги щодо підтвердження учасником автотранспорту, будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання робіт. Крім того, форма довідки дозволяє учаснику зазначати автотранспорт, будівельні машини і механізми, які він збирається залучати. Так, в ході аналізу технічної специфікації по предмету закупівлі, викладеної у Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник буде виконувати наступні роботи: улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 250 мм (150мм) (шифр кошторисної норми РН18-12-7), улаштування одношарових покриттів товщиною 15 см із щебеню з межею міцності на стискання понад 98,1 МПа (РН18-26-1), улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піску (РН18-20-1), улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи із щебеню (РН18-20-4). Ресурсна норма РН18-12-7 передбачає використання тракторів на гусеничному ходу та котків дорожніх причіпних кулачкових, норма РН18-26-1 бульдозерів, автогрейдерів, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, машин поливально-мийних, розподільників щебеню та гравію, щіток дорожніх навісних на базі трактора, норма РН18-20-1 тракторів на гусеничному ходу, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх причіпних на пневмоколісному ходу (25т), котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т), машин поливально-мийних, норма РН18-20-4 бульдозерів, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т), машин поливально-мийних 6000л. Проте, довідка про наявність обладнання (автотранспорт, будівельні машини і механізми) № 25/08-3 від 25.08.2023 року (далі – довідка МТБ), як і пропозиція ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» у цілому, не містить у собі інформації щодо наявності в учасника вищезазначених автотранспорту, будівельні машин і механізмів, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, шо не відповідає вимогам тендерної документації. З твердженням Замовника, наведеним у відповіді на запит, щодо можливості залучення субпідрядних організацій для виконання вищевказаних робіт, Північно-східний офіс Держаудитслужби не погоджується, оскільки в учасника, на вимогу тендерної документації, була можливість зазначити у довідці МТБ автотранспорт, будівельні машини і механізми субпідрядних організацій. Отже, ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції не підтверджено наявності тракторів на гусеничному ходу, котків дорожніх причіпних кулачкових, бульдозерів, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, машин поливально-мийних, розподільників щебеню та гравію, щіток дорожніх навісних на базі трактора, котків дорожніх причіпних на пневмоколісному ходу (25т), котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т). Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» не надав можливості учаснику виправити вищезазначені невідповідності. За результатами моніторингу повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено, що Замовник на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 16.02.2024 щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, надав пояснення лише 22.02.2024 року, тобто з порушенням терміну, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 27.02.2024 17:18 - 13.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.02.2024 17:18

Запити/Пояснення