-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
20 482 544.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 102 412.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 102 412.72 UAH
Номер:
dd2254a3de9e45d5b38c9750e9ba4e8a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2024 00:00
Період моніторингу:
15.02.2024 17:27 - 08.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.02.2024 № 23
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 14.02.2024 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 14.02.2024 № 23
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2023-08-21-011437-a 21.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення статті 884 ЦКУ, пункту 103 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести умови договору від 11.09.2023 № 686 у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління з будівництва, ремонту та реконструкції Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.08.2023 № 136; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» (далі – ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ»); вимогу про усунення невідповідностей; протокол розгляду тендерних пропозицій № 150 від 31.08.2023 року; повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2023 року; договір від 11.09.2023 № 686 (далі – Договір); додаткові угоди № 1 від 11.09.2023, № 2 від 24.11.2023, № 3 від 06.12.2023, № 4 від 28.12.2023, № 5 від 06.02.2024 року до Договору; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.02.2024 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 2.2 розділу 2 проекту договору, що наведено в Додатку 4 до тендерної документації встановлено, що Підрядник гарантує надійність і якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта протягом 5 (п'яти) років.
Відповідно до пунктом 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Враховуючи вищевикладене, положення пункту 2.2 проєкту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
За результатами моніторингу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до вимог пункту 3.1 Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати довідку за формою встановленою цим пунктом на фірмовому бланку учасника, яка повинна містити інформацію про наявність обладнання (автотранспорт, будівельні машини і механізми), необхідного для виконання робіт. Отже, у тендерній документації чітко встановлено вимоги щодо підтвердження учасником автотранспорту, будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання робіт.
Крім того, форма довідки дозволяє учаснику зазначати автотранспорт, будівельні машини і механізми, які він збирається залучати.
Так, в ході аналізу технічної специфікації по предмету закупівлі, викладеної у Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що учасник буде виконувати наступні роботи: улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 250 мм (150мм) (шифр кошторисної норми РН18-12-7), улаштування одношарових покриттів товщиною 15 см із щебеню з межею міцності на стискання понад 98,1 МПа (РН18-26-1), улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піску (РН18-20-1), улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи із щебеню (РН18-20-4).
Ресурсна норма РН18-12-7 передбачає використання тракторів на гусеничному ходу та котків дорожніх причіпних кулачкових, норма РН18-26-1 бульдозерів, автогрейдерів, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, машин поливально-мийних, розподільників щебеню та гравію, щіток дорожніх навісних на базі трактора, норма РН18-20-1 тракторів на гусеничному ходу, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх причіпних на пневмоколісному ходу (25т), котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т), машин поливально-мийних, норма РН18-20-4 бульдозерів, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т), машин поливально-мийних 6000л.
Проте, довідка про наявність обладнання (автотранспорт, будівельні машини і механізми) № 25/08-3 від 25.08.2023 року (далі – довідка МТБ), як і пропозиція ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» у цілому, не містить у собі інформації щодо наявності в учасника вищезазначених автотранспорту, будівельні машин і механізмів, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, шо не відповідає вимогам тендерної документації.
З твердженням Замовника, наведеним у відповіді на запит, щодо можливості залучення субпідрядних організацій для виконання вищевказаних робіт, Північно-східний офіс Держаудитслужби не погоджується, оскільки в учасника, на вимогу тендерної документації, була можливість зазначити у довідці МТБ автотранспорт, будівельні машини і механізми субпідрядних організацій.
Отже, ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції не підтверджено наявності тракторів на гусеничному ходу, котків дорожніх причіпних кулачкових, бульдозерів, автогрейдерів середнього типу, котків дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих масою 8т, 13т, машин поливально-мийних, розподільників щебеню та гравію, щіток дорожніх навісних на базі трактора, котків дорожніх причіпних на пневмоколісному ходу (25т), котків дорожніх самохідних на пневмоколісному ходу (16т).
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМУ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» не надав можливості учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
За результатами моніторингу повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено, що Замовник на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 16.02.2024 щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, надав пояснення лише 22.02.2024 року, тобто з порушенням терміну, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
27.02.2024 17:18 - 13.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2024 17:18
Запити/Пояснення
Номер:
613dcc6d381246a295ead7c01f309c61
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.02.2024 12:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-21-011437-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), яке буде доступне для перегляду.
3. Відповідно до вимог частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Проте, пунктом 2.2 укладеного договору № 686 від 11.09.2023 року передбачено гарантійний строк 5 років. Надати пояснення щодо невідповідності умов укладеного договору вимогам ЦКУ.
4. Надати пояснення щодо нерозміщення вимоги про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» у зв’язку з виявленими невідповідностями:
- відсутні котки 8-13т, машини поливально-мийні, розподільники щебню, щітки на базі трактора для виконання робіт передбачених пунктом 207 технічної специфікації Додатку 1 до тендерної документації (норма РН18-26-1);
- відсутні трактори та котки для виконання робіт (пункт 206 технічної специфікації, норма РН18-12-7);
- відсутні трактори, автогрейдери, котки 16т та 25т, машини поливально-мийні (пункти 211, 212 технічної специфікації, норми РН18-20-1, РН18-20-4).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ed18d42e6ae54beca41be9ae937d10db
Назва:
Пояснення стосовно процедури закупівлі: Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація).
Дата опублікування:
22.02.2024 11:19
Опис:
Пояснення стосовно процедури закупівлі: Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11
в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація).
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) надаємо пояснення через електронну систему закупівель стосовно процедури закупівлі: Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація).
Щодо першого питання запиту повідомляємо про таке:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація) (номер тендеру в ЦБД UA-2023-08-21-011437 - а), його очікувана вартість визначені згідно з кошторисною частиною проєктної документації.
Експертною організацією проведено експертизу проектної документації за робочим проектом «Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків», за результатами якої отримано експертний звіт (позитивний) від 02.08.2023 № 19441/23-45, який було створено в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (роздрукована копія експертного звіту додається), ознайомитися можна за посиланням:
https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=3166869706921477136/optype=6
Щодо другого питання запиту повідомляємо про таке:
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на офіційному веб-сайті Харківської міської ради опубліковане обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та його очікуваної вартості: Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація), ознайомитися можна за посиланням:
https://www.city.kharkiv.ua/uk/document/obgruntuvannya-tekhnichnikh-ta-yakisnikh-kharakteristik-predmeta-zakupivli-ta-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli-68624.html
Щодо третього питання запиту повідомляємо про таке:
Відповідно до п. 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.12.2005 № 668, підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Згідно зі ст. 884 ЦК України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином, з викладеного чітко вбачається, що чинне законодавство розмежовує поняття «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва».
При цьому, звертаємо увагу, що норми чинного законодавства України містять імперативні приписи стосовно мінімального гарантійного строку саме експлуатації об’єкту будівництва тривалістю у десять років, в той же час норми чинного законодавства України не встановлюють мінімального гарантійного строку якості виконаних підрядних робіт.
В цьому аспекті слід зазначити, що проєкт договору про закупівлю у складі тендерної документації та укладений договір у п. 2.2. містив умову щодо гарантійного строку саме якості виконаних робіт, в той час як гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва чітко визначений у чинному законодавстві України – 10 років, при цьому більшого гарантійного строку у даному договорі не визначалось, тому додатково про вказаний гарантійний строк не вказується.
Отже, положення п. 2.2. договору стосуються лише гарантійних строків щодо якості виконаних робіт та жодним чином не стосуються гарантійний строків експлуатації об’єкта будівництва.
Таким чином, п. 2.2. договору № 686 від 11.09.2023 сторони погодили, по-перше, для Підрядника обов’язок гарантувати якість виконаних робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проєктній документації та можливість експлуатації протягом гарантійного строку (гарантійний строк визначений чинним законодавством – 10 років, при цьому більшого гарантійного строку у даному договорі не визначалось, тому додатково про вказаний гарантійний строк не вказується), по-друге, визначено строк гарантії саме на якість закінчених робіт - 5 років з дати приймання робіт у повному обсязі Замовником.
Щодо четвертого питання запиту повідомляємо про таке:
Відповідно до пункту 1 розділу 3.1 Додатку 3 до тендерної документації Замовник вимагав від учасника довідку за формою встановленою у цьому пункті, яка повинна містити інформацію про наявність обладнання (автотранспорт, будівельні машини i механізми), необхідного для виконання робіт. У складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ "ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ" надано довідку про наявність (автотранспорту, будівельних машин i механізмів) від 31.08.2023 № 31/08-1, відповідно до якої учасник має все необхідне обладнання та будівельні машини для якісного виконання робіт за предметом закупівлі. Також, слід зазначити, що роботи, які викладено у п. 4 запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 16.02.2024 року, а саме: роботи з улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 250 мм (150 мм), улаштування одношарових покриттів товщиною 15 см із щебеню з межею міцності на стискання понад 98,1 МПа [1000кг/см2], улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піску, улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи із щебеню, відповідно до п.п. 206, 207, 211, 212 технічної специфікації (Додаток 1 до тендерної документації), займають незначний відсоток від загального об'єму робіт за предметом закупівлі.
В свою чергу, умовами тендерної документації, а саме: Додатку № 4 до тендерної документації (Проєкт договору про закупівлю) передбачено:
«6.4. Підрядник має право:
6.4.4.2. Залучати для виконання робіт, обсяг яких перевищує 20% вартості Договору, субпідрядну організацію – _______________ адреса:_____________. На обсяг робіт до 20% вартості Договору, щодо кожного такого суб’єкта, при необхідності залучати субпідрядні організації за згодою Замовника. Субпідряд не вносить змін до обов’язків Підрядника. Підрядник здійснює координацію діяльності субпідрядних організацій.».
Листом від 25.08.2023 № 25/08-13, наданим у складі пропозиції учасника,
ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ "ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ" повідомлено, що для виконання робіт, обсяг яких складає не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю субпідрядники залучатися не будуть.
Отже, ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ "ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ" відповідно до тендерної пропозиції може залучати під час виконання робіт субпідрядні організації для виконання робіт, обсяг яких менше 20 відсотків від вартості договору, при цьому не зазначаючи їх у тендерній пропозиції. Водночас, довідкою про дотримання технології виконання робіт від 25.08.2023 № 25/08-1 учасником підтверджено дотримання технологій виконання робіт, зазначених у Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ "ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ" нами не встановлено підстав, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, для його відхилення або відхилення його тендерної пропозиції.
Враховуючи вищезазначене, Управління з будівництва, ремонту та реконструкції Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, підтверджує дотримання норм діючого законодавства при проведенні процедури закупівлі: Аварійно-відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку по просп. Слави, 11 в м. Харків (45453000-7 – капітальний ремонт і реставрація).