-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлі закладу за адресою: Донецька область м. Краматорськ"
Завершена
5 555 152.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 166 654.56 UAH
мін. крок: 3% або 166 654.56 UAH
Номер:
1708834f8e3f474aa4f90649a3be7c29
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-22-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2023 00:00
Період моніторингу:
22.11.2023 17:05 - 14.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.11.2023 № 59-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2023-08-17-009484-a 17.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзаців першого та другого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення закупівлі, далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.08.2023 № 125 (далі - тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» (далі – ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК»), вимогу про усунення невідповідностей до 08:37 год. 01.09.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.09.2023 № 147, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2023, договір підряду від 14.09.2023 № 34.03-10/22, укладений Замовником з ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 14.09.2023, додаткові угоди від 16.10.2023 № 1та від 10.11.2023 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 04.12.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 28 Особливостей Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
При цьому, в тендерній документації Замовника відсутня інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 28 Особливостей.
Пунктом 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації однією з умов Замовником передбачено не повернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Тоді як, абзацом п’ятнадцятим пункту 44 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей.
Таким чином, при визначенні умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції, Замовником не враховано строки подання документів переможцем, визначених Особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 додатку № 4 до тендерної документації Замовником передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати довідку «Про виконання аналогічного договору за 2020-2023 р.р.»
Разом з тим, для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, учасник повинен надати: «скан - копію повністю виконаного, аналогічного за видом робіт договору, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Примірна форма КБ-3), акт виконаних будівельних робіт (будівництва, або реконструкції, або капітального ремонту об’єктів), відгук від замовника про виконання зазначеного в довідці договору».
Слід зазначити, що будь-яких уточнень щодо можливості надання копії договору без додатків Замовником в тендерній документації не зазначено.
На виконання вищезазначеної вимоги у тендерній пропозиції
ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» надано договір підряду від 20.04.2023 № 20/04-1, укладений з Приватним підприємством «Омфал – 2».
Відповідно п. 14.2. розділу 14 «Інші умови» договору підряду від 20.04.2023 № 20/04-1 невід’ємною частиною цього договору є Договірна ціна.
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» не надано зазначений додаток – «Договірна ціна» до договору підряду від 20.04.2023 № 20/04-1, чим не дотримано вимогу пункту 3 додатку № 4 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, Замовником в розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах до 08:37 год 01 вересня 2023 року, вищезазначені невідповідності в перелік не включено та, як наслідок, не надано ТОВ «МОНТАЖНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СДМК» можливості виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
12.12.2023 17:37 - 27.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.12.2023 17:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За наслідками розгляду висновку від 12.12.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-17-009484-a, Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради повідомляє, що, з метою недопущення в подальшому порушення вимог абзаців першого та другого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на момент проведення закупівлі, далі – Особливості), а також абзацу першого пункту 43 Особливостей, з особою, якою було допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було проведено відповідну роз’яснювальну роботу та організовано додаткове поглиблене вивчення положень Закону та Особливостей, а також особу попереджено про неприпустимість допущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
15.12.2023 14:56
Запити/Пояснення
Номер:
a8c9e6e8b43c4b369ab9b8eb1cea88cd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.11.2023 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлі закладу за адресою: Донецька область м. Краматорськ», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація; очікуваною 5 555 152,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-17-009484-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Просимо повідомити відсоток виконання договору укладеного за результатами зазначеної процедури закупівлі та суму сплачених коштів за надані послуги (з наданням підтверджуючих документів).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6fcfab4feed14dde930fc7b221fd91fc
Назва:
Пояснення по суті моніторингу закупівлі UA-2023-08-17-009484-a «Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлі закладу за адресою: Донецька область, м. Краматорськ»
Дата опублікування:
04.12.2023 08:39
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розрахування очікуваної вартості предмету закупівлі проводилося на підставі отриманого позитивного експертного звіту Реєстраційний номер EX01:0555-1401-5970-2049 ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 412/КЕ/2023 від 19 липня 2023 року (додається в електронному вигляді), затвердженого наказом Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради №34.01-10-122 від 19.07.2023 р. (додається в електронному вигляді), проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлі закладу за адресою: Донецька область, м. Краматорськ», відповідно до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, а також відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275.
Також зауважимо, що відповідно до п. 5.1. розділу V («Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) Настанови з визначення вартості будівництва: - «…для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів замовник надає дефектний акт...».
На виконання вищезазначених вимог законодавства, замовником були надані всі необхідні документи у складі додатку до Тендерної документації «Технічне завдання», який завантажено на електронному майданчику. За таких обставин, враховуючи, що такий документ як «Відомість ресурсів», а також вся інформація з локальних кошторисів містяться в додатку «Технічне завдання», беручи до уваги значний обсяг цих документів, не вбачається за доцільне повторне надання локальних кошторисів та відомості ресурсів.
Очікувана вартість предмета закупівлі – 5 555 152,00 грн. (до очікуваної вартості не включаються витрати, обумовлені Главами 10 (окрім коштів на утилізацію сміття), 12 Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва) (додається в електронному вигляді).
Відмітимо, що вищезазначені документи (ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ 412/КЕ/2023 від 19 липня 2023 року та Наказ Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради № 34.01-10-122 від 19.07.2023р., Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва), містять інформацію, яку замовник при проведенні відкритих торгів не зазначав у цілях безпеки та відповідно до п.10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМ України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). У зв’язку з вищенаведеним, звертаємо увагу, що в Експертному звіті, Наказі про затвердження проєктної документації та Зведеному кошторисному розрахунку вартості будівництва, які надаються на підтвердження пояснень, буде прихована інформація, оприлюднення якої може містити загрозу безпеки Замовника та Підрядника.
Загальна кошторисна вартість будівництва відповідно до експертного звіту № 412/КЕ/2023 від 19 липня 2023 року – 5925,052 тис. грн.
Посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) - https://krm.gov.ua/publichni-zakupivli/upravlinnya-kapitalnogo-budivnytstva-ta-perspektyvnogo-rozvytku/ (перейти за посиланням Оприлюднення інформації відповідно до Постанови КМУ від 16.12.2020 №1266).
Відсоток оплачених коштів за виконання робіт складає 5.9% у сумі 327 817,36 грн., фактичне виконання робіт на дату запиту складає 30%. Для підтвердження оплати надається платіжна інструкція №35.
Повідомляємо, що платіжна інструкція № 35 містить інформацію, яку замовник при проведенні відкритих торгів не зазначав у цілях безпеки та відповідно до п.10 Особливостей. У зв’язку з цим у документі буде прихована інформація, оприлюднення якої може містити загрозу безпеки Замовника та Підрядника.