• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Світлі нафтопродукти для ВП РАЕС

Поставка продукції здійснюється у строк – протягом 15 робочих днів з моменту укладання договору або до 16.10.2023, залежно від того, що настане раніше

Торги не відбулися

11 152 102.90 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 760.51 UAH
Номер: 77b84ecfd47741e38ea4ab847e476357
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-31-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.10.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 01.11.2023 09:17 - 23.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.10.2023 № 280 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.10.2023 № 280. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-08-16-005244-a, 16.08.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» та визначення його переможцем тендеру встановлено підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» за підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме з врахуванням наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції за підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ». Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 листопада 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-08-15-002092-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковане звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 12.09.2023 №04/88 та від 18.09.2023 №04/90 (щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРАНЗИТ»); опубліковані в електронній системі закупівель 05.09.2023 документи ТОВ «УКРТРАНЗИТ»; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 21.09.2023 №04/93, 06.10.2023 №04/101 та від 08.11.2023 №04/111 (щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» та продовження строку для укладання договору); опубліковані в електронній системі закупівель документи ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.11.2023 №04/113; опубліковані учасником ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 28.08.2023 документи тендерної пропозиції; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» та опубліковані учасником ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 10.11.2023 документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» як переможцем тендеру документи та інформацію; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що у пункті 3 розділу VI тендерної документації Замовника вказано, що проект договору про закупівлю, викладений у Додатку 6 до цієї тендерної документації та що умови договору можуть бути уточнені Замовником під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей. Проте, відповідно до норм пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Також, згідно з вимогами пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Таким чином, зазначення у тендерній документації про можливість уточнення умов договору про закупівлю під час його укладання (в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей) суперечить нормам пунктів 19 та 49 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178, чим порушено пункти 3 та 28 Особливостей №1178. За вимогами пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Аналогічна вимога міститься і у частині ІІ (Б) розділу ІІІ тендерної документації Замовника, де також наведено перелік документів, які переможець повинен надати шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Зокрема, згідно з пунктом 5 частини ІІ (Б) розділу ІІІ тендерної документації, на підтвердження відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, переможець повинен надати довідку довільної форми за підписом учасника та скріплену печаткою (за наявності), а у разі перебування учасника в обставинах, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178 – надати документи, які підтверджують вжиття учасником заходів для доведення своєї надійності (платіжні доручення або інші розрахункові документи про сплату в повному обсязі на користь замовника накладених замовником штрафних санкцій та відшкодування збитків). Однак, моніторингом встановлено, що ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ», як переможцем тендеру, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, чим недотримано норм вказаного пункту Особливостей №1178 та вимог пункту 5 частини ІІ (Б) розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Згідно з нормами підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» підлягає відхиленню на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178. Однак, станом на час завершення моніторингу Замовником тендерна пропозиція переможця ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» не відхилена.
Період усунення порушень: 21.11.2023 16:14 - 06.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.11.2023 16:14

Оскарження висновку в суді

Опис: ДП "НАЕК "Енергоатом" 04.12.2023 до Київського окружного адміністративного суду подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ про результати моніторингу закупівлі від 21.11.2023.
Дата публікації: 04.12.2023 16:47
Дата відкриття провадження: 22.01.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/44773/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 21.11.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі: ДК 09130000-9 Нафта і дистиляти (Світлі нафтопродукти для ВП РАЕС) (URL-адреса закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-16-005244-a) (далі – Закупівля), відповідно до якого встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. І. Стосовно невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ». Користуючись наданим Законом правом, Замовник надає інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: повідомляємо, що відповідно до рішення уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель у ДП «НАЕК «Енергоатом», від 21.11.2023 тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі – ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» відхилено на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), а саме: «не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей». Інформацію про відхилення тендерної пропозиції оприлюднено в електронній системі закупівель. Копія витягу з протоколу № 04/115 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель у ДП «НАЕК «Енергоатом», від 21.11.2023 додається. Крім того, вважаємо за необхідне зауважити, що висновок державних аудиторів у цій частині є передчасним, оскільки чинним законодавством з питань публічних закупівель строки для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі не визначені. ІІ. Стосовно порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей № 1178. Замовник не погоджується з вищенаведеним висновком органу державного фінансового контролю у цій частині і надає заперечення, підготовлені підрозділом-ініціатором процедури закупівлі – ВП «Централізовані закупівлі». Пунктом 2.1. проєкту договору (Додаток 6 до ТД) визначено, що за своїми характеристиками Продукція повинна відповідати технічним вимогам відповідно до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), технічним характеристикам, вказаним у Специфікації. Згідно з пунктом 5 Технічного регламенту дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту. Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав – членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції») на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів – до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів. Звертаємо увагу, що Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.10.2014 № 1179 затверджено перелік національних стандартів, добровільне застосування яких може сприйматися як доказ відповідності палив вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. До зазначеного переліку входять ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», які разом з Технічним регламентом включено в якості технічних вимог до продукції, про що зазначено в Додатку 3 до ТД. Проте, враховуючи вимоги абзацу 2 пункту 5 Технічного регламенту учасниками закупівлі до постачання може бути запропоновано як паливо, що відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», так і паливо, що відповідає EN 228 і EN 590. Саме для уточнення даних технічних вимог безпосередньо в договорі про закупівлю з переможцем торгів (згідно з поданою ним тендерною пропозицією) в порівнянні з проєктом договору до ТД й наведено вимогу в тендерній документації про можливість такого уточнення. Крім того, залежно від запропонованого переможцем торгів базису постачання згідно з Інкотермс 2010 можуть бути уточнені й умови постачання, наведені в пункті 5.2 додатку 6 до ТД. Таким чином, вимога пункту 3 розділу VI тендерної документації щодо можливості уточнення договору під час його укладання в частині технічних вимог до продукції, що закуповується, та умов постачання з урахуванням їх особливостей, застосовується відносно проєкту договору, що є додатком до тендерної документації. При цьому тендерна документація не містить формулювань щодо можливості зміни умов договору відносно змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, як це випливає з висновку ДАСУ. Отже, Замовником не порушено норм пунктів 3 та 28 Особливостей, а висновок державних аудиторів є хибним. Враховуючи вищевикладене, висновок державних аудиторів за результатами проведеного моніторингу є безпідставним, прийняті Замовником рішення та вчинені дії під час проведення зазначеної процедури закупівлі не порушили вимоги законодавства з питань публічних закупівель та жодним чином не заподіяли шкоди фізичним, юридичним особам, суспільним та державним інтересам, не вплинули на подальший перебіг та результати процедури закупівлі, не були предметом оскарження.
Дата публікації звіту: 28.11.2023 16:44

Запити/Пояснення