-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Захищений планшет на базі ANDROID
Завершена
20 979 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
af1035dd6c2d47b8b97248f3b627411d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-04-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.09.2023 00:00
Період моніторингу:
04.09.2023 19:37 - 26.09.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
04.09.2023 № 263
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
25 UA-2023-08-16-000666-a 16.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини 2428 (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протокол розкриття тендерної пропозиції від 16.08.2023, пояснення та документи Замовника надані 11.09.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно частині п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи зазначене, Держаудитслужба, 07.09.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель.
Замовник 11.09.2023 надав пояснення щодо неможливості надання документів щодо підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель у зв’язку з наявністю документів, що містять інформацію з обмеженим доступом.
Враховуючи викладене, Держаудитслужбою питання щодо наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства під час моніторингу не досліджувалось.
Період усунення порушень:
20.09.2023 15:09 - 26.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2023 15:09
Запити/Пояснення
Номер:
4ef83878add84e5d9929f01af2b746aa
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.09.2023 14:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі захищеного планшету на базі ANDROID (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-16-000666-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуги, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «Техніка для бізнесу» (код ЄДРПОУ 22396671).
4. Надати укладений договір від 15.08.2023 № 191-23 з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього та пояснити причини нерозміщення цього договору в електронній системі закупівель за результатами проведеної закупівлі
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
41fe5c98f2954cdb9cd42bd1284601d3
Назва:
Пояснення Уповноваженої особи В/Ч 2428 на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
11.09.2023 16:45
Опис:
Пояснення
на запит про надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі UA-2023-08-16-000666-a органом державного фінансового контролю
UA-M-2023-09-04-000074
Дата: 2023-09-11
Закупівля за ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Захищений планшет на базі ANDROID)
Відповідно до запиту за № UA-M-2023-09-04-000074 оприлюдненого в електронній системі закупівель 2023-09-07 (14:42:35) надаю пояснення, інформацію та документи, що додаються.
Закупівля за ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Захищений планшет на базі ANDROID) (далі – Закупівля) здійснювалась відповідно до положень пп.1 п.13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а саме: придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом.
Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» інформацією з обмеженим доступом є:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.
Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Документам, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, присвоюється гриф "для службового користування" (далі – ДСК). Доступ до таких документів надається відповідно до частини другої статті 6 цього Закону.
Порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію здійнюється відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 736 «Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію» (зі змінами) (далі –Типова інструція).
Дана закупівля здійснювалась на виконання розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 05.05.2023 № 3-ДСК «Про закупівлю планшетів». Технічні та якісні характеристики щодо предмета закупівлі визначено даним розпорядженням та містять інформацію з грифом «Для службового користування».
У зв’язку з тим, що інформація яка повина бути оприлюднена в оголошені про проведення вікритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом, Замовником прийнято рішенння щодо проведення Закупівлі відповідно до пп.1 п.13 Особливостей.
Розмір бюджетного призначення даної закупівлі визначено відповідно до розрахунку, який обґрунтовує показники видатків бюджету, що включаються до довідки про зміни до кошторису військової частини 2428 на 2023 рік за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» від 23.03.2023 № 584, що становить 23 700 000,00 грн. та визначався на підставі проведення ринкових консультацій, моніторингу й аналізу цін на товар, що є предметом закупівлі з урахуванням необхідних кількісних та якісних вимог.
Очікувану вартість Закупівлі визначено відповідно до положень наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» та наказу Адміністрації Держприкордонслужби України від 09.09.2019 № 480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель». З метою визначення очікуваної вартості закупівлі проведено моніторинг ринку у травні-червні 2023 року, зокрема: направлено запити потенційним постачальникам товару (листи від 25.05.2023 № 284/403ДСК, № 284/402ДСК, від 08.06.2023 № 284/440ДСК) та отримано комерційні пропозиції (від 14.06.2023 Вх. №120ДСК, від 31.05.2023 Вх. № 107ДСК, від 22.06.2023 Вх. № 124ДСК). Розрахунок очікуваної вартості закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін на товар з оформленням звіту про результати підсумкового моніторингу від 21.06.2023 № 284/480-ДСК. За результатом проведеного моніторингу цінова пропозиція ТОВ "Техніка для бізнесу" (від 14.06.2023 Вх. №120ДСК) визначена як найбільш економічно вигідна пропозиція даної Закупівлі, тому з метою дотримання принципів максимально економії бюджетних коштів було обраного даного контрагента для постачання товару й відповідно укладено договір з ТОВ "Техніка для бізнесу" від 15.08.2023 № 191-23 з грифом «ДСК» (реєстраційний номер договору від 13.07.2023 Вих № 284/568ДСК, реєстраційний номер специфікації до договору від 13.07.2023 Вих № 284/568ДСК).
Відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі» в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення договору. Відповідно абз. 29 п. 13 Особливостей передбачено обов’язок Замовника оприлюднювати разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель договір про закупівлю та додатки до нього у разі укладання договору відповідно до підпунктів 5-11 та 14 п. 13 Особливостей.
Враховуючи, що дана закупівля здійснювалась відповідно до пп.1 п.13 Особливостей, а саме: інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом у Замовника не було обов’язку оприлюднювати даний договір та додатки до нього. Разом з тим, договір від 15.08.2023 № 191-23 з грифом «ДСК» (реєстраційний номер договору від 13.07.2023 Вих № 284/568ДСК, реєстраційний номер специфікації до договору від 13.07.2023 Вих № 284/568ДСК) не може бути наданий Державній аудиторській службі України на запит Замовнику про надання пояснення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідно до вимог типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію» (зі змінами) затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 736 та вимог наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 07.07.2011 № 501 «Про затвердження Переліку відомостей, що становлять службову інформацію у Державній прикордонній службі України та Інструкції із захисту публічної інформації у Державній прикордонній службі України».
Документи, що містять гриф «Для службового користування» можуть бути надані Військовою частиною 2428 Державній аудиторській службі України у порядку і у спосіб визначені Типовою інструкцією.
Додатки: 1. Копії розрахунку, який обґрунтовує показники видатків бюджету, що включаються до довідки про зміни до кошторису військової частини 2428 на 2023 рік за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».