-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015 - 45453000-7– Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
5 683 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 416.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 416.85 UAH
Номер:
069370c518e74ec3bad4db7f0c79bf4e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-26-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2023 00:00
Період моніторингу:
26.10.2023 16:04 - 16.11.2023 23:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.10.2023 № 231
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о.заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Дейкалової Я.В. від 25.10.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 26.10.2023 № 231
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2023-08-15-014583-a
15.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о.заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Яна ДЕЙКАЛОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон", своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію по процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт з Капітальний ремонт даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 15.08.2023 № 593), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2023, пропозицію учасника Товариство з Обмеженою Відповідальністю "Енергосервісна компанія "Адамсон" (далі – ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон" ), повідомлення про намір укласти договір від 24.08.2023, договір про закупівлю від 04.09.2023 № 89 укладений з ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон" (далі – договір), пояснення Замовника, надані 06.11.2023 та 15.11.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
17.11.2023 21:54 - 23.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.11.2023 21:54
Запити/Пояснення
Номер:
d3612171bd6243d298f7210fc0c34a63
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.11.2023 12:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Капітального ремонту даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-15-014583-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Чому тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Енергосервісна компанія "Адамсон" (далі – ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон") не відхилена, якщо ним не виконано вимоги Закону та вимоги тендерної документації, а саме:
Згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції надають посвідчення директора (або особа, що виконує його обов’язки) та головного інженера (або особа, що виконує його обов’язки) про перевірку знань з питань охорони праці.
Усі посвідчення, які вимагаються на інженерно-технічних працівників повинні бути видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності та/або відповідні сертифікати. На підтвердження даного пункту учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал/завірену копію відповідного сертифікату виданого даній установі/організації.
На виконання зазначеної вимоги переможцем ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон" в підтвердження що посвідчення видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
dff708f8b7294b5b9dcf19d21f05acf5
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
06.11.2023 10:39
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Капітального ремонту даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-15-014583-a) надаємо наступну інформацію.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Розмір бюджетного призначення щодо предмета закупівлі визначено відповідно до рішення Хмельницької міської ради від 21.12.2023 року № 12 «Про бюджет Хмельницької міської територіальної громади на 2023 рік» та рішення Хмельницької міської ради від 28.03.2023 року №8 «Про внесення змін до бюджету Хмельницької міської територіальної громади на 2023 рік».
Після розроблення проектної документації та отримання позитивного експертного звіту, замовником проведено відкриті торги.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з врахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”, на основі Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта: «Капітальний ремонт даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області», що підтверджений Експертним звітом (позитивним) ТОВ «Інженерно-будівельне бюро» від 17.03.2023 року № 05-0153, з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281 відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації.
Розрахунок очікуваної вартості здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку. Всього по зведеному кошторисному розрахунку сума становить - 5 906 111,00 грн. з врахуванням витрат на здійснення технічного нагляду, проектних робіт, експертизи проектної документації, витрат на здійснення авторського нагляду. Сума очікуваної вартості закупівлі становить - 5 683 370,00 без врахування витрат на здійснення технічного нагляду, проектних робіт, експертизи проектної документації, витрат на здійснення авторського нагляду.
Перелік та вимоги до робіт, що є предметом закупівлі, встановлені в проєктно-кошторисній документації, що розроблена згідно з положеннями законодавства, вимогами будівельних норм, стандартів, правил та з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281. Проєктно-кошторисна документація містить текстові та графічні матеріали, якими визначаються архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва. Відповідно до ч.1 ст.877 Цивільного кодексу України, Підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт. Відповідно, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (перелік та види робіт) зазначені, виходячи із вимог проєктно-кошторисної документації.
2. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Із обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі можна ознайомитись за посиланням: https://osvita.khm.gov.ua/?p=15274
3. Чому тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Енергосервісна компанія "Адамсон" (далі – ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон") не відхилена, якщо ним не виконано вимоги Закону та вимоги тендерної документації, а саме: Згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції надають посвідчення директора (або особа, що виконує його обов’язки) та головного інженера (або особа, що виконує його обов’язки) про перевірку знань з питань охорони праці. Усі посвідчення, які вимагаються на інженерно-технічних працівників повинні бути видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності та/або відповідні сертифікати. На підтвердження даного пункту учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал/завірену копію відповідного сертифікату виданого даній установі/організації. На виконання зазначеної вимоги переможцем ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон" в підтвердження що посвідчення видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Питання процедури проходження навчання з питань охорони праці визначається згідно Закону України «Про охорону праці» (надалі Закон) та Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженим Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року N 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» (надалі Типове положення).
Державна політика в галузі охорони праці спрямована в тому числі і на проведенні навчання з охорони праці (ст. 4 Закону). Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч. 1 ст. 13 Закону). Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці (ст. 18 Закону). Таким чином, з аналізу даних правових норм слідує те, що обов’язок по навчанню та перевірці знань працівників з охорони праці покладається на роботодавця.
Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці регламентується Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженим Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року N 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою».
Типове положення встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання (п. 1.1 Типового положення).
На підприємствах на основі Типового положення, з урахуванням специфіки виробництва та вимог нормативно-правових актів з охорони праці, розробляються і затверджуються відповідні положення підприємств про навчання з питань охорони праці, а також формуються плани-графіки проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, які мають бути оприлюднені роботодавцем (п. 3.2. Типового положення).
Організацію навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівників, у тому числі під час професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації на підприємстві здійснюють працівники служби кадрів або інші спеціалісти, яким роботодавцем доручена організація цієї роботи (п. 3.3. Типового положення).
Перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник (п. 3.9 Типового положення).
Результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. Особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (додаток 2). При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань (п. 3.13 Типового положення).
Таким чином, відповідальність за організацію і здійснення інструктажів, навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці покладається виключно на роботодавця (п. 3.18 Тимчасового положення).
Що стосується робіт підвищеної небезпеки, то варто зазначити, що посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 N 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за N 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ України та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 N 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 за N 18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці (п. 4.1 Типового положення). Спеціальне навчання з питань охорони праці може проводитись як безпосередньо на підприємстві, так і навчальним центром. У разі здійснення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безпосередньо на підприємстві спеціальне навчання з питань охорони праці є складовою зазначеної професійної підготовки.
Спеціальне навчання з питань охорони праці проводиться роботодавцем на підприємстві за навчальними планами та програмами, які розробляються з урахуванням конкретних видів робіт, виробничих умов, функціональних обов'язків працівників і затверджуються наказом (розпорядженням) роботодавця (п. 4.3. Типового положення). Перевірка знань з питань охорони праці після проведення спеціального навчання здійснюється комісією підприємства (якщо навчання проводилось безпосередньо на підприємстві) (п. 4.4 Тимчасового положення).
Варто також звернути увагу на тому, що Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року N 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок). Додатком 6 до Порядку встановлено Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності (далі - Перелік). Згідно з пунктом 8 Переліку до таких робіт відносяться, зокрема: навчання з питань охорони праці працівників; професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки.
Декларація відповідності надається до територіального органу Держгірпромнагляду суб'єктом господарювання, для якого навчання з питань охорони праці працівників, професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників, які залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки, є одним із видів господарської діяльності.
Згідно із статтею 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" регулюються принципи державної політики виключно у сфері господарської діяльності. Таким чином, навчання з питань охорони праці працівників на власному підприємстві не може бути розцінено, як здійснення господарської діяльності. Аналогічна позиція викладена у Роз’ясненні Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 20.01.2012 року «Щодо проведення суб'єктами господарювання навчання з питань охорони праці на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки».
Таким чином, аналізуючи нормативно-правову базу, варто чітко розрізняти такі види діяльності, як:
діяльність з надання освітніх послуг;
навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання
Діяльність з надання освітніх послуг регулюється Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»:
Стаття 7. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню
1. Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності:
6) освітня діяльність, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами у сфері освіти.
У наведеній нормативній базі чітко зазначено, що Ліцензуванню підлягає діяльність з надання освітніх послуг. Мета такої діяльності - одержання професійної освіти та набуття відповідної кваліфікації чи професій, - на різних рівнях освіти.
В переліку зазначених вище освітніх послуг «Навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання» відсутнє, отже таке навчання не є діяльністю у сфері освіти і не підлягає ліцензуванню.
Натомість дозвільним документом, який надає право проводити навчання з питань охорони праці, є Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Таким чином ТОВ «ЦЕНТР ЕКСПЕРТИЗИ «ТІМ» проводить навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання (а саме таке навчання пройшли працівники ТОВ «Енергосервісна компанія «АДАМСОН») на підставі Декларації, як це передбачено чинним законодавством України.
Додатки:
1. Зведений кошторисний розрахунок.
Номер:
1d10c292f1b14c0bae4b295d64835058
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.11.2023 17:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Капітального ремонту даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-15-014583-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Чому тендерна документація Замовника в порушення вимог ст. 22 ч. 3 Закону містить вимогу про надання документів, які не передбачених законодавством, а саме:
Згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції надають посвідчення директора (або особа, що виконує його обов’язки) та головного інженера (або особа, що виконує його обов’язки) про перевірку знань з питань охорони праці.
Усі посвідчення, які вимагаються на інженерно-технічних працівників повинні бути видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності та/або відповідні сертифікати. На підтвердження даного пункту учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал/завірену копію відповідного сертифікату виданого даній установі/організації, в той час, як дозвільним документом, який надає право проводити навчання з питань охорони праці, є Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e5c252360d2d4e47be1a9eab17d7a2b6
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
15.11.2023 16:50
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Капітального ремонту даху будівлі МНВК по вул. Проскурівській, 61 в м. Хмельницькому Хмельницької області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-15-014583-a) у відповідь на запитувану інформацію:
«Чому тендерна документація Замовника в порушення вимог ст. 22 ч. 3 Закону містить вимогу про надання документів, які не передбачених законодавством, а саме: Згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції надають посвідчення директора (або особа, що виконує його обов’язки) та головного інженера (або особа, що виконує його обов’язки) про перевірку знань з питань охорони праці. Усі посвідчення, які вимагаються на інженерно-технічних працівників повинні бути видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності та/або відповідні сертифікати. На підтвердження даного пункту учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал/завірену копію відповідного сертифікату виданого даній установі/організації, в той час, як дозвільним документом, який надає право проводити навчання з питань охорони праці, є Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.»
Повідомляємо наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі Закон). Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Стаття 22, зокрема ч. 3, на яку ви посилаєтеся, визначає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Типовим положенням про проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» встановлено порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності.
Пунктом 4.1 глави 4 передбачено, що посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 № 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 з № 18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Спеціальне навчання з питань охорони праці може проводитись як безпосередньо на підприємстві, так і навчальним центром (п. 4.2.).
Відповідно до абз. 3 п. 2.1. Додатку 1 до тендерної документації усі посвідчення, які вимагаються на інженерно-технічних працівників повинні бути видані сертифікованим підприємством/організацією, яка має відповідну ліцензію на здійснення даного виду господарської діяльності та/або відповідні сертифікати. На підтвердження даного пункту учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал/завірену копію відповідного сертифікату виданого даній установі/організації. Тому твердження, що тендерна документація не відповідає вимогам ч. 3 ст. 22 Закону є необгрунтованою.
Під час формування даної вимоги Замовником вимагалось надання дозвільних документів, що підтверджують право підприємства/організації видавати посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці.
Учасником ТОВ "Енергосервісна компанія "Адамсон" надано документ, що підтверджує право ТОВ «ЦЕНТР ЕКСПЕРТИЗИ «ТІМ» проводити навчання з питань охорони праці працівників.