-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна Снятинської міської ради, Івано-Франківської області (для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб)
Завершена
2 132 669.00
UAH з ПДВ
Номер:
69e419d2dd6f47e8b8fddbd4576b3711
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 17:15 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.10.2023 № 262
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.10.2023 № 262.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-08-15-012284-a, 15.08.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 26.09.2023 №003100-18/11032-2023.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178.
Крім того, укладений договір про закупівлю не відповідає нормам статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови КМУ №668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю,правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме щодо усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЗАХІДСПЕЦБУД» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо врахування у подальшому норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 при укладанні договорів про закупівлю робіт з капітального ремонту.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав та обгрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Івано-Франківської обласної ради «БУДІНВЕСТ» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-08-15-004626-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №60 від 15.08.2023; протокол розкриття пропозиції; договір від 15.08.2023 №94вп; опублікований 15.08.2023 звіт про договір про закупівлю; опубліковані Замовником 09.10.2023 під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон; в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
У пункті 13 Особливостей №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля робіт за ID: UA-2023-08-15-012284-a (Капітальний ремонт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна Снятинської міської ради, Івано-Франківської області (для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб), очікуваною вартістю 2 132 669,00 грн, проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Підставою для проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель Замовником визначено (відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, зокрема протокольного рішення уповноваженої особи Замовника №60 від 15.08.2023 та наданих до моніторингу документів) підпункт 4 пункту 13 Особливостей №1178.
Згідно з нормами підпункту 4 пункту 13 чинної для досліджуваної закупівлі редакції Особливостей №1178 придбання замовниками у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
У наданому під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником поясненні щодо обгрунтування проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 (а також у протоколі уповноваженої особи Замовника від 15.08.2023 №60) вказано, що нагальна потреба у здійсненні досліджуваної закупівлі виникла у зв’язку із зверненням міського голови Снятинської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області, яке підтверджено листом-зверненням від 10.08.2023 №01-03/9/20/759 до голови Івано-Франківської обласної ради О.Сича про нагальну потребу у якнайшвидшому здійсненні відповідних ремонтних робіт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна, у якому проживають внутрішньо переміщені (евакуйовані) особи. Також Замовником зазначено, що від Івано-Франківської обласної ради було отримано лист від 15.08.2023 року №12-164/689/200 щодо виконання робіт у найкоротші терміни, а відповідно до розпорядження ОДА від 20.02.2023 №61, протоколу БК №49 від 17.02.2023 та протоколу БК №56 від 19.06.2023 було виділено кошти на капітальний ремонт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна Снятинської міської ради Івано-Франківської області.
Також, до пояснення Замовником долучено, зокрема, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва №1 (08.08.2023) та затверджений 10.07.2023 експертний звіт №0953Є-07/23 щодо розгляду проєктної документації за робочим проєктом «Капітальний ремонт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна Снятинської міської ради Івано-Франківської області (для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб)».
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної в електронній системі закупівель інформації щодо досліджуваної закупівлі, а також наданих Замовником до моніторингу пояснень та документів та інформації на офіційному вебсайті Івано-Франківської обласної ради (джерело інформації: https://orada.if.ua) встановлено, що:
- проведення робіт за предметом закупівлі протоколом постійної комісії Івано-Франківської обласної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестицій від 17.02.2023 №49 включено до Переліку заходів та об’єктів на 2023 рік, які фінансуватимуться в рамках регіональної цільової програми розвитку соціальної інфраструктури Івано-Франківської області на 2022-2025 роки (для КП «БУДІНВЕСТ») код бюджетної програми 0117370) (https://orada.if.ua/commission/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB-%E2%84%96-49-2/;
- календарний графік за предметом закупівлі в рамках регіональної цільової програми розвитку соціальної інфраструктури Івано-Франківської області на 2022-2025 роки погоджено протоколом постійної комісії Івано-Франківської обласної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестицій від 19.06.2023 №56 відповідно до листа Замовника від 15.06.2023 №102 та розпорядження Івано-Франківської обласної військової адміністрації від 31.05.2023 №212 «Про передачу коштів із спеціального фонду обласного бюджету) (https://orada.if.ua/commission/protokol-%E2%84%96-56/);
- проєктна документація за предметом закупівлі затверджена експертним звітом 10.07.2023 (замовником будівництва у експерному звіті №0953Є-07/23 вказано Замовника (КП «Івано-Франківської обласної ради «БУДІНВЕСТ»));
Таким чином, Замовником документально не підтверджено виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання Замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів щодо закупівлі робіт «Капітальний ремонт даху Долішньозалучанського ліцею імені Яреми Гояна Снятинської міської ради Івано-Франківської області (для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб)». Замовником не доведено, що така потреба є нагальною та що дотримання ним строків для проведення закупівлі згідно з вимогами пункту 10 Особливостей №1178 (шляхом проведення відкритих торгів) не було можливим (зокрема, що наслідки будуть негативними та значними).
Отже, Замовником неправомірно та необгрунтовано проведено закупівлю за ID: UA-2023-08-15-012284-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з підстави «придбання замовниками у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, яка повинна бути документально підтверджена замовником», чим порушено вимоги пункту 3 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178.
Моніторингом також встановлено, що у пункті 11.1 розділу ХI договору від 15.08.2023 №94вп, укладеного за результатами проведення закупівлі UA-2023-08-15-012284-a зазначено: «Підрядник встановлює гарантійний строк на виконані роботи протягом 5-ох років з моменту підписання Акту здачі-приймання робіт».
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі від 15.08.2023 №94вп (пункт 11.1) встановлено гарантійний строк на виконані роботи (протягом 5-ох років з моменту підписання акту здачі-приймання робіт), що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668.
Період усунення порушень:
16.10.2023 15:58 - 30.10.2023 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2023 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок згідно результату моніторингу від 16 жовтня 2023 року Комунальне підприємство «Івано-Франківської обласної ради «БУДІНВЕСТ» надає роз'яснення щодо встановленого порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі, встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель. З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, згідно висновку моніторингу закупівлі зобов’язуємося врахувати та вжити заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому та в майбутніх закупівлях будуть враховані з урахуванням норм чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
20.10.2023 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
bcaed2464f7241dd8845b32dd9e83d58
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.10.2023 18:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-08-15-012284-a, яка проведена комунальним підприємством «Івано-Франківської обласної ради «БУДІНВЕСТ».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ Інвестиційно-будівельна компанія «ЗАХІДСПЕЦБУД», з яким укладений договір від 15.08.2023 №94вп без використання електронної системи закупівель?
В опублікованому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-08-15-012284-a зазначено: строк виконання робіт від 15.08.2023 до 18.08.2023.
Також, у пункті 5.1 розділу V підписаного (оприлюдненого) договору від 15.08.2023 №94вп вказано, що роботи згідно наданого договору повинні бути виконанні в термін до 18.08.2023.
5. Чи виконані роботи згідно Договору №94вп у строк до 18.08.2023?
6. На підтвердження виконання Договору №94вп надати: видаткові накладні та інші первинні документи, що стосуються виконання договору, а також документи, що підтверджують здійснення оплати.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b7eb7c29e2f842dd811f486eccd09807
Назва:
Пояснення по закупівлі
Дата опублікування:
09.10.2023 14:49
Опис:
На Ваші питання по даній закупівлі Комунальне підприємство «Івано-Франківської обласної ради «БУДІНВЕСТ» надає Вам пояснення (інформацію, документи)