• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

роботи по об’єкту «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області»

роботи по об’єкту «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області»

Завершена

424 578 559.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 122 892.80 UAH
Номер: 001f3f003bf34e09ab7bf1b1ae3e1dcb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-04-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.09.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 04.09.2023 19:50 - 26.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 04.09.2023 № 263 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 42 UA-2023-08-09-011463-a 09.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, i.v.litvinov@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимоги частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 та абзацу першого пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, внесення змін до договору, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 09.08.2023 № 20), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» (далі - ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.08.2023 № 26, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 18.08.2023, договір підряду в капітальному будівництві від 25.08.2023 № 9-23 на суму 424 100 019,38 грн (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди до Договору від 29.08.2023 № 1, від 04.09.2023 № 2, від 11.09.2023 № 3, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 12.09.2023, 20.09.2023. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пунктів 1, 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі страхової гарантії. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року N 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (далі – Наказ) визначені обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями. Відповідно до вимог пункту 3 Наказу реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії. Відповідно до підпунктів 1, 7, 11 пункту 4 Наказу у реквізитах гарантії зазначається, зокрема: інформація щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане; у разі якщо надавачем гарантії є страхова організація, зазначається: назва договору, відповідно до якого надається гарантія, його номер та інші реквізити договору в разі їх наявності. Проте Замовником, у вимогах до оформлення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді страхової гарантії (форма), наведеної в Додатку 1 до тендерної документації, не зазначено вимоги щодо надання учасниками інформації, передбачених підпунктами 1, 7, 11 пункту 4 Наказу та як наслідок, надана учасником страхова гарантія від 14.08.2023 № ФР-26-6719-ДН-0502, яка надана товариством з додатковою відповідальність «Страхова компанія «Гардіан», не містить інформації передбачених підпунктами 1, 7, 11 пункту 4 Наказу. Таким чином, вимоги до оформлення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді страхової гарантії (форма), наведеної в Додатку 1 до тендерної документації, не відповіадють вимогам підпунктів 1, 7, 11 пункту 4 Наказу. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник не включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пунктів 1, 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку «Про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Аналогічним(-и) договором(-ами) відповідно до умов тендерної документації є три договори за останні 5 (п'ять) років, які подібні за технічними вимогами даної закупівлі. Договори повинні бути виконані. Факт виконання договорів підтверджується наданням наступних документів: копій договорів разом з невід’ємними їх частинами відповідно до довідки; копій актів виконаних робіт (форма № КБ-2в) відповідно до наданих договорів; копій «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № КБ-3) відповідно до наданих договорів, оригінали позитивних листів - відгуків (дата повинна бути не раніше дати оголошення про закупівлю) до кожного договору зазначеного в довідці за підписом посадової особи організації із якою укладено договір, із зазначенням дати та номеру договору, на який надано відгук, та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків. Водночас учасником ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надано листи-відгуки до аналогічних договорів дата яких, є раніше дати оголошення про закупівлю (лист-відгук про співпрацю ТОВ «СТІЛЛ-ІМПЕКС» від 05.08.2021 № 05/08, листи-відгуки про співпрацю ТОВ ВКФ «Механомонтаж» від 25.12.2021 № 83 від 29.12.2021 № 685), чим не дотримано вимоги пунктів 1, 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 до тендерної документації. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» надано аналогічний договір від 14.05.2020 № 14/05/2020, невід’ємними частинами якого є додатки: договірна ціна, календарний графік виконання робіт, план фінансування. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» аналогічний договір на виконання робіт по об’єкту від 14.05.2020 № 14/05/2020 наданий без додатків до договору, які є його невід’ємною частиною, чим не дотримано вимоги пунктів 1, 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 до тендерної документації. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пунктів 1, 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу до учасників торгів про надання документів на підтвердження відповідності учасника встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази. Для підтвердження наявності зазначеної в таблиці довідки «Про наявність техніки, обладнання та матеріально-технічної бази» техніки, що знаходиться у користуванні, учасник повинен надати скановані копії відповідного договору (-ів) (оренда, лізинг, надання послуг, тощо) та надати копії технічних паспортів, які підтверджують права власності на неї. У випадку подання учасником копій договорів, які є в силу закону нікчемними, такі договори не є належним підтвердженням відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність техніки, обладнання та матеріально-технічної бази». На підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію, учасник ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від 14.08.2023 № 18, в пунктах 3, 36, якої зазначив транспортні засоби: автокран-ДО 10Т-С, ЗИЛ 133Г2 та автомобіль-самоскид, які знаходяться в оренді на підставі укладених з фізичними особами договорів оренди: договір оренди обладнання від 15.02.2023 № 15022023/2 з фізичною особою Олійник Б.Б. договір оренди обладнання від 10.02.2023 № 10022023/2 з фізичною особою Мельник А.В. відповідно. Відповідно до частини 2 статті 799 Цивільного Кодексу України договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню; Відповідно до частини 1 статті 220 Цивільного Кодексу України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. При цьому, надані у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ», зазначені договори оренди транспортних засобів з фізичними особами нотаріально не посвідчені та відповідно до частини 1 статті 220 Цивільного Кодексу України є нікчемними, чим не дотримано вимоги 1, 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ», як такого, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, визначив його переможцем та уклав з ним Договір. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу щодо ціни тендерної пропозиції, зокрема, ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати увесь обсяг робіт, передбачений тендерною документацією. Ціну тендерної пропозиції слід визначити відповідно до вимог кошторисної документації щодо технології надання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, безпечних умов праці. Ціна пропозиції та всі її складові повинні бути чітко і остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Окремим файлом учасник завантажує розрахунок договірної ціни в електронному вигляді програмного комплексу «Автоматизований випуск кошторисів» або у файлах інформаційного блоку даних програмних комплексів, які взаємодіють з ним в частині передавання кошторисної документації та розрахунків договірних цін (pdf та .imd (.ims). Учасник формує ціну пропозиції на підставі вартості робіт, які він пропонує виконати за договором, усіх інших витрат, пов’язаних з виконанням робіт, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, на умовах, викладених в проєкті договору про закупівлю, згідно Додатку 3 до тендерної документації. Договірна ціна, що пропонується за умовами торгів, є динамічною. Учасник ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надав розрахунок договірної ціни на «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області», в якій зазначив вид договірної ціни – тверда. За результатами проведеної закупівлі між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ» був укладений Договір, з невід’ємною частиною, додатком 2 «Договірна ціна». Відповідно до наданого додатку вид договірної ціни визначений як динамічна. Таким чином, під час укладання Договору в порушення норм абзацу четвертого пункту 49 та абзацу першого пункту 18 Особливостей Замовником були включені умови, що не відповідають (відрізняються) вимогам тендерної пропозиції переможця закупівлі. Згідно із підпунктом 2 пункту 21 особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Період усунення порушень: 26.09.2023 16:54 - 11.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.09.2023 16:54

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позовну заяву від 09.10.2023 № 01-15/440 про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України від 26.09.2023 р. про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-08-09-011463-a до Запорізького окружного адміністративного суду. Копія квитанції про сплату судового збору від 06.10.2023 додається.
Дата публікації: 10.10.2023 14:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. 26 вересня 2023 року ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ опублікувала у електронній системі закупівель Висновок UA-M-2023-09-04-000051 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-09-011463-a за предметом «роботи по об’єкту «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області», який містить інформацію про виявлення порушень та зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник не погоджується зі змістом Висновку UA-M-2023-09-04-000051 та вказаних у ньому порушень, а також з визначеним зобов’язанням щодо усунення порушення, вважає його необґрунтованим та протиправним, на підставі чого вважає необхідним оприлюднити наступні аргументовані заперечення. 1.Так, ДАСУ вказує на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону: Замовник не включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, а саме - вимоги до оформлення забезпечення тендерної пропозиції у вигляді страхової гарантії (форма), наведеної в Додатку 1 до тендерної документації, не відповідають вимогам підпунктів 1, 7, 11 пункту 4 Наказу. У той же час, частина 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає: «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.». Юридична конструкція «може містити» передбачає наявність у Замовника права діяти на власний розсуд, включати чи ні певну інформацію та вимоги, однак у будь-якому випадку не зобов’язує. При цьому, ч. 2 ст. 22 Закону передбачає обов’язкові відомості, які має включати тендерна документація, зокрема, в частині забезпечення тендерної пропозиції: 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). У той же час, тендерна документація по закупівлі містить обов’язкову інформацію щодо розміру та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, отже порушення в частині викладення вимог до забезпечення пропозиції відсутні. Окремо інститут «забезпечення тендерної пропозиції» врегульований у статті 25 Закону, яка передбачає: 1. Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Таким чином, Замовником у повному обсязі дотримано законодавчо встановлені вимоги до права вимагати надання забезпечення ТП та інформації, яка у такому випадку зазначається у ТД: умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. Отже, умови ТД в частині забезпечення ТП не порушують вимоги чинного законодавства, а висновок про складення ТД з порушенням вимог частини третьої статті 22 Закону не відповідають дійсності та є необґрунтованими. Крім того, відсутність у ТД вимог підпунктів 1, 7, 11 пункту 4 Наказу не обґрунтовують необхідність припинення зобов’язань за договором, оскільки учасник закупівлі, з яким укладено договір, був єдиним учасником, тобто засади конкуренції і права інших учасників не було порушено, крім того, зобов’язання, які забезпечувалися гарантією, виконані у повному обсязі, відтак відсутність інформації, передбаченої підпунктами 1, 7, 11 пункту 4 Наказу не має жодних правових чи економічних наслідків. 2. Крім того, ДАСУ у Висновку вказує на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, який, у свою чергу, передбачає: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; При цьому, даний висновок зроблено на підставі аналізу питання розгляду ТП ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ" вимогам Документації в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів та наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону, 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону: 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У свою чергу, абзац перший частини третьої статті 22 Закону передбачає: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, Законом чітко розмежовуються вимоги щодо кваліфікаційних критеріїв та інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, вищезазначені вимоги та надані на їх виконання Переможцем документи стосуються вимог підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, а не іншої інформації, передбаченої абз.1 ч.3 ст.22 Закону. Відтак, встановлення допущення порушень в частині не відхилення на підставі абз. 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей ( тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) за результатами аналізу відповідності кваліфікаційним критеріям є безпідставним і необґрунтованим. Абз. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей передбачає відхилення у випадку не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, відповідно до п. 43 Особливостей передбачено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, відхилення на підставі не підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям чинним законодавством не передбачено, однак у випадку наявності невідповідності – вони підлягають усунення на підставі вимоги Замовника протягом 24 годин. З наведених норм чинного законодавства вбачається, що висновок ДАСУ за результатами аналізу підтвердження Учасником відповідності кваліфікаційним критеріям про допущення Замовником порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей є необґрунтованим і безпідставним. Щодо підтвердження наявності техніки, що знаходиться у користуванні, учасника варто відзначити, що умови ТД не містили вимог щодо обов’язкового переліку техніки, наявність якої учасник має підтвердити. Крім того, відповідно до вимог додатку 1 до тендерної документації не зазначено необхідність надання копій нотаріально посвідчених договорів оренди. Тому, відсутність нотаріального посвідчення копій договорів оренди не може вважатися підставою для відмови учаснику торгів. При цьому враховується, що саме по собі небажання сторони нотаріально посвідчувати договір, не може бути підставою для застосування частини другої статті 220 ЦК України. Замовником при цьому враховано, що за нормою ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, який визначає людину, її права та свободи найвищою цінністю в державі, що обумовлює можливість обмеження її прав та свобод лише при неухильному дотриманні законодавства України та лише за наявності вини. Тобто особа може бути притягнута до відповідальності лише у тому разі, якщо її вину у вчиненні порушення закону буде доведено поза розумним сумнівом, на підставі належних та допустимих доказів із дотриманням встановленої законом процедури. Принцип «поза розумним сумнівом», сформульований у п. 43 рішення Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) від 14.02.2008 р. у справі «Кобець проти України» (з відсиланням на первісне визначення цього принципу у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey), п. 282). У відповідності до цього рішення, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом. Виходячи з рішень ЄСПЛ - розумним є сумнів, який ґрунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду всіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення. Щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію в частині досвіду виконання аналогічних договорів, наявність в учасника документів, що підтверджують відповідність на момент подачі ТП додатково перевірена Замовником шляхом додаткового запиту до ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ", на який було отримано Відгук від 11.08.2023р. до Договору «14/05/2020 від 14.05.2020р., від 10.08.2023 до Договору №125А від 21.08.2021р., від 10.08.2023 до Договору №116 від 17.06.2019р., а також додатки до Договору «14/05/2020 від 14.05.2020р. Таким чином, попри ненадання 24 годин на усунення невідповідностей, ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ" у дійсності фактично мав необхідні документи та відповідав вимогам ТД в цій частині, відтак достовірно відповідав вимогам кваліфікаційних критеріїв, що свідчить про реальну спроможність виконання договору за предметом закупівлі. Водночас, підстав для відхилення через не відповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у будь-якому випадку не було, тому у висновку за результатом моніторингу безпідставно та необґрунтовано вказано на порушення Замовником вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Таким чином, висновки ДАСУ за результатом моніторингу не відповідають чинному законодавству в цій частині і є необґрунтованими. 3. Крім того, у Висновку зазначається про встановлення порушення норм абзацу четвертого пункту 49 та абзацу першого пункту 18 Особливостей, а саме «під час укладання Договору Замовником були включені умови, що не відповідають (відрізняються) вимогам тендерної пропозиції переможця закупівлі.». Відповідно до абз.4 п. 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється. За положеннями абз.1 п. 18 Особливостей, Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків (…) Так, Тендерною документацію у п.1 р. 3 передбачалося: Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати увесь обсяг робіт, передбачений тендерною документацією. Ціну тендерної пропозиції слід визначити відповідно до вимог кошторисної документації щодо технології надання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, безпечних умов праці. Ціна пропозиції та всі її складові повинні бути чітко і остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Договірну ціну, локальні кошториси та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат, які складені із застосуванням програмного продукту – комплекс «Автоматизований випуск кошторисів» або у файлах програмних комплексів, які взаємодіють з ним в частині передавання кошторисної документації та розрахунків договірних цін. Договірна ціна учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва.» з урахуванням змін № 1, № 2 затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Окремим файлом учасник завантажує розрахунок договірної ціни в електронному вигляді програмного комплексу «Автоматизований випуск кошторисів» або у файлах інформаційного блоку даних програмних комплексів, які взаємодіють з ним в частині передавання кошторисної документації та розрахунків договірних цін (pdf та .imd (.ims). В будь-якому випадку визначальною є сканована копія договірної ціни, локальних кошторисів та підтверджуючих розрахунків за статтями витрат. Учасник формує ціну пропозиції на підставі вартості робіт, які він пропонує виконати за договором, усіх інших витрат, пов’язаних з виконанням робіт, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, на умовах, викладених в проєкті договору про закупівлю, згідно Додатку 3 до тендерної документації. Договірна ціна розраховується на основі технічного завдання, згідно Додатку 2 до тендерної документації. До ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Національних стандартів України з урахуванням змін та доповнень, а саме: 1) локальні кошториси; 2) розрахунки відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва.» З урахуванням Змін № 1, № 2 затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281; Якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік та неповні обсяги робіт, то така тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, та відхиляється замовником. Договірна ціна, що пропонується за умовами торгів, є динамічною. Таким чином, ТД передбачала вимоги щодо надання розрахунків договірної ціни, а також вимоги щодо порядку розрахунків, однак не передбачала вимог до учасника щодо необхідності надання динамічною договірної ціни. Натомість, ТД було визначено, що за умовами торгів пропонується (тобто, пропонується Замовником учасникам) динамічна ціна. Проект Договору у п.3.1. передбачав динамічну договірну ціну. При цьому, у складі пропозиції ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ" було надано Довідку №06 від 14.08.2023 про погодження з проектом договору, викладеним у Додатку 3 до ТД, що підтверджує згоду цього учасника, в тому числі з умовами п. 3.1 щодо виду ціни договору. Як визначено п. 1 р. 5 ТД: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Тендерна пропозиція ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ" становила 424 100 019,38 грн., була єдиною і найбільш економічно вигідною і саме на таку суму укладено договір. Варто відзначити, що попри формальну посилку (описку) щодо виду договірної ціни, із наданих ТОВ "АВАНГАРД БУД ПРОЕКТ" розрахунків договірної ціни вбачається, що вона розрахована саме як динамічна, зокрема, кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт не враховуються (за п.5.31. Настанови кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, за динамічної договірної ціни не враховуються). До того ж, саме ціна є істотною умовою договору, а не її вид. У підписаному договорі чітко визначені умови зміни ціни, з якими переможець попередньо погодився під час участі у закупівлі. Договірна ціна (її розмір) остаточно визначається на стадії підписання договору за результатами електронного аукціону, а її вид (тверда або динамічна) вказується саме при підписанні договору про закупівлю та додатків до нього, та не становить в даному випадку зміст і вимоги технічної документації даної закупівлі. Водночас, як зазначалось вище, за наслідками проведеного аукціону із переможцем було укладено договір №9-23 від 25.08.2023 та погоджено вид договірної ціни (Додаток № 2 до Договору), а саме, що ціна за договором є динамічною. Таким чином, вказаний недолік (допущення формальної посилки при зазначенні виду договірної ціни як «твердої» при фактичному розрахунку «динамічної») не вплинув на проведення процедури торгів в цілому та не призвів до негативних наслідків, що можна кваліфікувати як порушення фінансової дисципліни. Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 27.05.2021 по справі № 520/646/19. Основним завданням моніторингу закупівель, є надання можливості Замовнику самостійного усунення виявленого порушення, саме це завдання вирізняє його з-поміж інших контрольних заходів і власне зумовлює його існування. Зміст висновку, який є індивідуально-правовим актом і породжує права та обов`язки для Замовника, має відповідати вимогам, визначеним частиною другою статті 2 КАС України. Обґрунтованість, у силу зазначеної норми, є однією із обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом. Стаття 8 Закону, виділяє окремі процедурні етапи закупівлі, які підпадають під моніторинг: «Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.» Як вбачається із змісту Висновку, предметом перевірки з 04.09.2023 по 26.09.2023р. був саме етап процедури закупівлі (планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення, розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка, укладання договору), який закінчився 25 серпня 2023 року укладенням договору. Тобто, а ні юридично, а ні технічно Замовник не має можливості вносити зміни в документи, оприлюднені (створенні) до 25.09.2023 чи змінювати рішення. А тому, у цій частині висновок не може відповідати ознакам обґрунтованості, оскільки жодну, РЕАЛЬНУ, вимогу не можливо буде виконати. Аналізуючи подібні відносини Верховний суд вказав у своїй постанові від 30.11.2021 № 160/8403/19 вказав: «Верховний Суд зазначає, що Східний офіс Держаудитслужби, як територіальний орган Державної аудиторської служби України, був вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель. У цьому випадку, Східний офіс Держаудитслужби не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками, а це унеможливило своєчасне реагування позивача на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі (у тому числі щодо внесення змін до тендерної документації), а не вже після укладання договору з переможцем закупівлі. За таких обставин, Верховний Суд дійшов висновку про невідповідність оскаржуваного висновку відповідача, як акта індивідуальної дії критеріям обґрунтованості та вмотивованості, що є підставою для визнання його протиправним і скасування.» Отже, є всі підстави вважати, що висновок також не відповідає критеріям необґрунтованості та вмотивованості, а зазначені обставини є самостійною та достатньою підставою для його скасування в незалежності від змісту викладених у Висновку фактичних обставин. ДАСУ дійсно має право на проведення моніторингу на будь-якій стадії проведення процедури закупівлі, але, при цьому, таке право суб`єкту владних повноважень слід використовувати раціонально. З огляду на оперативність та ефективність такого заходу державного контролю, як моніторинг, то контролюючий орган має із розумінням сутності вказаного заходу здійснювати його проведення. Вже на стадії укладеного договору із переможцем сутність проведення моніторингу стосовно дослідження питань щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій втрачає сенс. При встановлені вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель з боку ДАСУ, вже на теперішній час, відсутній механізм їх усунення, як такий. І сам факт їх усунення взагалі не є ефективним заходом. Мета моніторингу полягає ж не тільки у виявленні конкретних порушень під час проведення певної процедури закупівлі та зверненні уваги на них замовнику, а особливістю вказаного заходу є також і те, що замовник має можливість самостійно виправити порушення та уникнути санкцій, що є наслідком такого порушення. У даному випадку, ДАСУ не досяг вказаної мети проведеним моніторингом, оскільки у Замвоника відсутня можливість реагування на виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Проте сутність вказаних заходів повинна стосуватися саме фактичного усунення виявлених порушень під час проведення процедури закупівлі, що узгоджується із вимогою п. 5 ч. 7 ст. 8 Закону України «Про державні закупівлі» та бути співмірною. Зобов`язання же замовника вжити заходи, які не стосуються фактичного усунення ним виявлених порушень, свідчить про недотримання ДАСУ вимог ст. 8 Закону України «Про державні закупівлі». Разом з тим, обов’язково має бути враховано критерій «пропорційності», який передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. За таких обставин вбачається, що зобов’язання Висновку ДАСУ щодо «усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором» є не обґрунтованим та не пропорційним суті, змісту і наслідкам виявлених порушень та порушує справедливу рівновагу (баланс) між інтересами осіб, які є вигодо набувачами за договором, власне порушеннями та визначеним ДАСУ способом їх усунення. У висновку ДАСУ зобов`язано Замовника: здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором. Водночас необхідно зауважити, що Законом №922-VIII встановлено виключно два варіанти поведінки у разі виявлення порушень законодавства з питань публічних закупівель, а саме: - внесення змін до тендерної документації (ч.2 ст.24) та відміна тендерну (п.2 ч.1 ст.32). Тобто за будь-яких умов, ДАСУ встановив у Висновку не передбачений законодавством спосіб усунення порушення законодавства з питань публічних закупівель. Встановлюючи незаконний обов`язок Замовнику та зобов`язуючи вчинити певні дії (припинити зобов`язання, тобто розірвати договір) не конкретизував правові норми та обставини, які дозволяють їх застосувати. Зобов`язуючи в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору із переможцем процедури закупівлі, ДАСУ не врахував, що здійснення державного фінансового контролю, спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів, а не виявлення незначних дефектів тендерної документації чи пропозиції, які за характером допущення неможливо віднести до порушень, що вплинули на конкурентноздатність учасників процедури закупівлі. У висновку про результати моніторингу закупівлі відсутнє посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою про розірвання укладеного договору за результатами проведеної процедури закупівлі. Крім того, ДАСУ залишено поза увагою, що в даному випадку, виконання зобов`язальної частини оскаржуваного висновку (у спосіб розірвання договору) завдасть шкоди майновим інтересам переможця процедури закупівлі та призведе до порушення принципу правової визначеності і свідчитиме про втручання органу державного фінансового контролю в права як Замовника, так і Переможця. До того ж, моніторинг закупівлі розпочато після укладення та початку виконання договору, а висновок про результати моніторингу закупівлі стосується порушень, які виникли на етапі розкриття тендерних пропозицій. Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 21.01.2021 у справі №120/1297/20-а. У Висновку не враховано принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони можуть спричинити, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами. При цьому, відповідно до положень статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Отже, виконання рішення Управління без дострокового розірвання договору неможливе. Водночас, Договором визначено випадки, за яких можливе право замовника на його розірвання, і спірні обставини до таких не відносяться. Таким чином, у будь-якому випадку, визначені у Висновку заходи щодо усунення виявлених порушень (на думку ДАСУ) є непропорційними, оскільки: 1.Описані обставини в частині вимог до забезпечення тендерної пропозиції не обґрунтовують необхідність припинення зобов’язань за договором, оскільки учасник закупівлі, з яким укладено договір, був єдиним учасником, тобто засади конкуренції і права інших учасників не було порушено, крім того, зобов’язання, які забезпечувалися гарантією, виконані у повному обсязі, відтак допущене порушення не має жодних правових чи економічних наслідків. 2. Невідповідність дати видачі листів-відгуків, відсутність додатків до аналогічного договору та підтвердження наявності обладнання мали бути підставою для надання вимогу про усунення протягом 24 годин, а не відхилення пропозиції, як вказує ДАСУ. Фактичну відповідність на час участі переможця вимогам тендерної документації Замовник додатково встановлено та перевірено шляхом запитів до переможця, відтак об’єктивно можна стверджувати, що учасник відповідав вимогам, отже жодних негативних наслідків в цій частині немає, зокрема, і не нанесено збитків державному бюджету. Однак Замовник не має фактичної можливості забезпечити усунення порушення, яке полягає у ненаданні вимоги. 3. ТД передбачала укладення договору з видом ціни – динамічна. Тому, закономірно, договір укладено з динамічною ціною. При цьому, якщо взяти до уваги зміст договірної ціни, наданої у складі пропозиції, та зміст договірної ціни в укладеному договори чітко вбачається, що вартість, зміст і усі показники є однаковими, що вказує на допущення учасником формальної помилки (описки) при зазначенні види ДЦ «тверда» при фактичному розрахунку динамічної. Таким чином, договірна ціна у договорі за своєю суттю, змістом і сумою не відрізняється від договірної ціни, наданої у складі пропозиції. Крім того, допущення даної формальної помилки не призвело до заподіяння збитків бюджету та не має негативних наслідків. Водночас, приписи висновку в частині зобов’язання припинити зобов’язання за договором не призводять до усунення виявлених на думку ДАСУ порушень. Водночас слід зауважити, що виконання договору є важливим, оскільки реконструкція водогону має на меті забезпечити відсутність проблем із водопостачанням у майбутньому, відтак стосується соціально важливого об’єкту. З огляду на це, вказаний ДАСУ спосіб усунення порушень та його наслідки є неспівмірними з наслідками розірвання. Водночас, повторне проведення закупівлі матиме наслідком значні затрати на часові та матеріальні ресурси на повторне проведення закупівлі. Таким чином, з огляду на вищевказані обґрунтовані причини неможливості усунення виявлених порушень та аргументовані заперечення на Висновок, а також незгоду замовника з інформацією, викладеною у висновку, Замовник скористається правом оскаржити висновок до суду в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту: 02.10.2023 14:43

Запити/Пояснення