-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
капітальний ремонт приміщення операційного блоку хірургічного відділення на 2-му поверсі під встановлення ангіографа в Комунальному некомерційному підприємстві "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради по вул. Гоголя, 172, м. Миргород, Полтавська область
дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178
Завершена
4 082 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 81 640.00 UAH
мін. крок: 2% або 81 640.00 UAH
Номер:
0a6c75dcea1444039079496680f8ccec
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-19-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2023 00:00
Період моніторингу:
19.09.2023 17:28 - 11.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.09.2023 № 81-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
19.09.2023 № 81-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-08-09-009332-a, 09.08.2023, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; надання роз’яснень до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю № 536/536 від 30 серпня 2023 року, укладеним з ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, особливості); надання роз’яснень до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Миргородська лікарня інтенсивного лікування» Миргородської міської ради (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи 09.08.2023 № 121; перелік змін до тендерної документації; тендерну документацію замовника (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.08.2023 № 123; питання до процедури від 13.08.2023 та роз’яснення замовника від 14.08.2023; тендерну пропозицію учасника ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №130 від 24.08.2023; повідомлення про намір укласти договір від 24.08.2023; договір про закупівлю № 536/536 від 30 серпня 2023 року, укладений з ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» на суму 3994775,00 грн, без ПДВ; відповіді замовника від 28.09.2023, та від 02.10.2023 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині не відхилення тендерних пропозицій учасників на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, коли тендерна пропозиція не відповідає, зокрема, іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
В тендерній документації (підпункт 2.5 пункту 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації) замовник вимагає від учасників надати: «Копію повідомлення про прийом працівника або залученого спеціаліста на роботу направлена до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідного повідомлення…».
Проте, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» не надано відповідних копії повідомлень про прийом працівників/залучених спеціалістів на роботу, що направлені до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, чим не дотримано вимог тендерної документації замовника.
З метою підтвердження чи спростування встановлених порушень в ході моніторингу замовнику 26.09.2023 через електронну систему закупівель надано відповідний запит. Відповідь замовника від 02.10.2023 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, «…На жаль, в ході розгляду пропозиції учасника було встановлено невідповідність встановленій у тендерній документації вимозі, яка не може бути задоволена будь-яким суб’єктом, який має намір взяти участь у даній закупівлі.
Таким чином, умовами тендерної документації визначено вимогу, яка не могла бути задоволена учасниками процедури закупівлі при формуванні тендерної пропозиції в повній мірі. Також зауважимо, що в ході розгляду пропозиції єдиного учасника даної процедури закупівлі не було застосовано дискримінаційного підходу, до того ж замовником застосовано об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та дотримані інші принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Щодо вказаного твердження замовника слід зауважити наступне. Згідно з нормами пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. З урахуванням викладеного, тендерну документацію створює безпосередньо замовник. При цьому, винятків щодо ненадання/часткового надання вищезазначених копій документів замовником в тендерній документації не встановлено. Отже, затребувані замовником у тендерній документації документи є обов’язковими для надання їх учасником у складі тендерної пропозиції.
Слід зазначити, що замовник не скористався правом, передбаченим пунктом 43 Постанови № 1178, щодо надання учаснику повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником в електронній системі закупівель.
З урахуванням викладеного, тендерна пропозиція учасника ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Період усунення порушень:
11.10.2023 16:14 - 26.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.10.2023 16:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Справа № 440/17360/23 від 11 грудня 2023 року
Дата публікації:
12.12.2023 08:41
Дата відкриття провадження:
11.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
440/17360/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником не може бути вжито заходів, які обумовлюють виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі додається.
Дата публікації звіту:
18.10.2023 15:06
Запити/Пояснення
Номер:
486f6e3673f345a897625c0f34017811
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.09.2023 11:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.09.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету Капітальний ремонт приміщення операційного блоку хірургічного відділення на 2-му поверсі під встановлення ангіографа в Комунальному некомерційному підприємстві "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради по вул. Гоголя, 172, м. Миргород, Полтавська область, код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація Очікуваною вартістю 4 082 000,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-09-009332-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із такого питання:
- постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо) на підставі яких замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a1b9b201e9284b94958b60620696cf48
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
28.09.2023 11:50
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Миргородська лікарня інтенсивного лікування» Миргородської міської ради у відповідь на запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень від 26.09.2023 року повідомляє наступне.
На виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), також керуючись вимогами ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» при плануванні закупівлі за предметом "Капітальний ремонт приміщення операційного блоку хірургічного відділення на 2-му поверсі під встановлення ангіографа в Комунальному некомерційному підприємстві "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради по вул. Гоголя, 172, м. Миргород, Полтавська область", код ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (ідентифікатор в системі публічних закупівель № UA-2023-08-09-009332-a), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось відповідно до очікуваної вартості робіт, визначеної за умовами кошторисних розрахунків. До того, фінансування даної закупівлі з урахуванням даних щодо вартості робіт, що планувались придбаватись, згідно з яким визначено розмір очікуваної вартості предмета закупівлі, здійснювалось відповідно до рішення тридцять п’ятої сесії Миргородської міської ради Полтавської області восьмого скликання від 12 липня 2023 року № 204 «Про внесення змін до рішення дванадцятої сесії міської ради восьмого скликання від 19 листопада 2021 року № 467 «Про затвердження Програми підтримки та розвитку комунального некомерційного підприємства «Миргородська лікарня інтенсивного лікування» Миргородської міської ради на 2022-2024 роки».
Звертаємо увагу на те, що замовником забезпечувалось обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі згідно до кошторисних розрахунків на виконання будівельних робіт. За результатом розгляду кошторисної частини проектної документації за предметом "Капітальний ремонт приміщення операційного блоку хірургічного відділення на 2-му поверсі під встановлення ангіографа в Комунальному некомерційному підприємстві "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради по вул. Гоголя, 172, м. Миргород, Полтавська область", який було проведено ТОВ "Перша будівельна експертиза", було отримано позитивний експертний звіт № 230721-14/В від 02 серпня 2023 року.
Технічні вимоги до предмета закупівлі було розроблено у відповідності до кошторисної документації на виконання робіт по об’єкту, зокрема, відомості обсягів робіт, підсумкової відомості ресурсів, локальних кошторисів на виконання будівельних робіт та локальних кошторисів на придбання устаткування, меблів та інвентарю.
Технічне завдання за умовами даної закупівлі розміщувалось в системі публічних закупівель у вигляді додатку 5 до тендерної документації (зі змінами) в останній редакції, яка доступна за прямим посиланням для завантажування - https://public-api.prozorro.gov.ua/api/2.5/tenders/082b7d40e12246048908f890181a53ec/documents/9dedb060504d4e5ea0f0f400848da78b?download=43086e0b4c164f7893b212ed8eee5228.
Запитів цінових пропозицій, дефектних актів в ході проведення даної закупівлі не створювалось.
Додатками до даного листа надаються: відомість обсягів робіт, підсумкова відомість ресурсів, локальні кошториси на виконання будівельних робіт, локальні кошториси на придбання устаткування, меблів та інвентарю та експертний звіт.
Номер:
44e0fd77049c49bd96ba63be5c887c44
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.09.2023 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.10.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету Капітальний ремонт приміщення операційного блоку хірургічного відділення на 2-му поверсі під встановлення ангіографа в Комунальному некомерційному підприємстві "Миргородська лікарня інтенсивного лікування" Миргородської міської ради по вул. Гоголя, 172, м. Миргород, Полтавська область, код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація Очікуваною вартістю 4 082 000,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-09-009332-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із такого питання:
В тендерній документації (підпункт 2.5 пункту 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації «кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям») замовником передбачено надання Копій повідомленнь про прийом працівника або залученого спеціаліста на роботу направлена до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідних повідомлень.
Проте, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» не надано копії повідомленнь про прийом працівників на роботу направлених до органів податкової служби України разом із отриманим документом(квитанцією) від територіального органу ДПС. Чому дану тендерну пропозицію не було відхилено?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3e6443b813ad456591cf2096803d649d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
02.10.2023 15:10
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Миргородська лікарня інтенсивного лікування» Миргородської міської ради у відповідь на запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень від 27.09.2023 року повідомляє наступне.
На виконання вимог пункту 1 Розділу III тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації), а саме надається інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – подається учасником у відповідності до вимог, наведених у Додатку 1 документації.
Згідно до вимоги, що визначена пунктом 2.5 Таблиці 1 пункту 1 Розділу I Додатку 1 тендерної документації, встановлена вимога наданя копії повідомлення про прийом працівника або залученого спеціаліста на роботу, направлена до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідного повідомлення. У повідомленні про прийом на роботу повинна обов’язково відображатись достовірна інформація про назву страхувальника (учасника), ПІП застрахованої особи (працівника) та номер наказу (або розпорядження) про прийняття на роботу. Як виключення, повідомлення про прийом працівника на роботу разом із квитанцією не надаються на члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації.
У такий спосіб вимагалось надання саме повідомлення про прийом на роботу та квитанції про її отримання територіальним органом ДПС.
На жаль, в ході розгляду пропозиції учасника було встановлено невідповідність встановленій у тендерній документації вимозі, яка не може бути задоволена будь-яким суб’єктом, який має намір взяти участь у даній закупівлі.
Постановою КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 "Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту" (далі – Постанова № 413) установлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
Постановою № 413 також визначено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту.
При цьому жодним законодавчим актом або іншим нормативним документом не встановлено форми або вимоги щодо створення роботодавцем або іншим суб’єктом інформації або повідомлення про прийом працівника або залученого спеціаліста на роботу.
Таким чином, умовами тендерної документації визначено вимогу, яка не могла бути задоволена учасниками процедури закупівлі при формуванні тендерної пропозиції в повній мірі.
Також зауважимо, що в ході розгляду пропозиції єдиного учасника даної процедури закупівлі не було застосовано дискримінаційного підходу, до того ж замовником застосовано об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та дотримані інші принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Номер:
277e6b2823bb407aa684e0578d76222a
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
16.10.2023 15:23
Опис:
Станом на дату оприлюднення Висновку ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» було виконану частину обсягу робіт, а замовником прийнято у встановленому умовами договору порядку.
Звертаємо увагу на те, що розділом 9 договору, укладеного між Замовником та ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» визначено гарантійні строки якості закінчених робіт та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів). У разі розірвання договору в цілому усі умови договору між його сторонами будуть припинені і, як наслідок, замовник не зможе в подальшому висувати претензії щодо виконання гарантійних зобов’язань з боку генпідрядника, яким є ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ».
Крім того, вимога здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю № 536/536 від 30 серпня 2023 року, укладеним з ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ» є такою, що порушує основоположний принцип права – принцип пропорційності, який передбачає дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Вимога Держаудитслужби щодо розірвання договору або будь-яка інша вимога, яка має наслідком припинення зобов’язань за договором, є непропорційною тяжкості порушення, а усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований у висновку спосіб може призвести до порушення майнових прав та інтересів замовника та матиме негативні наслідки для його репутації, що є непропорційним у співвідношенні з виявленим недоліком.
Так, законодавством України передбачені виключні підстави, за яких договір може бути визнано недійсним або нікчемним, або договір може бути розірвано в односторонньому порядку.
Просимо вказати, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, що не можуть призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства.
Номер:
00adba05189547c4b74814843661550f
Назва:
Відповідь на запит про надання роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
16.10.2023 17:19
Опис:
Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області розглянуто Ваше звернення від 16.10.2023 за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-09-009332-a, про що повідомляємо. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині не відхилення тендерних пропозицій учасників на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, коли тендерна пропозиція не відповідає, зокрема, іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з цим, повідомляємо: Частиною сьомою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що у висновку обов’язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. При тому, наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Наказ № 552) затверджено форму такого висновку, який складається із вступної частини, в якій зазначається інформація про закупівлі, предмет закупівлі, інформація про оприлюднення та застосовану процедуру закупівлі, підстави здійснення моніторингу та дата початку моніторингу, та констатуючої частини, де зазначається дата закінчення моніторингу та інформація про результати моніторингу, висновок про наявність чи відсутність порушення та зобов’язання щодо його усунення у разі виявлення.
Отже, відповідно до статті 8 Закону та положень Наказу № 552 Управлянням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області складено Висновок з описом тієї інформації, яку вимагають зазначені норми законодавства. Управління, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю № 536/536 від 30 серпня 2023 року, укладеним з ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ». Згідно з частиною 8 статті 8 Закону протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Частиною 8 статті 8 Закону визначено порядок дій замовника процедури закупівлі в разі виявлення за наслідками проведення моніторингу порушень чинного законодавства при здійсненні публічної закупівлі. Законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усуненні порушень, зазначених у висновку, зокрема, шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень. Верховний Суд неодноразово наголошував, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути здійснена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі приписи на адресу підконтрольного суб’єкту (об’єкту контролю, його посадових осіб), які є обов’язковими до виконання останнім. Виходячи із структури та змісту частини 8 статті 8 Закону, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю № 536/536 від 30 серпня 2023 року, укладеним з ПП «КОЛДІ БУДІНВЕСТ».