-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (додаткові роботи)
Завершена
71 531 295.41
UAH з ПДВ
Номер:
6fa3f48d0d31476d81f15ab69447a8a8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-15-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2023 00:00
Період моніторингу:
15.09.2023 15:44 - 07.10.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
15.09.2023 № 275
Київ
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу закупівель»
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-08-09-005091-a 09.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 09.08.2023 № 29-Б на суму 71 531 295,41 гривень з ПДВ, пояснення та документи Замовника, надані 21.09.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Частиною першою статті 4 Закону визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Разом з тим, під час моніторингу встановлено, що 30.12.2022 в електронній системі закупівель Замовником оприлюднена інформація про проведення закупівлі без застосування електронної системи закупівель за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-30-007364-a) щодо закупівлі робіт із капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область, очікуваною вартістю 186 847 687,47 грн та укладено договір про закупівлю від 29.12.2022 № 46-Б (далі – Основний договір). Договір в електронній системі закупівель не опублікований.
Наразі Замовником проводиться закупівля додаткових робіт за предметом закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей, що напряму пов’язано з Основним договором.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року через повномасштабну військову агресію російської федерації зазначена вимога Закону є особливо актуальною.
Для з’ясування причин укладення Замовником договору без застосування електронної системи закупівель на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей Держаудитслужба 18.09.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника та просила надати, зокрема, копію Основного договору з усіма невід’ємними частинами (додатками), додатковими угодами до нього, в тому числі перелік робіт які необхідно виконати за ним, та інформацію стосовно його виконання станом на дату оприлюднення цього запиту в електронній системі закупівель.
Замовник 21.09.2023 надав пояснення, в яких зазначив, що запитувана інформація щодо договору №46-Б від 29.12.2022 року не може бути предметом дослідження в рамках цього моніторингу, так як є іншою закупівлею без застосування електронної системи закупівель (UA-2022-12-30-007364-a), по якій оприлюднено окремий звіт про договір про закупівлю.
Враховуючи викладене, Держаудитслужбою питання щодо наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідності укладеного договору вимогам законодавства під час моніторингу не досліджувалось.
Період усунення порушень:
29.09.2023 16:32 - 05.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2023 16:32
Запити/Пояснення
Номер:
be1c060fce3d4644bd7cd8bd1339044a
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.09.2023 19:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-09-005091-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (перелік додаткових будівельних робіт, визначених уповноваженою особою під час здійснення коригування проектно-кошторисної документації предмету процедури закупівлі за номером UA-2022-12-30-007364-a, експертний звіт, яким затверджені згадані коригування, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у зв’язку із закупівлею додаткових робіт, пов’язаних із предметом закупівлі основного договору від 29.12.2022 № 46-Б, саме в того самого виконавця робіт – товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНСМІСТ».
3. Надати договір від 29.12.2022 № 46-Б з усіма невід’ємними частинами (додатками), додатковими угодами до нього, в тому числі перелік робіт які необхідно виконати за ним, та інформацію стосовно його виконання станом на дату оприлюднення цього запиту в електронній системі закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
10551fcb0c8846e3927761f46cf8ed41
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
21.09.2023 16:37
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (надалі – Замовник) у відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 18.09.2023р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (додаткові роботи) (UA-2023-08-09-005091-a) пояснює наступне.
По першому питанню.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (далі - Замовник) інформує, що перелік додаткових будівельних робіт зазначений у договірній ціні - Додаток 1 до договору від 09.08.2023 року №29-Б, що є предметом дослідження зазначеного моніторингу і є в загальному доступі. Для зручності додаємо Додаток 1 до договору від 09.08.2023 року №29-Б. Також наголошуємо, що у уповноваженої особи відсутні повноваження визначати перелік додаткових робіт, а також відсутній факт коригування проектної документації, так як закупівля капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (UA-2022-12-30-007364-a) здійснювалась за принципом «Проектуй-Будуй», тобто і розробка проектної документації, і будівельні роботи закуповувались в межах однієї закупівлі. Це стала практика останніх років в дорожній галузі.
Також зазначаємо, що розмір бюджетного призначення Замовником не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Щодо очікуваної вартості та технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Замовником з ТОВ «Укртрансміст» (далі – Підрядник) було укладено договір від 29.12.2022 року №46-Б на виконання робіт з капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область, (далі – Основний договір), яким передбачено розроблення проектної документації та виконання певних будівельних робіт, перелік яких був визначений орієнтовно, так як вказана модель закупівлі унеможливлює визначення всіх видів робіт до здійснення проектування. За результатами розроблення проектної документації, проходження експертизи (позитивний експертний звіт № 42584 від 13.06.2023 р. щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Капітальний ремонт мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка -/Р-47/ з підходами, Миколаївська область» - додається), зафіксовано наявність додаткових робіт, які не були враховані в договірній ціні на будівельні роботи Основного договору внаслідок викладених вище обставин. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі «капітальний ремонт мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (додаткові роботи)», а також визначення його очікуваної вартості здійснено на підставі затвердженої проектної документації, що пройшла комплексну експертизу.
По другому питанню.
Підстава для укладення договору без застосування електронної системи: Підпункт 8 пункту 13 Особливостей - у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Замовником з Підрядником було укладено Основний договір з описаними вище умовами. За результатами розроблення проектної документації зафіксовано наявність додаткових робіт, які не були враховані в договірній ціні на будівельні роботи Основного договору, так як вказана модель закупівлі унеможливлює визначення всіх видів робіт до здійснення проектування.
Вартість будівельних робіт за Основним договором складає 183 991 687,47 грн. Сто вісімдесят три мільйони дев’ятсот дев’яносто одна тисяча шістсот вісімдесят сім грн. 47 коп.) з ПДВ, а очікувана вартість додаткових робіт складає 71 531 295,41 грн. (Сімдесят один мільйон п’ятсот тридцять одна тисяча двісті дев’яносто п’ять грн. 41 коп.) з ПДВ (38,88% ціни Основного договору про закупівлю). Також слід зазначити, що наявні додаткові роботи безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі Основного договору, так як є єдиним проектом капітального ремонту. Виконання додаткових робіт можливе лише виконавцем робіт Основного договору, так як всі роботи на об’єкті капітального ремонту технологічно пов’язані. Крім того, ТОВ «УКРТРАНСМІСТ», з яким на сьогодні укладено договір підряду і який гарантував дотримання гарантійних термінів експлуатації об’єкту (його конструктивних елементів) протягом певного проміжку часу після введення об’єкта в експлуатацію. У разі виконання різними підрядними організаціями окремо додаткових видів робіт вище зазначений підрядник ТОВ «УКРТРАНСМІСТ» не зможе гарантувати дотримання зазначених термінів. Втрата Замовником зобов’язань підрядника щодо дотримання гарантійних термінів експлуатації не дозволить за рахунок підрядника ліквідувати недоліки і дефекти та вирішувати інші проблеми технічного характеру, пов’язані з експлуатацією та обслуговуванням об’єкту, які можуть виникнути під час експлуатації, що приведе до зайвого витрачання бюджетних коштів.
Враховуючи наведене, у зв’язку з забезпеченням якості з подальшим дотриманням гарантійних термінів експлуатації об’єкта підрядником, доцільно, економічно та технічно обґрунтовано здійснення закупівлі додаткових робіт у того самого підрядника, який на сьогодні виконує роботи з капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область, а саме у ТОВ «УКРТРАНСМІСТ». Протокол уповноваженої особи додається.
По третьому питанню.
Відповідно пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Пунктом 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (надалі – Особливості) передбачено що Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг … закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Частина 5 статті 8 Закону пердбачає, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Витягом з переліку закупівель який є додатком до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу закупівель» №275 від 15.09.2023 р. розпочато моніторінг закупівлі робіт з капітального ремонту мосту на км 103+696 автомобільної дороги загального користування державного значення Р-81 Казанка-Снігурівка-/Р-47/ з підходами, Миколаївська область (додаткові роботи), унікальний номер UA-2023-08-09-005091-a, дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 09.08.2023. Запитувана інформація щодо договору №46-Б від 29.12.2022 року не може бути предметом дослідження в рамках цього моніторингу, так як є іншою закупівлею без застосування електронної системи закупівель (UA-2022-12-30-007364-a), по якій оприлюднено окремий звіт про договір про закупівлю.
Також наголошуємо, що у відповідності до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також замовник звертає увагу, що відповідно до статті ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Пункт.14 ч.1 ст.1 Закону чітко визначає що є моніторингом процедури закупівлі. Розділ VIII Закону регламентує основні вимоги до договору про закупівлю, порядок внесення змін до нього, звітність про виконання договору та випадки нікчемності договору про закупівлю. Інформація стосовно поточного виконання договору є умовою (умовами) укладеного господарського договору і жодним нормативним актом в сфері публічних закупівель не регламентовано порядок виконання та прийняття виконаних робіт по укладеному договору. Також звертаємо увагу, що відповідно до п.1 ч.4, ч.3 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013р. № 631, стан виконання умов договору, внесення змін до нього, в тому числі вимог щодо якості, кількості (обсягів) предмета закупівлі, ціни договору, віднесено до питань, які перевіряються виключно під час проведення інспектування або під час державного фінансового аудиту і не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі. Ще раз підкреслюємо, що виконання робіт є саме умовою договору.