-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту _______________ Шевченківського району м. Києва
Завершена
14 608 114.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 040.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 040.57 UAH
Номер:
9b10692fb8824964b26e1866de95a557
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-26-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.09.2023 00:00
Період моніторингу:
26.09.2023 11:59 - 18.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.09.2023 № 284
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 21 вересня 2023 року № 277-в «Про надання відпустки Басалаєвій А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
21 UA-2023-08-07-000762-a 07.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства установлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РУБІН - УКРАЇНА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.08.2023 №63/23, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «РУБІН - УКРАЇНА» (далі – ТОВ «РУБІН - УКРАЇНА»), повідомлення про намір укласти договір від 21.08.2023, договір від 01.09.2023 № 465 на суму 136 814 44,67 гривень з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 29.09.2023.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що тендерна документація містить в своєму складі проект договору (пункт 5.1 додаток 3 до тендерної документації) в якому визначено, що виконавець приймає на себе гарантійні обов'язки щодо якості виконаних робіт терміном 24 (двадцять чотири) місяці, а на матеріали – протягом дії гарантійних зобов’язань, наданих виробником матеріалів і зобов'язується за свій рахунок в 15-ти денний термін з моменту офіційного звернення Замовника усунути всі приховані дефекти виявлені протягом дії гарантійних зобов'язань.
Учасник закупівлі ТОВ «РУБІН - УКРАЇНА» в складі тендерної пропозиції 14.08.2023 завантажив гарантійний лист щодо погодження з проектом договору від 11.08.2023 № 5.10 (файл. 5.10 ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ ПРО ПОГОДЖЕННЯ З ПРОЕКТОМ ДОГОВОРУ.pdf.p7s), яким надав згоду з проектом договору (додаток 3 до тендерної документації), в тому числі щодо гарантійних обов'язків щодо якості виконаних робіт терміном 24 (двадцять чотири) місяці, а на матеріали – протягом дії гарантійних зобов’язань, наданих виробником матеріалів і зобов'язується за свій рахунок в 15-ти денний термін з моменту офіційного звернення Замовника усунути всі приховані дефекти виявлені протягом дії гарантійних зобов'язань.
Положення пункту 5.1 без змін в остаточній редакції були включені в укладений між сторонами Договір.
Водночас, частиною четвертою розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником встановлено вимогу про те, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 були затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва).
Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об’єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі –ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином положення пункту 5.1 проекту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім, цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «РУБІН - УКРАЇНА» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень:
13.10.2023 17:32 - 28.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.10.2023 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі висновку моніторингу були внесені зміни в договір №465 від 01.09.2023.
Дата публікації звіту:
20.10.2023 14:19
Запити/Пояснення
Номер:
50b06a164ec54ed6b4639b0059e79c5f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.09.2023 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-07-000762-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
da4f0fe718e647358fe9af2ae6bd7cbc
Назва:
Пояснення на запит від 27.09.2023 Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
29.09.2023 08:32
Опис:
Відповідно до положень пункту 1.3. Статуту Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» (далі за змістом Статут, - Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, іншими нормативно – правовими актами, а також вищевказаним Статутом.
Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» діє у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно із Статутом метою діяльності Підприємства є отримання прибутку від провадження господарської діяльності, спрямованої на забезпечення ефективного управління, належного утримання житлового та нежитлового фонду, утримання прибудинкових територій, об’єктів благоустрою.
Відповідно до положень пункту 1.1. та пункту 1.2. Статуту, Підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва.
Відповідно до рішення Київської міської ради від 09 жовтня 2014 року № 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» Підприємство віднесено до сфери управління Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.
Підприємство утворено рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 19 лютого 2007 року № 187 «Про вдосконалення системи управління житлово-комунальним господарством Шевченківського району м. Києва» та перейменовано відповідно до рішення Київської міської ради від 09 жовтня 2014 року № 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва».
Засновником та власником Підприємства є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада. Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (доступ до якого є вільним за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result ), в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Слід також звернути увагу на те, що Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків), розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням: https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.html.
Водночас необхідно підкреслити, що Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» відповідно до Бюджетного кодексу України не є ані головним розпорядником бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України).
Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» є одержувачем бюджетних коштів. На підтвердження цього, є в наявності інформація в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному державному вебпорталі за посиланням: https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/34966254/profile.
Крім того, зазначаємо, що вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (із змінами та доповненнями) (далі – Постанова № 710) адресовано до виконання головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки.
Тобто виключно замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 41 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 41 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
Як уже було зазначено вище, з наведенням законодавчих норм та необхідних посилань, Замовник – Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Таким чином вимоги законодавства щодо оприлюднення обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не стосуються Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва».
Додатково додаємо відповідні документи на підставі яких було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначеного його очікувану вартість, в додатках:
Додаток 1. Розпорядження Про визначення замовника виконання робіт з капітального ремонту приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва на 2023 рік;
Додаток 2. Робочий проект. Том 1. Звіт технічного обстеження. 253 – ТО;
Додаток 3. Робочий проект. Том 2. Загальна пояснювальна записка. Вихідні дані. 253 – ПЗ;
Додаток 4.Робочий проект. Том 6. Зведений кошторисний будівництва. Відомість ресурсів до зведеного кошторного розрахунку вартості об'єкта будівництва. Об'єктний та локальний кошториси. 253 – Кошт;
Додаток 5. Наказ Про затвердження проєктної документації по об'єкту Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту Шевченкіського району м. Києва.