-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12а в місті Обухів, Київської області (ДК 021-2015: 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
22 730 676.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 113 653.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 113 653.38 UAH
Номер:
a8892f7e900b4ecbbabbd633371738a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-01-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.08.2023 00:00
Період моніторингу:
01.09.2023 15:20 - 23.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.08.2023 № 240
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-08-03-011613-a 03.08.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК» встановлено недотримання пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922- VIII та підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня
оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від б/д № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 14.08.2023, тендерну пропозицію ТОВ «СІЛАРК» (далі – Переможець), протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця від 15.08.2023 №15, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 15.08.2023, договір від 22.08.2023 № 119, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 07.09.2023 від 21.09.2023.
Моніторингом встановлено, що на участь в торгах подано тендерні пропозиції двох учасників: ТОВ «СІЛАРК» з остаточною ціною 18 050 612,97 грн з ПДВ та ТОВ «МІСЬКЕ БУДІВНИЦТВО» з остаточною ціною 20 587 736,62
грн з ПДВ.
Переможцем торгів визначено ТОВ «СІЛАРК» з остаточною ціною 18 050 612,97 грн з ПДВ.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема, інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 до ТД, на підтвердження відповідності учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Замовник установив вимогу, щодо надання довідки за формою 1. В довідці має бути зазначена вся техніка/обладнання відповідно до підсумкової відомості ресурсів.
У розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, наданої учасником ТОВ «СІЛАРК» у складі тендерної пропозиції зазначено будівельні машини та механізми, що будуть використовуватися при виконанні робіт, передбачених дефектним актом та локальними кошторисами, де, зокрема під пунктом 12 зазначено використання бульдозерів, потужністю 59 кВт в обсязі 30,670698 машиногодин.
Крім того, відповідно до пункту 1 локального кошторису №02-01-027 та пункту 45 локального кошторису №07-01-01 передбачено розроблення грунту бульдозерами потужністю 59 кВт.
Однак, у довідці від 10.08.2023 №10/08-23/1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (далі - Довідка від 10.08.2023 №10/08-23/1), наданій учасником у складі тендерної пропозиції бульдозер відсутній, чим не дотримано вимогу пункту 1 Додатку 2 до ТД та не підтверджено відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Крім того, згідно з пунктом 1 Додатку 2 до ТД у складі тендерної пропозиції Учасник має надати – декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на зазначену спеціальну техніку.
Відповідно до пунктів 9 та 10 Довідки від 10.08.2023 №10/08-23/1 зазначено спеціальний вантажний автокран більше 20 т, що використовується учасником на підставі договору оренди від 07.08.2023 №070823 та автопідйомник, що використовується учасником на підставі договору надання послуг від 09.08.2023 №09/08-23.
Згідно з пунктом 7 Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, підйомники для підіймання працівників, пасажирські підвісні канатні дороги, фунікулери, ескалатори та пасажирські конвеєри, колиски приводні для підіймання працівників відносяться до машин та механізмів підвищеної небезпеки.
Однак, Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на спеціальний вантажний автокран більше 20 та автопідйомник у складі тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК» не надано, чим не дотримано вимогу пунктом 1 Додатку 2 до ТД та не підтверджено відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СІЛАРК» як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі установленим статтею 16 цього Закону № 922-VIII.
Крім того, відповідно до Додатку 3 до ТД цiна тендерної пропозицiї (договiрна цiна) учасника повинна бути розрахована вiдповiдно до діючих кошторисних норм України у будівництві (Настанова з визначення вартості будівництвата). виконана у програмному комплексi АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (надається замовнику у форматі .imd або .bdcu, або .bdcr) та .pdf.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
На виконання даної вимоги ТОВ «СІЛАРК» надано договірну ціну до якої не включено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначеними на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинених інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, а отже, не дотримано умови Додатку 3 до ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей
№ 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СІЛАРК» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД, а уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
27.09.2023 17:48 - 12.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2023 17:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
ПОЗОВНА ЗАЯВА ПРО ВИЗНАННЯ ПРОТИПРАВНИМ ТА СКАСУВАННЯ ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ
Дата публікації:
11.10.2023 16:22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
88ed608d7f0f43728a043caadc6bd6b7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.09.2023 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є роботи з реконструкції магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12а в місті Обухів, Київської області (код за ДК 021-2015: 45454000-4 - Реконструкція), проведеної Комунальним підприємством Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд» (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-03-011613-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b23f98540bdd4808a7316590a1811f62
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.09.2023 09:18
Опис:
Замовником було проведено відкриті торги з особливостями по предмету закупівлі «Виготовлення проектно-кошторисної документації «Реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області», в т.ч. експертиза (Код ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)», за результатами якої КПОМР «Обухівтеплотрансбуд» підписало договір з ТОВ «НВЦ «Дорбудтехнологія».
На виконання даного договору КПОМР «Обухівтеплотрансбуд» отримало Проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області» з позитивним висновком експертизи.
Відповідно до вище зазначених документів було сформовано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Згідно рішення Обухівської міської ради №876-42-VIII від 13 липня 2023 року «Про внесення змін до Статуту Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд» та затвердження його у новій редакції та визначення цільового призначення для коштів невикористаного залишку збільшеного статутного капіталу», КПОМР «Обухівтеплотрансбуд» уповноважено використати кошти збільшеного статутного капіталу на:
1. Реконструкцію магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області – 17 791 400,00 грн.
2. Визначити цільове призначення для коштів невикористаного залишку в сумі 4 241 500,00 грн. статутного капіталу Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд», який був збільшений відповідно до рішення Обухівської міської ради від 30.03.2023 №826-39-VIII «Про внесення змін до Статуту Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд» та затвердження його у новій редакції»:
- реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області – 4 241 500,00 грн.
3. Визначити цільове призначення для коштів невикористаного залишку в сумі 102 580,00 грн. статутного капіталу Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд», який був збільшений відповідно до рішення Обухівської міської ради від 10.11.2022 №658-34-VIII «Про внесення змін до Статуту Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд» та затвердження його у новій редакції» зі змінами, внесеними рішенням Обухівської міської ради Київської області від 30.03.2023 №827-39-VIII «Про внесення змін до рішення Обухівської міської ради від 10.11.2022 №658-34-VIII «Про внесення змін до Статуту Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд» та затвердження його у новій редакції»:
- реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області – 102 580,00 грн.
4. Визначити цільове призначення для коштів податкового кредиту в сумі 1 354 220,00 грн. отриманого за результатами проведених у 2022 та 2023 роках закупівель товарів і робіт за кошти поповненого статутного капіталу Комунального підприємства Обухівської міської ради «Обухівтеплотрансбуд»:
- реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області – 1 354 220,00 грн..
КПОМР «Обухівтеплотрансбуд» не має власного веб-сайту та не розміщував обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також повідомляємо, що КПОМР «Обухівтеплотрансбуд» не є розпорядниками бюджетних коштів та не підпадає під вимоги Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання коштів».
Номер:
7938bfed8e9d4419b4487b8c3bcc77a8
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.09.2023 17:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2023 00:00
Опис:
Виходячи з наданих Замовником пояснень від 07.09.2023 на запит Північного офісу Держаудитслужби від 04.09.2023 року просимо надати проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області», зокрема, але не виключно позитивний експертний звіт.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fa860a3590b44615821482ef817aa223
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.09.2023 10:56
Опис:
Відповідно до запитуваної інформації надаємо Проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Реконструкція магістральних теплових мереж на ділянці від пункту розподілу №2 по вул. Миру, 13 а до церкви Різдва Пресвятої Богородиці по вул. Миру, 12 а в місті Обухів, Київської області» (згідно з додатками).
Також експертний звіт можна переглянути за адресою: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_detail/3158985544139015770
(номер експертного звіту: 0111-4299-23/УЕГ/А)
Номер:
2cf6668321804054ab0698c461fe0794
Назва:
Щодо невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК».
Дата опублікування:
03.10.2023 11:25
Опис:
Вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК» з підстави відсутності у довідці від 10.08.2023 №10/08-23/1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій бульдозера не було б аргументованим, оскільки у довідці наявна інша техніка, якої достатньо для виконання робіт за предметом закупівлі.
Крім цього, відсутність в складі тендерної пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на спеціальний вантажний автокран та автопідйомник жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК».
Рішення щодо визначення учасника ТОВ «СІЛАРК» переможцем було прийнято, в першу чергу, опираючись на мету Закону України «Про публічні закупівлі» та, керуючись його принципами, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Так, у разі відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СІЛАРК» та визначення переможцем наступного учасника Підприємством додатково би було витрачено понад 2,5 млн. гривень.
В частині зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель замовник повідомляє наступне.
У висновку моніторингу зазначено «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Щодо наведених зобов’язань щодо усунення порушень замовник вважає за необхідне зазначити на неможливості його виконання з огляду на наступне. Зауваження наведені у висновку стосуються роботи уповноваженої особи – юрисконсульта Наруцького Андрія. При цьому, уповноважена особа відповідає лише за проведення процедури закупівлі, але жодним чином не наділена повноваженнями на спонукання суб’єкта господарювання на припинення зобов’язань за договором. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір також може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Тобто, для того, щоб розірвати договір в судовому порядку повинні бути причини. Проте у Висновку не зазначено, які саме правові підстави слід застосувати для розірвання договору про закупівлю. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Натомість, на даний час, договір про закупівлю перебуває в процесі виконання, претензії щодо якості виконаних робіт в замовника відсутні, а тому відсутні будь-які підстави для розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку. Зобов’язання щодо усунення порушення законодавства передбачене у Висновку у даному випадку є непропорційним встановленим порушенням.
Договір, за яким нам пропонують припинити зобов’язання є укладеним ще 22.08.2023 року і на даний момент є більшою частиною виконаним. При цьому, захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю, що наразі майже виконаний, відноситься до виключних заходів, обрання яких можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Відповідної позиції дотримується , зокрема, суд у Справі № 140/15644/20 від 27.01.2021 (оголошення № UA-2020-07-21-007760-b). У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю.
З огляду на такі обставини вважаємо, що зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Розірвання договору в даних обставинах призведе до безпідставного порушення майнових прав суб’єктів — сторін договору про закупівлю, в тому числі, порушення прав та інтересів третьої особи – підрядника, який сумлінно і належним чином виконував свої зобов’язання і в діях якого немає жодної вини. А також — матиме негативні наслідки для репутації замовника.
Тобто ці дії є непропорційними порівняно з виявленими недоліками. ( Рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі № 120/1297/20-а від 16.06.2020. Вважаємо, Висновок Держаудитслужби необґрунтованим, надміру формальним, таким, що не відповідає критеріям та розсудливості та «пропорційності», а вимогу про зобов’язання замовника вжити заходів до припинення зобов’язань за договором, що не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає інтереси територіальної громади та не порушує принципів здійснення публічних закупівель, визначених законодавством.