• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Молоко згущене, молоко сухе

Завершена

118 560.00 UAH з ПДВ
Номер: a5a66b21c1e24d8888053ed6321a893e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-08-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2023 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 08.08.2023 15:18 - 30.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.08.2023 № 61-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника управління Алла МАМОНОВА Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від _08.08.2023 № 61-з Перелік закупівель, по яким проводиться моніторинг 2. UA-2023-08-02-012787-a, яку проведено Комунальною установою «Любомирівський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради;
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 881-80-44, garikkiselev@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: В ході моніторингу встановлено: - порушенням п.5 та 10 Особливостей №1178 в частині укладання договору про закупівлю без застосування відповідної процедури, який відповідно до підпункту 1 п. 21 Особливостей № 1178 вважається нікчемним.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів, щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 11 » серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для здійснення закупівлі без застосування електронної системи закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік; оголошення про проведення закупівлі; укладений договір. Дослідженням питання наявності підстав для здійснення закупівлі без застосування електронної системи закупівель встановлено наступне. В ході моніторингу в електронній системі закупівель Замовнику направлено запит з метою отримання інформації щодо підстав, якими обумовлено здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. На запит отримано інформацію, в якій Замовник повідомив, що закупівлі UA-2023-08-02-012428-a проведені Замовником без застосування електронної системи закупівель на підставі пп.2 п.13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, яка передбачає можливість проведення закупівель по прямим договорам якщо замовник перебуває в зоні бойових дій. Оскільки установа Любомирівський ПНІ перебуває в зоні бойових дій, Замовник скористався таким правом. Разом з цим, Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України наказом від 09.03.2023 № 84 «Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», що набрав чинності 10.03.2023, змінено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Вказаними змінами всю територію Запорізького району віднесено до територій можливих бойових дій. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» внесено низку змін до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості №1178). Зокрема п.п.2 п.13 вказаних Особливостей №1178 викладено у новій редакції. Відтепер придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли замовник або його відокремлений підрозділ, що здійснює закупівлю згідно з абзацом другим пункту 15 цих особливостей, перебуває на території активних бойових дій, які не були завершені на дату укладення договору про закупівлю. З огляду на викладене з 10.03.2023 замовники, що зареєстровані на території Запорізького району, не підпадають під дію норми п.п. 2 п. 13 Особливостей №1178, тобто не можуть укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Отже, у урахуванням вказаних законодавчих норм та того факту, що вартість закупівлі перевищує 100 тис. грн, Замовник мав керуватись п.10 Особливостей № 1178, відповідно до якого, у разі закупівлі товарів вартістю, яка перевищує 100 тис. грн слід застосовувати процедуру відкритих торгів з особливостями. Відповідно до п.5 Особливостей № 1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Отже, укладання Замовником договору від 01.08.2023 №41 з ТОВ "Продхаус" на суму 118 560,00 грн є порушенням п.5 та 10 Особливостей №1178. Відповідно підпункту 1 п. 21 Особливостей № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей. Враховуючи вказану законодавчу норму договір від 01.08.2023 №41, укладений між Замовником та ТОВ "Продхаус" є нікчемним. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Період усунення порушень: 11.08.2023 10:03 - 26.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 11.08.2023 10:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання рішення Держаудитслужби щодо розірвання договору, доводимо до Вашого відома про припинення дії договору від 01.08.2023 року № 41. Підстава: Додаткова угода від 14.08.2023 року № 1 Про розірвання договору про закупівлю. Тобто рішення моніторингу виконано Замовником у повному обсязі.
Дата публікації звіту: 14.08.2023 22:24

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • contractsWithoutProcurement: Так
Опис: На виконання рішення Держаудитслужби щодо розірвання договору, доводимо до Вашого відома про припинення дії договору від 01.08.2023 року № 41. Підстава: Додаткова угода від 14.08.2023 року № 1 Про розірвання договору про закупівлю. Тобто рішення моніторингу виконано Замовником у повному обсязі.
Дата публікації: 14.09.2023 16:13

Запити/Пояснення