-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
15320000- «Фруктові та овочеві соки» ( Концентровані соки)
Завершена
183 408.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 917.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 917.04 UAH
Номер:
5753d6ea20fd49e6be4e7977e5886613
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-18-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.09.2023 00:00
Період моніторингу:
18.09.2023 17:05 - 10.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.09.2023 Одеса № 223
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.09.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 18.09.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.09.2023 № 223
Витяг з переліку
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
11 UA-2023-08-02-012734-a 02.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання строків розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 36 Особливостей та частини 10 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), строків розгляду тендерної пропозиції, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.08.2023 № 122, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Коваленка Сергія Віталійовича (далі – ФОП Коваленко С.В.), вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Коваленко С.В., протокольне рішення уповноваженої особи від 14.08.2023 № 142, протокольне рішення уповноваженої особи від 22.08.2023 № 166, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 22.08.2023 в електронній системі закупівель, договір від 28.08.2023 № 110 (далі - Договір), додаткову угоду від 28.08.2023 № 1 до Договору, пояснення отримані 25.09.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до пункту 1 частини 1 додатка 1 до ТД для підтвердження наявності такого кваліфікаційного критерія як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник в тому числі надає договори в повному обсязі з усіма додатками.
Учасником ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір «Про закупівлю продукції харчової промисловості» від 16.01.2020 № 6 (далі – Договір № 6), не у повному обсязі, а саме: розділ 9 Договору № 6 не у повному обсязі, а також відсутні реквізити та підписи сторін.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.09.2023 щодо надання учасником ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції Договору № 6 не у повному обсязі, Замовник 25.09.2023 надав у відповідь відповідний договір у повному обсязі.
Проте учасником ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції надано аналогічний Договір № 6 не у повному обсязі, а саме: відсутня сторінка Договору № 6, яка містить пункти 9.2, 9.3 розділу 9, розділи 10-13, чим не дотримано вимоги пункту 1 частини 1 додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 1 частини 1 додатка 1 до ТД для підтвердження наявності такого кваліфікаційного критерія, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник в тому числі надає видаткові накладні з підписами обох сторін та/або відгук від замовника з інформацією про якість поставленої продукції, своєчасність поставок, найменування та кількість поставлених товарів з зазначенням дати та номеру договору.
Проте учасник ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції надав відгук Роздільнянської міської ради від 05.01.2021 б/н, в якому відсутня інформація про кількість поставлених товарів, чим не дотримано вимоги пункту 1 частини 1 додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 6 частини 4 додатка 1 до ТД учасник надає копію паспорта, у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, завірений належним чином, або копію обох сторін паспорта, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копію іншого документа, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI (із змінами).
Учасником ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції надано сканкопію паспорта у вигляді книжечки, яка містить 1-3, 6, 7, 10, 11 сторінки паспорта.
Відповідно до абзацу 1 пункту 5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року № 2503-XII (далі – Положення), паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок.
Відповідно до абзацу 5 пункту 6 Положення третя, четверта, п'ята і шоста сторінки призначені для фотокарток, додатково вклеюваних до паспорта, а сьома, восьма і дев'ята - для особливих відміток. На десятій сторінці робляться відмітки про сімейний стан власника паспорта, на одинадцятій - шістнадцятій - про реєстрацію постійного місця проживання громадянина.
Проте учасником ФОП Коваленко С.В. у складі тендерної пропозиції надано копію паспорта у вигляді книжечки не у повному обсязі, а саме: відсутні сторінки 4, 5, 8, 9, 12-16, чим не дотримано вимоги пункту 6 частини 4
додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 3.2 частини 3 додатка 1 до ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а саме: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа); довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідку з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ФОП Коваленко С.В. оприлюднено в електронній системі закупівель 22.08.2023.
Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте переможець процедури закупівлі ФОП Коваленко С.В. у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель вищезазначені документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимоги пункту 3.2 частини 3 додатка 1 до ТД.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Коваленко С.В., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку із тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
За результатами аналізу питання строків розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 36 Особливостей якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону. Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У зв’язку з тим, що була подана одна тендерна пропозиція електронна система закупівель 10.08.2023 визначила тендерну пропозицію ФОП Коваленко С.В. найбільш економічно вигідною та автоматично сформувала протокол розкриття тендерних пропозицій.
Замовник 14.08.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель рішення про визначення переможця процедури закупівлі (протокольне рішення уповноваженої особи від 14.08.2023 № 142).
Відповідно до абзацу 2 пункту 49 Особливостей повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Проте Замовник 19.08.2023 в електронній системі закупівлі скасував рішення про визначення переможця процедури закупівлі та розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції ФОП Коваленко С.В.
22.08.2023 Замовник повторно оприлюднив в електронній системі закупівель рішення про визначення переможця процедури закупівлі (протокольне рішення уповноваженої особи від 22.08.2023 № 166) та електронна система закупівель автоматично сформувала повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.09.2023 щодо скасування Замовником рішення від 14.08.2023 № 142 про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Коваленко С.В. та повернення його тендерної пропозиції повторно на стадію розгляду, Замовник 25.09.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що функціонал електронного майданчика дає можливість скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі, тому ним було прийнято рішення про повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ФОП Коваленко С.В.
Порядок проведення відкритих торгів визначено пунктами 24-54 Особливостей, якими не передбачено скасування Замовником за власною ініціативою рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, враховуючи вищезазначене, на порушення вимог абзацу 2 пункту 36 Особливостей та частини 10 статті 29 Закону, Замовник розглядав тендерну пропозицію ФОП Коваленко С.В., яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, з порушенням строків, а саме 8 робочих днів, без аргументованого продовження строку розгляду.
Період усунення порушень:
28.09.2023 17:53 - 13.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2023 17:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснені заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
03.10.2023 14:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionConsideration: Так
Опис:
.
Дата публікації:
05.10.2023 13:08
Запити/Пояснення
Номер:
0415131770e54c34942b209f8dcd898f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.09.2023 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Якими нормами Закону України «Про публічні закупівлі» або особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), Замовник керувався при скасуванні власного рішення від 14.08.2023 № 142 про визначення переможцем процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Коваленко Сергія Віталійовича (далі – ФОП Коваленко С.В.) та поверненні його тендерної пропозиції повторно на стадію розгляду? У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції надайте відповідне рішення.
Чи продовжено Замовником строк розгляду тендерної пропозиції ФОП Коваленко С.В. (у разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції надайте відповідне рішення)?
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Коваленко С.В. вимогам пункту 1 частини 1 додатка 1 до тендерної документації (далі - ТД), тоді як учасник у складі тендерної пропозиції надав аналогічний договір «Про закупівлю продукції харчової промисловості» від 16.01.2020 № 6 (далі – Договір № 6) не у повному обсязі, а саме: розділ 9 Договору № 6 не у повному обсязі, а також відсутні реквізити та підписи сторін? Надайте Договір № 6 у повному обсязі у разі наявності.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81872e6e321d4bbdb665a07256fae001
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення до закупівлі 15320000- «Фруктові та овочеві соки» ( Концентровані соки)
Дата опублікування:
25.09.2023 16:55
Опис:
1. Стосовно першого питання - пояснюю, що рішення про повернення учасника ФОП Коваленко С.В. (далі учасник) на повторну кваліфікацію було прийнято в результаті більш детального аналізу поданих учасником документів у своїй тендерній пропозиції, в яких було виявлено невідповідності у наданій інформації та документах які є можливість виправити, та з метою недопущення порушень, прийнято рішення повернути учасника на кваліфікацію, функціонал майданчика zakupki.Рrоm дає можливість у разі потреби скасувати рішення щодо визначення переможця в результаті самостійно виявлених невідповідностей, замовнику необхідно натиснути кнопку «Повернути на кваліфікацію», при чому технічної можливості завантажити будь-який документ в даному випадку немає та після повернення на кваліфікацію учасника, процес кваліфікації, зокрема відлік строку кваліфікації, починається спочатку, тому не було доцільним опубліковувати протокол про обґрунтоване продовження строків розгляду пропозиції. Учаснику була надана можливість виправити невідповідності на підставі п. 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами).
2. Стосовно питання другого - надано Договір «Про закупівлю продукції харчової промисловості» від 16.01.2020 № 6 у повному обсязі.