-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Вугілля кам’яне
Завершена
1 833 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 167.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 167.00 UAH
Номер:
c34b15bdadb44bd18b35f9c8c43b1808
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-02-22-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.02.2019 00:00
Період моніторингу:
22.02.2019 16:27 - 19.03.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.02.2019 № 34
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Р.КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 21.02.2019 № 34
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2018-03-01-000625-a 01.03.2018 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель У.ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення норм пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення норм абзацу дев’ятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом моніторингу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету відділу освіти Старосамбірської районної державної адміністрації (далі – Замовник) від 01.03.2018 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Паливторг», ТОВ «Енік Енерджі Груп», ПП «Сузір’я», протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.03.2018 № 21, повідомлення про намір укласти договір від 23.03.2018, договір від 05.04.2018 № 50, два повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 12.07.2018 № 1 та від 17.01.2019 № 3.
Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «Енік Енерджі Груп», яка за результатами електронного аукціону визначена найбільш економічно вигідною, Замовником відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону правомірно відхилено тендерну пропозицію зазначеного учасника (протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.03.2018 № 21).
Після розгляду наступної тендерної пропозиції ПП «Сузір’я», яка після відхилення попередньої тендерної пропозиції, визначена найбільш економічно вигідною, Замовником відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону правомірно відхилено тендерну пропозицію зазначеного учасника (протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.03.2018 № 21).
За результатами розгляду останньої тендерної пропозиції ТОВ «Паливторг», яка після відхилення попередньої тендерної пропозиції, визначена найбільш економічно вигідною, встановлено, що учасником торгів в складі тендерної пропозиції подано три договори (два - з відділом освіти Жидачівської райдержадміністрації та один - з ПП «Енергозахід»). Відповідно до умов договору з відділом освіти Жидачівської райдержадміністрації від 10.10.2017 № 21/09-В поставка вугілля марки Г 0-200 в кількості 102 т здійснюється не пізніше 15 жовтня 2017 р., проте, згідно з даними накладної та акту приймання-передачі дану кількість вугілля поставлено 08 листопада 2017 року.
Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до Тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету 01.03.2018 для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасники подають інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів про поставку вугілля за 2017 рік (подається як мінімум 3 копії завірених учасником договорів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів) та оригінали позитивних листів-відгуків, виданих в березні 2018 р., наданих на ім’я голови тендерного комітету Замовника (не менше 3-х від організацій, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями наданих договорів) та копії документів, які підтверджують повне виконання таких договорів (видаткові накладні чи акти приймання-передачі).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно з вимогами абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі відхилення всіх тендерних пропозицій відповідно до Закону.
Однак на порушення пункту частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Паливторг» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та всупереч вимогам абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону не відмінено торги.
За результатами аналізу внесення змін до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 05.04.2018 № 50 сторонами укладено додаткові угоди від 12.07.2018 № 1 та від 17.01.2019 № 3. Додаткова угода за № 2 (у разі її укладення сторонами) не оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу).
Відповідно до пункту 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, в т. ч. зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Також згідно з роз’ясненням Мінекономрозвитку України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обгрунтованим та документально підтвердженим.
Додаткову угоду до договору на закупівлю товарів за державні кошти від 05.04.2018 № 50 Замовником укладено 12 липня 2018 року за № 1, за умовами якої сторони домовились збільшити ціну на товар, який буде поставлятися у 2018 році, одночасно змінивши (зменшивши) кількість товару. Однак, у даній додатковій угоді не значиться відомостей про підтвердження факту коливання ціни такого товару на ринку у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін (на веб-порталі Уповноваженого органу не опубліковано листів щодо обгрунтування та документального підтвердження підвищення ціни за одиницю товару).
Додаткову угоду до договору на закупівлю товарів за державні кошти від 05.04.2018 № 50 Замовником укладено 17 січня 2019 року за № 3, умовами якої є продовження дії договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку 2019 року та в обсязі, що не перевищує 20 % суми договору. Водночас Замовником в електронній системі закупівель 28 січня 2019 р. оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору.
Відповідно до статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін.
З огляду на зазначене Замовником при оприлюдненні інформації про закупівлю порушено норми абзацу дев’ятого частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до частини першої статті 631 Цивільного кодексу України строком договору є строк, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору. Слід зазначити, що додатковою угодою від 17.01.2019 № 3 було внесено зміни до договору від 05.04.2018 № 50 в частині продовження дії договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі, при цьому термін дії даного договору - до 31 грудня 2018 року.
Період усунення порушень:
14.03.2019 18:10 - 29.03.2019 00:00
Дата публікації висновку:
14.03.2019 18:10
Запити/Пояснення
Номер:
4a16af9f15a445e3835fe2fee39c5650
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
13.05.2019 11:10
Опис:
На Ваш висновок моніторингу повідомляємо, що
1.Пропозиція ТОВ «Паливторг» була визнана переможцем правомірно, оскільки відповідно до додатку 2 тендерної документації вимагалось подання «Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного за 2017 рік (подається як мінімум 3 копії завірених уа часником договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів) та оригінали позитивних листів – відгуків виданих в березні 2018 року наданих на ім’я голови тендерного комітету Замовника(не менше 3(трьох) від організацій які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів) та копії документів, які підтверджують повне виконання таких договорів (видаткові накладні чи акти приймання-передачі)»
В складі пропозиції ТОВ «Паливторг» подано копії аналогічних договорів з ПП «Енергозахід» та Відділом освіти Жидачівської РДА. Також в складі пропозиції подано листи – відгуки про позитивний досвід виконання аналогічних договорів, тому в Замовника не було підстав відхиляти зазначену пропозицію.
2. Щодо неоприлюдненнялистів щодо обгрунтування та документального підтвердження підвищення ціни за одиницю товару при укладенні додаткової угоди №1 то повідомляємо, що законодавством не передбачено оприлюднення обгрунтування та документального підтвердження підвищення ціни.
Враховуючи вищенаведене Замовником не порушено вимог ЗУ «Про публічні закупівлі».