• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне

Завершена

4 515 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 25 000.00 UAH
Номер: f81b6c275b4a46febc9c8c58621bbd3f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-02-07-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.02.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 07.02.2019 12:24 - 01.03.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.02.2019 №7 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Л. КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.02.2019 № 7 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2018-01-19-002351-b від 19.01.2018 - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 63) 446-05-04, dj_rs545@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає вимогам частини 3 статті 17 та пунктам 2, 3 та 9 частини 2 статті 22 Закону №922 та не враховує вимоги рішення РНБО та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922 укладено додаткові угоди від 08.05.2018 року № 2 та від 02.08.2018 року № 4 до Договору на зміну ціни зміни ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку. За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Житомироблпаливо», протокол засідання тендерного комітету від 26.02.2018 року, повідомлення про намір укласти договір та договір про закупівлю від 05.04.2018 № 83 з додатковими угодами та пояснення відділу освіти Черняхівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) від 13.02.2019 року та від 18.02.2019 року. Аналізом відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено ряд порушень та недоліків, а саме: - в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон №922) опис методики оцінки за критерієм «ціна» тендерної документації (пункт 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ); - в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля; - в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, Замовником встановлено вимогу (підпункт 3.5.5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації), щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа, щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у частинах першій і другій цієї статті 17 Закону № 922, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Крім того, тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО), яке уведено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644). Аналізом дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Житомироблпаливо» від 05.04.2018 року за № 83 (далі – Договір). Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 Договору передбачено придбання Замовником кам’яного вугілля в кількості - 1 050 тонн. Пунктом 3.1 розділу 3 Договору зазначено, що сума цього Договору становить 3 149 000,00 гривень. Відповідно до Додатку № 1 (специфікація) до Договору, яка відповідно до пункту 12.1 розділу 12 Договору є невід’ємною його частиною, ціна за 1 тонну кам’яного вугілля становить 2 999,05 грн. без ПДВ. Крім того, відповідно до пункту 11.8 розділу 12 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Відповідно до частини 4 статті 36 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (пункт 2 частини 4 статті 36 Закону № 922). Відповідно до додаткової угоди від 08.05.2018 року № 2 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 08.05.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 298,95 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 954,546 тонн. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступними додатками: довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 10.02.2018 року №05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148. Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 зазначено, інформацію щодо середньої споживчої ціни на кам’яне вугілля у січні 2018 року в сумі 3 924,28 грн. за одну тонну, при цьому в експертному висновку Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 зазначено інформацію, що станом на лютий 2018 року ціна вугілля кам’яного за одну тонну становить 3 900 - 4 100 гривень. Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням Договору та додатковою угодою № 2 (з 05.04.2018 року по 08.05.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 2 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору. Аналогічно, відповідно до додаткової угоди від 02.08.2018 року № 4 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 02.08.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 990,00 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 830,197 тонн. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» лист від 26.07.2018 № 26-1 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з додатком - довідкою Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року. Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року зазначено інформацію щодо середньої ціни на кам’яне вугілля у травні – червні 2018 року, яка не змінювалась і складала 4 300,00 грн. за одну тонну. Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням додаткових угод № 3 та № 4 до Договору (з 13.06.2018 року по 02.08.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 4 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору.
Період усунення порушень: 27.02.2019 16:50 - 15.03.2019 00:00
Дата публікації висновку: 27.02.2019 16:50

Запити/Пояснення