-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
4 515 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 25 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 25 000.00 UAH
Номер:
f81b6c275b4a46febc9c8c58621bbd3f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-02-07-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.02.2019 00:00
Період моніторингу:
07.02.2019 12:24 - 01.03.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.02.2019
№7
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Л. КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.02.2019 № 7
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2018-01-19-002351-b від 19.01.2018 - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає вимогам частини 3 статті 17 та пунктам 2, 3 та 9 частини 2 статті 22 Закону №922 та не враховує вимоги рішення РНБО та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922 укладено додаткові угоди від 08.05.2018 року № 2 та від 02.08.2018 року № 4 до Договору на зміну ціни зміни ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Житомироблпаливо», протокол засідання тендерного комітету від 26.02.2018 року, повідомлення про намір укласти договір та договір про закупівлю від 05.04.2018 № 83 з додатковими угодами та пояснення відділу освіти Черняхівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) від 13.02.2019 року та від 18.02.2019 року.
Аналізом відповідності тендерної документації Замовника законодавству встановлено ряд порушень та недоліків, а саме:
- в порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон №922) опис методики оцінки за критерієм «ціна» тендерної документації (пункт 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ);
- в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля;
- в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, Замовником встановлено вимогу (підпункт 3.5.5 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації), щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників гарантійного листа, щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у частинах першій і другій цієї статті 17 Закону № 922, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім того, тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО), яке уведено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
Аналізом дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Житомироблпаливо» від 05.04.2018 року за № 83 (далі – Договір).
Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 Договору передбачено придбання Замовником кам’яного вугілля в кількості - 1 050 тонн.
Пунктом 3.1 розділу 3 Договору зазначено, що сума цього Договору становить 3 149 000,00 гривень.
Відповідно до Додатку № 1 (специфікація) до Договору, яка відповідно до пункту 12.1 розділу 12 Договору є невід’ємною його частиною, ціна за 1 тонну кам’яного вугілля становить 2 999,05 грн. без ПДВ.
Крім того, відповідно до пункту 11.8 розділу 12 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Відповідно до частини 4 статті 36 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (пункт 2 частини 4 статті 36 Закону № 922).
Відповідно до додаткової угоди від 08.05.2018 року № 2 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 08.05.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 298,95 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 954,546 тонн.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступними додатками: довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 10.02.2018 року №05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148.
Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 зазначено, інформацію щодо середньої споживчої ціни на кам’яне вугілля у січні 2018 року в сумі 3 924,28 грн. за одну тонну, при цьому в експертному висновку Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 зазначено інформацію, що станом на лютий 2018 року ціна вугілля кам’яного за одну тонну становить 3 900 - 4 100 гривень.
Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням Договору та додатковою угодою № 2 (з 05.04.2018 року по 08.05.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 2 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору.
Аналогічно, відповідно до додаткової угоди від 02.08.2018 року № 4 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 02.08.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 990,00 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 830,197 тонн.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» лист від 26.07.2018 № 26-1 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з додатком - довідкою Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року.
Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року зазначено інформацію щодо середньої ціни на кам’яне вугілля у травні – червні 2018 року, яка не змінювалась і складала 4 300,00 грн. за одну тонну.
Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням додаткових угод № 3 та № 4 до Договору (з 13.06.2018 року по 02.08.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 4 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору.
Період усунення порушень:
27.02.2019 16:50 - 15.03.2019 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2019 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
01668692c65d4e5d92326623ab8930cb
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2019 11:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Вугілля кам’яне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-01-19-002351-b ) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено імперативну умову, зокрема умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 також зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
В ході проведення моніторингу встановлено, що замовником укладено ряд додаткових угод до договору про закупівлю від 05.04.2018 року № 83, якими внесено зміни до істотних умов вказаного договору в частині, зокрема збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків.
Надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод № 2,3,4 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження внесення змін до договору про закупівлю, зокрема документального підтвердження коливання ціни вугілля на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Крім того, прошу надати інформацію, чому не оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro додаткові угоди №1,5,6 до договору закупівлі від 05.04.2018 року № 83.
В ході проведення моніторингу встановлено, що замовником укладено ряд додаткових угод до договору про закупівлю від 05.04.2018 року № 83, якими внесено зміни до істотних умов вказаного договору в частині, зокрема збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Вугілля кам’яне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівельProzorro за номером ID: UA-2018-01-19-002351-b ) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод № 2,3,4 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження внесення змін до договору про закупівлю, зокрема документального підтвердження коливання ціни вугілля на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Крім того, прошу надати інформацію, чому не оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro додаткові угоди №1,5,6 до договору закупівлі від 05.04.2018 року № 83.
Номер:
5d4592ec7a3b4daca5ab8cd4237217d1
Назва:
Відповідь на питання
Дата опублікування:
13.02.2019 17:06
Опис:
Доброго дня!
На Ваш запит про надання пояснень по процедурі ID: UA-2018-01-19-002351-b пояснюємо наступне.
Протягом виконання договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товару, між Замовником та Учасником було укладено 7 додаткових угод.
Зокрема:
Додаткова угода № 1 від 05.01.2018 року;
Додаткова угода № 2 від 08.05.2018 року;
Додаткова угода № 3 від 11.06.2018 року;
Додаткова угода № 4 від 02.08.2018 року;
Додаткова угода № 5 від 15.08.2018 року;
Додаткова угода № 7 від 29.12.2018 року;
Додаткова угода № 8 від 14.01.2019 року.
Відповідно до п. 11.9. розділу ХІ Договору № 83 від 05.04.2018 року визначено, що згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та ЗУ «Про публічні закупівлі» істотними умовами договору є: предмет договору; сума договору, в тому числі ціна за одиницю; строк дії договору та строк поставки товарів/надання послуг; якість та кількість товару/послуг. В п. 11.10. розділу ХІ Договору встановлено, що зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачених ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так як, законодавством та умовами договору не передбачено можливість та необхідність оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та додаткової угоди, в якій визначено бюджетні призначення (асигнування ) Замовника в межах суми договору, що не є істотними умовами договору про закупівлю, додаткові угоди № 1, 5 – не оприлюднювались в системі публічних закупівель.
Зокрема, Додатковою угодою № 1 від 05.01.2018 року визначено бюджетні асигнування замовника в сумі 2573410.00 грн., тобто викладено в новій редакції п. 3.3. Договору – сума бюджетних асигнувань на 2018 рік. При цьому, сума договору не змінювалась, ціна за одиницю товару також, строки постачання і т.д. – відповідно, додаткова угода не оприлюднювалась Замовником.
Додатковою угодою № 5 від 15.08.2018 року також визначено бюджетні асигнування замовника в сумі 2303343.00 грн. При цьому, істотні умови договору не змінювались, тому, відповідно, додаткова угода не оприлюднювалась Замовником.
Додаткова угода № 6 не укладалась Замовником. Помилково, з технічних причин, нумерація додаткових угод була зміщена. Так як, нумерація додаткової угоди не впливає на зміст документу та договору про закупівлю товару - Замовник вважає вказану помилку технічною (механічною).
Додаткові угоди 2,3,4,7,8 – оприлюднено в системі публічних закупівель, так як ціна за одиницю товару змінювалась не більше, ніж на 10 %, а також дію договору продовжено на підставі п. 8 ч. 4 та ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо документальних підстав для укладення додаткових угод.
Учасником надано для укладення додаткової угоди № 2 наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/58 від 12.02.18 року та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати № В-1148 від 12.02.2018 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 2 від 08.05.2018 року.
Для укладення додаткової угоди № 3 Учасником надано наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» від 11.06.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/144 від 11.06.2018 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 3 від 11.06.2018 року.
Для укладення додаткової угоди № 4 Учасником надано наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 26-1 від 26.07.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.18 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 4 від 02.08.2018 року.
Додаткові угоди № 7 та № 8 укладено між Замовником та Учасником скориставшись правом, наданим ч.5 ст. 36 та п. 8 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» .
Крім того, просимо звернути увагу, що ні нормами Закону України «Про публічні закупівлі», ні роз’ясненням Мінекономрозвитку України № 3302-06 34307-06 від 27.10.2016 року не встановлено перелік документів, які мають бути надані Учасником процедури закупівлі для підняття ціни за одиницю товару не більше, ніж на 10 %.
Також, Законом України «Про публічні закупівлі», а саме ст. 10 Закону - передбачено оприлюднення повідомлення про внесення змін до Договору, що й зробив Замовник. Жодним нормативно – правовим актом не визначено обов’язок Замовника долучати текст додаткової угоди в системі публічних закупівель, тим більше документи, які були підставою для підняття ціни та укладення додаткової угоди.
Номер:
5cbb40f23ff44715b8231b2826c9b79c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2019 11:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Вугілля кам’яне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-01-19-002351-b ) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено імперативну умову, зокрема умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 також зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
В ході проведення моніторингу встановлено, що замовником укладено ряд додаткових угод до договору про закупівлю від 05.04.2018 року № 83, якими внесено зміни до істотних умов вказаного договору в частині, зокрема збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків.
Надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод № 2,3,4 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження внесення змін до договору про закупівлю, зокрема документального підтвердження коливання ціни вугілля на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Крім того, прошу надати інформацію, чому не оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro додаткові угоди №1,5,6 до договору закупівлі від 05.04.2018 року № 83.
В ході проведення моніторингу встановлено, що замовником укладено ряд додаткових угод до договору про закупівлю від 05.04.2018 року № 83, якими внесено зміни до істотних умов вказаного договору в частині, зокрема збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Вугілля кам’яне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівельProzorro за номером ID: UA-2018-01-19-002351-b ) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод № 2,3,4 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження внесення змін до договору про закупівлю, зокрема документального підтвердження коливання ціни вугілля на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Крім того, прошу надати інформацію, чому не оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro додаткові угоди №1,5,6 до договору закупівлі від 05.04.2018 року № 83.
Номер:
3d9d958915a6471190d4fc49671d19ef
Назва:
Відповідь на питання
Дата опублікування:
13.02.2019 17:06
Опис:
Доброго дня!
На Ваш запит про надання пояснень по процедурі ID: UA-2018-01-19-002351-b пояснюємо наступне.
Протягом виконання договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товару, між Замовником та Учасником було укладено 7 додаткових угод.
Зокрема:
Додаткова угода № 1 від 05.01.2018 року;
Додаткова угода № 2 від 08.05.2018 року;
Додаткова угода № 3 від 11.06.2018 року;
Додаткова угода № 4 від 02.08.2018 року;
Додаткова угода № 5 від 15.08.2018 року;
Додаткова угода № 7 від 29.12.2018 року;
Додаткова угода № 8 від 14.01.2019 року.
Відповідно до п. 11.9. розділу ХІ Договору № 83 від 05.04.2018 року визначено, що згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та ЗУ «Про публічні закупівлі» істотними умовами договору є: предмет договору; сума договору, в тому числі ціна за одиницю; строк дії договору та строк поставки товарів/надання послуг; якість та кількість товару/послуг. В п. 11.10. розділу ХІ Договору встановлено, що зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачених ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так як, законодавством та умовами договору не передбачено можливість та необхідність оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та додаткової угоди, в якій визначено бюджетні призначення (асигнування ) Замовника в межах суми договору, що не є істотними умовами договору про закупівлю, додаткові угоди № 1, 5 – не оприлюднювались в системі публічних закупівель.
Зокрема, Додатковою угодою № 1 від 05.01.2018 року визначено бюджетні асигнування замовника в сумі 2573410.00 грн., тобто викладено в новій редакції п. 3.3. Договору – сума бюджетних асигнувань на 2018 рік. При цьому, сума договору не змінювалась, ціна за одиницю товару також, строки постачання і т.д. – відповідно, додаткова угода не оприлюднювалась Замовником.
Додатковою угодою № 5 від 15.08.2018 року також визначено бюджетні асигнування замовника в сумі 2303343.00 грн. При цьому, істотні умови договору не змінювались, тому, відповідно, додаткова угода не оприлюднювалась Замовником.
Додаткова угода № 6 не укладалась Замовником. Помилково, з технічних причин, нумерація додаткових угод була зміщена. Так як, нумерація додаткової угоди не впливає на зміст документу та договору про закупівлю товару - Замовник вважає вказану помилку технічною (механічною).
Додаткові угоди 2,3,4,7,8 – оприлюднено в системі публічних закупівель, так як ціна за одиницю товару змінювалась не більше, ніж на 10 %, а також дію договору продовжено на підставі п. 8 ч. 4 та ч. 5 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо документальних підстав для укладення додаткових угод.
Учасником надано для укладення додаткової угоди № 2 наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/58 від 12.02.18 року та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати № В-1148 від 12.02.2018 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 2 від 08.05.2018 року.
Для укладення додаткової угоди № 3 Учасником надано наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» від 11.06.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/144 від 11.06.2018 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 3 від 11.06.2018 року.
Для укладення додаткової угоди № 4 Учасником надано наступні документи:
1. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 26-1 від 26.07.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства.
2. Довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.18 року.
На підставі вищевикладених документів та керуючись п. 2 ч. 4 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» укладено додаткову угоду № 4 від 02.08.2018 року.
Додаткові угоди № 7 та № 8 укладено між Замовником та Учасником скориставшись правом, наданим ч.5 ст. 36 та п. 8 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» .
Крім того, просимо звернути увагу, що ні нормами Закону України «Про публічні закупівлі», ні роз’ясненням Мінекономрозвитку України № 3302-06 34307-06 від 27.10.2016 року не встановлено перелік документів, які мають бути надані Учасником процедури закупівлі для підняття ціни за одиницю товару не більше, ніж на 10 %.
Також, Законом України «Про публічні закупівлі», а саме ст. 10 Закону - передбачено оприлюднення повідомлення про внесення змін до Договору, що й зробив Замовник. Жодним нормативно – правовим актом не визначено обов’язок Замовника долучати текст додаткової угоди в системі публічних закупівель, тим більше документи, які були підставою для підняття ціни та укладення додаткової угоди.
Номер:
1a526b28b507450ebf10f49b999ac08f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.02.2019 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Вугілля кам’яне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-01-19-002351-b ) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Так, відповідно до наданої відповіді Замовника від 13.02.2019 на попередній запит від 11.02.2019, в якому зазначено, що учасником було укладено додаткові угоди з обґрунтуванням необхідності, а саме:
- додаткова угода № 2:- лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства. та довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/58 від 12.02.18 року та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати № В-1148 від 12.02.2018 року.
- додаткова угода № 3-. Лист ТОВ «Житомироблпаливо» від 11.06.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства та довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/144 від 11.06.2018 року.
- додаткова угода № 4 - лист ТОВ «Житомироблпаливо» № 26-1 від 26.07.2018 року з обґрунтуванням необхідності підняття ціни за одиницю товару з посиланням на норми чинного законодавства. та довідку Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.18 року.
Вищезазначені документи Просимо завантажити до інформаційно-телекомунікаційної системи закупівель Prozorro.
Номер:
0dff275fbe954205ac4ca75b90b4904c
Назва:
Документи до додаткових угод
Дата опублікування:
18.02.2019 09:57
Опис:
Доброго дня. На Ваш Запит надаємо додатково документи, які були підставою для укладення додаткових угод, а також копії додаткових угод - 1,5
Номер:
ddf7a24392c7478a891df7154305f6ea
Назва:
Заперечення та повідомлення про неможливість усунення порушення
Дата опублікування:
05.03.2019 15:54
Опис:
На Ваш висновок про встановлення порушень під час проведення процедури ID: UA-2018-01-19-002351-b на закупівлю вугілля кам’яного надаємо аргументовані заперечення та пояснюємо наступне.
Відповідно до оголошення № UA-2018-01-19-002351-b Замовником проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо» (Вугілля кам’яне)» згідно вимог законодавства.
Стосовно вимог Тендерної документації:
1. Щодо врахування податку на додану вартість.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) Замовником вказано, що Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат на доставку, страхування товару, податків та зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат.
Тобто учасник повинен розрахувати ціну тендерної пропозиції (вартість) із урахуванням усіх витрат, які ним мають бути понесені під час виконання договору, в тому числі сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
Також, хочемо повідомити, що згідно наказу № 680 від 13.04.2016 року Мінекономрозвитку України «Про затвердження примірної тендерної документації» не міститься вимог щодо обов’язкового зазначення інформації про те, що учасник повинен при поданні пропозиції вказувати вартість товару із ПДВ.
Учасниками процедури закупівлі подано пропозиції із урахуванням сплати усіх податків, в тому числі ПДВ, що вказано у наданих ними розрахунках «Тендерна пропозиція.
Враховуючи вищевказане, Замовник торгів не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства.
2. Щодо надання гарантійного листа про відсутність підстав по ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону.
В роз’ясненні Міністерства економічного розвитку України вих. №3304-06/13652-06 від 24.04.2017 зазначено, що частиною другою ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація повинна містити зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому частиною третьою ст. 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті надається у довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно вищезазначеного роз’яснення Міністерства економічного розвитку України, тендерна документація повинна містити вимогу про надання учасниками виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій та другій ст. 17 Закону, що і було виконано Замовником в тендерній документації.
3. Щодо вимог – необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Згідно вимог п. 6 розділу ІІІ ТД - Продукція, що пропонується учасниками, повинна відповідати діючим державним стандартам.
Учасниками процедури закупівлі надано копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугільну продукцію, що становить предмет закупівлі.
Вказаної інформації достатньо для підтвердження відповідності товару усім вимогам законодавства, в тому числі щодо дотримання вимог застосування заходів із захисту довкілля.
Але, Ваші вимоги у майбутньому будуть враховані під час формування тендерної документації, зокрема в тендерній документації на закупівлю вугілля на 2019 рік Замовником внесено вказану вимогу в п.п.3.6.9. п. 6 розділу ІІІ ТД – «Учасником даних відкритих торгів повинні вживатися заходи захисту довкілля, що визначенні діючим законодавством України для його виду та способу господарської діяльності».
4. Щодо врахування в тендерній документації вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО), яке уведено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі – Закон № 1644).
Законом України «Про публічні закупівлі» чи будь – яким іншим законодавчим, підзаконним актом не встановлено обов’язку встановлювати в тендерній документації при проведенні публічних закупівель вказану вимогу.
У зв’язку з цим, ми не вбачаємо порушення при відсутності вказаної вимоги в Тендерній документації. Але, в подальшому ВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРНЯХІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ підтверджує готовність до плідної співпраці на умовах чіткого дотримання вимог чинного законодавства.
5. Стосовно укладення Додаткових угод на підняття ціни хочемо зауважити наступне.
Відповідно до п. 11.9. розділу ХІ Договору № 83 від 05.04.2018 року визначено, що згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та ЗУ «Про публічні закупівлі» істотними умовами договору є: предмет договору; сума договору, в тому числі ціна за одиницю; строк дії договору та строк поставки товарів/надання послуг; якість та кількість товару/послуг.
В п. 11.10. розділу ХІ Договору встановлено, що зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачених ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
П. 2 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Слід зауважити, що згідно договору №83 від 05.04.2018р. ціна на товар становить 2999,05 грн. за 1 тону.
Дана сума є значно нижчою, ніж вказана в Довідці Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/58 від 12.02.18 року та експертному висновку Житомирської торгово-промислової палати № В -1148 від 12.02.2018 року, тому між замовником та учасником переможцем укладено додаткову угоду № 2 від 08.05.2018 року та збільшено ціну за одиницю товару не більше, ніж на 10%, хоча згідно довідок ціна на вугілля кам’яне в Житомирській області в січні, лютому 2018 року була від 3900 до 4100 грн. за 1 тону. Законом або ж будь – яким нормативно-правовим актом не надано чіткий перелік документів, які б мали підтвердити коливання ціни на ринку. Зокрема, при формуванні Вашого висновку не надано рекомендацій, які саме документи та в якому порядку мають підтвердити коливання ціни та можуть слугувати підставою для підняття ціни не більше, ніж на 10%.
Така ж ситуація з додатковою угодою № 3 від 11.06.2018 року, укладеною згідно Довідки Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/144 від 11.06.2018 року, де ціна за одну тону вугілля становить в квітні 4274,93 грн, в травні – 4300,00 грн.
Замовником укладено додаткову угоду № 3 адже, ціна за одиницю була значно меншою – 3298,95 грн. за 1 тону та, в результаті навіть підняття ціни на 10% до 3628,00 грн., залишалась такою.
Додаткову угоду №4 укладено Замовником на підставі Довідки Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.18 року, де ціна за одиницю товару у травні – червні 2018 року складає 4300,00 грн. В результаті підняття ціни за одиницю не більше, ніж на 10 % згідно додаткової угоди до 3990,00 грн., знову ж таки не було здійснено перевищення межі середньої ціни на ринку в межах Житомирської області.
Враховуючи вищевикладене, просимо звернути вашу увагу, що ціни згідно укладених угод НЕ ПЕРЕВИЩУЮТЬ середні ціни згідно документів, наданих Постачальником, що свідчить про значну економію бюджетних коштів Замовником торгів та Учасником (постачальником) документально підтверджено коливання ціни на ринку.
Ст.3 Закону передбачає здійснення закупівель за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
6. Станом на 05.03.2019 року також повідомляємо, що не можемо усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації, відміни торгів або ж розірвання договору про закупівлю товару, адже в системі публічних закупівель оприлюднено звіт про виконання договору, що є завершальним етапом (документом) проведення процедури відкритих торгів, передбачений Законом.