-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Першочерговi заходи з капiтального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування»
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.
Завершена
62 355 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 311 775.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 311 775.00 UAH
Номер:
8a5a5c235e124fc78b70dc0149486953
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-25-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.09.2023 00:00
Період моніторингу:
25.09.2023 16:47 - 17.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.09.2023 Одеса № 231
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 25.09.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 25.09.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 25.09.2023 № 231
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
9 UA-2023-07-31-008235-a 31.07.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (в редакції, яка діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 31.07.2023 № 38Т/-1, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.08.2023, договір про закупівлю від 25.08.2023 № 24-23/П, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.09.2023, додаткову угоду від 06.09.2023 № 1, пояснення Замовника, отримані 06.10.2023 та від 13.10.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 1 Додатка № 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до ТД Замовником визначено, що учасники на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати довідку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно із встановленою Замовником у таблиці № 1 формою.
До довідки надаються, зокрема, у разі залучення – скановані копії, виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається.
Учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 02.08.2023 № 1241-Т про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, згідно з пунктами 6, 10 та 19 якої учасник повідомляє про наявність у нього двох бульдозерів XGMA 4221L та восьми вантажних спеціалізованих самоскидів Iveco Trakker AT410T41 залучених на підставі договору надання послуг будівельної техніки з товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕСКАДОР» (код ЄДРПОУ 33658839) (далі – ТОВ «БК «ЕСКАДОР»).
Також учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надав договір від 24.01.2023 № 23-НПТ надання послуг техніки, укладений з ТОВ «БК «ЕСКАДОР», згідно з умовами якого послуги надаються лише одним бульдозером XGMA 4221L та чотирма вантажними спеціалізованими самоскидами Iveco Trakker AT410T41.
Отже, інформація у довідці від 02.08.2023 № 1241-Т викладена не у відповідності з умовами договору від 24.01.2023 № 23-НПТ.
Також відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Додатка № 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до ТД Замовником визначено, що учасники на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати довідку про виконання аналогічного договору за підписом уповноваженої особи та скріплену печаткою учасника згідно із встановленою Замовником у таблиці № 3 формою.
Підтверджується сканованими копіями документів, виготовлених з оригіналів зазначеного договору, відгука від замовника або генерального підрядника, або підрядника, або субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі ), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень.
Учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 02.08.2023 № 1244-Т про наявність позитивного досвіду у виконанні аналогічного договору, згідно з якою учасник повідомляє про наявність у нього досвіду у виконанні одного аналогічного договору від 11.04.2017 № 27-17/П, укладеного з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради.
Також учасник ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надав вказаний у довідці аналогічний договір від 11.04.2017 № 27-17/П та відгук б/д № 02-04/1273 від замовника за цим аналогічним договором.
Проте, наданий учасником відгук від замовника за вказаним аналогічним договором не містить дати його видачі, що не відповідає вимогам підпункту 3.1 пункту 3 Додатка № 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.08.2023), при цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме щодо виправлення інформації у довідці учасника 02.08.2023 № 1241-Т з урахуванням умов договору від 24.01.2023 № 23-НПТ та надання відгуку від замовника за аналогічним договором, який відповідатиме вимогам ТД Замовника.
Період усунення порушень:
17.10.2023 17:42 - 31.10.2023 23:00
Дата публікації висновку:
17.10.2023 17:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління капітального будівництва Одеської міської ради інформує Південний офіс Держаудитслужби про здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених Висновком порушень у подальшому, майбутню обачність та більшу уважність під час оцінки документів тендерних пропозицій учасників закупівель. Управління капітального будівництва Одеської міської гарантовано не допускатиме порушення вимог пункту 43 Особливостей. Дякуємо за проведення моніторингу закупівлі.
Дата публікації звіту:
03.11.2023 14:07
Запити/Пояснення
Номер:
9234afac14fc40839d73bd1eb17c57cc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.10.2023 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснення, інформації та документів із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» умовам пункту 2 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником на підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не надано інформацію та документального підтвердження щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом даних торгів, в частині виконання робіт, що відповідно до технічного завдання (Додаток № 3 до тендерної документації) по предмету закупівлі передбачають залучення водолазів?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
12dd8a9b0e444c85bbf191506914b7f8
Назва:
Інформація
Дата опублікування:
06.10.2023 15:36
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт: «Першочерговi заходи з капiтального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування», надаємо наступну інформацію, та документи.
1. Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 04.04.2012 №157 «Про призначення управління капітального будівництва Одеської міської ради єдиним замовником на проектування, будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів комунальної власності нежитлового фонду та інженерних мереж м. Одеси (тепло-, водо-, газо-, електропостачання, госпфекальної і зливної каналізації та споруд, розташованих на них). Також Рішення Одеської міської ради від 08.12.2021 року № 797-VІIІ «Про бюджет Одеської міської територіальної громади на 2022 рік» (зі змінами), управлінню капітального будівництва Одеської міської ради, виділено кошти з бюджету м. Одеси, рішення знаходиться у вільному доступі на сайті м. Одеси (https://omr.gov.ua/). Після розроблення проектної документації та отримання позитивного експертного звіту, Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради проведено відкриті торги.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України чітко затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 (зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 з 19.12.2020) передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки державних коштів зобов’язані забезпечувати:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто, з урахуванням норм п. 1 цієї постанови відповідні заходи стосуються головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки державних коштів, які використовують кошти державного бюджету.
Що стосується органів місцевого самоврядування, то відповідно до пп.1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Управління капітального будівництва Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Керуючись статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування», якою визначені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва, Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 04.04.2012 №157. Управління капітального будівництва Одеської міської ради призначено замовником на проектування, будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів комунальної власності нежитлового фонду та інженерних мереж м. Одеси (тепло-, водо-, газо-, електропостачання, госпфекальної і зливної каналізації та споруд, розташованих на них).
Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів носить рекомендаційний характер тає не обов’язковим.
Останні зміни до Розпорядження Одеського міського голови № 1108 від 01.11.2016 «Про заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів» вносились розпорядженням Одеського міського голови № 146 від 25.02.2020.https://omr.gov.ua/ua/acts/mayor/89608/. Згідно даного розпорядження у Управління капітального будівництва Одеської міської ради відсутній обов’язок щодо оприлюднення та не має саме можливості оприлюднення на сайті Одеської міської ради.
2. Тендерною документацією на закупівлю: «Першочерговi заходи з капiтального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування» вимагалось надання від учасників довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом даних торгів, а також копії штатного розпису, трудових книжок або трудових угод або цивільно-правових угод або наказів, та інше (якщо такі мають місце бути) працівників, зазначених в довідці, та які працюють в учасника за основним місцем роботи.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Так, умовами тендерної документації не вимагалось від учасників підтвердження наявності залучення водолазів.
Саме з цієї причини (тому що вони не вимагались) ці документи і не надані у складі пропозиції ТОВ «Ростдорстрой», а відхилити за неподання документів учасником, які і не вимагались Замовником – є прямим порушенням закупівельного законодавства.
Крім того, наголошуємо, що в тендерній документації немає і вимоги, що учасник має підтвердити наявність всіх працівників відповідно до технічного завдання, на що також важливо звернути увагу.
Також, відповідно до пп. 4, 5, 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, принципом об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також за принципом запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, очевидний є той факт, що відхилити учасника за документи, які замовник не вимагав – пряме порушення закону. І даний принцип завжди існував у публічних закупівлях загалом, і в цілому витікає із принципу верховенства права, який є основоположним принципом у світі взагалі. Крім тих держав, де діє авторитарний або тоталітарний правові режими.
До того ж, відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян відповідно до ч. 2 ст. 164-14 КУпАП.
Таким чином, відхилити за те, що учасник не надав документи, які не вимагались є прямим порушення законодавства.
Саме тому, відповідно до вищезазначеного, і було прийняте рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» умовам пункту 2 Додатка № 1 до тендерної документації.
Номер:
8503f220f4094fc08e0ac9b9e89fb0db
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.10.2023 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснення, інформації та документів із наступних питань:
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» умовам підпункту 1 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником на підтвердження наявності у нього обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт, щодо наявності двох бульдозерів XGMA 4221L та восьми вантажних спеціалізованих самоскидів Iveco Trakker AT410T41, інформація про наявність яких зазначена у пунктах 6, 10 та 19 довідки від 02.08.2023 № 1241-Т, надано договір від 24.01.2023 № 23-НПТ про надання послуг техніки, згідно з умовами якого послуги надаються лише одним бульдозером XGMA 4221L та чотирма вантажними спеціалізованими самоскидами Iveco Trakker AT410T41?
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» умовам підпункту 3.1 пункту 3 Додатка № 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником на підтвердження наявності у нього документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надано відгук від замовника про виконання аналогічного договору від 11.04.2017 № 27-17/П, в якому відсутня дата видачі цього відгуку?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2f2a86cc2f814dd89b719109de081761
Назва:
Інформація
Дата опублікування:
13.10.2023 15:39
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт: «Першочерговi заходи з капiтального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування», надаємо наступну інформацію.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовником не вимагалось надати підтвердження на кожну одиницю техніки, яка залучається учасником.
Так, тендерною документацією встановлено, що до довідки надаються у разі залучення - скановані копії, виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається.
Учасником ТОВ «РДС» надано Договір надання послуг техніки № 23-НПТ від 24.01.2023р. в якому визначено перелік технічної бази, яка залучається.
Вимога щодо підтвердження кожної одиниці техніки окремо відсутня у тендерній документації.
Тут важливозвернути увагу на практику Антимонопольного комітету України та судову практику у подібних випадках.
Так, у Рішенні № 4877-р/пк-пз від 17.04.2023р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглядалась наступна ситуація:
«Скаржник надає пояснення в яких зазначає, що згідно з вимогами тендерної документації Замовника кожен учасник повинен підтвердити наявність мінімум 10-ть осіб, які мають посвідчення тракториста-машиніста. Відповідно до довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт учасник планував залучити до надання послуг 17-ть машиністів різних дорожньо-будівельних машин. Тобто, відповідно і посвідчень тракториста-машиніста має бути не менше 17-ти.Учасник надає 4 посвідчення: одне з яких на право виконання робіт підвищеної небезпеки на невідомого машиніста крана автомобільного, два інші – видані машиністу автогрейдера, і останнє видане машиністу навантажувальної машини і надає йому право керувати не навантажувальною машиною, а тракторами та самохідними зерно- і кукурудзозбиральними машинами.
В той же час, Колегія постановляє, що документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання посвідчень тракториста-машиніста саме на усіх машиністів, наведених у довідці про наявність працівників. Враховуючи викладене, а також надані Переможцем посвідчення, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Отже, в даному випадку документація також не містить окремих вимог щодо необхідності надання договорів про надання послуг, на кожну одиницю технічної бази, яка залучається.
Щодо судової практики, то Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18.04.2023р. у Справі № 120/10420/22 було встановлено наступне:
«За результатами моніторингу відповідач склав висновок № 05-51/466 від 23.11.2022 (оприлюднений в електронній системі закупівель 24.11.2022), в якому зафіксовано порушення позивачем законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку зазначено про невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГРОШЛЯХБУД», якого визнано переможцем торгів, умовам тендерної документації замовника в частині відсутності у її складі всіх необхідних документів, а саме: розрахунку заготівельно-складських витрат, чим не дотримано пункту 5 додатку 2 «Переліку документів, які повинні надати учасники закупівлі» тендерної документації».
Тобто, у даному випадку документ який прямо вимагався – відсутній у пропозиції учасника.
І на це Сьомим апеляційним адміністративним судом було зазначено наступне:
«Вказаний розрахунок заготівельно-складських витрат безпосередньо не впливав на ціну тендерної пропозиції, яка була єдиним критерієм оцінки. Цього факту відповідач не заперечив, принаймні будь-яких доводів на його спростування не навів та належними доказами відповідні твердження позивача не спростував. За наслідком зазначеного вище колегія суддів не може погодитися з висновками за результатами моніторингу про те, що відсутність розрахунку заготівельно-складських витрат у складі тендерної пропозиції необхідно вважати таким порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі. Тим більше, це порушення було усунуте учасником закупівлі, хоча без дотримання встановленого законом порядку».
І у даному випадку апеляційну скаргу Північного офісу Держаудитслужби в особі Управління Держаудитслужби у Вінницькій області було залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 13 лютого 2023 року - без змін.
Таким чином, в даному випадку навіть відсутність документу, який прямо вимагався тендерною документацією безпосередньо не впливав на ціну тендерної пропозиції, яка була єдиним критерієм оцінки.
Тому на Ваш запит повідомляємо, що обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» умовам підпункту 1 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації Замовник може тим, щовимога щодо підтвердження кожної одиниці техніки окремо відсутня у тендерній документації. Правильність такого рішення Замовника підтверджується вищенаведеним рішенням АМКУ, а також наведенимрішенням суду.
До того ж, тендерною документацією не встановлений мінімальний перелік одиниць техніки з вимогою, де кожну одиницю окремо має підтвердити Учасник.
Разом з тим, для виконання робіт за предметом закупівлі достатньо одного бульдозера та чотирьох вантажних самоскидів.
Крім того, у Додатку № 1 до Договору надання послуг техніки № 23-НПТ від 24.01.2023р. вказано 19 бульдозерів та 15 самоскидів, які надають послуги ТОВ «РДС».
Отже, підтвердження кожної одиниці окремо тендерною документацією не вимагалось, як і мінімального переліка техніки, надана техніка у достатній кількості і повністю забезпечує виконання предмету закупівлі учасником.
Це підтверджується і судовою практикою, і практикою Антимонопольного комітету України.
Щодо відгуку повідомляємо, що дата відгука мала б підтвердити, що він виданий не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua.
В той же час, Замовник своїм же відгуком відповів на запит ТОВ «РДС» на надання відгуку від 02.08.2023р.
Як вбачається електронної системи закупівель закупівлю робіт по об’єкту: «Першочерговi заходи з капітального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування» було оголошено 31.07.2023р., тобто відгук виданий не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua., а пізніше на 2 дні.
Крім того, законодавство, в тому числі і Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимог, які ставляться до відгуків і видався Замовником закупівлі.
Саме тому, на підставі вищезазначеного обґрунтування, Замовником було прийнято рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» умовам тендерної документації.