-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
бітум нафтовий дорожній в’язкий БНД 70/100
Завершена
658 900.00
UAH з ПДВ
Номер:
92eb632d30d047549d3c4d6bbbdbd7d5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-03-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2023 00:00
Період моніторингу:
03.10.2023 17:02 - 25.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
02.10.2023 № 198
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/11139-2023 від 28.09.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 02.10.2023 № 198
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2023-07-27-010117-a
27.07.2023 Львівське комунальне підприємство "Шляхово-ремонтне підприємство Залізничного району" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону №922.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, для уповноваженої особи з метою забезпечення недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922), своєчасності укладання договору про закупівлю та їх його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-07-27-010117-a, протокол розкриття тендерних пропозиції, договір поставки товару від 26.07.2023 № 110 на суму 658 900,00 грн, пояснення замовника надані 18.10.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 16.10.2023.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону №922 протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи зазначене, Східним офісом Держаудитслужби 16.10.2023 в електронній системі закупівель розміщено запит до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо неоприлюднення в електронній системі закупівель річного плану та змін до нього (при наявності), щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
На запит надано пояснення 18.10.2023, де зазначено, зокрема, що Львівське комунальне підприємство «Шляхово-ремонтне підприємство Залізничного району» не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», та керуючись наказом КП «ШРП Залізничного району» від 22.03.2022 року № 27о.д. «Про порядок проведення процедур закупівель для господарських потреб підприємства в умовах воєнного стану», пунктом 1 якого встановлено: «Закупівлю товарів (послуг) на будь-яку суму, що рівна або перевищує 200 000,00 грн (з ПДВ), в умовах воєнного стану здійснювати шляхом укладання прямих договорів із оприлюдненням звіту про укладений договір у системі електронних закупівель ProZorro», підприємство, при укладанні договорів, оприлюднює звіти про укладені договори в системі Prozorro.
У відповідь на вищевказаний запит на порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону №922 запитувані підтвердні документи щодо неоприлюднення в електронній системі закупівель річного плану та змін до нього (при наявності), щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, не надано, в результаті чого Східний офіс Держаудитслужби фактично позбавлено можливості дослідити питання: відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю.
Період усунення порушень:
23.10.2023 13:17 - 06.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2023 13:17
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Надані зауваження (пояснення) розглянуто та враховано
Дата публікації:
01.11.2023 11:57
Запити/Пояснення
Номер:
de345f8623f242ddb15626a609630576
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.10.2023 16:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.10.2023 00:00
Опис:
Питання для пояснення додаються у файлі
Номер:
2d91227ffd274bb791582be41b3bff66
Назва:
пояснення по запиту
Дата опублікування:
18.10.2023 17:48
Опис:
Начальнику
Східного офісу Держаудитсулжби
Валентину ДОВГОМУ
16 жовтня 2023 року Львівським комунальним підприємством «Шляхово-ремонтне підприємство Залізничного району» через електронну систему закупівель Prozorro отримано «Запит про надання пояснень» в рамках проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 09240000-3 — Продукти переробки нафти та вугілля (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-07-27-010117-a) відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з проведенням моніторингу і наданням запиту інформуємо Вас про наступне:
1. Львівське комунальне підприємство «Шляхово-ремонтне підприємство Залізничного району» не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не є: бюджетною організацією, отримувачем та/або розпорядником бюджетних коштів, а, відповідно до п.3 ч.1 ст.2 Закону, є юридичною особою, яка здійснює діяльність виключно на комерційній основі. Звідси – на ЛКП «ШРП Залізничного району» не поширюються норми Закону України «Про публічні закупівлі» та ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178 (зі змінами). Відповідно: 1) підприємством не здійснюється обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості; 2) не створювався власний веб-сайт, не використовується офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів; 3) відсутні підстави для проведення процедури відкритих торгів, оскільки після реєстрації підприємства на електронному майданчику Е-Тендер як «незамовника» функція проведення процедури «відкриті торги» для підприємства недоступна; 4) оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрання для їх виконання здійснюється відповідно до їх репутації на місцевому ринку постачання та можливостей постачання якісного товару з реальними цінами на ринку в найстисліші терміни в умовах воєнного стану, що унеможливлює використання інших доступних видів процедур, крім «без використання електронної системи закупівель», а саме – публікації звіту про укладений договір; 5) річний план закупівель не публікувався, оскільки для «незамовника» така процедура не передбачена жодним нормативним актом.
2. До початку повномасштабного вторгнення РФ і введення воєнного стану ЛКП «ШРП Залізничного району», відповідно до вимог органу місцевого самоврядування – Львівської міської ради, закупівлю товарів і послуг (для забезпечення ведення господарської діяльності, виконання господарських договорів та договорів підряду за тендерними угодами) здійснювало за процедурою допорогових торгів відповідно до наказу ДП «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019р. № 10 (зі змінами і доповненнями) та, в окремих випадках, публікуванням звіту про укладений договір відповідно до абзацу 2 ч.10 ст.78 Господарського кодексу України, якщо вартість договору була рівна або перевищувала 200 тис. грн. В той же час, наказами ДП «ПРОЗОРРО» не встановлено для «незамовників» обов’язковості проведення допорогових торгів (в подальшому – спрощених закупівель), а лише вказується порядок використання електронної системи закупівель за їхнім бажанням проводити такі закупівлі через електронну систему: «незамовники…при закупівлях на будь-які суми для вибору постачальника товарів, надавача послуг чи виконавця робіт можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель…виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі».
3. Із введенням воєнного стану на території України у зв’язку з повномасштабним вторгненням РФ, неможливістю забезпечення повноцінного відбору постачальників, нестабільністю цін, відсутністю частини товарів на ринку України (зокрема, білоруських – бітум, бітумна емульсія), та необхідністю забезпечення такими товарами підприємства для виконання ним господарських зобов’язань було прийнято рішення здійснювати закупівлю найнеобхідніших товарів окремими партіями (для нагальних потреб) шляхом укладання прямих договорів з публікацією звіту про укладений договір в електронній системі Prozorro, про що на підприємстві був виданий наказ ЛКП «ШРП Залізничного району» від 22.03.2022 року № 27о.д. «Про порядок проведення процедур закупівель для господарських потреб підприємства в умовах воєнного стану», пунктом 1 якого встановлено: «Закупівлю товарів (послуг) на будь-яку суму, що рівна або перевищує 200 000,00 грн. (з ПДВ), в умовах воєнного стану здійснювати шляхом укладання прямих договорів із оприлюдненням звіту про укладений договір у системі електронних закупівель ProZorro».
Керуючись цим наказом, підприємство, при укладанні договорів, оприлюднює звіти про укладені договори в системі Prozorro.
Додаток: сканкопія оригіналу наказу ЛКП «ШРП Залізничного району» від 22.03.2022 року № 27о.д.
Відповідальний за проведення закупівель,
юрисконсульт провідний Михайло БАТЕНЧУК
Номер:
4c2090cfd4444848a987ba88222b000c
Назва:
про надання роз'яснень
Дата опублікування:
23.10.2023 17:56
Опис:
23 жовтня 2023 року за результатами проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 09240000-3 — Продукти переробки нафти та вугілля (UA-2023-07-27-010117-a) Східним офісом Держаудитслужби оприлюднено «Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства», відповідно до якого органом держфінконтролю встановлено: «За результатами аналізу питання надання документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону №922».
Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку».
Враховуючи наведене вище та застосування в моніторингу до «незамовника» норм Закону, просимо надати роз’яснення:
1. На підставі чого Східний офіс Держаудитслужби встановив порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Львівським комунальним підприємством «ШРП Залізничного району», яке не є замовником в розумінні Закону і на яке не поширюються норми Закону України «Про публічні закупівлі»?
2. Яким чином і на якій підставі підприємство як «незамовник» мало оприлюднювати річний план, обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, наявності підстав для здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, якщо такі вимоги застосовуються лише до замовників і підприємством було надано вичерпну відповідь на запит?
3. Просимо надати конкретні рекомендації щодо зобов’язань про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (яка не поширюється на підприємство як «незамовника»): 1) якого плану «роз’яснювальна робота» має бути проведена; 2) які економічні навчання мають бути проведені з особою, відповідальною за здійснення закупівель (уповноважена особа відповідно до Закону на підприємстві відсутня через непоширення на підприємство норм Закону України «Про публічні закупівлі»); 3) які документи мають служити підтвердженням «вжитих заходів»?
Номер:
8217fbefa6954cdb9ff36c63496a9c96
Назва:
Про надання відповіді на запит про роз'яснення
Дата опублікування:
26.10.2023 14:42
Опис:
На Ваше звернення за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, Східний офіс Держаудитслужби повідомляє, що Ваші зауваження (пояснення) розглянуті, порушення, а отже, і зобов’язання про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель не поширюється на підприємство як «незамовника». Водночас, в електронній системі закупівель, враховуючи зазначене, пояснення буде відображено як усунення порушення.