• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Виконання робіт по об’єкту "Реконструкція приміщень Кременчуцької гімназії №2 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області під найпростіше укриття по вул. Богдана Хмельницького, 66 у м. Кременчуці"

Завершена

1 218 122.40 UAH з ПДВ
Номер: 3cb42f0cd90a4f44935f92c6e0faa1f7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-25-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.03.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 25.03.2024 18:43 - 16.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.03.2024 № 31-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 25.03.2024 № 31-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2023-07-27-002014-a, 27.07.2023, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 075-54-85, kalenichenko19990709@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 653 ЦКУ. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення виявлених порушень шляхом: - недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення; - приведення у відповідність умов договору до вимог чинного законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кременчуцької гімназії № 2 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) на 2023 рік UA-P-2023-07-27-000669-c; договір підряду від 21.07.2023 № 1/07-Р, укладений між замовником та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕСТЕТТЕХНОЛОГ», на суму 1 218 122,40 грн з ПДВ; додаткова угода від 31.10.2023 № 1 до договору від 21.07.2023 № 1/07-Р з додатками до неї; додаткові угоди від 18.12.2023 № 2, від 21.12.2023 № 2.1, від 21.12.2023 № 3 та від 29.12.2023 № 4 до договору від 21.07.2023 № 1/07-Р; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником укладено з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕСТЕТТЕХНОЛОГ» (далі – підрядник) договір підряду від 21.07.2023 № 1/07-Р на загальну суму 1 218 122,40 грн (з ПДВ) (далі – Договір). Моніторингом даного питання встановлено, що 31.10.2023 між замовником та підрядником (разом – Сторони) укладено додаткову угоду № 1 до Договору, згідно з якою на підставі п. 9.1. Договору Сторони внесли зміни до п. 4.1. Договору та до додатку № 1 до Договору «Календарний графік виконання робіт по об’єкту "Реконструкція приміщень Кременчуцької гімназії № 2 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області під найпростіше укриття по вул. Богдана Хмельницького, 66 у м. Кременчуці"» в частині строків виконання робіт за Договором, а саме липень-грудень 2023 року. За даними веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель Сторонами також укладено додаткову угоду від 18.12.2023 № 2 до Договору (далі – Угода). Пунктом 2 Угоди визначено, що «У зв’язку з неможливістю завершити у 2023 році будівельні роботи, Сторони дійшли згоди продовжити дію Договору на 2024 рік, внести зміни до п. 8.1. Договору та викласти його в наступній редакції: "8.1. Договір укладено з моменту підписання, та скріплення печатками, та діє до 31 грудня 2024 року."». При цьому, Сторонами не зазначено в Угоді та не внесено до неї інформації щодо продовження фактичних термінів виконання підрядником будівельних робіт у 2024 році, котрі, як це було вказано в Угоді замовником та підрядником, є незавершеними, а також не викладено відповідні зміни в додатку № 1 до Договору «Календарний графік виконання робіт по об’єкту "Реконструкція приміщень Кременчуцької гімназії № 2 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області під найпростіше укриття по вул. Богдана Хмельницького, 66 у м. Кременчуці"». Невідповідність між Угодою та Календарним графіком виконання робіт по об’єкту «Реконструкція приміщень Кременчуцької гімназії № 2 Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області під найпростіше укриття по вул. Богдана Хмельницького, 66 у м. Кременчуці», який є невід’ємним додатком до Договору, є порушенням норм чинного законодавства України щодо умов укладання договорів. Абзацом першим частини першої статті 638 Цивільного кодексу України (далі − ЦКУ) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 638 ЦКУ істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Частиною першою статті 653 ЦКУ визначено, що у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. Враховуючи зазначену норму законодавства, зобов’язання підрядника за Договором щодо виконання будівельних робіт не можуть бути виконаними в 2024 році через фактичну відсутність узгоджених Сторонами термінів виконання робіт за Договором. Таким чином, замовником порушено частину першу статті 653 ЦКУ, оскільки не внесення ним змін до Договору в частині строків виконання ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЕСТЕТТЕХНОЛОГ» будівельних робіт унеможливлює виконання підрядником своїх зобов’язань за Договором. Щодо зазначеного органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель надано запит замовнику про надання пояснення, в той же час замовником не надано у встановлений законодавством строк відповідь, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 (далі – Закон). Так, відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Отже, моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону в частині ненадання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю. Також, згідно з даними веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель Сторонами укладено додаткову угоду від 21.12.2023 № 2.1 до Договору, якою збільшено вартість будівельних робіт за Договором на загальну суму 203 187,60 грн, остаточна вартість будівельних робіт за Договором та розмір бюджетного призначення на 2023 рік становить 1 421 310,00 гривень. Разом з цим, між замовником та підрядником укладено додаткову угоду від 21.12.2023 № 3 до Договору, згідно з якою Сторони домовились зменшити розмір бюджетного призначення на 2023 рік на суму 186 769,20 грн, а також продовжити строк дії Договору до 31.12.2024. Крім того, Сторонами укладено додаткову угоду від 29.12.2023 № 4 до Договору, відповідно до умов якої замовник та підрядник дійшли згоди щодо зменшення розміру бюджетного призначення на 2023 рік на суму 529 482,00 грн, остаточний розмір бюджетного призначення на 2023 рік складає 705 058,80 гривень.
Період усунення порушень: 29.03.2024 16:31 - 13.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 29.03.2024 16:31

Запити/Пояснення