-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 - 31120000-3 Генератори (Генератор дизельний (265kVa-212kW) в комплекті із перетворювачем частоти 185 кВт)
Завершена
1 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 000.00 UAH
Номер:
3eb262385ca2489abb01d49067a5d42d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-18-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.09.2023 00:00
Період моніторингу:
18.09.2023 17:14 - 10.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.09.2023 Одеса № 223
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.09.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 18.09.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 18.09.2023 № 223
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
1 UA-2023-07-26-010725-a 26.07.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзаців 2 та 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей та внесення змін до неї, надання роз’яснення на звернення щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 26 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), та внесення змін до неї, надання роз’яснення на звернення щодо ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Ізмаїльське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.07.2023 № 1 зі змінами, перелік змін, що вносяться до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 27.07.2023, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.08.2023 о 20:00, роз’яснення Замовника на звернення щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.08.2023 о 15:34, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» (далі – ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ»), рішення уповноваженої особи від 10.08.2023 № 1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.08.2023, договір від 22.08.2023 № 167/23, пояснення на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримане 25.09.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 7 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Учасник, у складі тендерної пропозиції, повинен надати лист – згоду з вимогами до предмета закупівлі, що визначені Замовником в Додатку 2 до тендерної документації.
У пункті 8 таблиці відповідності Додатка 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником визначено зокрема таку технічну характеристику до предмета закупівлі, а саме: двигун – чотиритактний, 4 або 8 циліндрів.
Крім того, у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до ТД зазначено, що всі характеристики товару мають підтверджуватись документами, виданими виробником. Учасник має надати в складі пропозиції відскановані відповідні документи (будь-який з перелічених або інший документ: паспорт, інструкція, керівництво, буклет, каталог виробника) видані виробником (у разі пропонування продукції іноземного виробництва – з перекладом наданих документів на українську мову), які містять інформацію про всі зазначені в таблиці характеристики.
Водночас учасником ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» у складі тендерної пропозиції надано документ щодо технічних характеристик предмета закупівлі, в якому зазначено, що кількість циліндрів у дизельного генератора DS265(W), який учасник пропонує до постачання, складає 6 (стор. 195 файл «2.Сертифікати та технічна документація до додатку 2.pdf»), що не відповідає вимогам пункту 8 таблиці відповідності Додатка 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 20.09.2023 щодо вказаного питання Замовник в електронній системі закупівель 25.09.2023 надав пояснення, в якому зазначив: «під час складання тендерної документації уповноваженою особою було допущено формальну помилку, замість тире прописано або, згідно технічної частини дійсно було передбачено від 4 до 8 циліндрів. Учасник не звертався до уповноваженої особи в електронній системі закупівель щодо внесення змін до тендерної документації».
Надане пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки зазначені у ТД технічні критерії щодо циліндрів не є формальною помилкою відповідно до пункту 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, яким визначено перелік формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерних пропозицій учасників, а також приведено приклади формальних помилок.
Крім того, слід зазначити, що 01.08.2023 учасник ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» оприлюднив в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненнями щодо ТД.
У зазначеному зверненні, зокрема зазначено:
«Двигун – чотиритактний, 4 або 8 циліндрів? Чим викликана саме така вимога? Чи можемо ми запропонувати 5 або 6 циліндрів? Можливо Ви мали на увазі діапазон з 4-х-до 8-ми циліндрів?
Ступінь стиснення – 19:1 та Двигун – чотиритактний, 4 або 8 циліндрів. Одночасне застосування цих вимог звужує коло потенційних учасників! Наведіть будь ласка приклад двигуна, який Ви мали на увазі і брали як основу своїх вимог?».
Замовник 02.08.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель роз’яснення на звернення учасника ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» щодо ТД, в якому не міститься чітка інформація або пояснення щодо конкретних вимог до технічних характеристик предмета закупівлі.
Водночас у роз’ясненні Замовник, зокрема зазначив: «Запропоновані зміни виключно погіршують якісні характеристики предмета закупівлі і не відповідають вимогам замовника. Окрім цього, погіршення якісних характеристик товару без зміни очікуваної вартості закупівлі, у випадку відсутності конкуренції, може призвести до закупівлі товару за завищеними цінами».
Тобто Замовник у роз’ясненні на звернення щодо ТД стверджує, що вимоги, які визначені технічними характеристиками предмета закупівлі у ТД, в тому числі щодо кількості циліндрів, а саме: 4 або 8, є правильними.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» у зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім того, відповідно до вимог пункту 1 Додатка 3 до ТД на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції мають надати довідку у формі таблиці за формою наведеною нижче про наявність досвіду виконання аналогічного* (-их) договору (-ів), який (-і) укладено не раніше 2020 року з поставки товарів, які є предметом даної закупівлі.
В довідці обов’язково зазначаються номер та дата укладення виконаних аналогічних договорів, предмет цих договорів, ціна договорів (загальна вартість договорів), назви та адреси замовників за договорами, їх код згідно з ЄДРПОУ; П.І.Б. і номера телефонів контактних осіб цих замовників.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати аналогічний договір із всіма додатками, які є його невід’ємними частинами та лист – відгук, що повинен містити обов’язкову інформацію про: назву предмету закупівлі (договору), номер, дату та суму договору, обсяг (кількість) од./шт., роки виконання договору, інформацію чи виконано договір у повному обсязі та суму виконання договору, характеристику учасника.
Учасник ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» на виконання зазначеної вимоги Замовника у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 01.08.2023 № 0108/9, в якій відсутній номер телефона контактної особи, що не відповідає вимогам пункту 1 Додатка 3 до ТД.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» відсутній лист – відгук до наданого виконаного аналогічного договору від 23.03.2023 № 18-Т/вт, що повинен містити обов’язкову інформацію про: назву предмету закупівлі (договору), номер, дату та суму договору, обсяг (кількість) од./шт., роки виконання договору, інформацію чи виконано договір у повному обсязі та суму виконання договору, характеристику учасника, що не відповідає вимогам пункту 1 Додатка 3 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 20.09.2023 щодо зазначеного питання Замовник в електронній системі закупівель 25.09.2023 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення.
Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ», як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
26.09.2023 16:32 - 11.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.09.2023 16:32
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0194/2023/пр
Дата відкриття провадження:
29.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
3/946/3556/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В установлений Законом України "Про публічні закупівлі" строк, подаємо вказані заперечення на висновок, які обгрунтовуються наступним.
За своїм змістом висновок ограну державного фінансового контролю є індивідуально-правовим актом, який повинен відповідати вимогам, встановленим статею 2 КАС України. Подібний висновок викладено у постанові Верховного Суду від 30.06.2020 у справі №320/733/19, у постанові від 05 березня 2020 року у справі №640/467/19. У згаданих постановах Верховного Суду серед іншого, звернув увгу на те, що зазначивши у висновку необхідність усунути порушення законодавства у сфері закупівель, необхідно конкретизувати яких саме заходів має вжити позивач та визначити спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Також,ні Законом України " Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", ні іншим нормативно-правовим актом не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.Також, Південний офіс Держаудитслужби не визначив спосіб усунення (судовий чи позасудовий) виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною.Тобто, за умови відсутності істотного порушення умов Договору, одностороннє розірвання в принципі не допускається. Крім того, слід відмітити, що укладений договір за даною закупівлею ВЖЕ повністю ВИКОНАНИЙ. А отже виключається навіть судова можливість його розірвання.
Зазначене Південим офісом Держаудитслужби у висновку про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель без конкретизації відповідних норм законодавства, на підставі яких слід вчиняти такі дії, свідчить про нечіткість висновку та його невизначеність, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії та унеможливлює його вионання.
Аналогічні правові висновки сформовані Верховним Судом у постанові від 13.05.2021 у справі №160/13090/19.
Дата публікації звіту:
03.10.2023 10:17
Запити/Пояснення
Номер:
34ea7140feae45e3b097708f87fcc886
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.09.2023 12:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» (далі – ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ») вимогам пункту 8 таблиці відповідності Додатка 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації в частині кількості циліндрів (4 або 8), тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеним учасником на генератор дизельний DS265(W), який учасник пропонує до постачання, надано документ щодо технічних характеристик дизельного генератора DS265(W), в якому зазначено, що кількість циліндрів складає 6 (стор. 195 файл «2.Сертифікати та технічна документація до додатку 2.pdf»)?
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ» вимогам пункту 1 Додатка 3 до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеним учасником на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору:
не надано лист – відгук до наданого виконаного аналогічного договору від 23.03.2023 № 18-Т/вт, що повинен містити обов’язкову інформацію про: назву предмету закупівлі (договору), номер, дату та суму договору, обсяг (кількість) од./шт., роки виконання договору, інформацію чи виконано договір у повному обсязі та суму виконання договору, характеристику учасника;
в наданій учасником довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) зазначеного учасника від 01.08.2023 № 0108/9 відсутній номер телефона контактної особи?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
39100c20d98141acb1178c157a1b6b73
Назва:
відповідь на звернення
Дата опублікування:
25.09.2023 16:10
Опис:
Під час складання Тендерної документації Уповноваженою Особою було допущено формальну помилку, замість тире прописано або, згідно технічної частини дійсно було передбачено від 4 до 8 циліндрів.
Учасник не звертався до Уповноваженої Особи в електронній системі закупівель, щодо внесення змін до Тендерної Документації.
У зв'язку з чим Уповноваженою Особою було пропущено даний факт.
Щодо листа до аналогічного договору, Уповноваженою Особою було порушено норми постанови 1178,а саме не надано 24 години на виправлення.