• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вироби домашнього текстилю: простирадло, наволочка, подушка з чохлом на блискавці, ковдра напіввовняна, покривало гобеленове, рушник вафельний

Мова-українська

Завершена

611 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 056.80 UAH
Номер: 83f0bde9bc8449bdad558bd3ca3dd0c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-31-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.10.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 01.11.2023 09:14 - 23.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.10.2023 № 280 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.10.2023 № 280. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-07-25-011510-а, 25.07.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, встановлено порушення вимог підпункту 8 пункту 20 та пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення пунктів 3 та 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; виконання замовником рішення Органу оскарження; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пунктів 3 та 19 Особливостей №1178 - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також підпункту 8 пункту 20 та пункту 3 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 16 листопада 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; виконання замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського державного університету внутрішніх справ (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-07-25-002062-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на вказані звернення; опубліковану вимогу про усунення порушення та прийняте рішення Замовника; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ФОП Тропшою В.Д. порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Органом оскарження рішення від 10.08.2023 №12512-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ТК-Домашній Текстиль»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 28.08.2023 №28-ВТ/ОЗ/1 та від 29.08.2023 №28-ВТ/ОЗ/2; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» як переможцем тендеру документи та інформацію; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 13.09.2023 №28-ВТ/НЗ/1 (щодо продовження строку для укладання договору про закупівлю); договір про закупівлю від 20.09.2023 №575, додаткові угоди від 21.09.2023 №1, від 28.09.2023 №2 та від 29.09.2023 №3, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані разом з такими додатковими угодами; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ФОП Тропші В.Д. від 27.07.2023 №1 та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду (рішення від 10.08.2023 №12512-р/пк-пз), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 3 чинної для досліджуваної процедури закупівді редакції Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Пунктом 24 Особливостей №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що у частині 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника здійснено посилання на статтю 31 Закону, а саме вказано, що: «Під час перевірки електронного підпису повинні відображатися прізвище, ім’я по батькові (або ініціали) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), а для учасників юридичних осіб, також, найменування та код ЄДРПОУ учасника. У випадку відсутності даної інформації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абз. 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону», тоді як на час здійснення закупівлі за ID: UA-2023-07-25-011510-a перелік випадків, коли замовник має право відхилити тендерну пропозицію регламентовано у пунктах 44, 45, 47 Особливостей №1178, норми статті 31 Закону не застосовувалися. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (далі - Наказ Мінекономрозвитку №710). Вказаний Перелік є вичерпним. Моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а також наведено перелік (опис) формальних помилок, та приклади формальних помилок. При цьому, у тендерній документації Замовником зазначено формальну помилку, що не відповідає (відсутня) Наказу Мінекономрозвитку №710, а саме вказано: «можлива відсутність в документі певної інформації (відомостей) за умови, що ця інформація (відомості) повністю відображена в іншому документі (іншій частині документу) наданому в тендерній пропозиції учасника (це не стосується проєкту договору, документів та інформації, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам Замовника та документів що стосуються розрахунку ціни тендерної пропозиції, технічних вимог (за умови якщо тендерною документацією передбачено вимогу щодо надання такого документу)». Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. При цьому, відповідно до пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, наведених у вищезгаданому пункті Особливостей №1178. Отже, пунктом 19 Особливостей №1178 встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цим пунктом Особливостей №1178 Відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦК України) договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також, у частині другій статті 180 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV (далі – ГК України) визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору, відповідно до частини третьої статті 180 ГК України, сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Крім того, за нормами частини четвертої статті 180 ГК України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Моніторингом встановлено, що за умовами тендерної документації (пункт 4.3 розділу І та пункт 1 розділу ІІІ) Замовника інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, що вимагаються на її підтвердження наведені у Додатку №2 до тендерної документації. Так, Додаток №2 до тендерної документації Замовника містить інформацію стосовно найменування, технічних характеристик, кількості та підтверджуючих документів, які учасник обов’язково оприлюднює в складі своєї тендерної пропозиції. Зокрема, відповідно до вищезгаданого додатку передбачено закупівлю ковдр напіввовняних у кількості 280 штук (склад: 52% вовна, 18% бавовна, 30% синтетика; розмір: 140х20см; щільність: не менше 550г/м2). Крім того, за вимогами тендерної документації на підтвердження відповідності запропонованого товару (ковдра напіввовняна) якісним характеристкам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати/висновки відповідності, сертифікати/паспорти якості, декларація виробника (якісне посвідчення)/ інші). На виконання вказаної умови тендерної документації Замовника ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» завантажено декларацію про відповідність (згідно ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006), сертифікат відповідності та паспорт якості на ковдру напіввовняну (склад: 52% вовна, 18% бавовна, 30% синтетика; розмір: 140х20см; щільність: 550г/м2). Крім того, аналогічні технічні характеристики товару, що є предметом досліджуваної процеури закупівлі, містяться у пункті 4 Додатку №2 «Технічна специфікація» договору від 20.09.2023 №575, укладеного Замовником з переможцем процедури закупівлі UA-2023-07-25-011510-a - ТОВ «ТК-Домашній Текстиль». Разом з тим, моніторингом встановлено, що відповідно до додаткової угоди від 29.09.2023 №3 до укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору (договір від 20.09.2023 №575) сторони, керуючисть частиною першою статті 651 ЦК України, домовилися внести зміни у позицію 4 Додатку №2 «Технічна специфікація» договору від 20.09.2023 №575 і викласти в наступній редакції «Ковдра напіввовняна: склад: 52% вовна, 18% бавовна, 30% синтетика; розмір: 140х200см; щільність: не менше 550г/м2». Таким чином, за умовами додаткової угоди від 29.09.2023 №3 сторонами за взаємною згодою змінено технічну характеристику (розмір) товару. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання пояснення щодо внесення додатковою угодою від 29.09.2023 №3 до договору від 20.09.2023 №575 зміни до істотної умови договору - предмету договору. Замовником у наданій (опублікованій) на вищевказаний запит відповіді, зокрема, повідомлено, що зазначені зміни були продиктовані виправленням допущеної описки, зокрема, при складанні тендерної документації в частині технічного завдання допущено описку в частині розміру для такої одиниці товару як «ковдра напіввовняна», а саме: замість розміру 140*200 см зазначено 140*20 см. Крім того, у поясненні вказано, що на виконання Порядку №1082 та частини другої статті 21 Закону Замовником розміщено оголошення про закупівлю виробів домашнього текстилю, яке містить інформацію про назву предмету закупівлі, одним із яких є ковдра напіввовняна в кількості 280 шт без деталізації розміру, а також даний предмет закупівлі за назвою зазначений і в тексті тендерної документації і в таблиці технічного завдання (Додаток №2), яке є складовою тендерної документації. У поясненні Замовника зазначено також, що розміри ковдри, яку планується закупити, відмічені тільки в технічних характеристиках Додатку №2 тендерної документації, предметом закупівлі є саме ковдра напіввовняна, саме такий товар як зазначено у оголошенні та тендерній документації за назвою і призначенням запропоновано переможцем торгів - ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» згідно його тендерної пропозиції та укладеного з ним договору від 20.09.2023 №575, що підтверджується специфікацією (Додаток №1), а розмір ковдри відмічений тільки у технічній специфікації (Додаток №2 до договору). При цьому, у поясненні Замовником вказано, що технічна специфікація складена виключно з метою забезпечити дотримання учасником – переможцем торгів всіх вимог Замовника щодо характеристик товару, який був предметом закупівлі та фіксує окремі характеристики всіх одиниць товару таких як склад тканини, щільність, колір і розмір, а також виробника товару та країну походження товару. У той же час, у поясненні вказано, що оскільки переможець торгів є виробником текстильних виробів, в тому числі і ковдри напіввовняної, і ним безпосередньо видані документи на якість товару, то, на думку Замовника, при підготовці даних документів для участі у процедурі закупівлі, яка є предметом моніторингу, теж допущено описку в частині розміру, допущену в технічній специфікації описку щодо розміру ковдри напіввовняної, згідно опублікованого пояснення, виявлено Замовником самостійно уже після підписання договору під час поставки товару та перевірки його відповідності технічній специфікації (Додаток №2 до договору від 20.09.2023 №575), у зв’язку з чим уповноваженою особою прийнято рішення про виправлення допущеної описки та внесення відповідних змін до договору. Слід зазначити, що за нормами пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Отже, сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару, замовник встановлює в технічній специфікації до предмета закупівлі. Замовник та учасник укладають договір про закупівлю предмета закупівлі, який запропонував учасник. Предметом такого договору стає товар, технічні, якісні та кількісні характеристики яких відповідають встановленим у технічній специфікації до предмета закупівлі чи іншим технічним вимогам тендерної документації. Таким чином, предмет договору і його характеристики, зокрема стосовно якості та кількості, стають істотною умовою договору. Всі вимоги і необхідні якісні, технічні та кількісні характеристики предмета, що були вказані в тендерній документації та покладені в основу закупівельного договору, є його істотними умовами і не можуть безпідставно змінюватись сторонами під час його виконання. Окрім того, як зазначено вище, на виконання умови тендерної документації Замовника ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» завантажено декларацію про відповідність (згідно ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006), сертифікат відповідності та паспорт якості на ковдру напіввовняну з наступними технічними характеристиками: склад: 52% вовна, 18% бавовна, 30% синтетика; розмір: 140х20см; щільність: 550г/м2. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 15.01.2015 №124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон №124-VIII) документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Частиною другою статті 7 Закону №124-VIII визначено, що у декларації про відповідність заявляється про те, що виконання вимог, визначених у відповідних технічних регламентах, було доведено. При цьому, за нормами частини сьомої вищевказаної статті Закону №124-VIII виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах. Аналогічні технічні характеристики товару містяться також у пункті 4 Додатку №2 «Технічна специфікація» договору від 20.09.2023 №575, укладеного Замовником з переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТК-Домашній Текстиль». За нормами пункту 54 Особливостей №1178 надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту, зокрема, у наступних випадках: фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (абзац другий пункту 54); замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації (абзац третій пункту 54). Разом з тим, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником зміни до тендерної документації, в частині уточнення технічних характеристик предмету закупівлі, не вносились. Механізм виправлення помилки у тендерній документації на етапі після укладання договору шляхом внесення змін до договору відсутній. Таким чином, учасник ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» при поданні тендерної пропозиції, а також укладанні договору про закупівлю, погодився із встановленими у тендерній документації Замовника технічними характеристиками предмету закупівлі - ковдри напіввовняної. Враховуючи вищенаведене, на порушення пунктів 3 та 19 Особливостей №1178 додатковою угодою від 29.09.2023 №3 внесено зміни до договору від 20.09.2023 №575 щодо предмету закупівлі (а саме технічної характеристики для ковдри напіввовняної – розміру товару) у зв’зку з виправленням технічної помилки за відсутності такої підстави зміни істотних умов договору в пункті 19 Особливостей №1178 (відповідно до якої істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, наведених у вищезгаданому пункті Особливостей №1178). Як було вищезазначено, за нормами до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Відповідно до підпункту 8 пункту 20 Особливостей №1178 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію про випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту. Разом з тим, пунктом 19 Особливостей №1178 визначено вичерпний перелік випадків щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю, передбачених цим пунктом Особливостей №1178. Моніторингом встановлено, що Замовником з ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» до договору від 20.09.2023 №575 укладено 3 додаткові угоди, а саме: від 21.09.2023 №1, від 28.09.2023 №2 та від 29.09.2023 №3, відповідно до яких сторони, керуючисть частиною першою статті 651 ЦК України, домовилися внести зміни в частині строку поставки товару, адреси поставки товару, а також у позицію 4 Додатку №2 «Технічна специфікація» договору (зміни за додатковою угодою від 29.09.2023 №3, про які зазначено вище). При цьому, Замовником в електронній системі закупівель опубліковані повідомлення про внесення змін до договору від 20.09.2023 №575, у яких зазначено випадок для внесення змін до істотних умов договору – зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (Постанова). Таким чином, на порушення вимог підпункту 8 пункту 20 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником в опублікованих повідомленнях про внесення змін до договору зазначено невідповідні випадки для внесення змін до істотних умов договору.
Період усунення порушень: 16.11.2023 17:02 - 01.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 16.11.2023 17:02

Оскарження висновку в суді

Опис: 30.11.2023 р. до Львівського окружного адміністративного суду поштою надіслано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-011510-a.
Дата публікації: 01.12.2023 11:08
Дата відкриття провадження: 12.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 380/28919/23

Запити/Пояснення